abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 22:33 | IT novinky

Společnosti Adobe, Apple, Facebook, Google, Microsoft a Mozilla společně oznámily konec Flashe. Podpora Flashe oficiálně skončí na konci roku 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 05:55 | Komunita

Před 10 lety, v červenci 2007, se začal prodávat svobodný chytrý telefon Neo 1973 (vnitřní označení GTA01). Za jeho vývojem stáli vývojáři projektu Openmoko (Wikipedie). O rok později bylo možné koupit jejich druhý telefon Neo FreeRunner (GTA02). V roce 2011 byl představena platforma GTA04. Tuto platformu využívá také projekt Neo900, jehož cílem je vývoj nástupce telefonu Nokia N900. Nahlédnutí do historie Openmoko a další informace v článku na Vanille.de [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
včera 04:44 | Komunita

Tým Debianu zabývající se reprodukovatelnými sestaveními (Reproducible Builds), tj. kdokoli může nezávisle ověřit, že daný binární .deb balíček vznikl překladem daných zdrojových kódů, oznámil, že 94 % balíčků Debianu lze přeložit a sestavit reprodukovatelně. V únory 2015 to bylo 83 % [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.7. 11:22 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že na blogu Mozilly věnovaném bezpečnosti byly zveřejněny výsledky bezpečnostního auditu služby Firefox Accounts, v českých překladech účet Firefoxu, sloužící hlavně k přihlašování k synchronizaci Firefox Sync. Nalezeno bylo celkem 15 bezpečnostních chyb, z toho jedna byla označena jako kritická a tři jako vážné.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.7. 11:00 | Nová verze

Byla vydána první stabilní verze 1.0 svobodného komunikačního softwaru Ring (Wikipedie). Ring, původně SFLphone, je součástí projektu GNU [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
24.7. 06:00 | Zajímavý projekt

Warner Skoch na svých stránkách zveřejnil návod (YouTube) na zhotovení kapesní herní konzole MintyPi. Konzole MintyPi je postavena na Raspberry Pi Zero W a RetroPie. Jako obal slouží plechová krabička od mentolek.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.7. 02:00 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.1, tj. první opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.9, tj. devátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 36
22.7. 15:50 | Zajímavý článek

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice zveřejnila čtyřiačtyřicetistránkovou výroční zprávu za rok 2016. K dispozici je ve formátu pdf ve vysokém (21,68 MB) a nízkém (7,1 MB) rozlišení. Zpráva byla vytvořena ve Scribusu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.7. 14:40 | Zajímavý software

Mozilla.cz informuje, že Firefox Focus pro Android, velmi jednoduchý prohlížeč zaměřený na anonymní prohlížení, dosáhl milionu stažení. Firefox Focus blokuje sledující prvky a reklamy a při ukončení automaticky smaže všechna uložená data stránek, historii prohlížení a cookies.

Ladislav Hagara | Komentářů: 41
22.7. 14:20 | Komunita

Vyplněním dotazníku na Formuláře Google lze ovlivnit výběr výchozích aplikací v Ubuntu 18.04 LTS. Podrobnosti v příspěvku Dustina Kirklanda na Ubuntu Insights [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (17%)
 (77%)
Celkem 82 hlasů
 Komentářů: 4, poslední včera 15:16
    Rozcestník

    Dotaz: Presnost metody Sleep v Jave?

    16.10.2006 22:04 pete
    Presnost metody Sleep v Jave?
    Přečteno: 526×
    Programujem hru pod Javou(eclipse, linux mandriva 2007) a pre uspanie pouzivam metodu Thread.Sleep. Problem je v tom ze pri 1ms sa program uspi na 5ms, z toho mi vypliva ze najmensie rozlisenie je 5ms. Da sa to nejak obist?... Potreboval by som presnost na 1ms...

    Odpovědi

    16.10.2006 22:13 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    No, nejsem si jistý, jestli to má přesně vliv, ale zkusil bych v jádře nastavit volbu HZ na 1000.
    16.10.2006 22:14 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    (což samozřejmě nebude fungovat pro lidi, kteří si vlastní kernel kompilovat nechtějí (výchozí volba je 250, to by mohlo těm pěti ms zhruba odpovídat), měl by ses obejít bez toho)
    16.10.2006 22:20 pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Nedalo by sa to nejakym sposobom obist aj mimo jadro?.. Alebo nastavenim v JVM?
    16.10.2006 22:25 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Jaké výsledky dostáváš pod Windows nebo jiným systémem?

