abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 02:00 | Nová verze

Byla vydána stabilní verze 2.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Lakka 2.0 obsahuje například LibreELEC 8.0 nebo RetroArch 1.5.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 23:44 | Pozvánky

24. 5. 2017 od 9:00 proběhne v Brně na Fakultě informatiky MU (Botanická 68a) v místnosti D2 jednodenní konference Industry Cocktail (Facebook), na které máš šanci nahlédnout do způsobů využití nových technologií v aktuálních projektech z různých průmyslových odvětví. To, že složité problémy se neřeší jen v laboratořích a způsoby, jakými se s nimi vypořádat v praxi, rozeberou přednášející z jednotlivých firem.

mjedlick | Komentářů: 0
včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána verze 0.69 populárního telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu změn. Řešen je také bezpečnostní problém ve verzi pro Windows.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
28.4. 13:11 | Nová verze

Po téměř dvou letech byla vydána nová verze 4.0 linuxové distribuce Audiophile Linux (též AP-Linux-V4). Tato distribuce vychází z Arch Linuxu, používá systemd, správce oken Fluxbox a vlastní real-time jádro pro nižší latence. Z novinek můžeme jmenovat podporu nových procesorů Intel Skylake a Kaby Lake nebo možnost instalace vedle jiných OS na stejný disk. Pokud se zajímáte o přehrávání hudby v Linuxu, doporučuji návštěvu webu této

… více »
Blaazen | Komentářů: 7
27.4. 18:55 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.9 (1.9.818.44) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují podporu nového vyhledávače Ecosia. Ten z příjmů z reklam podporuje výsadbu stromů po celém světě (YouTube). Nově lze přeskupovat ikonky rozšíření nebo řadit poznámky. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 58.0.3029.82.

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
27.4. 17:00 | Nová verze

Byla vydána verze 3.7.0 svobodného systému pro správu obsahu (CMS) Joomla!. V oznámení o vydání (YouTube) se píše o 700 vylepšeních. Opraveno bylo také 8 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
27.4. 08:22 | Komunita

Grsecurity (Wikipedie) je sada bezpečnostních patchů pro linuxové jádro (porovnání se SELinuxem, AppArmorem a KSPP). Od září 2015 nejsou stabilní verze těchto patchů volně k dispozici. Dle včerejšího oznámení (FAQ) nejsou s okamžitou platností volně k dispozici už ani jejich testovací verze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 80
26.4. 23:33 | Komunita

OpenBSD 6.1 vyšlo již 11. dubna. Po dvou týdnech byla vydána i oficiální píseň. Její název je Winter of 95 a k dispozici je ve formátech MP3 a OGG.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.4. 18:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2017.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux. S vydáním verze 2016.1 se Kali Linux stal průběžně aktualizovanou distribucí. Aktualizovat jej lze pomocí příkazů "apt update; apt dist-upgrade; reboot".

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.4. 18:22 | Nová verze

Po téměř pěti letech od vydání verze 2.00 byla vydána nová stabilní verze 2.02 systémového zavaděče GNU GRUB (GRand Unified Bootloader). Přehled novinek v souboru NEWS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (35%)
 (1%)
 (6%)
 (45%)
 (9%)
Celkem 348 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 27.4. 04:06
    Rozcestník

    Dotaz: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    24.2.2009 14:09 Karel Smutny
    jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Přečteno: 504×

    Dobry den, ucim se sockety v C a tak jsem si vytvoril dva programky, client a server. Server posloucha na urcitem porte, klient se k nemu pripoji a posle mu retezec, ktery mu by predan jako jeden z argumentu.

    V serveru je ve strucnosti toto:

    while ((size = read(t, buffer, BUF_SIZE)) != 0 )
    {
        printf("Size: %d\n", size);
        printf("Buffer: %s\n", buffer)
    }
    

    V klientu:

    // send message to server
    if (write(s, msg, strlen(msg)+1) < 0)
    {
        // write error
        perror("write");
        return EXIT_FAILURE;
    }
    

    Spustim tedy server a vzapeti klient. Server vypise toto a zustane viset v konzoli: (BUF_SIZE je z testovacich duvodu nastavena na hodnotu 2 a klient posila retezec "Ahoj, jak se mas?")

    $ ./server -p 1235
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    
    

    Program asi zustane visel v tom while cyklu. Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.

