abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:25 | IT novinky

Do prodeje (Farnell) se dostal jednodeskový počítač Tinker Board (unboxing). Jedná se o konkurenci Raspberry Pi 3 od společnosti Asus. Porovnání (jpg) těchto počítačů například na CNXSoft. Cena Tinker Boardu je 55 £.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:44 | Zajímavý projekt

Byla zveřejněna pravidla hackerské soutěže Pwn2Own 2017, jež proběhne od 15. do 17. března v rámci bezpečnostní konference CanSecWes ve Vancouveru. Soutěžit se bude o více než milion dolarů v pěti kategoriích. Letos se bude útočit i na Ubuntu. Jedná se již o 10. ročník této soutěže.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 13:33 | Nová verze

Po sedmi měsících vývoje od vydání verze 5.7 byla vydána verze 5.8 (YouTube) toolkitu Qt. Z novinek lze zmínit například Qt Lite pro vestavěná zařízení. Nově jsou plně podporovány moduly Qt Wayland Compositor (YouTube) a Qt SCXML (YouTube). Současně byla vydána verze 4.2.1 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:52 | Pozvánky

Lednový Prague Containers Meetup se koná ve čtvrtek 26. ledna 2017 od 18:00 v Apiary, Pernerova 49, Praha 8. Přijďte se podívat na přednášky o Enterprise Kubernetes a Jenkins as a code.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
dnes 11:40 | Pozvánky

Program letošního ročníku konference Prague PostgreSQL Developer Days, která se koná již 15. a 16. února 2017 na ČVUT FIT, Thákurova 9, Praha 6, byl dnes zveřejněn. Najdete ho na stránkách konference včetně anotací přednášek a školení. Registrace na konferenci bude otevřena zítra (24. ledna) v brzkých odpoledních hodinách.

TomasVondra | Komentářů: 0
včera 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (11%)
 (2%)
 (73%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 377 hlasů
 Komentářů: 31, poslední dnes 19:19
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Presnost metody Sleep v Jave?

16.10.2006 22:04 pete
Presnost metody Sleep v Jave?
Přečteno: 523×
Programujem hru pod Javou(eclipse, linux mandriva 2007) a pre uspanie pouzivam metodu Thread.Sleep. Problem je v tom ze pri 1ms sa program uspi na 5ms, z toho mi vypliva ze najmensie rozlisenie je 5ms. Da sa to nejak obist?... Potreboval by som presnost na 1ms...

Odpovědi

16.10.2006 22:13 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
No, nejsem si jistý, jestli to má přesně vliv, ale zkusil bych v jádře nastavit volbu HZ na 1000.
16.10.2006 22:14 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
(což samozřejmě nebude fungovat pro lidi, kteří si vlastní kernel kompilovat nechtějí (výchozí volba je 250, to by mohlo těm pěti ms zhruba odpovídat), měl by ses obejít bez toho)
16.10.2006 22:20 pete
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
Nedalo by sa to nejakym sposobom obist aj mimo jadro?.. Alebo nastavenim v JVM?
16.10.2006 22:25 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
Jaké výsledky dostáváš pod Windows nebo jiným systémem?

Javadoc popisuje, že chování je závislé na systémových časovačích a plánovačích. Takže snadno to obejít asi nebude lehké, pokud to bude vůbec možné.
16.10.2006 22:28 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
Jinak, když zkusím Google, přesností sleepu se zabývají zejména audio aplikace. Nevím, proč by si hra s přesností na jednu dvě desítky milisekund nevystačila.
16.10.2006 22:31 cronin | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
Asi Ta nepotesim, ale nebude to fungovat.

Kazdy operacny system updatuje svoj cas, ktory prezentuje user space-u, s urcitou granularitou. Tato granularita je radovo v desiatkach milisekund. T.j. cas sa nemeni milisekundu po milisekunde, ale dajme tomu kazdych 20 milisekund sa zvysi o 20 milisekund. Inak povedane, metoda System.currentTimeMillis() bude 20 milisekund vracat to iste cislo. Navyse, ten interval nie je vzdy rovnaky. Pred casom sme robili testy spravania sa operacnych systemov v tomto ohlade, a dosli sme k nasledovnemu: FreeBSD v priemere updatovalo cas vo velmi castych itervaloch (menej ako 10 milisekund), ale malo velky rozptyl v itervaloch updatov (az do 100 milisekund). Linux mal updaty pomalsie (20 - 30 milisekund), relativne stabilne. Windows updatoval takmer vylucne po 15 alebo 30 milisekundach. Solaris 9 aj 10 mal v priemere itervaly najdlhsie, ale velmi stabilne, okolo 40 milisekund, presne cislo si nepamatam.

Toto spravanie sa asi da ovplyvnit konfiguraciou kernelu toho ktoreho systemu. V reale ale sleep kratsi ako niekolko desiatok milisekund nema zmysel.

Btw, pod akou verziou Javy robis? Ak pod 1.4, tak si rozbal src.zip a pozri si, ako pracuje metoda java.lang.Object.wait(long, int). Budes prekvapeny. Neprijemne prekvapeny. Ale ziskas realisticky pohlad. Hold, od real-time OS sme este daleko.
16.10.2006 22:47 cronin | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
Nasiel som vysledky, takze casy updatov:
SunOS 5.9/5.10      : 10ms
Linux 2.4.21        : 20ms
Windows 2003 Server : 16ms
FreeBSD 6.0         :  2ms
Opravujem este jeden udaj: najstabilnejsie intervaly boli v pripade Linuxu.
16.10.2006 22:53 pete
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
Tak taku dlhu odpoved som necakal :)... dika..

Spominal si System.currentTimeMillis()... A k tomu by som mal dotaz : A co funkcia System.nanoTime() od verzie 1.5?... Ta vracia cas v nanosekundach. A pocitam s tym ze to nevracia System.currentTimeMillis()*1000000.
16.10.2006 23:14 cronin | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
System.nanoTime() je v Jave 5 nativna, takze podla javovskych zdrojakov sa neda povedat, co robi skutocne. Chcelo by to pozriet sa na zdrojaky JVM:
public static native long nanoTime();
Definicia Object.wait(long, int) sa nezmenila:
public final void wait(long timeout, int nanos) throws InterruptedException {
        if (timeout < 0) {
            throw new IllegalArgumentException("timeout value is negative");
        }

        if (nanos < 0 || nanos > 999999) {
            throw new IllegalArgumentException(
				"nanosecond timeout value out of range");
        }

	if (nanos >= 500000 || (nanos != 0 && timeout == 0)) {
	    timeout++;
	}

	wait(timeout);
    }
Takze ak to ma nanosekundy vacsie ako 500000, tak zvysi wait o milisekundu. Ak to ma nanosekundy nenulove a milisekundy nulove, waituje to aspon obligatnu jednu milisekundu.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.