abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
dnes 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 39
včera 06:00 | Zajímavý článek

I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. QEMU Advent Calendar 2016 přináší každý den nový obraz disku pro QEMU. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2016. Kalendáře Perl Advent Calendar 2016 a Perl 6 Advent Calendar přinášejí každý den zajímavé informace o programovacím jazyce Perl. Stranou nezůstává ani programovací jazyk Go.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
3.12. 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
3.12. 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 775 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

17.3.2009 18:42 bestik
vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
Přečteno: 2499×

dobrý den,

Měl bych dotaz.

Vytvořil jsem si jednu třídu CZamestnanci a 2 potomky CVojak a COz.

vytvořil jsem si pole objektů třídy CZamestnanec :

CZamestnanec *lide[100];

nyní bych chtěl vytvářet objekty (potomky) CVojak a COz

pokud vsak vytvorim objekt takto : lide[0] = new CVojak tak objekt lide[0] je stále třídy CZamestanci.

Nevíte jak to udělat tak aby mohl vytvářet prvky pole třídy CVojak nebo COz podle toho jaky typ zrovna chci?

děkuji za odpověď

 

Odpovědi

AraxoN avatar 17.3.2009 19:08 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

Disclaimer: v C++ som nikdy nič užitočné nenaprogramoval a vedomosti mám viacmenej len zo školy, takže tento komentár berte s rezervou.

K Tvojmu problému: pokiaľ viem, tak on to je CVojak, ale tým že k nemu pristupuješ cez typ CZamestnanec *, tak s ním môžeš robiť len ako s CZamestnancom. Keď chceš volať metódy zdedených tried, tak tie metódy musia byť virtual a keď chceš prístupiť k dátam toho CVojaka, tak to jedine, že si ten smerník predtým pretypuješ.

A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.
kozzi avatar 17.3.2009 19:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
To dost dobře nejde. Jelikož tím že to pole je typu Y tak nemůžeš chtít aby uchovávalo informace o typu X. Přiřadit X do Y můžeš jelikož C++ ví že se ejdná o třídu zděděnou a tak jí poníží na tu úroveň toho zamestanance, ale zpětně to nejde. ALe můžeš ten objekt zase přetypovat.
#include <iostream>
using namespace std;

class Zamestnanec{
	public:
	void setNazev(){cout << "Nazev";}
	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
};

class Debil : public Zamestnanec{
	public:
	void setZadrz(){cout << "Zadrz";};
};

class Kokot : public Zamestnanec{
	public:
	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
};

int main(int argc, char** argv)
{
	Zamestnanec *pole[100];
	pole[0] = (Debil*) new Debil();
	pole[1] = new Kokot();
	((Debil*)pole[0])->setZadrz();
	return 0;
}
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
17.3.2009 19:21 bestik
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

Děkujimoc. Zachránil jsi mi život...Tohle funguje bezvadně :-)


kozzi avatar 17.3.2009 19:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
mimochodem neni misto pole lepsi pouzivat nektery s kontejneru?
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
17.3.2009 19:49 bestik
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

To možná jo, ale já jsem příliš velkej začátečník abych věděl co to je


kozzi avatar 17.3.2009 20:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
Aha :-D. Tak například vector by se dal použít takto:
#include <iostream>
#include <vector>
using namespace std;

class Zamestnanec{
	public:
	void setNazev(){cout << "Nazev";}
	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
};

class Debil : public Zamestnanec{
	public:
	Debil(int d){
		this->data=d;
	}
	void setZadrz(){cout << this->data;}
	private:
	int data;
};

class Kokot : public Zamestnanec{
	public:
	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
	private:
	int data;
};

int main(int argc, char** argv)
{
	vector<Zamestnanec*> pole;
	pole.push_back((Debil*) new Debil(5));
	pole.push_back(new Kokot());
	((Debil*)pole.at(0))->setZadrz();
	return 0;
}
Výhodou je to že nejsi omezenej na staticky určený počet zaměstnancú.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
18.3.2009 06:00 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
Jen do určité míry, brzy nashle ;)
kozzi avatar 18.3.2009 13:22 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
:-). Třeba bude mít štěstí ;-)
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
18.3.2009 14:24 Murry | skóre: 16 | Kroměříž, Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
Nebude lepší z class Zamestanec udělat abstraktní třídu a posléze nepřetypovávat? Př.
class Zamest {
public:
 virtual void setNazev() = 0;
 virtual int plat() = 0;
 void spolecne_veci(parametry..);
}

class Programator : public Zamest{
public:
 void setNazev() { cout << "aaaaaaaaa"; }
 int plat() { return 10000000; }
 .......
}

class Uklizecka : public Zamest {
public:
 void setNazev() { cout << "bbbbbbb"; }
 int plat() { return 5; }
.........
}
............
Zamest *pole[100];
pole[0] = new Uklizecka();
......
Takto bych to řesil já;-)
18.3.2009 23:47 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

Ach jo, jak vidim na blbou otazku, blbe odpovedi... Proboha lidi, kdyz uz se pta zacatecnik, tak mu poradte tak, aby mu to alespon k necemu bylo!

Pokud bych se mel drzet zadani a prihlednu ke stavajicim odpovedim, tak to uz muzete rovnou pouzit toto (radsi explicitne rikam: TAKTO NE!):

void* pole[SIZE];
pole[0] = new Jenicek;
pole[1] = new Marenka;
((Jenicek*) pole[0])->vidimSvetylkoVDali((*Marenka)pole[1]);

Divim se, ze se nikdo nezeptal, jak a proc se k jednotlivym prvkum bude pristupovat. Pokud cilem je pouze volat virtualni metody prvku kontejneru, tak je naprosto zbytecne toto vubec resit. Pokud je nutne k jednotlivym prvkum pristupovat odlisne v zavislosti na jejich typu (predpokladam, ze jsou to ruzni potomci jednoho predka), tak to znamena spatny navrh a problem by mel byt vyresen jinak (s vyuzitim virtualnich metod).

Pokud se tomu opravdu nejde vyhnout, tak pro pretypovani predka na potomka se pouziva dynamic_cast (coz je dle meho nazoru prasarna, ale to je opravdu pouze muj nazor), ktere zarucuje typovou kontrolu, takze reseni by vypadalo asi takto.

class BlbecVlese { virtual ~BlbecVLese() {} };
class Jenicek : public BlbecVlese {...};
class Marenka : public BlbecVLese {...};
...
BLbecVLese* blbci[100];
blbci[0] = new Jenicek;
blbci[1] = new Marenka;
...
BlbecVLese* x = blbci[y]; //predpokladany predek 
Jenicek* j = 0;
Marenka* m = 0;

if ( 0 != (j = dynamic_cast<Jenicek*>(x)) )
    j->vylezNaStrom();
else if ( 0 != (m = dynamic_cast<Marenka*>(x)) )
    m->pockejPodStromem();
else
{
    jezibaba->sezer(x);
    throw kosti;
}
...

Omlouvam se za konfliktni ton... Nechci rozpoutavat flame. Jen si myslim, ze rady zacatecnikovy by nemely byt ve smyslu: "chci udelat prasarnu  => nekdo mi poradi jeste vetsi prasarnu jak to realizovat" :-)

kozzi avatar 19.3.2009 01:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
:-D. No tak když ono to svádělo mu tak poradit :-D. Jinak plně souhlasím stím že bude špatně navrženej už koncept. A dost pochybuji, že jako začátečník by se měl zaobírat věcmi jako dynamic_cast.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.