abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 29
včera 06:00 | Zajímavý článek

I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. QEMU Advent Calendar 2016 přináší každý den nový obraz disku pro QEMU. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2016. Kalendáře Perl Advent Calendar 2016 a Perl 6 Advent Calendar přinášejí každý den zajímavé informace o programovacím jazyce Perl. Stranou nezůstává ani programovací jazyk Go.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
3.12. 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
3.12. 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 1
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 774 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: prechod z php na hry

7.11.2008 13:12 crook
prechod z php na hry
Přečteno: 1495×
Dobrý den,

nechci být s tímto dotazem příliš otravný, ale už týden prohledávám různé weby + nějaké pokusy a nemůžu se dostat ani k první hře typu tetris.

pokud by jste uměly celkem dobře(těžce se mi to hodnotí) PHP + MYSQL + CSS proste webovky a měly nějaké základy C - spíše tak do klasické konzoly V čem by jste začaly dělat svou první hru samozřejmě s tím, že první se musí zkusit neco jednoduchého ( mě osobně napadla klasická plošinovka se sestřelovaním objektů )

Co vše přineslo/nepřineslo mé bádání v googlu a dalších webech:

Grafiku, bych asi stavel na OpenGL nic lepšího asi nenajdu. Programovací jazyk: C++ asi zbytečně složité a C++ expres 2005 či 2008 nepodporují některé knihovny např windows.h Což mě štvalo. Takže C++ pod něčím jiným či vůbec

Vychází mi to ted na C# .NET nebo Python

Javu rovnou ne. Dalši mě nenapadají

Jaké prostředí by jste zvolili pro ten jazyk? Php jsem dělal v PSPadu

Nebo že bych přidal nějakou knihovnu? Allegro ale to mě přijde zastaralé

Proč ten dotaz_..některé mé průzkumy mely rok i 2003 a mohlo se mnohé změnit.

Na závěr: Hra mě má hlavně podpořit k další výuce a k dalším složitějším hrám. Mám jich pár v hlavě plus i scénář ale bez alespoň základů je my dělání zcénáře k ničedmu Díky

Odpovědi

Pavel Stárek avatar 7.11.2008 14:43 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
No a co zkusit třeba Pygame? Je to pythoní wrapper + něco navíc pro knihovnu SDL.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
7.11.2008 16:56 Gelmir | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Dobry den, ja som robil hru v pythone a pygame, dalo sa to pouzit, aj irc maju dobre, vzdy som si tam po par minutach poradil sam :). Pisal som to v emacse..
7.11.2008 17:34 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Na prvni krucky taky doporucuju pygame. A to IRC tedy maji opravdu dobre :-)
7.11.2008 17:54 Dejv | skóre: 36 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Zacal bych studiem cestiny.

Dejv
Pevne verim, ze zkusenejsi uzivatele me s mymi napady usmerni a poslou tam, kam tyto napady patri...
11.11.2008 02:13 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Ona už se cestina dá i studovat? :-)
11.11.2008 07:30 cronin | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Zacal bych studiem cestiny.
... povedal niekto, kto nepoužíva diakritiku. Trochu absurdné, nie? Pripomína mi to jednu nemenovanú pani zo slovenského Jazykovo-vedného ústavu Ľudovíta Štúra, ktorá v pravidelnom jazykovom okienku o 6.55 ráno v našom verejno-právnom rozhlase bežne používa slovo "okazionálny".
12.11.2008 09:18 Dejv | skóre: 36 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
  • pokud by jste uměly celkem
    byste umeli
  • dobře(těžce se
    Pred oteviraci zavorkou se pise mezera.
  • a měly nějaké základy C
    meli
  • konzoly V
    Podle velkeho pismene i podle smyslu tim "konzoly" konci veta a na konci vety se pise tecka.
  • V čem by jste začaly dělat
    byste zacali
  • jednoduchého ( mě
    Za oteviraci zavorkou se mezera nepise.
  • objektů )
    Pred zaviraci zavorkou se mezera nepise.
  • Grafiku, bych asi stavel
    Podle smyslu vety tam ta carka nema co delat.
  • OpenGL nic
    Naopak tady carka chybi.
  • knihovny např
    Opet chybi carka.
  • např windows.h
    Za "napr" chybi tecka.
  • windows.h Což
    Bud tam mam byt carka a male "c", nebo tam chybi tecka za vetou.
  • či vůbec
    Opet chybejici tecka za vetou.
  • Python
    Opet chybejici tecka za vetou.
  • nenapadají
    Opet chybejici tecka za vetou.
  • prostředí by jste zvolili
    byste
  • dělal v PSPadu
    Opet chybejici tecka za vetou.
  • Allegro ale
    Chybejici carka.
  • to mě přijde zastaralé
    Opet chybejici tecka za vetou.
  • je my dělání
    mi
  • zcénáře
    Tohle jsem ochoten uznat za preklep.
  • k ničedmu Díky
    Opet chybejici tecky za vetami.
I kdyz privru oci nad chybejicimi nebo nadbyvajicimi carkami, teckami a mezerami, tak porad napocitam 6 (slovy sest) hrubek. Vzhledem k rozsahu textu to nemohu povazovat za zanedbatelne mnozstvi.

