abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:11 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.26 a beta verze 1.27 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 342 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++

    30.11.2006 16:22 dylan hunt
    rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    Přečteno: 2023×
    Ahoj.

    Mam v C++ takovouto tridu:
    class A {
    public:
            A() { ... }
            ~A() { ... }
            ...
    };
    
    Z urcityho duvodu (interakce s knihovnou v C) ale nemuzu jeji instanci vytvorit pomoci new, ale pamet musim alokovat pres malloc. Je mozne potom nejak zavolat konstruktor a destruktor ?
    A *a = (A *) malloc(sizeof(A));
    // nejak zavolat konstruktor na *a
    ...
    // nejak zavolat destruktor na *a
    free(a)
    
    Chtel bych navic zabranit volani kopirovaciho konstruktoru nebo operatoru prirazeni. Jo a navic nemuzu tride A pridat zadnou metodu...

    Je neco takovyho vubec mozny ???

    Diky.

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2006 16:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    V Microsoft Visual C++ lze použít __ctor() a __dtor(); také by mě docela zajímalo, jestli něco podobného existuje v GCC.
    30.11.2006 16:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    K tomuto účelu slouží tzv. placement new.
    30.11.2006 16:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    (je to standardní součást jazyka, žádné nestandardní rozšíření)
    30.11.2006 16:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    Druhou možností je přetížení operátorů new a delete.
    30.11.2006 16:50 dylan hunt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    Diky, funguje to :-)

    Vysledna podoba:
    A *a = (A *) malloc(sizeof(A));
    a = new(a) A();
    ...
    a->~A();
    free(a);
    
    30.11.2006 17:17 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    Na tu hlavni otazku placement new a rucni volani dtoru, jak uz tu je uvedeno. Na zabraneni volani jakekoliv metody staci ji deklarovat v private: sekci a nikde neimplementovat. Pak budou bud nedostatecna pristupova prava k pouziti nebo to linker nenajde. S tim nepridanim metody jsem to nejspis nepochopil, ale to asi nejde.
    30.11.2006 17:49 dylan hunt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rucni volani konstruktoru a destruktoru v C++
    Asi jsem se spatne vyjadril. S tim nepridanim metody to bylo mysleno tak, ze tridu A nesmim nijak modifikovat. A s tim zabraneni volani tak, ze nechci pouzit treba:
    *a = A();
    
    protoze C++ by zavolalo 'operator =' u neinicializovaneho objektu.

    Problem je uz vyresen, ale diky za snahu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.