abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 0
2.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 768 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

14.7.2009 19:08 zdenek2008 | skóre: 20
Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Přečteno: 195×
Ve VPythonu mám následující kousek kódu:

   while index_krivek < len(krivky):

    krivka = curve(radius=0.05, color = barvy[index_krivek])

    index_bodu_jednotlive_krivky=0

    while index_bodu_jednotlive_krivky <= casovy_bod_na_krivce:
     krivka.append(pos=(osa_x_krivek, osa_y_jednotlive_krivky, osa_z_jednotlive_krivky))
     index_bodu_jednotlive_krivky += 1   

    index_krivek+=1

Jeho úkolem je vytvořit několik objektů, které se zobrazí jako jednotlivé grafy umístěné vedle sebe v 3D prostoru. V prvním cyklu while vytvářím několikrát za sebou objekt (krivka=curve...) a ten potom v podřízeném cyklu dále rozkresluji (krivka.append...). Problém je, že všechny takto vytvořené objekty mají název "krivka" a po dokončení cyklu už na ně nemám jak odkazovat (např. abych je mohl smazat a překreslit novými). Takže bych potřeboval v rámci cyklu při každé jeho iteraci vytvářet ten objekt s jiným jménem, např. "krivka_1, krivka_2, krivka_3, atd.". Tím bych měl získat řadu objektů s jedinečnými názvy a mohl pak s každým pracovat individuálně. Jak ale vytvořit ty názvy?

Odpovědi

14.7.2009 19:52 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

Co třeba list:

krivky=[]
for i in range(0,pocetKrivek):
   krivka=curve(...)
   krivky.append(krivka) 
assert(len(krivky)==pocetKrivek)
krivka[0]
krivka[1]
# ... 
14.7.2009 19:54 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

Nebo ještě více pythonovsky

krivky=[curve(...) for i in range(0,pocetKrivek)]
krivka[0]
krivka[1]
#...
14.7.2009 20:58 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Zkusme tedy pole. Následující kód by měl vygenerovat 5 koulí (objektů sphere). Dostávám ale chybu:
   koule = []
   for i in range(5):
    koule[i] = sphere()



    #IndexError: list assignment index out of range
14.7.2009 21:30 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
To je zcela v pořádku. Pole nemůže být děravé, takže nelze přiřazovat na neexistující indexy. Použij koule.append(sphere()).
14.7.2009 21:35 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Možná by trochu zmenšlo zmatení, kdybychom věci nazývali pravými jmény, tedy nikoli pole, ale seznam, protože tak se ten objekt i chová, jako seznam.
14.7.2009 22:29 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Teď to vytvoří pět objektů sphere v seznamu "koule" a pracuje se s nimi jak jsi popsal:
koule = []
for i in range(5):
 koule.append(sphere())
Díky, zase jsem se dostal o krůček vpřed.
14.7.2009 20:42 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Kolevogé už odpověděli, normální řešení je pole, stejně jako v kterémkoli jiném jazyce. Ne že by nešlo vytvořit programově proměnné (a občas je to užitečná technika např. při zpracování XML, u databází nebo ve spojení s pojmenovanými skupinami regulárního výrazy), ale tvé následující dotazy by byly:

Jak zjistím, zda existuje proměnná krivka č. N?

Jak zjistím všechny takové proměnné?

Jak k nim mám programově přistupovat?

Z čehož je vidět, že tudy cesta nevede. Akorát by sis složitě reimplementoval pole pomocí lokálního slovníku...
14.7.2009 21:12 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Možná na to jdu úplně ze špatné strany. Jde o to, že mám několik číselných řad. Pro každou vytvářím objekt a protože počet těchto řad je variabilní, vytvářím z nich objekty (křivky) pomocí cyklu. Účelem je mít je pojmenované každou jinak, protože některé pak pořebuji mazat. Jinak je mám v seznamu všech objektů konkrétní 3D scény uvedené jen jako objekty třídy, např. scena.primitives.curve, s uvedením na které pozici v paměti se nacházejí a ty můžu smazat jen všechny najednou (i s těmi, které mají zůstat).
14.7.2009 21:27 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
A mazat prvky pole snad nejde?
>>> a = [1,2,3]
>>> del a[1]
>>> a
[1, 3]
Podle mne řešíš nějaký neexistující problém, naneštěstí stále netuším jaký.

Odpověď ale vždy je, že jména proměnných jsou jen klíče v jakémsi speciálním slovníku, takže cokoli, co chceš dělat s lokálním slovníkem (jmény proměnných), můžeš udělat stejně dobře s jinou datovou strukturou. V tomto případě nejlépe polem.
14.7.2009 22:49 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
No šlo o to, že se mi s každým novým opakováním toho cyklu množily ve 3D scéně objekty na místě těch původních takže se třeba překrývalo 10 křivek najednou. Tak jsem ty staré potřeboval mazat ale nevěděl jsem jak na ně odkázat. Jenomže v tomhle vysvětlování se mi tu míchá názvosloví Pythonu a jeho modulu Visual, takže to musí znít zmateně. A navíc jsem začátečník... Tak díky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.