A psat bez diakritiky neznamena psat s chybami.

Dejv
Pevne verim, ze zkusenejsi uzivatele me s mymi napady usmerni a poslou tam, kam tyto napady patri...
12.11.2008 10:12 Kroko | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
A ja si matne vzpominam, ze jsem se ucil, ze byste je spatne a ma byt: by jste. ;)
http://kroko.evesnight.net
12.11.2008 11:29 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
tak to si opravdu vzpomínáš špatně ;-)

-m.
Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
12.11.2008 11:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Tím bych si tak jistý nebyl. My v osmé třídě ZŠ dostali češtinářku, která byla schopna říct "se Stanislavem Kostkem Neumannnem" a po diktátu nás přesvědčovala, že "ve slově tamější se píše -mně-, protože je to druhý stupeň přídavného jména tamní" (což naštěstí příští hodinu odvolala). Takže nelze stoprocentně vyloučit možnost, že Kroko byl postižen podobně fundovaným pedagogem a že se to takhle skutečně ve škole učil.
stybla avatar 12.11.2008 16:49 stybla | skóre: 28 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry

Vyloucit to sice nelze, ale faktem je, ze 9 let mluvnice na ZS opravdu nestaci. Kdyby se misto literatury ucila na SS mluvnice, prinos by byl nekolikanasobne vetsi. Ale stejne si myslim, ze vetsina lidi to pak zapomene. Duvod? Prectete si noviny, kolik lidi cte knizky, atd.

Ale rad se necham presvedcit o opaku.



PS: "by jste" (a tomu podobne vyrazy) je spatne
12.11.2008 21:47 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Otázkou je, jestli by víc výuky mluvnice ve škole opravdu pomohlo. Spíš bych řekl, že problémy s ní nemají především ti, kdo hodně čtou, výuka ve škole to nezachrání. I když dnes, když vidím, co projde do novin i do knížek, už možná neplatí ani to…
stybla avatar 12.11.2008 22:26 stybla | skóre: 28 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry

Ale ano, myslim si, ze by to trochu prodlouzila. A prijde mi to daleko uzitecnejsi nez literatura. Nechci rikat, ze je na dejinach neco spatneho, ale ... Jestli jsme psali 4 diktaty za 4 roky studia na SPS, tak to byl vykon.

I když dnes, když vidím, co projde do novin i do knížek, už možná neplatí ani to…

Zkus si nekdy precist VS skripta. "Text neprosel korekturou ani zadnou upravou" - to je takovy hezky priklad. Mrzi me to a trochu i stve. Z takoveho textu se neda poradne ucit a clovek ziska nektere spatne navyky resp. zacne premyslet, ktere jazykove informace jsou spravne - ve skriptech nebo v hlave. Noviny - to jsem myslel treba iDnes, novinky.cz max. Zbytek jde uplne mimo me. V knizkach zatim dobre. Na druhou stranu musim rict, ze jsem prevazne ctenarem knizek starsiho data vydani nebo v ANJ (a tam nad tim ani nepremyslim).


Nebudu zde delat machra pres mluvnici, ale:


Big Harold: "King, it's not 'deer', but d-e-a-r."
King: "She knows what I mean."


takovyhle pristup k tomu rozhodne nemam :-) Shoda podmetu s prisudkem a (snaha) carky - to je opravdove minimum. Vyjmenovana slova povazuji za samozrejmost. Jeste neco?
Luboš Doležel (Doli) avatar 13.11.2008 21:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
My jsme se zase učili, že jde "na shledanou" i "nashledanou"...
14.11.2008 06:22 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
to mě přijde zastaralé
->mně/mi :)
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
13.11.2008 15:16 ibak | skóre: 9 | BB
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
A prečo nie? Viď: Okazionálny
13.11.2008 15:31 cronin | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
... nájdené v slovníku cudzích slov, ale ani v jednom zo slovníkov slovenského jazyka. A to tá vyššie zmienená pani nikdy nezabudne pripomenúť, že by sa nemali používať cudzie či prevzaté slová, ak existuje plnohodnotný ekvivalent v slovenčine. :-D
12.11.2008 14:52 crook
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Moc se omlouvam za urazku vaseho citeni cestiny. Vsem ostatnim diky za pomoc. Rozhodl jsem se pro Python a pygame
7.11.2008 20:41 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
a C++ expres 2005 či 2008 nepodporují některé knihovny např windows.h

