Portál AbcLinuxu, 18. dubna 2024 12:31


Dotaz: Realtime rendering velkých obrázků

Wan-To avatar 27.6.2008 14:54 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Realtime rendering velkých obrázků
Přečteno: 311×
Odpovědět | Admin
Hledám nějaký prostředek k vykreslování velkých obrázků - řádově 5 až 7 MPix (jde o fotky). Potřebuju, aby byl rendering velice rychlý (bude použitý pro animaci), měl by umět různé transformace - hlavně změnu velikosti a možnost úpravy alfa kanálu (kvůli prolínání obrázků).

Pro Javu nebo C/C++. Jediné, co mě zatím napadlo použít je OpenGL - ovšem u toho se docela zapotím a navíc se bojím pár omezení (velikosti textur, rozměry v mocninách dvou...).

Nevíte tedy o nějaké grafické knihovně, která zvládá rychlý rendering včetně různých transformací?
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 15:11 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi bych mrknul na projekt clutter.. A co se obrázků týče -- je-li na začátku trocha času, vyplatí se data si předpřipravit do paměti, alespoň pár prvních obrázků. Potom už se dá během slideshow předpočítávat a zmenšovat další fotky tak, aby to zobrazovací karta zvládnula. Výsledné rozlišení pro zobrazení těžko bude odpovídat rozměrům 7MPix fotky.
...včetně majestátného loosa
Wan-To avatar 27.6.2008 15:15 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
Jde mi o to, že ve slideshow se budou fotky různě pohybovat, zoomovat. Třeba na začátku snímku bude fotka akorát vyplňovat plochu monitoru a plynule se bude zoomovat až do konce snímku, kdy bude zobrazená třeba 1:1...
Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 17:02 Vašek Lorenc | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
Já to chápu, ale i tak je to rozlišení asi zbytečně velké. Navíc málokterý foťák/objektiv fotí tak, aby to 1:1 na monitoru vypadalo kdovíjak úchvatně. Ale abych planě nekecal o něčem, co se nedá moc prokázat -- jako ukázka programování slideshow v clutteru by šlo použít tohle Aaina. Tady je někde dole ukázka toho, co to umí. Vím, že to není přesně to, co je tu žádáno, na druhou stranu by to mohlo pomoci.
...včetně majestátného loosa
Wan-To avatar 27.6.2008 18:02 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
Vyzkoušel jsem si kreslení clutterem i s pomocí Java 2D API. Oba dva zvládají celkem bez problému kreslit 7 MPix obrázky včetně transformací, bohužel problém je s načítáním obrázků. Do paměti se jich moc nevejde, takže je nemůžu načítat předem, a při načítání za běhu výrazně zpomalí animaci, která se pak začne nepříjemně trhat. Jeden obrázek se sám o sobě načítá asi vteřinu (jak v clutteru, tak v Java 2D) a když do toho má běžet animace, tak se to nedá zvládnout.
27.6.2008 15:13 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Inspiroval by som sa prehliadacom gliv.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
29.6.2008 02:42 fester
Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K tomu by se mohl hodit anti-grain.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.