abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:32 | Nasazení Linuxu

Canonical představuje nejnovější verzi chytré helmy DAQRI s Ubuntu pro rozšířenou realitu. K vidění bude příští týden v Barceloně na veletrhu Mobile World Congress 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:31 | Pozvánky

Pro zájemce o hlubší znalosti fungování operačních systémů připravila MFF UK nový předmět Pokročilé operační systémy, v rámci něhož se vystřídají přednášející nejen z řad pracovníků fakulty, ale dorazí také odborníci ze společností AVAST, Oracle, Red Hat a SUSE. Tento předmět volně navazuje na kurz Operační systémy ze zimního semestru, ale pokud máte praktické zkušenosti odjinud (například z přispívání do jádra Linuxu) a chcete si

… více »
Martin Děcký | Komentářů: 0
včera 21:30 | Pozvánky

Czech JBoss User Group Vás srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 1. března 2017 v prostorách Fakulty Informatiky Masarykovy Univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Remeš a Matěj Novotný na téma CDI 2.0 - New and Noteworthy. Více informací na Facebooku a na Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
20.2. 23:45 | Zajímavý software

Na blogu Qt bylo představeno Qt 3D Studio. Jedná se o produkt dosud známý pod názvem NVIDIA DRIVE™ Design Studio. NVIDIA jej věnovala Qt. Jedná se o několik set tisíc řádků zdrojového kódu. Qt 3D Studio bude stejně jako Qt k dispozici jak pod open source, tak pod komerční licencí. Ukázka práce s Qt 3D Studiem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.2. 17:50 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice slaví 5 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně byla založena ale až 17. února 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 12:50 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že dosud experimentální funkce Page Shot z programu Firefox Test Pilot (zprávička) se stane součástí Firefoxu. Page Shot je nástroj pro vytváření snímků webových stránek. Umí výběr oblasti, prvku stránky (např. odstavce), nebo uložení snímku celé stránky. Snímky lze ukládat na disk nebo nahrávat na server Mozilly. Nedávno bylo oznámeno, že se součástí Firefoxu stane Activity Stream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
20.2. 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
19.2. 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 34
17.2. 15:30 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že bezpečnostní experti objevili nový typ malwaru, jenž cílí na open source e-commerce platformu Magento. Malware je zajímavý tím, že se jedná o první svého druhu, jehož kód zůstává skrytý v SQL databázi zasaženého e-shopu. Škodlivý kód je volán pomocí tzv. SQL trigerru, který je spouštěn při každém vytvoření objednávky v systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 679 hlasů
 Komentářů: 61, poslední včera 13:06
Rozcestník

Dotaz: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

24.2.2009 14:09 Karel Smutny
jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Přečteno: 504×

Dobry den, ucim se sockety v C a tak jsem si vytvoril dva programky, client a server. Server posloucha na urcitem porte, klient se k nemu pripoji a posle mu retezec, ktery mu by predan jako jeden z argumentu.

V serveru je ve strucnosti toto:

while ((size = read(t, buffer, BUF_SIZE)) != 0 )
{
    printf("Size: %d\n", size);
    printf("Buffer: %s\n", buffer)
}

V klientu:

// send message to server
if (write(s, msg, strlen(msg)+1) < 0)
{
    // write error
    perror("write");
    return EXIT_FAILURE;
}

Spustim tedy server a vzapeti klient. Server vypise toto a zustane viset v konzoli: (BUF_SIZE je z testovacich duvodu nastavena na hodnotu 2 a klient posila retezec "Ahoj, jak se mas?")

$ ./server -p 1235
Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?

Program asi zustane visel v tom while cyklu. Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.

Odpovědi

24.2.2009 14:13 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.
Na čitanie z socketu použi recv() a daj mu flag MSG_DONTWAIT
24.2.2009 14:41 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Ok, zmenil jsem to na:

// read message from client
while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != 0 )
{
    printf("Size: %d\n", size);
    printf("Buffer: %s\n", buffer)
}

A ted to dela toto:

$ ./server -p 1111
Server: Connection from client 127.0.0.1:55527
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
... a stale cyckli dokola
kozzi avatar 24.2.2009 14:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
a co kdyz misto toho MSQ_DONTWAIT das MSG_WAITALL
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 15:04 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Tak to udela to co to delalo s tim read(), nacte to po dvou pisemenkach cely ten retezec a pak zustane viset v konzoli.

