abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 20:33 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala sedmašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a čtvrté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 18:33 | Komunita

Morevna Project, který stojí za řadou svobodného softwaru pro animátory (např. Synfig Studio, RenderChan nebo Papagayo-NG) a svobodnými (CC-BY-SA) animovanými filmy/komiksy Morevna (3. díl) a Pepper&Carrot: The Potion Contest (6. díl), sbírá do 1. března příspěvky na 4. díl svého animovaného filmu Morevna. Mezi odměnami přispěvatelům lze najít např. i videokurzy animace v Synfigu či Blenderu.

xHire | Komentářů: 0
dnes 12:22 | Bezpečnostní upozornění

Ve středu vydaná "npm@next" verze 5.7.0 správce balíčků pro JavaScript npm (Wikipedie, Node Package Manager) přinesla řadě uživatelů Linuxu nečekanou nepříjemnost. V závislosti na způsobu instalace a ve spojení s příkazem sudo mohlo dojít ke změně vlastníka u systémových souborů, také například /. Chyba je opravena v před několika hodinami vydané verzi npm 5.7.1 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
dnes 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (3%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 437 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep

    23.5.2007 19:39 olgo | skóre: 4
    zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Přečteno: 556×
    Zdravim. Prave zacinam s ceckom pod linuxom a jeden s prvych problemov na ktore som narazil je uspavanie vlakna. ako priklad nasledujuci kod:
    #include <time.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    int main(){
      printf("start.");
      sleep(5000);
        /* alebo usleep(5); */
      printf(".stop\n");
    }
    
    mal by vypisat "start." a za pet sekund ".stop". bohuzial pri pouziti sleep caka pet sekund a potom naraz vypise "start..stop" pri pouziti usleep vobec necaka a rovno to vypise. v pripade ze takto (u)sleep nefunguje skuste ma odkazat na nejaky rozumny manual ak by to takto malo fungovat a viete co je vo veci tak vdaka za rady.

    slackware 11; kernel 2.4.33.3; gcc 3.4.6

    Odpovědi

    DjAARA avatar 23.5.2007 19:43 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Zkuste:
    #include <time.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    int main(){
      fprintf(stderr, "start.");
      sleep(5000);
        /* alebo usleep(5); */
      fprintf(stderr, ".stop\n");
    }
    DjAARA avatar 23.5.2007 19:45 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Zapomněl jsem dodat, že popisované chování je způsobeno bufferrováním standardního výstupu.
    Josef Kufner avatar 3.6.2007 12:05 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Což se neřeší změnou výstupu, ale použitím fflush().
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.5.2007 19:49 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Ani to mozna nepomuze. Na vine je bufrovani toho vystupu printf. Ono se tam totiz to pocitaceni start vypise do bufferu, ale ten se vyplivne na obrazokvu az po tom druhem prikazu, kdy se odradkuje. Resit se to da bud tim, ze se kazdy prikaz ukoncuje "\n" nebo ze se po kazdem takovem prikazu zavola flush(stdout nebo stderr).
    23.5.2007 19:45 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    sleep(5000) čeká 5000 sekund, ne? -- ehh. Jinak bych to tipnul na nějaké bufferování v konzoli. Místo "start" zkus "start\n".
    23.5.2007 20:26 kocour_easy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Takze zdarec... mate za 1. chybu mezi sleep a usleep.Usleep pocita v mikrosekundach a sleep v sekundach takze jak mate napsano bude cekat 5000sekund ;) Jinak vystup pomoci printf/fprintf je bufferovan a ceka na znak '\n' nebo zavreni daneo streamu a nebo jde udelat toto:

    int main(){ fprintf(stdout, "start."); fflush(stdou); sleep(5); fprintf(stdout,".stop\n"); }
    23.5.2007 20:40 olgo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    ano diky omylom som to prehodil (medzi sleep a usleep)
    2.6.2007 19:24 ChaoticRoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Takže můj problém je stejný, ale ještě znásobený tím, že ho chci použít pro pozastavení openGL/C++ aplikace. Ať už jsem zkoušel všechny možné způsoby pozastavení chodu odtud i jinde z netu a nakonec si vymyslel vlastní fci MySleep(), všechno mi to nejdřív počká, a pak teprv začne vykreslovat. takže tento fragment kódu z WinMain:

    nacti(); glClearColor (1.0f, 1.0f, 1.0f, 0.5f); glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT); glPushMatrix (); glColor3f(0.0, 0.0, 0.0); osy(); krizek(r[0]/zoom,r[1]/zoom); mySleep(1000); krizek(r[1]/zoom,r[0]/zoom); glPopMatrix (); SwapBuffers (hDC); Sleep (500);

    čeká úplně na začátku a až pak načítá, maluje osy a křížky...

    jen pro úplnost:

    void mySleep(DWORD ms) { DWORD time0; time0=GetTickCount(); while ( GetTickCount() < (time0+ms) ); }

    nepomáhá ani fflush s stdout, stdin nebo stderr umístěný před mysleep...
    3.6.2007 11:49 ChaoticRoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Už to funguje: void mySleep(DWORD ms, HDC hDC) { DWORD time0; SwapBuffers (hDC); time0=GetTickCount(); while ( GetTickCount() < (time0+ms) ); }
    Josef Kufner avatar 3.6.2007 12:07 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    No fuj. Doufám, že tě tahle funkce bude v noci strašit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.5.2007 20:38 olgo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    ano ten fprintf funguje spravne. diky. pri pouziti flush mi hlasi chybu "undefined reference to 'flush'" nemala by byt ta funkcia v stdio.h?

    btw.: dotaz k tomu buffru: kto sa onho stara? os, terminal alebo je to tak "setrne" skompilovane?
    23.5.2007 20:42 olgo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    aha pardon fflush() :) dik vsetkym.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.