abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 29
včera 06:00 | Zajímavý článek

I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. QEMU Advent Calendar 2016 přináší každý den nový obraz disku pro QEMU. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2016. Kalendáře Perl Advent Calendar 2016 a Perl 6 Advent Calendar přinášejí každý den zajímavé informace o programovacím jazyce Perl. Stranou nezůstává ani programovací jazyk Go.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
3.12. 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
3.12. 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 1
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 774 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: C++ reference na objekt predane konstruktoru

Přemek Vyhnal avatar 8.2.2009 15:26 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
C++ reference na objekt predane konstruktoru
Přečteno: 382×

Zdravím

Zápasím se svým prvním programem v C++ a mám v tom trochu chaos.

Mám třídy Hřiště a Hráč. Konstruktoru Hráče chci říct na jakým je hřišti aby mohl to hřiště nějak ovlivnit. Takže mám jedno hřiště a na něm několik hráčů a všichni ho mohou nějak používat.. všichni jedno společné.

Nějaký tip jak na to? Snažím se to udělat tak, že každý hráč má referenci na hřiště na kterém je. přibližně takto:

class Hriste { ... };

class Hrac {
    private:
        Hriste h;
    public:
        Hrac (Hriste& hriste){
            h=hriste; //?
        }
};

..main()..{

Hriste hriste();

Hrac hrac1(hriste);

Hrac hrac2(hriste);

}

 

No a problém je že se to Hřistě někde kopíruje.. chci aby existovalo jen jedno a všude na něj byla jen reference.. Nebo jestli by mi někdo doporučil to udělat úplně jinak...

Předem díky za cokoliv

NO RAPTORS!

Odpovědi

8.2.2009 15:35 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru

class Hrac {
    private:
        Hriste &h;
    public:
        Hrac (Hriste& hriste){
            h=hriste; //?
        }
};

Přemek Vyhnal avatar 8.2.2009 15:45 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru

Geniální! ;)

A neuvěřitelný.. strávil jsem tím asi tak týden a jsem si skoro jistý že jsem tohle už zkoušel.. stejně jako všechny ostaní kombinace & a * za a před všechno ;)

Hrozně moc děkuju ;)

NO RAPTORS!
kozzi avatar 8.2.2009 15:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru
Podle me na to jdes zcela spatne. Zkus si neco precist o objektovym modelovanim. OOP tu existuje aby nam umoznilo dokonalejsi navrh. Ne ze ma byt nasi snahou!!! Takze lepsi zpusob by bylo kdyby instance(objekt) tridy Hriste obsahoval instance tridy Hrac. jelikoz i v realnem svete mame Hriste a to obsahuje urcity pocet hracu.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
Přemek Vyhnal avatar 8.2.2009 16:17 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru

Presne nad timhle jsem taky premyslel.. tak mozna to jeste predelam...

NO RAPTORS!
kozzi avatar 8.2.2009 16:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ reference na objekt predane konstruktoru
Doporucuji si to predem navrhnout bud na papir, nepo zapomoci nejakyho UML nastroje. I kdyz se jedna o mensi aplikace je dobre si dopredu poradne navrhnout jednotlive objekty a vztahy mezi nimy. Protoze pak muze nastat situace kdy zjistis ze cela koncepce je nevyhovujici a jeji predelani by zanmenalo zacit od znovu, potom to dopada tak ze vymyslis ruzny triky a hacky a vysledek je ze udrzovani a rozsirovani kodu je nocni mura.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.