    Javadoc popisuje, že chování je závislé na systémových časovačích a plánovačích. Takže snadno to obejít asi nebude lehké, pokud to bude vůbec možné.
    16.10.2006 22:28 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Jinak, když zkusím Google, přesností sleepu se zabývají zejména audio aplikace. Nevím, proč by si hra s přesností na jednu dvě desítky milisekund nevystačila.
    16.10.2006 22:31 cronin | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Asi Ta nepotesim, ale nebude to fungovat.

    Kazdy operacny system updatuje svoj cas, ktory prezentuje user space-u, s urcitou granularitou. Tato granularita je radovo v desiatkach milisekund. T.j. cas sa nemeni milisekundu po milisekunde, ale dajme tomu kazdych 20 milisekund sa zvysi o 20 milisekund. Inak povedane, metoda System.currentTimeMillis() bude 20 milisekund vracat to iste cislo. Navyse, ten interval nie je vzdy rovnaky. Pred casom sme robili testy spravania sa operacnych systemov v tomto ohlade, a dosli sme k nasledovnemu: FreeBSD v priemere updatovalo cas vo velmi castych itervaloch (menej ako 10 milisekund), ale malo velky rozptyl v itervaloch updatov (az do 100 milisekund). Linux mal updaty pomalsie (20 - 30 milisekund), relativne stabilne. Windows updatoval takmer vylucne po 15 alebo 30 milisekundach. Solaris 9 aj 10 mal v priemere itervaly najdlhsie, ale velmi stabilne, okolo 40 milisekund, presne cislo si nepamatam.

    Toto spravanie sa asi da ovplyvnit konfiguraciou kernelu toho ktoreho systemu. V reale ale sleep kratsi ako niekolko desiatok milisekund nema zmysel.

    Btw, pod akou verziou Javy robis? Ak pod 1.4, tak si rozbal src.zip a pozri si, ako pracuje metoda java.lang.Object.wait(long, int). Budes prekvapeny. Neprijemne prekvapeny. Ale ziskas realisticky pohlad. Hold, od real-time OS sme este daleko.
    16.10.2006 22:47 cronin | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Nasiel som vysledky, takze casy updatov:
    SunOS 5.9/5.10      : 10ms
    Linux 2.4.21        : 20ms
    Windows 2003 Server : 16ms
    FreeBSD 6.0         :  2ms
    
    Opravujem este jeden udaj: najstabilnejsie intervaly boli v pripade Linuxu.
    16.10.2006 22:53 pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Tak taku dlhu odpoved som necakal :)... dika..

    Spominal si System.currentTimeMillis()... A k tomu by som mal dotaz : A co funkcia System.nanoTime() od verzie 1.5?... Ta vracia cas v nanosekundach. A pocitam s tym ze to nevracia System.currentTimeMillis()*1000000.
    16.10.2006 23:14 cronin | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    System.nanoTime() je v Jave 5 nativna, takze podla javovskych zdrojakov sa neda povedat, co robi skutocne. Chcelo by to pozriet sa na zdrojaky JVM:
    public static native long nanoTime();
    
    Definicia Object.wait(long, int) sa nezmenila:
    public final void wait(long timeout, int nanos) throws InterruptedException {
            if (timeout < 0) {
                throw new IllegalArgumentException("timeout value is negative");
            }
    
            if (nanos < 0 || nanos > 999999) {
                throw new IllegalArgumentException(
    				"nanosecond timeout value out of range");
            }
    
    	if (nanos >= 500000 || (nanos != 0 && timeout == 0)) {
    	    timeout++;
    	}
    
    	wait(timeout);
        }
    
    Takze ak to ma nanosekundy vacsie ako 500000, tak zvysi wait o milisekundu. Ak to ma nanosekundy nenulove a milisekundy nulove, waituje to aspon obligatnu jednu milisekundu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.