abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 0
2.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 767 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

24.2.2009 14:09 Karel Smutny
jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Přečteno: 499×

Dobry den, ucim se sockety v C a tak jsem si vytvoril dva programky, client a server. Server posloucha na urcitem porte, klient se k nemu pripoji a posle mu retezec, ktery mu by predan jako jeden z argumentu.

V serveru je ve strucnosti toto:

while ((size = read(t, buffer, BUF_SIZE)) != 0 )
{
    printf("Size: %d\n", size);
    printf("Buffer: %s\n", buffer)
}

V klientu:

// send message to server
if (write(s, msg, strlen(msg)+1) < 0)
{
    // write error
    perror("write");
    return EXIT_FAILURE;
}

Spustim tedy server a vzapeti klient. Server vypise toto a zustane viset v konzoli: (BUF_SIZE je z testovacich duvodu nastavena na hodnotu 2 a klient posila retezec "Ahoj, jak se mas?")

$ ./server -p 1235
Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?

Program asi zustane visel v tom while cyklu. Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.

Odpovědi

24.2.2009 14:13 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.
Na čitanie z socketu použi recv() a daj mu flag MSG_DONTWAIT
24.2.2009 14:41 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Ok, zmenil jsem to na:

// read message from client
while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != 0 )
{
    printf("Size: %d\n", size);
    printf("Buffer: %s\n", buffer)
}

A ted to dela toto:

$ ./server -p 1111
Server: Connection from client 127.0.0.1:55527
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
Buffer:
Size: -1
... a stale cyckli dokola
kozzi avatar 24.2.2009 14:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
a co kdyz misto toho MSQ_DONTWAIT das MSG_WAITALL
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 15:04 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Tak to udela to co to delalo s tim read(), nacte to po dvou pisemenkach cely ten retezec a pak zustane viset v konzoli.

kozzi avatar 24.2.2009 15:13 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
JJ stim sem pocital. Problem je totiz v tom ze ani read ani recv nevraci nulu v pripade ze enjsou dalsi data. Takze zkus vypisovat hodnotu te promene tusim size a zjistit co to navraci.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 15:16 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Vsak ja to vypisuju. Kdyz se podivas na ten muj uplne prvni prispevek. Vypise to vzdy dvojku, dokud ma co cist (= BUF_SIZE) a potom nevypise uz nic. viz:

$ ./server -p 1235
Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?


kozzi avatar 24.2.2009 16:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Pockat takze on vypise ten otaznik a pak se zastavi? Pokud uz dale nic nevypisuje tak se nezacyklil a chybu hledej jinde ;-)
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 15:22 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Pratele, co takhle obcas nahlednout do dokumentace? Clovek se tam docte neuveritelne veci.

$ man 3 read
...

 * If O_NONBLOCK is set, read() shall return -1 and set errno to [EAGAIN].

...
$ man recv
...

  If no messages are available at the socket, the receive calls wait for  a  message  to  arrive,  unless  the
  socket  is  non-blocking  (see  fcntl(2)),  in which case the value -1 is returned and the external variable
  errno set to EAGAIN.  The receive calls normally return any data available,  up  to  the  requested  amount,
  rather than waiting for receipt of the full amount requested.

...

  MSG_DONTWAIT (since Linux 2.2)
         Enables  non-blocking  operation;  if the operation would block, the call fails with the error EAGAIN
         (this can also be enabled using the O_NONBLOCK with the F_SETFL fcntl(2)).

...
24.2.2009 15:36 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Ehm, stydim se, ale stale v tom nevidim reseni toho problemu.

24.2.2009 15:52 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Kdyz u recv() nastavim MSG_DONTWAIT, tak mi to v tom whilu vraci same -1 a nic se nenacte.

24.2.2009 16:07 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Tak jinak, kdyz u recv() nastavim  MSG_DONTWAIT chova se to podivne. Server bezi a ja opakovane spoustim klienta a deje se toto:

$ ./server -p 1111
Server: Connection from client 127.0.0.1:48953
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?
Server: Connection from client 127.0.0.1:48957
Server: Connection from client 127.0.0.1:48966
Size: 2
Buffer: Ah
Size: 2
Buffer: oj
Size: 2
Buffer: ,
Size: 2
Buffer: ja
Size: 2
Buffer: k
Size: 2
Buffer: se
Size: 2
Buffer:  m
Size: 2
Buffer: as
Size: 2
Buffer: ?
Server: Connection from client 127.0.0.1:48967
Server: Connection from client 127.0.0.1:48968
Server: Connection from client 127.0.0.1:48969
Server: Connection from client 127.0.0.1:48970


To znamena ze prenos toho retezce se povede "jak kdy"... :-/

24.2.2009 16:08 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

No ano. Kdyz nejsou zadna data na cteni, tak vrati -1 a nastavi errno (man errno) na EAGAIN.

Ja nevim, jaky je presne vas problem. Nejspis klient po odeslani dat nezavre socket, takze server porad ceka na dalsi, nebo mozna tam mate jiny nekonecny cyklus. Dejte sem osekane ale kompletni zdrojaky, ze kterych jde zkompilovat funkcni program. Pak bude videt, kde je chyba.

24.2.2009 16:12 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

klient: http://pastebin.com/d58eeb1f7

server: http://pastebin.com/f32789de0

24.2.2009 17:30 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Tohle by melo fungovat.

