abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 13:44 | Zajímavý software

Evropská komise vydala novou verzi 1.4.0.1 svého open source v Javě naprogramovaného softwaru pro online průzkumy EUSurvey. Online dotazníky lze vytvářet na stránkách Evropské komise nebo si lze software stáhnout (zip a war) a nainstalovat lokálně. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí EUPL (European Union Public Licence).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.8. 23:55 | Komunita

Ubuntu 17.10 (Artful Aardvark) bude ve výchozím stavu zobrazovat Dok (Launcher). Jedná se o rozšíření GNOME Shellu Ubuntu Dock. To bylo forknuto z rozšíření Dash to Dock. Ukázka na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.8. 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 17.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace kmag, kmousetool, kgoldrunner, kigo, konquest, kreversi, ksnakeduel, kspaceduel, ksudoku, kubrick, lskat a umbrello byly portovány na KDE Frameworks 5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:11 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-08-16 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější Raspbian je založen na Debianu 9 Stretch. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je také bezpečnostní chyba Broadpwn (CVE-2017-9417).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.8. 12:33 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2.0 programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 11:44 | IT novinky

Minulý týden na šampionátu The International 2017 byl představen bot, který poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2. V nejnovějším příspěvku na blogu se organizace OpenAI o projektu více rozepsala a zveřejnila videozáznamy několika soubojů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
16.8. 17:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek z Fedora 26 Release Party konané 10. srpna v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 15:33 | Komunita

Přesně před čtyřiadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
16.8. 06:00 | Bezpečnostní upozornění

Ve virtualizačním softwaru Xen bylo nalezeno a opraveno 5 bezpečnostních chyb XSA-226 až XSA-230. Nejzávažnější z nich XSA-227 (CVE-2017-12137) umožňuje eskalaci privilegií a ovládnutí celého systému, tj. správce hostovaného systému se může stát správcem hostitelského systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
15.8. 22:00 | Zajímavý projekt

V roce 2013 proběhla na Kickstarteru úspěšná kampaň na podporu otevřeného Dobře temperovaného klavíru (Well-Tempered Clavier). Stejný tým s Kimiko Išizaka spustil před týdnem na Kickstarteru kampaň Libre Art of the Fugue na podporu svobodného Umění fugy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (17%)
 (76%)
Celkem 358 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník

    Dotaz: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků

    Wan-To avatar 20.7.2007 10:36 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Přečteno: 539×
    Zdravím,

    marně se snažím přijít na způsob, jak pod Linuxem hardwarově kreslit obrázky (pixmapy). Zkoušel jsem blitting pomocí SDL a kreslení pixmap přes OpenGL. Bohužel, ani jedno nebylo hardwarově akcelerované.

    Jediný způsob, jak se mi podařilo HW akcelerace dosáhnout, bylo kreslení v Javě. Bohužel aplikace, pro kterou akceleraci potřebuji, píšu v C++, takže Java mi nepomůže. Každopádně tohle je signál, že akcelerace jde pod Linuxem nějak získat, když to Java dokáže.

    Nevíte tedy o nějakém způsobu, jak si v C (resp. C++) pod Linuxem vynutit HW akcelerované kreslení pixmap, a to nejlíp pomocí OpenGL, pokud to jde?

    Díky.

    Odpovědi

    20.7.2007 11:19 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Nevím, jestli ti to pomůže, ale Ccairo by mělo mít experimantální backend pro OpenGL. Jak je to (ne)použitelné bohužel nevím.
    20.7.2007 11:21 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    oprava: Cairo :)
    20.7.2007 11:53 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Jake kresleni obrazku mas na mysli? Pokud jednoduchy bitblit, tak na to ti staci Xlib, asi skoro vsude to bude hardwarove akcelerovane. Pokud chces bitblit s alphablendingem, pak mas dve (bezne) moznosti - OpenGL a Xrender. Zavisi na konkretnim driveru (a konfiguraci), ktera z tech variant bude akcelerovana (v idealnim pripade obe).
    Fuky avatar 20.7.2007 12:04 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků

    Moc pěkné seriály, které Ti pomohou začít:

    Grafická knihovna OpenGL
    OpenGL a nadstavbová knihovna GLU

    Jak jsi přišel na to, že vykreslování pixmap, přes OpenGL nebylo HW akcelerované? Pokud Ti funguje na grafické kartě akcelerace (test tuxracer), tak to HW akcelerované bylo, pokud ne, tak se použila "SW akcelerace" => šíleně pomalé.

    Wan-To avatar 20.7.2007 12:16 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    3D akcelerace (TuxRacer) mi funguje; s tou problém nemám. Horší je to s těmi pixmapami, které se tahají z RAMky (nejsou v grafické paměti) a kreslení je šíleně pomalé.

    Jak jsem na to přišel? Pustil jsem si benchmark v OpenGL (kreslení pixmap) a pak v Javě (kreslení pomocí AWT). Benchmark v Javě naměřil asi 10x větší výkon (resp. počet nakreslených obrázků za určitou jednotku času) než ten v OpenGL, takže jsem usoudil, že na té akceleraci pomocí OpenGL není něco v pořádku.

    Podle mě by stačilo pixmapu nějak nahrát do grafické paměti podobně jako, jako se nahrávají textury pomocí glTexImage2d, jenže nevím, jak.
    20.7.2007 12:18 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Je to rozumné? Pokud vím, tak OpenGL ti nezaručí přesné vykreslení na pixel, ale jen něco přibližného. Což nemusí být úplně moudré.
    Bluebear avatar 20.7.2007 15:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    SDL se snaží používat hardwarovou akceleraci 2D grafiky, pokud může. Pokud ji na Tvém stroji nepoužívá, hledal bych chybu buď v nastavení X, nebo v konfiguraci SDL - například v Gentoo je třeba akceleraci explicitně povolit při kompilaci balíčku SDL.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Wan-To avatar 20.7.2007 15:32 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Aha. Nevíš, jakým flagem se tam podpora akcelerace přidává?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.