abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 23:00 | Nová verze

Po osmi letech od prvního commitu byla vydána verze 1.0 webového frameworku Flask (Wikipedie) napsaného v Pythonu. Přehled novinek v oznámení o vydání. Instalovat lze z PyPI. Odstraněna byla podpora Pythonu 2.6 a 3.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 16:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala devětašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a šesté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:11 | Komunita

Byl zveřejněn seznam 44 osob přijatých do programu Outreachy od 14. května do 14. srpna 2018. Cílem programu Outreachy je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
dnes 11:44 | Nová verze

Glen MacArthur vydal verzi 2018.4.2 na Debianu založené linuxové distribuce optimalizované pro tvůrce audio a video obsahu AV Linux (Wikipedie). Podrobnosti v oznámení o vydání a v stotřicetistránkovém manuálu (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (47%)
 (26%)
 (18%)
Celkem 388 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    17.3.2009 18:42 bestik
    vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Přečteno: 2769×

    dobrý den,

    Měl bych dotaz.

    Vytvořil jsem si jednu třídu CZamestnanci a 2 potomky CVojak a COz.

    vytvořil jsem si pole objektů třídy CZamestnanec :

    CZamestnanec *lide[100];

    nyní bych chtěl vytvářet objekty (potomky) CVojak a COz

    pokud vsak vytvorim objekt takto : lide[0] = new CVojak tak objekt lide[0] je stále třídy CZamestanci.

    Nevíte jak to udělat tak aby mohl vytvářet prvky pole třídy CVojak nebo COz podle toho jaky typ zrovna chci?

    děkuji za odpověď

     

    Odpovědi

    AraxoN avatar 17.3.2009 19:08 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Disclaimer: v C++ som nikdy nič užitočné nenaprogramoval a vedomosti mám viacmenej len zo školy, takže tento komentár berte s rezervou.

    K Tvojmu problému: pokiaľ viem, tak on to je CVojak, ale tým že k nemu pristupuješ cez typ CZamestnanec *, tak s ním môžeš robiť len ako s CZamestnancom. Keď chceš volať metódy zdedených tried, tak tie metódy musia byť virtual a keď chceš prístupiť k dátam toho CVojaka, tak to jedine, že si ten smerník predtým pretypuješ.

    A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.
    kozzi avatar 17.3.2009 19:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    To dost dobře nejde. Jelikož tím že to pole je typu Y tak nemůžeš chtít aby uchovávalo informace o typu X. Přiřadit X do Y můžeš jelikož C++ ví že se ejdná o třídu zděděnou a tak jí poníží na tu úroveň toho zamestanance, ale zpětně to nejde. ALe můžeš ten objekt zase přetypovat.
    #include <iostream>
    using namespace std;
    
    class Zamestnanec{
    	public:
    	void setNazev(){cout << "Nazev";}
    	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
    };
    
    class Debil : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setZadrz(){cout << "Zadrz";};
    };
    
    class Kokot : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
    	Zamestnanec *pole[100];
    	pole[0] = (Debil*) new Debil();
    	pole[1] = new Kokot();
    	((Debil*)pole[0])->setZadrz();
    	return 0;
    }
    
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.3.2009 19:21 bestik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Děkujimoc. Zachránil jsi mi život...Tohle funguje bezvadně :-)


    kozzi avatar 17.3.2009 19:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    mimochodem neni misto pole lepsi pouzivat nektery s kontejneru?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.3.2009 19:49 bestik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    To možná jo, ale já jsem příliš velkej začátečník abych věděl co to je


    kozzi avatar 17.3.2009 20:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Aha :-D. Tak například vector by se dal použít takto:
    #include <iostream>
    #include <vector>
    using namespace std;
    
    class Zamestnanec{
    	public:
    	void setNazev(){cout << "Nazev";}
    	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
    };
    
    class Debil : public Zamestnanec{
    	public:
    	Debil(int d){
    		this->data=d;
    	}
    	void setZadrz(){cout << this->data;}
    	private:
    	int data;
    };
    
    class Kokot : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
    	private:
    	int data;
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
    	vector<Zamestnanec*> pole;
    	pole.push_back((Debil*) new Debil(5));
    	pole.push_back(new Kokot());
    	((Debil*)pole.at(0))->setZadrz();
    	return 0;
    }
    
