abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 33
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 299 hlasů
 Komentářů: 24, poslední dnes 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: C++ problem s dynamickým polem řetězců

    kozzi avatar 7.12.2006 17:50 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    C++ problem s dynamickým polem řetězců
    Přečteno: 1151×
    Poslední dobou jsem začal psát nějakej kód v C++ a narazil jsem na drobný problém. Mám pole které je vytvořeno příkazem new vapadá to nejak takto: string *promena = new string[count]; no a potreboval bych nejak zařídit aby se mi vytvořené pole zvětšilo o jedna takže bude mít velikost count + 1, jde mi o to že mám dvě taková pole a jedno má velikost count a druhé count + 1, a já potřebuju aby se do toho jednoho(menčího) načetlo to první.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Odpovědi

    7.12.2006 17:57 trekker.dk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    Zkus použít typ vector<string> ze standardní knihovny. Ten udělá práci za tebe.
    kozzi avatar 7.12.2006 18:05 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    díky, možná o tomo popřemýšlím, ale raději bych si to napsal sám, jde tu o to, že to nepoužívám jen ze stringem ale vytvářím pole i s jinýma typama napříkald z různýma strukturama, takže by se mi hodilo něco jinýho. Já to řeším nejak takto ale zdá se mi to neefektivní.
    
    ...
    string *tmp;
            tmp = new string[count + 1];
            if(count > 0)
            {
                    for(int k = 0; k < count; k++)
                    {
                            tmp[k] =  retezec[k];
                    }
                    delete [] retezec;
            }
    
    
    
            tmp[count] = item;
            retezec = tmp;
    
            //struktura[count] = item;
            count+=1;
    ...
    
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.12.2006 18:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    Tím spíš je vhodnější použít std::vector (nebo jiný kontejner podle toho, jaké to má mít vlastnosti).
    7.12.2006 19:19 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    std::vector<TYPE> vec;
    TYPE item;
    
    vec.push_back(item);
    kozzi avatar 7.12.2006 19:29 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    díky, to mi moc pomohlo.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.12.2006 19:39 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců

    Nemate zac.

    Kdybyste radsi poradne napsal co chcete delat, abychom se konecne dozvedeli proc nemuzete pouzit vector. A pripadne vam poradili neco jineho.

    kozzi avatar 7.12.2006 19:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    No ja vam dekuju za to ze jste mi ukazal ze jde vector pouzit i jinak nez sem myslel, takze ho muzu pouzit a tudiz je muj problem vyresen, doufam. Zkusim to az zitra. Dam vedet, ale myslim si ze by to melo byt OK.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.12.2006 18:35 ivan | skóre: 17 | blog: ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    Zrovna prolistovavam knizku "C++ 101 programovacich technik" od Alexandrescu a tam se jedna kapitola jmenuje "Misto poli pouzivejte vector nebo string kdekoli je to mozne" :) Vector ma tu vyhodu, ze pri dealokaci nemusis premejslet jestli pouzit delete nebo delete[].
    elviin avatar 7.12.2006 20:14 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    Mala motivace na pole, vektory:

    #include <string> //std::string
    #include <vector> //std::vector
    #include <algorithm> //std::copy
    #include <iostream> //std::cout
    #include <iterator> //std::ostream_iterator
    
    int main(int argc, const char* argv[])
    {
        // nakopiruje pole do std::vector
        std::vector<std::string> vektor(argv, argv + argc);
        
        //vytiskne kazdy retezec a oddeli koncem radku
        std::copy(
    	    vektor.begin(), 
    	    vektor.end(), 
                std::ostream_iterator<std::string>(std::cout,"\n")
    	);
    }
    
    kozzi avatar 8.12.2006 10:28 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ problem s dynamickým polem řetězců
    Takže všem mockrát díky, stím vectorem jste měli pravdu, je to perfektní věc. Dneska jsem to vyzkousel a jede to perfektně, je to rychlejší a zabírá to mín paměti než moje vlastní třídy. Jen mě mrzí, že jsem ještě chvíli nepočkal, protože se učím podle knížky mistrovství v C++ a asi 10 stránek za místem kam jsem došel, se vectorem ta knížka zabývá.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.