abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 19:00 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation oficiálně představilo licence pro komunitní otevřená data Community Data License Agreement (CDLA). První licence je copyleftová CDLA-Sharing a druhá permisivní CDLA-Permissive. Odpovědi na často kladené otázky ve FAQ.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 145. pražský sraz, který proběhne ve čtvrtek 26. října od 18:00 hodin v karlínském Pivovarském klubu. Najdete jej kousek od metra Florenc na adrese Křižíkova 17, Praha 8. Jedná se o poslední sraz před konferencí OpenAlt 2017, jež proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu 2017 na FIT VUT v Brně. Běží registrace účastníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Zajímavý software

Byla vydána verze 0.56 open source platformy Home Assistant (GitHub) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti naprogramované v programovacím jazyce Python verze 3 a bežící také například na Raspberry Pi. Pro vyzkoušení je k dispozici demo [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 klienta F-Droid určeného pro instalaci aplikací do Androidu ze softwarového repozitáře F-Droid (Wikipedie), alternativy k Google Play, nabízející pouze svobodný a otevřený software. Podrobnosti v přehledu změn [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 00:55 | Nová verze

Po téměř 13 měsících vývoje od verze 0.11.0 byla vydána verze 0.12.0 hardwarově nenáročného desktopového prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklého sloučením projektů Razor-qt a LXDE. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
21.10. 12:33 | Zajímavý software

Článek ne Medium představuje nejnovější stabilní verzi 2.0 svobodné decentralizované mikroblogovací platformy a sociální sítě podobné Twitteru Mastodon (Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.10. 06:00 | Komunita

V Praze na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT dnes probíhá RT-Summit 2017 – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt. Přednášky lze sledovat online na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.10. 14:33 | Zajímavý projekt

Blender Animation Studio zveřejnilo první epizodu z připravovaného animovaného seriálu The Daily Dweebs o domácím mazlíčkovi jménem Dixey. Ke zhlédnutí také ve 3D s rozlišením 8K.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.10. 12:34 | Komunita

Aktualizovanou počítačovou hru Warhammer 40,000: Dawn of War III v ceně 39,99 eur běžící také na Linuxu lze o víkendu na Steamu hrát zdarma a případně ještě v pondělí koupit s 50% slevou. Do soboty 19:00 lze na Humble Bundle získat zdarma Steam klíč k počítačové hře Sid Meier's Civilization® III v ceně 4,99 eur běžící také ve Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.10. 00:22 | Nasazení Linuxu

Společnost Samsung oznámila, že skrze dokovací stanici DeX a aplikaci Linux on Galaxy bude možno na Samsung Galaxy S8 a S8+ a Galaxy Note 8 provozovat Linux. Distribuce nebyly blíže upřesněny.

Phantom Alien | Komentářů: 19
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (10%)
 (0%)
 (0%)
 (1%)
 (75%)
 (13%)
Celkem 226 hlasů
 Komentářů: 8, poslední včera 23:02
    Rozcestník

    Dotaz: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků

    Wan-To avatar 20.7.2007 10:36 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Přečteno: 540×
    Zdravím,

    marně se snažím přijít na způsob, jak pod Linuxem hardwarově kreslit obrázky (pixmapy). Zkoušel jsem blitting pomocí SDL a kreslení pixmap přes OpenGL. Bohužel, ani jedno nebylo hardwarově akcelerované.

    Jediný způsob, jak se mi podařilo HW akcelerace dosáhnout, bylo kreslení v Javě. Bohužel aplikace, pro kterou akceleraci potřebuji, píšu v C++, takže Java mi nepomůže. Každopádně tohle je signál, že akcelerace jde pod Linuxem nějak získat, když to Java dokáže.

    Nevíte tedy o nějakém způsobu, jak si v C (resp. C++) pod Linuxem vynutit HW akcelerované kreslení pixmap, a to nejlíp pomocí OpenGL, pokud to jde?

    Díky.

    Odpovědi

    20.7.2007 11:19 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Nevím, jestli ti to pomůže, ale Ccairo by mělo mít experimantální backend pro OpenGL. Jak je to (ne)použitelné bohužel nevím.
    20.7.2007 11:21 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    oprava: Cairo :)
    20.7.2007 11:53 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Jake kresleni obrazku mas na mysli? Pokud jednoduchy bitblit, tak na to ti staci Xlib, asi skoro vsude to bude hardwarove akcelerovane. Pokud chces bitblit s alphablendingem, pak mas dve (bezne) moznosti - OpenGL a Xrender. Zavisi na konkretnim driveru (a konfiguraci), ktera z tech variant bude akcelerovana (v idealnim pripade obe).
    Fuky avatar 20.7.2007 12:04 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků

    Moc pěkné seriály, které Ti pomohou začít:

    Grafická knihovna OpenGL
    OpenGL a nadstavbová knihovna GLU

    Jak jsi přišel na to, že vykreslování pixmap, přes OpenGL nebylo HW akcelerované? Pokud Ti funguje na grafické kartě akcelerace (test tuxracer), tak to HW akcelerované bylo, pokud ne, tak se použila "SW akcelerace" => šíleně pomalé.

    Wan-To avatar 20.7.2007 12:16 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    3D akcelerace (TuxRacer) mi funguje; s tou problém nemám. Horší je to s těmi pixmapami, které se tahají z RAMky (nejsou v grafické paměti) a kreslení je šíleně pomalé.

    Jak jsem na to přišel? Pustil jsem si benchmark v OpenGL (kreslení pixmap) a pak v Javě (kreslení pomocí AWT). Benchmark v Javě naměřil asi 10x větší výkon (resp. počet nakreslených obrázků za určitou jednotku času) než ten v OpenGL, takže jsem usoudil, že na té akceleraci pomocí OpenGL není něco v pořádku.

    Podle mě by stačilo pixmapu nějak nahrát do grafické paměti podobně jako, jako se nahrávají textury pomocí glTexImage2d, jenže nevím, jak.
    20.7.2007 12:18 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Je to rozumné? Pokud vím, tak OpenGL ti nezaručí přesné vykreslení na pixel, ale jen něco přibližného. Což nemusí být úplně moudré.
    Bluebear avatar 20.7.2007 15:17 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    SDL se snaží používat hardwarovou akceleraci 2D grafiky, pokud může. Pokud ji na Tvém stroji nepoužívá, hledal bych chybu buď v nastavení X, nebo v konfiguraci SDL - například v Gentoo je třeba akceleraci explicitně povolit při kompilaci balíčku SDL.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Wan-To avatar 20.7.2007 15:32 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarově akcelerované kreslení obrázků
    Aha. Nevíš, jakým flagem se tam podpora akcelerace přidává?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.