abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.4. 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (2%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 362 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: C bitwise a retezce

    8.8.2008 23:41 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    C bitwise a retezce
    Přečteno: 215×
    Zdarvim

    Zajimalo by me jestli je mozne binarne prohazovat retezce(respektive znak po znaku). Je mozne prohodit int a i char. Pouzil jsem notoricky zname makro

    #define SWAP(a, b) (((a) ^= (b)), ((b) ^= (a)), ((a) ^= (b)))

    Ale dostal jsem se do ouzkych. Pokud SWAP zavolam s char tak to vubec neni problem a bitove to prohodi. Ale problem number one je.

    char* str_reverse( char* str )
    {
        assert( str != NULL );

        char *result = NULL;
        result = str_init( str );

        unsigned int len = strlen( result );
        unsigned int loop = len >> 1;
        for( int i = 0; i < loop; i++ ){
            if( i == loop )
                break;
            SWAP( result[i], result[len-i]);
        }
        return result;
    }

    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

    Odpovědi

    9.8.2008 00:12 H4wk | skóre: 9 | blog: H4wkuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C bitwise a retezce
    Tak v tom cyklu jsou nejake chyby. Mel by vypadat zhruba takhle:
    for (int i = 0; i < loop; i++) {
        SWAP(result[i], result[len-1-i]);
    }
    
    Korespondenční Seminář z Programování - Pro každého středoškoláka, který to s programováním myslí vážně.
    9.8.2008 01:25 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C bitwise a retezce
    Dik uz to jede
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
    9.8.2008 01:01 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C bitwise a retezce
    Nemluve o tom ze tohle makro je na aktualnich procesorech zbytecne pomale, protoze neumoznuje paralelni provadeni. Postup pres pomocnou promennou bude v drtive vetsine pripadu rychlejsi.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    9.8.2008 01:32 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C bitwise a retezce
    Mohl by jsi to tochu vic rozvest jak to udelat paralerne? Podle me nejdriv projede preprocesor ktery nahradi mista kde jsou makra a pak jde syntakticka anazyla(LR), semantika, vygenrovni kodu, optimalize, generovani kodu. Moc prave nevidim tu brzdu???
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs
    9.8.2008 07:32 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C bitwise a retezce
    Ehm, paralelni provadeni samotneho kodu.

    Dnesni procesory maji v sobe mnoho vypocetnich jednotek a proto kod:
    t1 = a;
    t2 = b;
    a = t2;
    b = t1;
    
    vyzaduje pouze dva tiky na rozdil od kodu:
    a ^= b;
    b ^= a;
    a ^= b;
    
    ktery vyzaduje VZDY tri tiky, protoze kazdy prikaz je zavisly na predchozim.

    Jinak staci to rozepsat na t = a; a = b; b = t;.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    9.8.2008 12:23 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C bitwise a retezce
    Zalezi na delce retezce, treba ma tak kratke retezce, kterym sekvencni vypocty nevadi. Kazdopadne mas pravdu, ze pres pomocnou promenou je to jednoduchsi a prehlednejsi.`

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.