    Odpovědi

    24.2.2009 14:13 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.
    Na čitanie z socketu použi recv() a daj mu flag MSG_DONTWAIT
    24.2.2009 14:41 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Ok, zmenil jsem to na:

    // read message from client
    while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != 0 )
    {
        printf("Size: %d\n", size);
        printf("Buffer: %s\n", buffer)
    }
    
    

    A ted to dela toto:

    $ ./server -p 1111
    Server: Connection from client 127.0.0.1:55527
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    Buffer:
    Size: -1
    ... a stale cyckli dokola
    
    kozzi avatar 24.2.2009 14:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    a co kdyz misto toho MSQ_DONTWAIT das MSG_WAITALL
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 15:04 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Tak to udela to co to delalo s tim read(), nacte to po dvou pisemenkach cely ten retezec a pak zustane viset v konzoli.

    kozzi avatar 24.2.2009 15:13 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    JJ stim sem pocital. Problem je totiz v tom ze ani read ani recv nevraci nulu v pripade ze enjsou dalsi data. Takze zkus vypisovat hodnotu te promene tusim size a zjistit co to navraci.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 15:16 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Vsak ja to vypisuju. Kdyz se podivas na ten muj uplne prvni prispevek. Vypise to vzdy dvojku, dokud ma co cist (= BUF_SIZE) a potom nevypise uz nic. viz:

    $ ./server -p 1235
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48502
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    
    
    
    kozzi avatar 24.2.2009 16:07 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Pockat takze on vypise ten otaznik a pak se zastavi? Pokud uz dale nic nevypisuje tak se nezacyklil a chybu hledej jinde ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 15:22 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Pratele, co takhle obcas nahlednout do dokumentace? Clovek se tam docte neuveritelne veci.

    $ man 3 read
    ...
    
     * If O_NONBLOCK is set, read() shall return -1 and set errno to [EAGAIN].
    
    ...
    $ man recv
    ...
    
      If no messages are available at the socket, the receive calls wait for  a  message  to  arrive,  unless  the
      socket  is  non-blocking  (see  fcntl(2)),  in which case the value -1 is returned and the external variable
      errno set to EAGAIN.  The receive calls normally return any data available,  up  to  the  requested  amount,
      rather than waiting for receipt of the full amount requested.
    
    ...
    
      MSG_DONTWAIT (since Linux 2.2)
             Enables  non-blocking  operation;  if the operation would block, the call fails with the error EAGAIN
             (this can also be enabled using the O_NONBLOCK with the F_SETFL fcntl(2)).
    
    ...
    24.2.2009 15:36 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Ehm, stydim se, ale stale v tom nevidim reseni toho problemu.

    24.2.2009 15:52 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Kdyz u recv() nastavim MSG_DONTWAIT, tak mi to v tom whilu vraci same -1 a nic se nenacte.

    24.2.2009 16:07 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Tak jinak, kdyz u recv() nastavim  MSG_DONTWAIT chova se to podivne. Server bezi a ja opakovane spoustim klienta a deje se toto:

    $ ./server -p 1111
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48953
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48957
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48966
    Size: 2
    Buffer: Ah
    Size: 2
    Buffer: oj
    Size: 2
    Buffer: ,
    Size: 2
    Buffer: ja
    Size: 2
    Buffer: k
    Size: 2
    Buffer: se
    Size: 2
    Buffer:  m
    Size: 2
    Buffer: as
    Size: 2
    Buffer: ?
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48967
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48968
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48969
    Server: Connection from client 127.0.0.1:48970
    
    
    

    To znamena ze prenos toho retezce se povede "jak kdy"... :-/

    24.2.2009 16:08 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    No ano. Kdyz nejsou zadna data na cteni, tak vrati -1 a nastavi errno (man errno) na EAGAIN.

    Ja nevim, jaky je presne vas problem. Nejspis klient po odeslani dat nezavre socket, takze server porad ceka na dalsi, nebo mozna tam mate jiny nekonecny cyklus. Dejte sem osekane ale kompletni zdrojaky, ze kterych jde zkompilovat funkcni program. Pak bude videt, kde je chyba.

    24.2.2009 16:12 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    klient: http://pastebin.com/d58eeb1f7

    server: http://pastebin.com/f32789de0

    24.2.2009 17:30 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Tohle by melo fungovat.

    --- server.old.cc
    +++ server.cc
    @@ -1,4 +1,5 @@
     #include <cstring>
    +#include <cerrno>
     #include <string>
     #include <unistd.h>
     #include <cstdlib>
    @@ -21,7 +22,7 @@
     {
         int s, t, sinlen, opt, size, port = 0;
         struct sockaddr_in sin;
    -    char buffer[BUF_SIZE];
    +    char buffer[BUF_SIZE+1]; // +1 == space for ending \0
         string message;
     
         // we accept two arguments
    @@ -89,13 +90,43 @@
             if (DEBUG)
                 cout << "Server: Connection from client " << inet_ntoa(sin.sin_addr) << ":" << ntohs(sin.sin_port) << endl;
     
