abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (8%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 360 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Memory leak v stl?

    19.12.2008 12:10 esparky
    Memory leak v stl?
    Přečteno: 441×

    Dobrý den, v mém projektu mě trápí dost protivný memory leak, při jehož hledání jsem došel zhruba k následující konstrukci, která jej způsobuje:

    #include <map>
    #include <string>
    #include <iostream>
    #include <stdio.h>
    #include <sstream>
    using namespace std;

    multimap<int,string> mapa;

    int main() {
        for(int i=0;i<20000;i++) {
            stringstream s;
            mapa.insert(make_pair(i%234,string("fdsfdsfdsfdsfdsfds")+s.str()));
        };
        cout<<"Mapa vytvorena"<<endl;

        getc(stdin);  //Zde celý program zabírá 2292 KB

        cout<<"Jdu mazat"<<endl;

        for(int i=0;i<234;++i) {
            mapa.erase(i);
        };
        cout<<"smazano"<<mapa.size()<<endl;

        getc(stdin); //Zde program zabírá 2312KB
    };

     

    Zajímalo by mě, proč na konci programu je stále naalokováno tolik paměti, i když mapa neobsahuje žádné záznamy. Zabranou pamět zjišťuji příkazem ps s parametrem RSS. Valgrind žádný leak neukazuje.

    Stejný problém jsem narazil i u vectoru, a asi bude i u dalších kontejnerů.

    Máte pro to nějaké vysvětlení? Lze nějak přikázat kontejneru/překladači, aby paměť skutečně delalokoval?

    Odpovědi

    19.12.2008 12:34 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    http://valgrind.org/docs/manual/faq.html#faq.reports
    19.12.2008 12:52 blondak | skóre: 36 | blog: Blondak | Čáslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Tak nevím. ale přijde mi, že alokujete 20000 členů a pak uvolníte jenom 234, nemůže být problém tam?

    Každý problém ma své logické, snadno pochopitelné nesprávné řešení.
    19.12.2008 12:59 blondak | skóre: 36 | blog: Blondak | Čáslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    beru zpět přehlídnul jsem tam to %234 :(

    Každý problém ma své logické, snadno pochopitelné nesprávné řešení.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.12.2008 13:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Podívejte se, co vám vrátí std::vector<T>::capacity() - tam se to asi bude skrývat. Napadá mě leda zkusit clear(), ale nevím nevím.
    19.12.2008 14:56 karl82 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    20.12.2008 01:43 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Alokátor při mazání objektů (myšleno obecně jako bloky paměti, ne nutně jako instance tříd apod.) typicky nevrací všechnu volnou paměť zpátky systému, aby měl něco v rezervě pro další alokace a nemusel od systému hned žádat novou. Jestli to jde nějak vynutit (standardními funkcemi C++/STL) netuším, ale nelámal bych si s tím hlavu.
    20.12.2008 19:37 puk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Je mozny vyhradit urcitou kapacitu: std::vector(int) vec, vec.reseve(10); aby nedochazelo k realokaci behem plneni. Pokud uz mame plnej vektor a chceme jej zmensit na pocet (size()), pak zavolame std::vector<int>(vec).swap(vec);

    20.12.2008 23:19 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    To není memory leak, STL je prostě žrout paměti. Co kontejner schvátí, jen tak nevrátí ;-)

    21.12.2008 00:21 esparky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

    Děkuji všem za odpověďi To %234, tam je pouze, abych měl v kontejneru různé prvky, z nichž některé se budou opakovat. Nechtěl jsem tím mást:) Opravdu je to tak, že STL si naalokuje paměť a tu potom používá, takže v pokud pole znovu naplním, nová paměť už se nebere...ale pouze na tomhle testovacím prográmku, v mém projektu ne :'(. Zajímalo by mě, zda existuje možnost, jak přinutit SDL aby tu paměť dealokoval (clear() nepomáhá). Zkoušel jsem to exportnutí GLIBCXX_FORCE_NEW, ale nepomáhá to. Nějaká cesta, jak přinutit SDL dealokovat paměť přece musí existovat, protože jinak by jakýkoli program - deamon, co třeba při spuštění potřebuje 100MB RAM a pak už jen 2MB žral celou dobu 100 paměti...to by přece nikdo nemohl přehlédnout:)

    21.12.2008 11:56 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?

     GLIBCXX_FORCE_NEW je určitě těžce nepřenositelné. Řešení ti popsal "puk" o pár příspěvků výše (aneb např. string(s).swap(s), obdobně pro vector apod.)

    vim ~/.emacs
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.12.2008 17:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Memory leak v stl?
    Jenže to, co tu předvádíte, je vcelku nestandardní situace. Pokud někdo maže položky z vektoru a už tam nic pak nedává, děje se tak např. před destrukcí celého objektu, kdy se paměť uvolní. A pokud se ten vektor nelikviduje, tak se do něj pravděpodobně zas něco dá. A pokud se vám tenhle alokátor nelíbí, tak použijte/napište jiný,

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.