    Výhodou je to že nejsi omezenej na staticky určený počet zaměstnancú.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.3.2009 06:00 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Jen do určité míry, brzy nashle ;)
    kozzi avatar 18.3.2009 13:22 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    :-). Třeba bude mít štěstí ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.3.2009 14:24 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Nebude lepší z class Zamestanec udělat abstraktní třídu a posléze nepřetypovávat? Př.
    class Zamest {
    public:
     virtual void setNazev() = 0;
     virtual int plat() = 0;
     void spolecne_veci(parametry..);
    }
    
    class Programator : public Zamest{
    public:
     void setNazev() { cout << "aaaaaaaaa"; }
     int plat() { return 10000000; }
     .......
    }
    
    class Uklizecka : public Zamest {
    public:
     void setNazev() { cout << "bbbbbbb"; }
     int plat() { return 5; }
    .........
    }
    ............
    Zamest *pole[100];
    pole[0] = new Uklizecka();
    ......
    
    Takto bych to řesil já;-)
    18.3.2009 23:47 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Ach jo, jak vidim na blbou otazku, blbe odpovedi... Proboha lidi, kdyz uz se pta zacatecnik, tak mu poradte tak, aby mu to alespon k necemu bylo!

    Pokud bych se mel drzet zadani a prihlednu ke stavajicim odpovedim, tak to uz muzete rovnou pouzit toto (radsi explicitne rikam: TAKTO NE!):

    void* pole[SIZE];
    pole[0] = new Jenicek;
    pole[1] = new Marenka;
    ((Jenicek*) pole[0])->vidimSvetylkoVDali((*Marenka)pole[1]);
    

    Divim se, ze se nikdo nezeptal, jak a proc se k jednotlivym prvkum bude pristupovat. Pokud cilem je pouze volat virtualni metody prvku kontejneru, tak je naprosto zbytecne toto vubec resit. Pokud je nutne k jednotlivym prvkum pristupovat odlisne v zavislosti na jejich typu (predpokladam, ze jsou to ruzni potomci jednoho predka), tak to znamena spatny navrh a problem by mel byt vyresen jinak (s vyuzitim virtualnich metod).

    Pokud se tomu opravdu nejde vyhnout, tak pro pretypovani predka na potomka se pouziva dynamic_cast (coz je dle meho nazoru prasarna, ale to je opravdu pouze muj nazor), ktere zarucuje typovou kontrolu, takze reseni by vypadalo asi takto.

    class BlbecVlese { virtual ~BlbecVLese() {} };
    class Jenicek : public BlbecVlese {...};
    class Marenka : public BlbecVLese {...};
    ...
    BLbecVLese* blbci[100];
    blbci[0] = new Jenicek;
    blbci[1] = new Marenka;
    ...
    BlbecVLese* x = blbci[y]; //predpokladany predek 
    Jenicek* j = 0;
    Marenka* m = 0;
    
    if ( 0 != (j = dynamic_cast<Jenicek*>(x)) )
        j->vylezNaStrom();
    else if ( 0 != (m = dynamic_cast<Marenka*>(x)) )
        m->pockejPodStromem();
    else
    {
        jezibaba->sezer(x);
        throw kosti;
    }
    ...
    

    Omlouvam se za konfliktni ton... Nechci rozpoutavat flame. Jen si myslim, ze rady zacatecnikovy by nemely byt ve smyslu: "chci udelat prasarnu  => nekdo mi poradi jeste vetsi prasarnu jak to realizovat" :-)

    kozzi avatar 19.3.2009 01:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    :-D. No tak když ono to svádělo mu tak poradit :-D. Jinak plně souhlasím stím že bude špatně navrženej už koncept. A dost pochybuji, že jako začátečník by se měl zaobírat věcmi jako dynamic_cast.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.