abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 08:55 | Komunita

Do 22. září probíhá v Mountain View konference XDC2017 (X.Org Developer's Conference). Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online. K dispozici je záznam přednášek ze včerejšího dne.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.12 (1.12.955.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují možnost zobrazení metadat u digitálních fotografií, vylepšený panel stahování a omezení sytosti barvy zdůraznění (YouTube). Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 61.0.3163.91.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
včera 10:55 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 programovacího jazyka Swift (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení jsou oficiální binární balíčky pro Ubuntu 16.10, Ubuntu 16.04 a Ubuntu 14.04.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
19.9. 23:33 | Zajímavý software

MojeFedora informuje, že PipeWire byl oficiálně oznámen (en). PipeWire bude zprostředkovávat aplikacím jednotný přístup k audiu a videu. Jedním z hlavních důvodů je možnost izolovat aplikace od audio a video zdrojů. Aplikace nebudou mít přímý přístup k hardwaru, ale budou se muset ptát multimediálního serveru PipeWire, který jim je na základě nastavených oprávnění poskytne nebo ne. V budoucnu by měl PipeWire nahradit PulseAudio.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
19.9. 00:55 | Zajímavý software

Společnost IBM věnovala svůj JVM (Java Virtual Machine) s názvem J9 nadaci Eclipse. Nové oficiální jméno tohoto virtuálního stroje určeného pro běh aplikací napsaných v programovacím jazyce Java je Eclipse OpenJ9 (Wikipedie). Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
19.9. 00:11 | IT novinky

Mezinárodní konsorcium W3C (World Wide Web Consortium) publikovalo kontroverzní rozšíření HTML 5.1 EME (Encrypted Media Extensions) jako webový standard, tj. schválilo DRM v HTML 5.1. Mezinárodní nezisková organizace EFF (Electronic Frontier Foundation) hájící občanské svobody v digitálním světě zveřejnila na svých stránkách otevřený dopis adresovaný W3C. EFF s EME zásadně nesouhlasí a W3C opouští.

Ladislav Hagara | Komentářů: 56
18.9. 18:44 | Zajímavý projekt

Skywriter je deska umožňující snímat 3D gesta. Ben James na svých stránkách ukázal, jak lze pomocí této desky a Arduina Leonardo ovládat linuxový desktop. Videoukázka na YouTube. Ukázka kódu na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.9. 15:22 | Komunita

Od 8. do 10. září proběhla v Paříži konference UbuCon Europe 2017, tj. konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Ubuntu. Dustin Kirkland z Canonicalu se ve své přednášce věnoval Ubuntu 18.04 LTS. Záznam přednášky byl zveřejněn na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
18.9. 06:00 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Z novinek je nutno zdůraznit přechod na Qt5 a PyQt5. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.9. 19:10 | Pozvánky

Společnost EurOpen.CZ pořádá 51. konferenci, která se bude konat 8. - 11. 10. 2017 v hotelu Vinné sklepy U Jeňoura, Prušánky - Nechory. Můžete se těšit na IoT s nádechem bezpečnosti, softwarový vývoj a optimalizace kódu, informační systémy ve státní správě a spoustu dalšího. Program konference a ceny viz: pozvanka51.pdf.

… více »
cuba | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (5%)
 (3%)
 (17%)
 (75%)
Celkem 548 hlasů
 Komentářů: 22, poslední 29.8. 11:23
    Rozcestník

    Dotaz: Presnost metody Sleep v Jave?

    16.10.2006 22:04 pete
    Presnost metody Sleep v Jave?
    Přečteno: 526×
    Programujem hru pod Javou(eclipse, linux mandriva 2007) a pre uspanie pouzivam metodu Thread.Sleep. Problem je v tom ze pri 1ms sa program uspi na 5ms, z toho mi vypliva ze najmensie rozlisenie je 5ms. Da sa to nejak obist?... Potreboval by som presnost na 1ms...

