abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 29
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 928 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    24.2.2009 14:09 Karel Smutny
    jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Přečteno: 504×

    Dobry den, ucim se sockety v C a tak jsem si vytvoril dva programky, client a server. Server posloucha na urcitem porte, klient se k nemu pripoji a posle mu retezec, ktery mu by predan jako jeden z argumentu.

    V serveru je ve strucnosti toto:

    while ((size = read(t, buffer, BUF_SIZE)) != 0 )
    {
        printf("Size: %d\n", size);
        printf("Buffer: %s\n", buffer)
    }
    

    V klientu:

    // send message to server
    if (write(s, msg, strlen(msg)+1) < 0)
    {
        // write error
        perror("write");
        return EXIT_FAILURE;
    }
    

    Spustim tedy server a vzapeti klient. Server vypise toto a zustane viset v konzoli: (BUF_SIZE je z testovacich duvodu nastavena na hodnotu 2 a klient posila retezec "Ahoj, jak se mas?")

    $ ./server -p 1235
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    
    

    Program asi zustane visel v tom while cyklu. Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.

    Odpovědi

    24.2.2009 14:13 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.
    Na čitanie z socketu použi recv() a daj mu flag MSG_DONTWAIT
    24.2.2009 14:41 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Ok, zmenil jsem to na:

    // read message from client
    while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != 0 )
    {
        printf("Size: %d\n", size);
        printf("Buffer: %s\n", buffer)
    }
    
    

    A ted to dela toto:

    $ ./server -p 1111
    Server: Connection from client 127.0.0.1:55527
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    ... a stale cyckli dokola
    
    kozzi avatar 24.2.2009 14:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    a co kdyz misto toho MSQ_DONTWAIT das MSG_WAITALL
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 15:04 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Tak to udela to co to delalo s tim read(), nacte to po dvou pisemenkach cely ten retezec a pak zustane viset v konzoli.

    kozzi avatar 24.2.2009 15:13 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    JJ stim sem pocital. Problem je totiz v tom ze ani read ani recv nevraci nulu v pripade ze enjsou dalsi data. Takze zkus vypisovat hodnotu te promene tusim size a zjistit co to navraci.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 15:16 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Vsak ja to vypisuju. Kdyz se podivas na ten muj uplne prvni prispevek. Vypise to vzdy dvojku, dokud ma co cist (= BUF_SIZE) a potom nevypise uz nic. viz:

    $ ./server -p 1235
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    
    
    
    kozzi avatar 24.2.2009 16:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Pockat takze on vypise ten otaznik a pak se zastavi? Pokud uz dale nic nevypisuje tak se nezacyklil a chybu hledej jinde ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 15:22 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Pratele, co takhle obcas nahlednout do dokumentace? Clovek se tam docte neuveritelne veci.

    $ man 3 read
    ...
    
     * If O_NONBLOCK is set, read() shall return -1 and set errno to [EAGAIN].
    
    ...
    $ man recv
    ...
    
      If no messages are available at the socket, the receive calls wait for  a  message  to  arrive,  unless  the
      socket  is  non-blocking  (see  fcntl(2)),  in which case the value -1 is returned and the external variable
      errno set to EAGAIN.  The receive calls normally return any data available,  up  to  the  requested  amount,
      rather than waiting for receipt of the full amount requested.
    
    ...
    
      MSG_DONTWAIT (since Linux 2.2)
             Enables  non-blocking  operation;  if the operation would block, the call fails with the error EAGAIN
             (this can also be enabled using the O_NONBLOCK with the F_SETFL fcntl(2)).
    
    ...
    24.2.2009 15:36 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Ehm, stydim se, ale stale v tom nevidim reseni toho problemu.

    24.2.2009 15:52 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Kdyz u recv() nastavim MSG_DONTWAIT, tak mi to v tom whilu vraci same -1 a nic se nenacte.

    24.2.2009 16:07 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Tak jinak, kdyz u recv() nastavim  MSG_DONTWAIT chova se to podivne. Server bezi a ja opakovane spoustim klienta a deje se toto:

    $ ./server -p 1111
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48953
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48957
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48966
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48967
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48968
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48969
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48970
    
    
    

    To znamena ze prenos toho retezce se povede "jak kdy"... :-/

    24.2.2009 16:08 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    No ano. Kdyz nejsou zadna data na cteni, tak vrati -1 a nastavi errno (man errno) na EAGAIN.

    Ja nevim, jaky je presne vas problem. Nejspis klient po odeslani dat nezavre socket, takze server porad ceka na dalsi, nebo mozna tam mate jiny nekonecny cyklus. Dejte sem osekane ale kompletni zdrojaky, ze kterych jde zkompilovat funkcni program. Pak bude videt, kde je chyba.

    24.2.2009 16:12 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    klient: http://pastebin.com/d58eeb1f7

    server: http://pastebin.com/f32789de0

    24.2.2009 17:30 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Tohle by melo fungovat.

