Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 16:29


Dotaz: QT plugin s parametrem v konstruktoru

28.2.2009 22:15 Murry | skóre: 16 | Brno
QT plugin s parametrem v konstruktoru
Přečteno: 232×
Odpovědět | Admin
Příloha:

Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně vytváření pluginů v QT.

Podle helpu jsem si vytvoril plugin, ale potřeboval bych mít v konstruktoru parametr. Na google jsem našel, že se to dělá pomocí další třídy (factory), která má za úkol vytvořit onu třídu a předat parametry. Nicméně, už se s tím trápím nějakou dobu, pořád mi to nechce jet.

Opravil, pomohl by mě prosím někdo?
Chybové hlášení:

debug/moc_myenginefactory.cpp: In member function ‘virtual void* myEngineFactory::qt_metacast(const char*)’:
debug/moc_myenginefactory.cpp:53: error: invalid static_cast from type ‘myEngineFactory*’ to type ‘Engine*’

Přikládám zdrojové kódy tohoto pokusu.(jednoduchý plugin) Děkuji Petr D.
Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

1.3.2009 00:10 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Staci kdyz v souboru myenginefactory.h vyhodis radek s Q_INTERFACES(Engine). Tato trida zadny interface neimplementuje (to by z nej musela i dedit), ale pouze vytvari instanci v samostatne metode.

Mimochodem, nevim jak se kod chova na linuxu (mam ted k dispozici jen widle), ale po vygenerovani staticke knihovny v debug verzi se v jejim nazvu objevi na konci pismenko d, se kterym se v hlavnim programu pri linkovani nepocita. Taky to jeji vicenasobne linkovani by si zaslouzilo trochu procistit ;-)

1.3.2009 01:12 Murry | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
Toto mě napadlo také, nicméně, pak v: populateMenus(QObject *plugin) nevím jak přetypovat na Engine*. Protože on nezná metodu Engine* create(int x);
1.3.2009 01:16 Murry | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

Ještě mě napadlo v interface třídě udělat také nějakou pod třídu s virtualní čirou metodou, posléze ji překrýt. Co myslíte? Je to úplná kravina?

1.3.2009 13:05 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

Protoze metoda create je v tve factory, kterou je treba includnout (include "myengine/myenginefactory.h") a pak staci jen napsat:

Engine *iEngine = qobject_cast<myEngineFactory*>(plugin)->create(123);

Nevim, jak moc je to v souladu s navrhovym vzorem, ktery jsi pozil, nicmene to funguje :-)

1.3.2009 13:40 Murry | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

No, mě jde o to, že chci, aby se posléze mohlo dodělat podpora dalších a dalších Engine(s). Bez znalosti/přístupu zdrojových kódů celé aplikace. Nicméně, takto to nepůjde. Nemůžu includovat všechny factoryEngine(s). Nebudu je znát.

Pozn.: toto je statický plugin, který je 'základ', ale pak udělám dynamický plugin(y), které se nahrají:

QPluginLoader loader(pluginsDir.absoluteFilePath(fileName));

QObject *plugin = loader.instance();

if (plugin) {

  populateMenus(plugin);

  pluginFileNames += fileName;

}

Netušíte jak toto vyřešit? Nicméně děkuji za nápady.

Pro upřesnění, ty Engine(s) představují vypočítavající motory  aplikace. Jeden bude přímo v aplikaci (statický), další dynamické, nad kterými nemám kontrolu.

Představa je, že v aplikaci se budou vybírat, kdokoliv si 'splácá' vlastní motor, přilinkuje, bude ho používat.

1.3.2009 14:22 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

Je mi jasne, co je cilem, ale osobne bych to obesel tak, ze konstruktor by zustal bez parametru. Kazdy plugin by povinne implementoval jeden interface, ktery by obsahoval metody pro komunikaci s pluginy. Konstruktor pluginu by tak nedelal skoro nic a veskera inicializace by probehla v metode ala create s libovolnym poctem parametru...

Pokud je realne, ze vysledna aplikace bude komplexnejsiho razu, zkusil bych se podivat na nejaky uz hotovy framework jako je napr. GCF.

1.3.2009 15:07 Murry | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

Ano nějak takto bych si to také představoval, nicméně, nedokážu to sestavit. Podle vaší myšlenky, bych měl mít interface a v factory jen čiré metody a ve vlastním pluginu je implementovat? (Teď to mám dočasně uděláno bez ostatních tříd. A každý plugin (myEngine) musí mít metou create(...).Nicméně, nemůžu používat dědičnost, protože konstruktor je bez parametrů). Btw. děkuji za odkaz, podívám se (ale frameworky používat moc nechci:-( )

 

1.3.2009 15:36 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
Příloha:

V priloze je zdrojak jednoho jednoducheho pluginu z meho projektu (zatim neni verejne dostupny), pouzity interface a priklad metody na natahnuti pluginu. Pro pochopeni funkce by to melo stacit, pokud si clovek odmysli prebytecne veci, kterou vyzaduje zbytek projektu...

Taky jsem na zacatku projektu nechtel pouzit zbytecne slozity framework, nicmene po par mesicich prace jsem zjistil, ze jsem si sam vytvoril celkem komplexni framework a stale narazim na dalsi jeho nedostatky az si rikam, zda by nebylo rychlejsi na zacatku venovat par dnu/tydnu pochopeni hotoveho frameworku, nez znovu vynalezat uz vynalezene...

1.3.2009 17:32 Murry | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

Děkuji mnohokrát, vidím, že to tak jednoduché nebude. Škoda jen, že už nezbývá mnoho času. Tzn. budu muset udělat nečo podobného jako je v QStyle QStylePlugin,...

To bude ještě zajímavý.....

Nicméně ještě jednou děkuji...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.