Na windows.h potrebuješ SDK. Kontaktuj hotline Microsoftu.
8.11.2008 16:40 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Predevsim tedy potrebuje vedet co dela :-)
10.11.2008 09:21 crook
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Prominte, ale vim co to je SDK. Ta knihovna tam nebyla. Je asi dana mezi zastarale takze jsem ji nenasel ani windows prohledavanim. Nejsem uplna lama jen pololama. :D
10.11.2008 10:51 crook
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Jo jen pro doplneni windows.h tam skutecne neni, protoze se rozhodli nektere knihovny pridat az do placene verze. Prizpevky k tomuto tematu byly na builderu. Prominte, ale nebudu to znovu hledat
8.11.2008 16:54 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
V tomhle ti nikdo nemuze radit. Evidentne mas prilis malo zkusenosti na to, aby ti to k necemu bylo a az jich budes mit vic, tak se zase rozhodnes sam. Hry muzes klidne programovat i v tom PHP. Az budes mit konkretni pozadavky, tak si najdes neco, co je splnuje.
9.11.2008 21:50 qk_
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
no da se to rozdelit na dve casti:
1) jste programator - pak je to jen o tom vybrat si nejaky framework ve kterem to napsat (a nezatracoval bych i javu, treba java monkey engine je pomerne slusny, z ostatnich crystalspace nebo ogre + nejakej zvuk...pripadne staci i SDL)
2) nejste programator - naucte se programovat, doporucuju klidne i pomoci jednoduchych her, ale zacal bych proste konzoli (tim myslim textovy vstup a vystup a ne ascii art)...napriklad udelat gamebook nebo hadani sibenice nebo kodu....rozhodne zacit necim malym a snaze dokoncitelnym a nechat si ho zhodnotit od nekoho zkusenejsiho, ktery upozorni na chyby (a nedesit se, kdyz prvni pokus bude des a hruza a cely se zkritizuje..to je normalni :)
10.11.2008 09:25 crook
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Jsem ci nejsem programator? To je ta otazka o kterou vlastne bezi. Neco naprogramovaneho mam ale vse je to jen web. O zacatky se nebojim. Prvni stranky meli 5 verzi a tem prvnim uz se smeju a celkove to trvalo rok nez jsem byl spokojeny. Newcekam prvni hru driv nez do pul roku. Studium tehle veci chce cas. O tom zadna. Jen nevim z ktereho konce zacit. Uz jsem toho prosel tolik ze jsem silne zmaten
10.11.2008 10:14 vaclavpe | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Asi by to chtelo odmast se trochu. Ja programoval Tetris v assembleru pro Z80. V beznem Cecku by to melo byt Piece Of Cake ( viz http://en.wikipedia.org/wiki/Piece_of_Cake ).

Prekladac - klasicky GCC (pro Windows napr. MinGW), knihovnu bud SDL nebo Allegro.

http://www.builder.cz/art/cpp/allegroXIV.html

Ostatne, na www.builder.cz je kompletni tutorial pro Allegro. Pro jine herni knihovny se da stoprocentne najit taky.

V.
robotics avatar 10.11.2008 18:37 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
V tomhle by měli jít dělat hry hodně lehce -> http://love2d.org/
12.11.2008 19:13 Petr Holík
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Muzu se zeptat na Vase argumenty proc Javu rovnou ne? dekuji za odpoved
frEon avatar 14.11.2008 08:04 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Ja bych si vzal do rukou cecko nebo c++ (jestli neumis dobre C, tak zacit tim), tutorialy od NeHe (kdyz se budes snazit, tak na netu najdes cesky preklady) a od p. Tišnovského na rootu a odebral se hrat si nekam do ustrani. Az bych mel trochu predstavu o tom, co se vlastne deje a jak se co dela (a hlavne proc), tak bych se zacal ohlizet po nejakych freameworcich, objektovych nadstavbach pro opengl atp.
Talking about music is like dancing to architecture.
15.11.2008 12:06 Kroko | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
no myslim, ze v jeho pripade volba pythonu bude nejlepsi
http://kroko.evesnight.net
18.11.2008 18:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: prechod z php na hry
Já začal se SDL a C, na rootu je dobrý český článek. SDL umí dobře pracovat s bitmapami, fonty, zvuky, obslouží klávesnici, myš, prostě události. Dá se propojit i s opengl (stará se potom právě o ty události, vykreslení okna, atd...), případně s knihovnou cairo pro kreslení 2D grafiky (importu SVG, atd.. - rovněž zajímavá oblast). Ale programovat v C je dost pracné (řešit věci jako alokace paměti, přístup k řetězcům jako k poli znaků, atd... zdržuje), přemýšlím že zkusím nějaký dynamičtější jazyk (ruby, python, lua + C?) a tady jsem si ještě nevybral...
Baník pyčo!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.