    --- server.old.cc
    +++ server.cc
    @@ -1,4 +1,5 @@
     #include <cstring>
    +#include <cerrno>
     #include <string>
     #include <unistd.h>
     #include <cstdlib>
    @@ -21,7 +22,7 @@
     {
         int s, t, sinlen, opt, size, port = 0;
         struct sockaddr_in sin;
    -    char buffer[BUF_SIZE];
    +    char buffer[BUF_SIZE+1]; // +1 == space for ending \0
         string message;
     
         // we accept two arguments
    @@ -89,13 +90,43 @@
             if (DEBUG)
                 cout << "Server: Connection from client " << inet_ntoa(sin.sin_addr) << ":" << ntohs(sin.sin_port) << endl;
     
    +	message = "";
             // read message from client
    -        while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != -1 )
    -        {
    -            cout << "Size: "<< size << endl;
    -            cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
    -            message += buffer[BUF_SIZE];
    -        }
    +	for (;;)
    +	{
    +		size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT);
    +
    +		if (size == -1)
    +		{
    +			if (errno == EAGAIN)
    +			{
    +				// no data, try read again
    +				continue;
    +			}
    +			else
    +			{
    +				// some error
    +				perror("recv");
    +				exit(EXIT_FAILURE);
    +			}
    +		}
    +
    +		if (size == 0)
    +			// client closed connection
    +			break;
    +
    +		buffer[size] = 0; // zero-end received string
    +
    +		cout << "Size: "<< size << endl;
    +		cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
    +
    +		message += buffer;
    +
    +		if (buffer[size-1] == 0)
    +			// terminating zero received from client
    +			// => end of data transfer
    +			break;
    +	}
     
             if (DEBUG) 
                 cout << "Server: String received from client: |" << message << "|" << endl;
    24.2.2009 17:47 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Jeste bych podotknul, ze v tomhle prikladu by vetsi smysl melo normalni read/recv se zablokovanim, protoze kdyz na socketu nejsou data, tak provadite zbytecny busy waiting a nevyvijite zadnou smysluplnou cinnost.
    24.2.2009 20:00 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    No, přesněji řečeno né že by to mělo větší smysl, ale s neblokujícím čtením je to pěknej žrout CPU a exemplární ukázka, jak to nedělat.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.2.2009 00:27 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Dekuji moc, ze jste si s tim dal tu praci. Zaroven ale nechapu, proc jste to tedy upravil a pod to napsal ze takhle se to vlastne delat nema ale dela se o jinak. Proc jste to tedy nenupravil rovnou na tu podobu jak to ma byt spravne? Neberte to jako ze si stezuji, cenim si toho, jen toto opravdu nechapu. Zaroven bych vas chtel poprosit jestli byste jeste mohl napsat tedy tu upravu, jak by to tedy melo spravne byt bez busy waiting. Mockrat dekuji.

    26.2.2009 23:23 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Protoze vam nevidim do hlavy a nevim, k cemu to dal pouzijete. Ve zdrojacich jste pouzil neblokujici cteni a ja upravil nezbytne minimum, aby to zaclo chodit.

    Zmena je prosta: nahradte volani recv funkci read. A pak muzete vyhodit zbytecne if (errno == EAGAIN) (cast else tam nechte).

    kozzi avatar 24.2.2009 16:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Vsak ano to jsem cetl, proto radim tak jak radim. Spis ty si precti to na co se tazatel pta, nez vyplodis takovou blbost.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 16:34 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Coz pouzit poll/epoll?

    24.2.2009 19:46 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Je zde evidentní problém v tom, že server neobdrží zprávu o ukončení streamu, tudíž nemá na základě čeho vygenerovat EOF. Používáte protokol TCP? Ukončujete program klienta? Případně jak -- máte tam explicitně close() nebo shutdown()?

    Diskusi o recv() si nevšímejte, read a write funguje v tomto případě stejně dobře, jen u recv máte nějaké extra možnosti, které jsou specifické pro sockety. Ty Vás ale teď moc nemusí zajímat.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    24.2.2009 19:56 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Aha, tak jsem našel ten pastebin. Problém je v tom, že v klientu sice data odešlete, ale pak čekáte na vstup z druhé strany, takže server nemá jak poznat, že jste s veškerým odesíláním skončil a nevyleze z toho cyklu while. Doporučuju mezi write a read v klientovi použít funkci shutdown a jednostranně spojení ukončit, pak to bude fungovat. Druhá možnost je, že si přečtená data v serveru budete postupně ukládat do nějakého bufferu, a v případě, že se obsah nebo délka bufferu bude něčemu rovnat, tak čtecí cyklus ukončíte. Postupné slepování v bufferu musíte použít proto, že Vám původní celá zpráva může přijít postupně po kouskách. Ten druhý postup je univerzální i pro případ, že byste chtěl čtení a zápis alternovat v nějakém delším dialogu, tak jako to dělají normální servery.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.2.2009 00:29 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Vyzkousim tu moznost se shutdown (protoze ta druha se mi zda nejak slozita nejsem si jisty, zda ji zcela chapu) a dam vedet jestli to pomohlo.

    27.2.2009 08:30 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Ta druhá možnost je taková, že akumulujete přišedší data v proměnné message, jako do teď, a cyklus ukončíte, pokud message obsahuje nějaký řetězec, nebo pokud narazíte na ukončení řádku, atp.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.