abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 417 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu

    17.11.2008 17:03 vencas | skóre: 32
    sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Přečteno: 165×
    Zdraívm,

    mám program v c++ skriptovaný v pythonu. Dělá mi problémy, že každý interpreter pythonu má svoje vlastní globální proměnné, které nejsou mezi interpretery sdílené. (Sad globálních proměnných (tj. interpreterů) je několik: jednak samotný embedded python v c++, pak na konzoli běžící ipython a pak libovolný počet pythonských konzolí přes telnet). Chtěl jsem to vyřešit tak, že bych sdílené proměnné vytvářel ve jmenném prostoru __builtins__; má to ale háček:
    $$$ __builtins__.a=5
    $$$ a # vypíše __builtins__.a
    5
    $$$ a=4 # přiřadí ale do globals()['a'], v tomto případě navíc locals()==globals()
    $$$ a # vypíše globals()['a']
    4 
    
    Výsledek tedy je takový, že proměnné je "jen pro čtení" v tom smyslu, že když se pokusím přiřadit hodnotu a neuvedu explicitně __builtins__, pak proměnnou zastíním globální proměnnou: v současném interpreteru tedy budu vidět tu novou hodnotu z globals() a v ostatních tu z __builtins__. Guláš. Když budu chtít vytvořit proměnnou, pak před ni musím napsat __builtins__.něco, taky nic moc.

    Bohužel nevím, jak (pokud to vůbec jde) globals a __builtins__ sjednotit. Zkoušel jsem triky jako
    globals=lambda: __builtins__.__dict__
    , ale bez úspěchu (globals() se zjevně interně pro nalezení proměnné nepoužívají. (Pochopitelně některé proměnné musejí být pro interpreter lokální, aby se mezi sebou vůbec rozlišily, ale těch bude nejspíš jen pár)

    Máte nějako nějaký nápad? Díky za něj.

    Odpovědi

    18.11.2008 08:21 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    No, je to oblast, v ktere se moc nevyznam, ale zkusim to:

    1. Python AFAIK neumoznuje sam od sebe sdilet promenne mezi interprety, protoze to by znamenalo nejake zamykani a pokud by Python mel na promennych zamky, nebyl by potreba global-interpreter lock (GIL).

    2. Nevim, __builtins__ asi neni ta spravna cesta, to je podle me spis jen alias na ty vestavene funkce, ktery je k dispozici i v pripade, ze si je predefinujete. Tim chci rict, ze za __builtins__ patrne zadny skutecny slovnik neni.

    3. Co se tyce reseni, tak nevim. Premyslel jsem o moznosti implementovat nejak vlastni slovnik v C++, ktery by bylo dostupny vsem tem Pythonum pres zamky, ale to ma jeden velky hacek - Python ma vlastni spravu pameti, a tedy neni jasne, co se stane, pokud interpret A dostane pod kontrolu objekt na halde interpretu B - osobne si myslim, ze minimalne s GC to nebude fungovat. Pokud by bylo GC vypnute, fungovat by to mohlo, ale je to asi dost riskantni. Navic, musite zarucit, ze vsechny interprety bezi ve stejnem procesu.

    4. Jeste by byla moznost pouzit nejake posilani zprav a pickle/unpickle. Mozna by to bylo nejjednodussi ve vasem pripade. Jak uz jsem naznacil, kvuli obtiznosti sdileni pameti vice interprety, kopirovani objektu se patrne neda vyhnout.
    18.11.2008 11:03 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Napadaji me dve moznosti (cecko nebo python, je to uplne jedno):

    1) zvlast bezici proces a posilani zprav pres socket/pipe/neco - sem spada treba memcached, ktery se na to casto pouziva 2) sdilena pamet - nevim jak je na tom python, cecko urcite umi a python umoznuje v cecku napsane moduly (a je to slusne zdokumentovane), akorat je potreba davat bacha na zamykani

    Oboji je to skaldiste dat a perzistentni objekty muzes zpristupnit treba pomoci jineho procesu, ktery je bude vlastnit a nejakeho xmlrpc..

    Jinak __builtins__ je typove python modul.

    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    18.11.2008 11:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Jasne, ale vyse uvedene reseni uz je trochu slozitejsi v tom, ze uz nepujde primo o Python objekty, ale bude se to muset prevest. Takze ani tak to neresi kopirovani tech dat (budou se muset kopirovat do tech Python objektu, aby s nimi bylo mozne rozumne pracovat).

    No jo, tenhle priklad krasne ukazuje nevyhodu systemu s vlastni spravou pameti.
    18.11.2008 12:21 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    No zrovna ten rpc pristup by byly primo Python objekty, kde klienti by k nim meli pristup pres proxy objekt a byla by to porad ta sama instance.

    Jinak sdilena pamet/memcached neni python objket.. jak jsem psal, je to jen skladiste.. a bylo by potreba kopirovat a zamykat.

    Jinak vyrobit v ceckovem modulu objekt, ktery bude na sdilene pameti a bude spolecny pro vsechny neni problem. GC poresite proste tim, ze inkrementujete pocitadlo referenci.
    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    18.11.2008 23:07 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Ono by bylo celkem jedno, jestli je objekt společný pro všechny nebo ne, protože všechny ty třídy jsou jen velmi tenké šlupky přes shared_ptr<c++-třída>(nějaký-objekt), takže ať jich je víc nebo ne, data mají stejná.

    Šlo mi primárně o proměnné, aby je interpretery sdílely (resp. jejich jmenné prostory). Všechno to běží v jednom procesu, takže paměť sdílená je. Aby když napíšu a=, tak aby všude platilo a==5: v embed interpreteru (PyRun_SimpleString) i ve všech interaktivních interpreterech.
    18.11.2008 23:10 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Oprava: aby když napíšu a=5, tak aby všude platilo a==5

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.