abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 63
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (3%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 400 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: svgalib a cerna obrazovka

    24.7.2007 17:14 Lubos Kopecky | skóre: 32
    svgalib a cerna obrazovka
    Přečteno: 234×
    Dobry den,

    mam problem s programy urcene pro knihovnu svgalib (nalezena na internetu ve verzi 1.9.25 jako rpm-balicek primo pro tuto distribuci - SuSE 10.2).

    Prvni system je nainstalovany vc. grafickeho rozhrani, na kterem si vytvorim nejakou grafiku s vyuzitim teto knihovny v c++. Po kompilaci a naslednem spusteni tento program funguje a po ukonceni se vrati zpet do textoveho rezimu.

    Dale mam druhy system postaveny tez na SuSE 10.2 s doinstalovanou svgalib-knihovnou, ale ten je jiz bez grafickeho rozhrani (grafika a jine veci nejsou potreba, protoze na tomto systemu pobezi pouze tento program) a zkompilovany program do nej pouze nahravam.

    Problem je, ze se program na tomto druhem systemu spusti, ale po ukonceni se jiz neuvolni obrazovovku z grafickeho do textoveho rezimu. Je videt pouze cerna obrazovka s blikajicim kurzorem. Prikazova radka je vracena zpet systemu a muzu, ac nic nevidim, cokoliv napsat a pustit. Pokud spustim program urceny pro knihovnu svgalib, tak se mi opet zobrazi, ale po jeho ukonceni mam opet cernou obrazovku s blikajicim kurzorem, nikoliv viditelny textovy rezim... Konfiguracni soubory /etc/vga/svgalib.config jsou na obou systemech stejne.

    Muzete poradit, kde je zakopany pes a neukaze se mi zpet plnohodnotne textovy rezim?

    Dekuji

    Odpovědi

    25.7.2007 18:38 Lubos Kopecky | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: svgalib a cerna obrazovka
    Tak sem rozchodil zobrazovani - bylo nutne ze zdrojovych kodu svgalib prikompilovat modul svgalib_helper.ko, pak uz to zaclo jet (zajimave je, ze ani na jednom systemu nebyl, ale presto to na jednom z nich jakstaks fungovalo). Zdrojove kody jsou parovany naposledy pro jadro 2.6.17 a odkazuji se na 2 veci v jadre, ktere tam nejsou (config.h a devfs_fs_kernel.h)- tyto dva radky (radek 1 a 21) staci v souboru main.c zakomentovat a kompilace probehne bez problemu. Pote staci uz jen modul nainstalovat a natahnout do pameti.

    V soucasne dobe mam dalsi problem - netusim, jak udelat, aby se mi konzole prepnula na aktualne pouzive rozliseni programem. Opet mi to na jednom pocitaci nejak funguje a na druhem ne. V programu pouziji napr. rozliseni 320x240 - na jednom pocitaci se mi to z 1024x768 prepne do graf. rezimu s rozlisenim 320x240 a po ukonceni programu zpet do 1024x768. Na jinem pocitaci ale rozliseni textoveho rezimu zustava stale 1024x768 a grafika bezi pouze v levem hornim rohu obrazovky - pokud spustim neco s rozlisenim 1024x768, tak je to samo pres celou obrazovku, pokud je grafika s vetsim rozlisenim, napr. 1280x768, tak po dosazeni praveho okraje obrazovky to zacne prekreslovat znovu zleva, tedy rozliseni se take nezmeni.

    Nemate nekdo radu, jak, co a kde nastavit, aby se mi vzdy prepnulo rozliseni do grafickeho rezimu dle informaci v programu a ja videl vse celoobrazovkove?

    Dekuji

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.