kozzi avatar 24.2.2009 15:13 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
JJ stim sem pocital. Problem je totiz v tom ze ani read ani recv nevraci nulu v pripade ze enjsou dalsi data. Takze zkus vypisovat hodnotu te promene tusim size a zjistit co to navraci.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 15:16 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Vsak ja to vypisuju. Kdyz se podivas na ten muj uplne prvni prispevek. Vypise to vzdy dvojku, dokud ma co cist (= BUF_SIZE) a potom nevypise uz nic. viz:

$ ./server -p 1235
Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?


kozzi avatar 24.2.2009 16:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Pockat takze on vypise ten otaznik a pak se zastavi? Pokud uz dale nic nevypisuje tak se nezacyklil a chybu hledej jinde ;-)
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 15:22 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Pratele, co takhle obcas nahlednout do dokumentace? Clovek se tam docte neuveritelne veci.

$ man 3 read
...

 * If O_NONBLOCK is set, read() shall return -1 and set errno to [EAGAIN].

...
$ man recv
...

  If no messages are available at the socket, the receive calls wait for  a  message  to  arrive,  unless  the
  socket  is  non-blocking  (see  fcntl(2)),  in which case the value -1 is returned and the external variable
  errno set to EAGAIN.  The receive calls normally return any data available,  up  to  the  requested  amount,
  rather than waiting for receipt of the full amount requested.

...

  MSG_DONTWAIT (since Linux 2.2)
         Enables  non-blocking  operation;  if the operation would block, the call fails with the error EAGAIN
         (this can also be enabled using the O_NONBLOCK with the F_SETFL fcntl(2)).

...
24.2.2009 15:36 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Ehm, stydim se, ale stale v tom nevidim reseni toho problemu.

24.2.2009 15:52 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Kdyz u recv() nastavim MSG_DONTWAIT, tak mi to v tom whilu vraci same -1 a nic se nenacte.

24.2.2009 16:07 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Tak jinak, kdyz u recv() nastavim  MSG_DONTWAIT chova se to podivne. Server bezi a ja opakovane spoustim klienta a deje se toto:

$ ./server -p 1111
Server: Connection from client 127.0.0.1:48953
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?
Server: Connection from client 127.0.0.1:48957
Server: Connection from client 127.0.0.1:48966
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?
Server: Connection from client 127.0.0.1:48967
Server: Connection from client 127.0.0.1:48968
Server: Connection from client 127.0.0.1:48969
Server: Connection from client 127.0.0.1:48970


To znamena ze prenos toho retezce se povede "jak kdy"... :-/

24.2.2009 16:08 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

No ano. Kdyz nejsou zadna data na cteni, tak vrati -1 a nastavi errno (man errno) na EAGAIN.

Ja nevim, jaky je presne vas problem. Nejspis klient po odeslani dat nezavre socket, takze server porad ceka na dalsi, nebo mozna tam mate jiny nekonecny cyklus. Dejte sem osekane ale kompletni zdrojaky, ze kterych jde zkompilovat funkcni program. Pak bude videt, kde je chyba.

24.2.2009 16:12 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

klient: http://pastebin.com/d58eeb1f7

server: http://pastebin.com/f32789de0

24.2.2009 17:30 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Tohle by melo fungovat.

--- server.old.cc
+++ server.cc
@@ -1,4 +1,5 @@
 #include <cstring>
+#include <cerrno>
 #include <string>
 #include <unistd.h>
 #include <cstdlib>
@@ -21,7 +22,7 @@
 {
     int s, t, sinlen, opt, size, port = 0;
     struct sockaddr_in sin;
-    char buffer[BUF_SIZE];
+    char buffer[BUF_SIZE+1]; // +1 == space for ending \0
     string message;
 
     // we accept two arguments
@@ -89,13 +90,43 @@
         if (DEBUG)
             cout << "Server: Connection from client " << inet_ntoa(sin.sin_addr) << ":" << ntohs(sin.sin_port) << endl;
 
