abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 62
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 394 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: gettext bez buildovaciho systemu

    27.1.2009 15:29 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    gettext bez buildovaciho systemu
    Přečteno: 177×
    Nazdar, no chtel jsem si pohrat s C gettextem ale zjistil jsem ze bez autotools ci CMake to jde dost zle - jaksi veskera dokumentace se spoliha na integraci s autotools.

    Fakt by me potesilo, kdyby nekdo poradil co je spatne

    xxx.c
    #include <stdio.>
    #include <libintl.h>
    
    int main() {
    	setlocale("","");
    	bindtextdomain("xxx","/home/phero/dev/sandbox/c");
    	textdomain("xxx");
    	printf(gettext("fuck\n"));
    }
    
    na to pustim
    xgettext xxx.c
    msginit -l cs_CZ.utf8 --input=messages.po
    msgfmt cs.po
    
    msgfmt cs.po vytvory messages.mo a ten prejmenuju na xxx.mo a kopnu do /home/phero/dev/sandbox/c/cs/LC_MESSAGES

    locale -a vypise mimo jine cs_CZ.utf8
    LC_MESSAGES=cs_CZ.utf8 ./xxx # nezobrazi preklad
    
    jak podrobneji funguje setlocale(LC_ALL,"")? (jelikoz se nepouziva autotools tak neni kde vzit LC_ALL) co delam spatne? jak to debuggovat? diky

    A nejde mi o to naucit se jak se to pouziva, a nikdy by me ani nenapadlo podobnym zpusobem sesmoleny kod distribuovat spis se chci kouknout jak to gettext pak davat dohromady.

    Odpovědi

    27.1.2009 15:48 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gettext bez buildovaciho systemu
    Pomôcť by malo pridanie
    #include <locale.h>
    (a potom by malo fungovať aj setlocale(LC_MESSAGES, "cs_CZ.utf8");).
    27.1.2009 15:50 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gettext bez buildovaciho systemu
    Len doplním, že u mňa niečo ako sk_SK.utf-8 nefunguje a musí sa použiť sk_SK.UTF-8.
    27.1.2009 16:33 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gettext bez buildovaciho systemu
    Bohuzel nepomohlo :-(.

    ale je ted mony pouzit setlocale(LC_ALL,""); podle gettext manualu. stejne tak jsem zkousel na tvrdo do zdrojaku dat setlocale(LC_MESSAGES,"cs_CZ.UTF-8"), no priklad se furt ignore :-(
    phero@radegast ~/dev/sandbox/c $ LANG=cs_CZ.UTF-8 LC_ALL=cs_CZ.UTF-8 locale
    LANG=cs_CZ.UTF-8
    LC_CTYPE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_NUMERIC="cs_CZ.UTF-8"
    LC_TIME="cs_CZ.UTF-8"
    LC_COLLATE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MONETARY="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MESSAGES="cs_CZ.UTF-8"
    LC_PAPER="cs_CZ.UTF-8"
    LC_NAME="cs_CZ.UTF-8"
    LC_ADDRESS="cs_CZ.UTF-8"
    LC_TELEPHONE="cs_CZ.UTF-8"
    LC_MEASUREMENT="cs_CZ.UTF-8"
    LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.UTF-8"
    LC_ALL=cs_CZ.UTF-8
    phero@radegast ~/dev/sandbox/c $ LANG=cs_CZ.UTF-8 LC_ALL=cs_CZ.UTF-8 ./xxx
    fuck
    
    27.1.2009 16:59 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gettext bez buildovaciho systemu
    Pomohlo! Jsem mezi tim "rozdrbal" jeste neco jinyho :-) Bylo to tim
    #include <locale.h>
    
    ktere nadefinovalo LC_ALL, takze slo pak do kodu pridat
    setlocale(LC_ALL,"");
    
    a gettext se pak (podle strace) zacal divat po lokalizacnich souborech

    diky a respect :-)
    27.1.2009 16:50 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gettext bez buildovaciho systemu
    A nezapomněl jste si tu hlášku v cs.po přeložit?!
    27.1.2009 16:58 Vojtěch Horký | skóre: 39 | blog: Vojtův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gettext bez buildovaciho systemu
    kopnu do /home/phero/dev/sandbox/c/cs/LC_MESSAGES

    Já jsem ho musel pojmenovat cs_CZ, aby mi to fungovalo (ale nemám tušení proč) - třeba je to i tento případ.

    I am always ready to learn although I do not always like to be taught. (W. Churchill)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.