abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
12.1. 12:55 | Nová verze

Telegram Desktop, klient služby pro rychlé psaní zpráv Telegram (Wikipedie, zdrojové kódy) pro počítače, byl představen v roce 2013. Dnes byla vydána verze 1.0. Podrobnosti v oznámení na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 292 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 13.1. 22:02
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    22.3.2009 10:12 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Přečteno: 618×

    Holla :)

    Takovy dotaz, ohledne koncepce navrhu programu.. Pisu aplikaci, ktera ve finale je jeden objekt s metodami pro pristup do nej. 

    A potrebuji k nemu nejake GUIcko - zvolil jsem kvuli prenositelnosti Win/Lin _Qt_ .

     

    Moje predstava -> uz Qt nadstavba si bude jen prohazovat instanci objektu, pristupovat k jeho metodam a slouzit jako I/O .

     

    Jaka je bezna praxe, pri "prilepeni" GUI k takovemu objektu aplikace? Je to vubec takhle v praxi realizovano??

    Odpovědi

    22.3.2009 10:26 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    udelejte si knihovnu
    22.3.2009 11:36 Pilgrim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    No tak na tohle by Ti asi kazdy dal jinou odpoved. Zaryty GNU /Linuxak Ti asi odpovi tim, ze filozoficky nejcistsi je udelat jadro a GUI jako dva samostatne programy (delame jednu vec a dekame ji dobre), ktere spolu budou komunikovat  - command line, signaly, nebo co komu zrovna sedi (ted je v Qt tusim popularni pouzivat DBus, i kdyz nevim, uz to mozna nahradili zas necim jinym) .

    Padla tu uz samostatna knihovna (IMO zalezi jak je to cele velke), v jednodussich pripadech by asi stacilo pouzit

    #ifdef

     a dalsich zpusobu by se dalo najit jeste asi dost...

    Nemyslim si, ze existuje "jedno univerzalni" reseni (pokud se nepohybujes jenom v jedne platforme)..

     

    Josef Kufner avatar 22.3.2009 14:08 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Jojo,... ono tohle hodně závisí na povaze aplikace. Někde se hodí client-server, někde je lepší udělat knihovnu, jinde se hodí načítat gui jako modul pomocí dlopen(), ... Možností je spousta.

    Co ten program vlastně bude dělat?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 22.3.2009 14:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Zaryty GNU /Linuxak Ti asi odpovi tim, ze filozoficky nejcistsi je udelat jadro a GUI jako dva samostatne programy (delame jednu vec a dekame ji dobre)
    No zrovna GUI programy, který volaj CLI utility nejsou nic moc úžasnýho, mnohem lepší je IMO udělat knihovnu, kterou pak bude používat CLI i GUI aplikace.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Josef Kufner avatar 22.3.2009 16:08 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Nooo... treba smplayer a grip jsou velice povedené ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Limoto avatar 22.3.2009 16:10 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    Zrovna ten SMPlayer by ale mohl být ještě mnohem lepší...

    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.3.2009 16:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Stejně se to chová divně. Člověk něco změní a už to musí restartovat podproces, všechno znovu načítat atd. atd.
    David Watzke avatar 22.3.2009 17:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Jo, SMPlayer je super, ale to jak je řešený to vestavění MPlayeru, to je prostě opruz, mnohem lepší by bylo, kdyby dali dokupy libmplayer.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    stativ avatar 22.3.2009 18:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Zrovna smplayer je příklad jak by to děláno být nemělo. To, že to funguje dobře je skoro zázrak. Bohužel všechny pokusy udělat nějakou libmplayer zatím skončily nezdarem.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    22.3.2009 19:27 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    Osobně bych udělal tenký wrapper toho přístupového objektu přes boost::python a GUI napsal v pythonu. Záleží ale na jaký jazyk jste zvyklý a jak moc těžkotonáží to GUI bude (třeba openGL grafika a tak).

    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.3.2009 19:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    A k programu tak nabalíte dvě velké závislosti: Boost a Python. To není moc elegantní.
    22.3.2009 22:27 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    Podle toho, jak je výpočetní jádro velké, tak to nemusí vadit. Rozhodně bych to upřednostnil před psaním GUI v c++; ale jak řečeno, věc osobní preference.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.3.2009 00:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?
    Když se podívám, jak je "obtížné" dělat GUI v C++ například v Qt 4, tak to vadí snad vždycky. Boost+Python je zde naprosto zbytečná zátěž pro hardware, zbytečné nabalování dalších vrstev a zbytečné riskování dalších bugů v různých mezivrstvách.
    23.3.2009 08:48 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    2ALL:  Diky za Vase nazory.

    Jadro aplikace je v podstate program pro terminal s cteckou carovych kodu, ktery komunikuje ze SQL serverem.

     

    GUI by pak melo zvladnout zobrazit par seznamu, tlacitka ala odepsat/pripsat.. C++ lesson :)

     

    Zkusim tedy vyrobit knihovnu a pak ji prilinkovat ke GUI. Je videt, ze mnoho z vas u ma nejake zkusenosti s timto problemem, podle toho, co pisete :). Nemate nejaky dobry priklad?

    25.3.2009 21:11 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    gui tedy bude pouze komunikovat ze sql serverem?

    25.3.2009 21:47 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    GUI by melo komunikovat s C++ aplikaci, az ta samotna komunikuje se SQL ..

    25.3.2009 17:38 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GUI k jadru aplikace C++ - jak ?

    Nakonec volim variantu s knihovnou - zda se to jako nejelegantnejsi varianta.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.