abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 19:55 | Zajímavý článek

Byly zveřejněny (pdf) podrobnosti o kritické bezpečnostní chybě CVE-2017-12542 v HPE iLO 4 (Integrated Lights-Out), tj. v proprietárním řešení společnosti Hewlett Packard Enterprise pro vzdálenou správu jejich serverů. Bezpečnostní chyba zneužitelná k obejití autentizace a k vzdálenému spuštění libovolného kódu byla opravena již v květnu loňského roku ve verzi 2.53.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 17:55 | Zajímavý projekt

CSIRT.CZ informuje o CTF (Capture the Flag) platformě ZSIS CTF s úlohami pro procvičování praktických dovedností z oblasti kybernetické bezpečnosti a upozorňuje na soutěž Google Capture the Flag 2018, kde je možné vyhrát zajímavé ceny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:00 | Komunita

Byly zveřejněny prezentace a videozáznamy přednášek z prvního československého setkání síťových operátorů CSNOG konaného 11. a 12. června v Brně a semináře IPv6 2018 uskutečněného 6. června v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:11 | Komunita

Svobodný unixový operační systém FreeBSD slaví 25 let. Přesně před pětadvaceti lety, tj. 19. června 1993, byl vybrán název FreeBSD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:11 | Komunita

Oficiální YouTube kanál Blenderu je již několik dní blokován. Nadace Blender Foundation informuje, že od společnosti Google dostala šestistránkový návrh nové smlouvy (pdf). Zdá se, že podmínkou další spolupráce je zapnutí reklam na kanálu, tj. zpeněžení obsahu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
včera 01:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.13 multiplatformního open source textového editoru Brackets (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v poznámkách k vydání. Brackets je nově dostupný také jako balíček ve formátu Flatpak z oficiálního repozitáře Flathub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.6. 18:44 | Komunita

Oficiální YouTube kanál Blenderu je již několik dní blokován. Důvody jsou zatím nejasné. Pravděpodobně chyba YouTube. Dění lze sledovat na Twitteru Tona Roosendaala.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
18.6. 17:55 | Zajímavý software

Na GitHubu byly pod open source licencí LLVM zveřejněny zdrojové kódy překladače programovacího jazyka C++ Zapcc vycházejícího z Clangu/LLVM. Překlad pomocí Zapccu je díky lepšímu kešování obvykle několikrát rychlejší než překlad pomocí Clangu. V březnu loňského roku byl vydán Zapcc ve verzi 1.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.6. 17:22 | Pozvánky

Červnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 21. 6. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát na téma: F-Droid, aneb svobodný software do vašeho mobilu. Kromě toho budou k vidění i vývojové desky HiFive1 se svobodným/otevřeným čipem RISC-V.

xkucf03 | Komentářů: 1
15.6. 22:44 | Zajímavý článek

Na blogu projektu NeoPG (GitHub), kryptografického softwaru vycházejícího z GnuPG, byly zveřejněny 4 příspěvky detailně popisující aktuální bezpečnostní problémy v GnuPG a souvisejících softwarových produktech. V prvním příspěvku je ukázáno, že je možné vytvořit zprávu, o které budou Earlybird, Evolution, Mutt nebo Outlook tvrdit, že jí dešifrovali a přitom ale zpráva vůbec zašifrována nebyla. V druhém příspěvku je popsána

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 8
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (6%)
 (3%)
 (11%)
Celkem 216 hlasů
 Komentářů: 36, poslední 18.6. 21:16
    Rozcestník

    Dotaz: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

    14.7.2009 19:08 zdenek2008 | skóre: 21
    Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Přečteno: 199×
    Ve VPythonu mám následující kousek kódu:
    
       while index_krivek < len(krivky):
    
        krivka = curve(radius=0.05, color = barvy[index_krivek])
    
        index_bodu_jednotlive_krivky=0
    
        while index_bodu_jednotlive_krivky <= casovy_bod_na_krivce:
         krivka.append(pos=(osa_x_krivek, osa_y_jednotlive_krivky, osa_z_jednotlive_krivky))
         index_bodu_jednotlive_krivky += 1   
    
        index_krivek+=1
    
    
    Jeho úkolem je vytvořit několik objektů, které se zobrazí jako jednotlivé grafy umístěné vedle sebe v 3D prostoru. V prvním cyklu while vytvářím několikrát za sebou objekt (krivka=curve...) a ten potom v podřízeném cyklu dále rozkresluji (krivka.append...). Problém je, že všechny takto vytvořené objekty mají název "krivka" a po dokončení cyklu už na ně nemám jak odkazovat (např. abych je mohl smazat a překreslit novými). Takže bych potřeboval v rámci cyklu při každé jeho iteraci vytvářet ten objekt s jiným jménem, např. "krivka_1, krivka_2, krivka_3, atd.". Tím bych měl získat řadu objektů s jedinečnými názvy a mohl pak s každým pracovat individuálně. Jak ale vytvořit ty názvy?

    Odpovědi

    14.7.2009 19:52 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

    Co třeba list:

    krivky=[]
    for i in range(0,pocetKrivek):
       krivka=curve(...)
       krivky.append(krivka) 
    assert(len(krivky)==pocetKrivek)
    krivka[0]
    krivka[1]
    # ... 
    14.7.2009 19:54 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

    Nebo ještě více pythonovsky

    krivky=[curve(...) for i in range(0,pocetKrivek)]
    krivka[0]
    krivka[1]
    #...
    14.7.2009 20:58 zdenek2008 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Zkusme tedy pole. Následující kód by měl vygenerovat 5 koulí (objektů sphere). Dostávám ale chybu:
       koule = []
       for i in range(5):
        koule[i] = sphere()
    
    
    
        #IndexError: list assignment index out of range
    
    14.7.2009 21:30 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    To je zcela v pořádku. Pole nemůže být děravé, takže nelze přiřazovat na neexistující indexy. Použij koule.append(sphere()).
    14.7.2009 21:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Možná by trochu zmenšlo zmatení, kdybychom věci nazývali pravými jmény, tedy nikoli pole, ale seznam, protože tak se ten objekt i chová, jako seznam.
    14.7.2009 22:29 zdenek2008 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Teď to vytvoří pět objektů sphere v seznamu "koule" a pracuje se s nimi jak jsi popsal:
    koule = []
    for i in range(5):
     koule.append(sphere())
    
    Díky, zase jsem se dostal o krůček vpřed.
    14.7.2009 20:42 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Kolevogé už odpověděli, normální řešení je pole, stejně jako v kterémkoli jiném jazyce. Ne že by nešlo vytvořit programově proměnné (a občas je to užitečná technika např. při zpracování XML, u databází nebo ve spojení s pojmenovanými skupinami regulárního výrazy), ale tvé následující dotazy by byly:

    Jak zjistím, zda existuje proměnná krivka č. N?

    Jak zjistím všechny takové proměnné?

    Jak k nim mám programově přistupovat?

    Z čehož je vidět, že tudy cesta nevede. Akorát by sis složitě reimplementoval pole pomocí lokálního slovníku...
    14.7.2009 21:12 zdenek2008 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Možná na to jdu úplně ze špatné strany. Jde o to, že mám několik číselných řad. Pro každou vytvářím objekt a protože počet těchto řad je variabilní, vytvářím z nich objekty (křivky) pomocí cyklu. