abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 11:33 | Pozvánky

Konference LinuxDays 2017 proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Konference OpenAlt 2017 proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně. Organizátoři konferencí vyhlásili CFP (LinuxDays, OpenAlt). Přihlaste svou přednášku nebo doporučte konference známým.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.3.0 odlehčeného desktopového prostředí Lumina (Wikipedie, GitHub) postaveného nad toolkitem Qt. Z novinek lze zmínit nový motiv ikon nahrazující Oxygen (material-design-[light/dark]) nebo vlastní multimediální přehrávač (lumina-mediaplayer).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
26.6. 17:33 | Bezpečnostní upozornění

Před šesti týdny byly publikovány výsledky bezpečnostního auditu zdrojových kódů OpenVPN a nalezené bezpečnostní chyby byly opraveny ve verzi OpenVPN 2.4.2. Guido Vranken minulý týden oznámil, že v OpenVPN nalezl další čtyři bezpečnostní chyby (CVE-2017-7520, CVE-2017-7521, CVE-2017-7522 a CVE-2017-7508). Nejzávažnější z nich se týká způsobu, jakým aplikace zachází s SSL certifikáty. Vzdálený útočník může pomocí speciálně

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
26.6. 06:55 | Zajímavý projekt

V Edici CZ.NIC vyšla kniha Průvodce labyrintem algoritmů. Kniha je ke stažení zcela zdarma (pdf) nebo lze objednat tištěnou verzi za 339 Kč (připojení přes IPv4) nebo 289 Kč (připojení přes IPv6).

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
26.6. 06:33 | Zajímavý software

Byla vydána verze 2.2.0 svobodného správce hesel KeePassXC (Wikipedie). Jedná se o komunitní fork správce hesel KeePassX s řadou vylepšení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.6. 06:11 | IT novinky

Vývojář Debianu Henrique de Moraes Holschuh upozorňuje v diskusním listu debian-devel na chybu v Hyper-Threadingu v procesorech Skylake a Kaby Lake od Intelu. Za určitých okolností může chyba způsobit nepředvídatelné chování systému. Doporučuje se aktualizace mikrokódu CPU nebo vypnutí Hyper-Threadingu v BIOSu nebo UEFI [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.6. 01:23 | Komunita

Phoronix spustil 2017 Linux Laptop Survey. Tento dotazník s otázkami zaměřenými na parametry ideálního notebooku s Linuxem lze vyplnit do 6. července.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 22:44 | Nová verze

Po třech měsících vývoje od vydání verze 5.5.0 byla vydána verze 5.6.0 správce digitálních fotografií digiKam (digiKam Software Collection). Do digiKamu se mimo jiné vrátila HTML galerie a nástroj pro vytváření videa z fotografií. V Bugzille bylo uzavřeno více než 81 záznamů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.6. 17:44 | Nová verze

Byla vydána verze 9.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 13:53 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-06-21 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Z novinek lze zdůraznit IDE Thonny pro vývoj v programovacím jazyce Python a především offline verzi Scratche 2.0. Ten bylo dosud možné používat pouze online. Offline bylo možné používat pouze Scratch ve verzi 1.4. Z nového Scratchu lze ovládat také GPIO piny. Scratch 2.0 vyžaduje Flash.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (31%)
 (1%)
 (9%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 853 hlasů
 Komentářů: 65, poslední 1.6. 19:16
    Rozcestník

    Dotaz: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?

    15.10.2008 17:07 zdenek2008 | skóre: 20
    Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Přečteno: 545×
    Chtel bych si vytvorit pomucku pro 3D zobrazeni financnich udaju a jejich zmen v case a nevim jestli neco takoveho uz neexistuje. Mam presnou predstavu jak by to melo vypadat a v budoucnu budu potrebovat dalsi vlastnosti podle mych potreb, takze celkem pocitam s tim, ze si asi budu muset udelat neco vlastniho. Projekt by mel vypadat takhle: V prostoru se vznasi cca 9 ruznobarevnych kouli usporadanych do vodorovneho kruhu. Jednotlive koule znazornuji financni udaje, jako napr. urokove sazby v ruznych zemich, a jsou tak i popsany, takze je ihned zrejme, co ktera koule znamena, napriklad urokova sazba v Japonsku. Na zacatku casove periody jsou vsechny na stejne zakladni urovni. Ted kdyz se posunu na casove ose o jeden dil vpred, treba o den, program precte radek z databaze a pripadne zmeny v hodnotach se projevi tak, ze napriklad koule japonske urokove sazby pokoci vys nebo niz proti puvodni zakladni poloze, podle zmeny v te urokove sazbe. Takhle se chovaji vsechny ty koule. Rekneme ze po mesici mame v databazi 30 radku x 9(cca, spis ale vic) ciselnych udaju a nekde na displeji mam posuvnik casove osy pro jeden mesic a s tim posuvnikem si mohu podle libosti posouvat vpred nebo vzad a ty koule se mi v realnem case pekne pohybuji nahoru a dolu, takze mam prehled jak se nam ta svetova financni krize preleva kolem zemekoule. Parada, ze? A jeste bych rad abych se mohl podivat na ty koule podle libosti odkudkoliv, jako kdyz se pohybujeme v nejake hre, treba jako ve strileckach nebo ruznych leteckych simulatorech. Kdyz uz bych si opravdu hodne vymyslel, tak by bylo pekne, kdyby od kazde te koule postupne ubihala svitici cara smerem pryc od stredu a ta cara by kopirovala pohyb te koule a tak by vlastne vytvarela graf postupne se prodluzujici smerem pryc od stredu. Pri vzdalenejsim pohledu bychom videli 9 sviticich car - grafu rozbihajicich se od tech kouli do vsech stran. Otazkou je, jakou cestou se dat, abych dosahl nejaky pouzitelny vysledek bez laborovani s dvaceti ruznymi technologiemi a pak treba i zjistil ze tohle uz davno existuje. Myslel jsem si ze bych mohl zkusit herni engine Blenderu, ale tam je pak potreba mit Blender nainstalovany, aby to bezelo, to bych radeji neco co muze bezet samo o sobe. Grafika by bohate stacila takova jako byly ty stare strilecky co plynule bezely uz na i386 pocitadlech a jen by bylo potreba aby to umelo cist zaznamy z datoveho souboru a v neposledni rade take aby to bylo udelatelne jedincem. Nemeli byste nejake tipy?

    Odpovědi

    15.10.2008 19:05 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Já bych na to šel přes vpython, kdysi jsem to používal na nějaké jednoduché 3d scény a fungovalo to výborně. Myslím že to mělo i nějaké primitivní ovládací prvky (slidery apod).
    15.10.2008 23:40 zdenek2008 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    vpython existuje pro fedoru 7, fedoru 9 a vsechny mozne platformy, ovsem krome fedory 8 - a tu ja idiot zrovna mam. Pry se to lidem ani nedari zkompilovat. Zkusil jsem nainstalovat rpm rpo fedoru 7, ale chtelo to dalsi 2 knihovny ale jednu z nich to odmitlo nainstalovat, ze pry uz je v systemu novejsi. Tu ale zase neuznala instalace vpythonu. Takze snad nekdy v budoucnu, az presedlam na fedoru 9. Ale to uz bude zase pro zmenu existovat fedora 15, takze presedlam na ni a pro tu uz zase pro zmenu bude vpython obsolete, pocitam. No ale ten vpython mi prece jen bezi - pod wine jako windows verze. No neni to morbidni?
    15.10.2008 19:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Kdybyste to chtěl pojmout webově, lze použít X3D/VRML + AJAX. Vezmete existující prohlížeč a zbytek práce bude javascriptový kód, který bude komunikovat s webovým serverem, odkud bude brát nová data.
    15.10.2008 20:40 zdenek2008 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Dival jsem se znovu na Blender a nejake game enginy, ale nakonec se jevi nejlip ten vpython, protoze potrebuji mit co nejrychleji a nejsnadneji nejaky viditelny vysledek a nemam zadne extra vizualni naroky, to je jen pro me pro lepsi prehled o tech udajich. Dulezite je ze to bude realtime. Jestli budu mit pozdeji moc velke naroky na rozsirovani, tak budu muset prejit na neco rozsahlesiho. Ale to se budu muset jeste hodne ucit...
    16.10.2008 09:09 ----
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Ak ovladate javu, mozte skusit Java3D
    16.10.2008 22:55 zdenek2008 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Bohuzel ani radku v Jave. Ten vpython mi vyhovuje a jeho syntaxe se da aspon castecne vykoukat z ukazkovych skriptu. Jen kdybych to nemusel poustet takhle krkolomne pres wine. Ale mit neco nativniho pro mou distribuci, co by vypadalo jako vpython, vrhnul bych se na to hned, protoze ten je jednoduchy na spousteni, a nevyzaduje pro zacatek s tim mym planovanym udelatkem dalsi podpurnou infrastrukturu, jako webservery, databaze, ruzna specialni prostredi apod. Ale kazdopadne jestli existuje neco podobneho, vyzkousel bych to take.
    4.11.2008 23:21 kvé
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cim udelat 3D graf promenny v realnem case?
    Pouzil bych OpenGL, pohyb ve scene a primitivni objekty typu koule mate na par radku. Na jazyku uz moc nesejde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.