    Odpovědi

    16.10.2006 22:13 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    No, nejsem si jistý, jestli to má přesně vliv, ale zkusil bych v jádře nastavit volbu HZ na 1000.
    16.10.2006 22:14 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    (což samozřejmě nebude fungovat pro lidi, kteří si vlastní kernel kompilovat nechtějí (výchozí volba je 250, to by mohlo těm pěti ms zhruba odpovídat), měl by ses obejít bez toho)
    16.10.2006 22:20 pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Nedalo by sa to nejakym sposobom obist aj mimo jadro?.. Alebo nastavenim v JVM?
    16.10.2006 22:25 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Jaké výsledky dostáváš pod Windows nebo jiným systémem?

    Javadoc popisuje, že chování je závislé na systémových časovačích a plánovačích. Takže snadno to obejít asi nebude lehké, pokud to bude vůbec možné.
    16.10.2006 22:28 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Jinak, když zkusím Google, přesností sleepu se zabývají zejména audio aplikace. Nevím, proč by si hra s přesností na jednu dvě desítky milisekund nevystačila.
    16.10.2006 22:31 cronin | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Asi Ta nepotesim, ale nebude to fungovat.

    Kazdy operacny system updatuje svoj cas, ktory prezentuje user space-u, s urcitou granularitou. Tato granularita je radovo v desiatkach milisekund. T.j. cas sa nemeni milisekundu po milisekunde, ale dajme tomu kazdych 20 milisekund sa zvysi o 20 milisekund. Inak povedane, metoda System.currentTimeMillis() bude 20 milisekund vracat to iste cislo. Navyse, ten interval nie je vzdy rovnaky. Pred casom sme robili testy spravania sa operacnych systemov v tomto ohlade, a dosli sme k nasledovnemu: FreeBSD v priemere updatovalo cas vo velmi castych itervaloch (menej ako 10 milisekund), ale malo velky rozptyl v itervaloch updatov (az do 100 milisekund). Linux mal updaty pomalsie (20 - 30 milisekund), relativne stabilne. Windows updatoval takmer vylucne po 15 alebo 30 milisekundach. Solaris 9 aj 10 mal v priemere itervaly najdlhsie, ale velmi stabilne, okolo 40 milisekund, presne cislo si nepamatam.

    Toto spravanie sa asi da ovplyvnit konfiguraciou kernelu toho ktoreho systemu. V reale ale sleep kratsi ako niekolko desiatok milisekund nema zmysel.

    Btw, pod akou verziou Javy robis? Ak pod 1.4, tak si rozbal src.zip a pozri si, ako pracuje metoda java.lang.Object.wait(long, int). Budes prekvapeny. Neprijemne prekvapeny. Ale ziskas realisticky pohlad. Hold, od real-time OS sme este daleko.
    16.10.2006 22:47 cronin | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Nasiel som vysledky, takze casy updatov:
    SunOS 5.9/5.10      : 10ms
    Linux 2.4.21        : 20ms
    Windows 2003 Server : 16ms
    FreeBSD 6.0         :  2ms
    
    Opravujem este jeden udaj: najstabilnejsie intervaly boli v pripade Linuxu.
    16.10.2006 22:53 pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    Tak taku dlhu odpoved som necakal :)... dika..

    Spominal si System.currentTimeMillis()... A k tomu by som mal dotaz : A co funkcia System.nanoTime() od verzie 1.5?... Ta vracia cas v nanosekundach. A pocitam s tym ze to nevracia System.currentTimeMillis()*1000000.
    16.10.2006 23:14 cronin | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Presnost metody Sleep v Jave?
    System.nanoTime() je v Jave 5 nativna, takze podla javovskych zdrojakov sa neda povedat, co robi skutocne. Chcelo by to pozriet sa na zdrojaky JVM:
    public static native long nanoTime();
    
    Definicia Object.wait(long, int) sa nezmenila:
    public final void wait(long timeout, int nanos) throws InterruptedException {
            if (timeout < 0) {
                throw new IllegalArgumentException("timeout value is negative");
            }
    
            if (nanos < 0 || nanos > 999999) {
                throw new IllegalArgumentException(
    				"nanosecond timeout value out of range");
            }
    
    	if (nanos >= 500000 || (nanos != 0 && timeout == 0)) {
    	    timeout++;
    	}
    
    	wait(timeout);
        }
    
    Takze ak to ma nanosekundy vacsie ako 500000, tak zvysi wait o milisekundu. Ak to ma nanosekundy nenulove a milisekundy nulove, waituje to aspon obligatnu jednu milisekundu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.