--- server.old.cc
+++ server.cc
@@ -1,4 +1,5 @@
 #include <cstring>
+#include <cerrno>
 #include <string>
 #include <unistd.h>
 #include <cstdlib>
@@ -21,7 +22,7 @@
 {
     int s, t, sinlen, opt, size, port = 0;
     struct sockaddr_in sin;
-    char buffer[BUF_SIZE];
+    char buffer[BUF_SIZE+1]; // +1 == space for ending \0
     string message;
 
     // we accept two arguments
@@ -89,13 +90,43 @@
         if (DEBUG)
             cout << "Server: Connection from client " << inet_ntoa(sin.sin_addr) << ":" << ntohs(sin.sin_port) << endl;
 
+	message = "";
         // read message from client
-        while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != -1 )
-        {
-            cout << "Size: "<< size << endl;
-            cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
-            message += buffer[BUF_SIZE];
-        }
+	for (;;)
+	{
+		size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT);
+
+		if (size == -1)
+		{
+			if (errno == EAGAIN)
+			{
+				// no data, try read again
+				continue;
+			}
+			else
+			{
+				// some error
+				perror("recv");
+				exit(EXIT_FAILURE);
+			}
+		}
+
+		if (size == 0)
+			// client closed connection
+			break;
+
+		buffer[size] = 0; // zero-end received string
+
+		cout << "Size: "<< size << endl;
+		cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
+
+		message += buffer;
+
+		if (buffer[size-1] == 0)
+			// terminating zero received from client
+			// => end of data transfer
+			break;
+	}
 
         if (DEBUG) 
             cout << "Server: String received from client: |" << message << "|" << endl;
24.2.2009 17:47 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Jeste bych podotknul, ze v tomhle prikladu by vetsi smysl melo normalni read/recv se zablokovanim, protoze kdyz na socketu nejsou data, tak provadite zbytecny busy waiting a nevyvijite zadnou smysluplnou cinnost.
24.2.2009 20:00 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
No, přesněji řečeno né že by to mělo větší smysl, ale s neblokujícím čtením je to pěknej žrout CPU a exemplární ukázka, jak to nedělat.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
25.2.2009 00:27 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Dekuji moc, ze jste si s tim dal tu praci. Zaroven ale nechapu, proc jste to tedy upravil a pod to napsal ze takhle se to vlastne delat nema ale dela se o jinak. Proc jste to tedy nenupravil rovnou na tu podobu jak to ma byt spravne? Neberte to jako ze si stezuji, cenim si toho, jen toto opravdu nechapu. Zaroven bych vas chtel poprosit jestli byste jeste mohl napsat tedy tu upravu, jak by to tedy melo spravne byt bez busy waiting. Mockrat dekuji.

26.2.2009 23:23 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Protoze vam nevidim do hlavy a nevim, k cemu to dal pouzijete. Ve zdrojacich jste pouzil neblokujici cteni a ja upravil nezbytne minimum, aby to zaclo chodit.

Zmena je prosta: nahradte volani recv funkci read. A pak muzete vyhodit zbytecne if (errno == EAGAIN) (cast else tam nechte).

kozzi avatar 24.2.2009 16:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Vsak ano to jsem cetl, proto radim tak jak radim. Spis ty si precti to na co se tazatel pta, nez vyplodis takovou blbost.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
24.2.2009 16:34 maertien
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Coz pouzit poll/epoll?

24.2.2009 19:46 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Je zde evidentní problém v tom, že server neobdrží zprávu o ukončení streamu, tudíž nemá na základě čeho vygenerovat EOF. Používáte protokol TCP? Ukončujete program klienta? Případně jak -- máte tam explicitně close() nebo shutdown()?

Diskusi o recv() si nevšímejte, read a write funguje v tomto případě stejně dobře, jen u recv máte nějaké extra možnosti, které jsou specifické pro sockety. Ty Vás ale teď moc nemusí zajímat.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
24.2.2009 19:56 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Aha, tak jsem našel ten pastebin. Problém je v tom, že v klientu sice data odešlete, ale pak čekáte na vstup z druhé strany, takže server nemá jak poznat, že jste s veškerým odesíláním skončil a nevyleze z toho cyklu while. Doporučuju mezi write a read v klientovi použít funkci shutdown a jednostranně spojení ukončit, pak to bude fungovat. Druhá možnost je, že si přečtená data v serveru budete postupně ukládat do nějakého bufferu, a v případě, že se obsah nebo délka bufferu bude něčemu rovnat, tak čtecí cyklus ukončíte. Postupné slepování v bufferu musíte použít proto, že Vám původní celá zpráva může přijít postupně po kouskách. Ten druhý postup je univerzální i pro případ, že byste chtěl čtení a zápis alternovat v nějakém delším dialogu, tak jako to dělají normální servery.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
25.2.2009 00:29 Karel Smutny
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

Vyzkousim tu moznost se shutdown (protoze ta druha se mi zda nejak slozita nejsem si jisty, zda ji zcela chapu) a dam vedet jestli to pomohlo.

27.2.2009 08:30 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
Ta druhá možnost je taková, že akumulujete přišedší data v proměnné message, jako do teď, a cyklus ukončíte, pokud message obsahuje nějaký řetězec, nebo pokud narazíte na ukončení řádku, atp.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.