+	message = "";
         // read message from client
-        while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != -1 )
-        {
-            cout << "Size: "<< size << endl;
-            cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
-            message += buffer[BUF_SIZE];
-        }
+	for (;;)
+	{
+		size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT);
+
+		if (size == -1)
+		{
+			if (errno == EAGAIN)
+			{
+				// no data, try read again
+				continue;
+			}
+			else
+			{
+				// some error
+				perror("recv");
+				exit(EXIT_FAILURE);
+			}
+		}
+
+		if (size == 0)
+			// client closed connection
+			break;
+
+		buffer[size] = 0; // zero-end received string
+
+		cout << "Size: "<< size << endl;
+		cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
+
+		message += buffer;
+
+		if (buffer[size-1] == 0)
+			// terminating zero received from client
+			// => end of data transfer
+			break;
+	}
 
         if (DEBUG) 
             cout << "Server: String received from client: |" << message << "|" << endl;
24.2.2009 17:47 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Jeste bych podotknul, ze v tomhle prikladu by vetsi smysl melo normalni read/recv se zablokovanim, protoze kdyz na socketu nejsou data, tak provadite zbytecny busy waiting a nevyvijite zadnou smysluplnou cinnost.
24.2.2009 20:00 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
No, přesněji řečeno né že by to mělo větší smysl, ale s neblokujícím čtením je to pěknej žrout CPU a exemplární ukázka, jak to nedělat.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
25.2.2009 00:27 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Dekuji moc, ze jste si s tim dal tu praci. Zaroven ale nechapu, proc jste to tedy upravil a pod to napsal ze takhle se to vlastne delat nema ale dela se o jinak. Proc jste to tedy nenupravil rovnou na tu podobu jak to ma byt spravne? Neberte to jako ze si stezuji, cenim si toho, jen toto opravdu nechapu. Zaroven bych vas chtel poprosit jestli byste jeste mohl napsat tedy tu upravu, jak by to tedy melo spravne byt bez busy waiting. Mockrat dekuji.

26.2.2009 23:23 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Protoze vam nevidim do hlavy a nevim, k cemu to dal pouzijete. Ve zdrojacich jste pouzil neblokujici cteni a ja upravil nezbytne minimum, aby to zaclo chodit.

Zmena je prosta: nahradte volani recv funkci read. A pak muzete vyhodit zbytecne if (errno == EAGAIN) (cast else tam nechte).

kozzi avatar 24.2.2009 16:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Vsak ano to jsem cetl, proto radim tak jak radim. Spis ty si precti to na co se tazatel pta, nez vyplodis takovou blbost.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 16:34 maertien
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Coz pouzit poll/epoll?

24.2.2009 19:46 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Je zde evidentní problém v tom, že server neobdrží zprávu o ukončení streamu, tudíž nemá na základě čeho vygenerovat EOF. Používáte protokol TCP? Ukončujete program klienta? Případně jak -- máte tam explicitně close() nebo shutdown()?

Diskusi o recv() si nevšímejte, read a write funguje v tomto případě stejně dobře, jen u recv máte nějaké extra možnosti, které jsou specifické pro sockety. Ty Vás ale teď moc nemusí zajímat.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
24.2.2009 19:56 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Aha, tak jsem našel ten pastebin. Problém je v tom, že v klientu sice data odešlete, ale pak čekáte na vstup z druhé strany, takže server nemá jak poznat, že jste s veškerým odesíláním skončil a nevyleze z toho cyklu while. Doporučuju mezi write a read v klientovi použít funkci shutdown a jednostranně spojení ukončit, pak to bude fungovat. Druhá možnost je, že si přečtená data v serveru budete postupně ukládat do nějakého bufferu, a v případě, že se obsah nebo délka bufferu bude něčemu rovnat, tak čtecí cyklus ukončíte. Postupné slepování v bufferu musíte použít proto, že Vám původní celá zpráva může přijít postupně po kouskách. Ten druhý postup je univerzální i pro případ, že byste chtěl čtení a zápis alternovat v nějakém delším dialogu, tak jako to dělají normální servery.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
25.2.2009 00:29 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Vyzkousim tu moznost se shutdown (protoze ta druha se mi zda nejak slozita nejsem si jisty, zda ji zcela chapu) a dam vedet jestli to pomohlo.

27.2.2009 08:30 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Ta druhá možnost je taková, že akumulujete přišedší data v proměnné message, jako do teď, a cyklus ukončíte, pokud message obsahuje nějaký řetězec, nebo pokud narazíte na ukončení řádku, atp.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.