    +	message = "";
             // read message from client
    -        while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != -1 )
    -        {
    -            cout << "Size: "<< size << endl;
    -            cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
    -            message += buffer[BUF_SIZE];
    -        }
    +	for (;;)
    +	{
    +		size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT);
    +
    +		if (size == -1)
    +		{
    +			if (errno == EAGAIN)
    +			{
    +				// no data, try read again
    +				continue;
    +			}
    +			else
    +			{
    +				// some error
    +				perror("recv");
    +				exit(EXIT_FAILURE);
    +			}
    +		}
    +
    +		if (size == 0)
    +			// client closed connection
    +			break;
    +
    +		buffer[size] = 0; // zero-end received string
    +
    +		cout << "Size: "<< size << endl;
    +		cout << "Buffer: "<< buffer << endl;
    +
    +		message += buffer;
    +
    +		if (buffer[size-1] == 0)
    +			// terminating zero received from client
    +			// => end of data transfer
    +			break;
    +	}
     
             if (DEBUG) 
                 cout << "Server: String received from client: |" << message << "|" << endl;
    24.2.2009 17:47 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Jeste bych podotknul, ze v tomhle prikladu by vetsi smysl melo normalni read/recv se zablokovanim, protoze kdyz na socketu nejsou data, tak provadite zbytecny busy waiting a nevyvijite zadnou smysluplnou cinnost.
    24.2.2009 20:00 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    No, přesněji řečeno né že by to mělo větší smysl, ale s neblokujícím čtením je to pěknej žrout CPU a exemplární ukázka, jak to nedělat.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.2.2009 00:27 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Dekuji moc, ze jste si s tim dal tu praci. Zaroven ale nechapu, proc jste to tedy upravil a pod to napsal ze takhle se to vlastne delat nema ale dela se o jinak. Proc jste to tedy nenupravil rovnou na tu podobu jak to ma byt spravne? Neberte to jako ze si stezuji, cenim si toho, jen toto opravdu nechapu. Zaroven bych vas chtel poprosit jestli byste jeste mohl napsat tedy tu upravu, jak by to tedy melo spravne byt bez busy waiting. Mockrat dekuji.

    26.2.2009 23:23 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Protoze vam nevidim do hlavy a nevim, k cemu to dal pouzijete. Ve zdrojacich jste pouzil neblokujici cteni a ja upravil nezbytne minimum, aby to zaclo chodit.

    Zmena je prosta: nahradte volani recv funkci read. A pak muzete vyhodit zbytecne if (errno == EAGAIN) (cast else tam nechte).

    kozzi avatar 24.2.2009 16:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Vsak ano to jsem cetl, proto radim tak jak radim. Spis ty si precti to na co se tazatel pta, nez vyplodis takovou blbost.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    24.2.2009 16:34 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Coz pouzit poll/epoll?

    24.2.2009 19:46 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Je zde evidentní problém v tom, že server neobdrží zprávu o ukončení streamu, tudíž nemá na základě čeho vygenerovat EOF. Používáte protokol TCP? Ukončujete program klienta? Případně jak -- máte tam explicitně close() nebo shutdown()?

    Diskusi o recv() si nevšímejte, read a write funguje v tomto případě stejně dobře, jen u recv máte nějaké extra možnosti, které jsou specifické pro sockety. Ty Vás ale teď moc nemusí zajímat.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    24.2.2009 19:56 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Aha, tak jsem našel ten pastebin. Problém je v tom, že v klientu sice data odešlete, ale pak čekáte na vstup z druhé strany, takže server nemá jak poznat, že jste s veškerým odesíláním skončil a nevyleze z toho cyklu while. Doporučuju mezi write a read v klientovi použít funkci shutdown a jednostranně spojení ukončit, pak to bude fungovat. Druhá možnost je, že si přečtená data v serveru budete postupně ukládat do nějakého bufferu, a v případě, že se obsah nebo délka bufferu bude něčemu rovnat, tak čtecí cyklus ukončíte. Postupné slepování v bufferu musíte použít proto, že Vám původní celá zpráva může přijít postupně po kouskách. Ten druhý postup je univerzální i pro případ, že byste chtěl čtení a zápis alternovat v nějakém delším dialogu, tak jako to dělají normální servery.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.2.2009 00:29 Karel Smutny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C

    Vyzkousim tu moznost se shutdown (protoze ta druha se mi zda nejak slozita nejsem si jisty, zda ji zcela chapu) a dam vedet jestli to pomohlo.

    27.2.2009 08:30 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jednoduchaKlient & Server aplikace v C
    Ta druhá možnost je taková, že akumulujete přišedší data v proměnné message, jako do teď, a cyklus ukončíte, pokud message obsahuje nějaký řetězec, nebo pokud narazíte na ukončení řádku, atp.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.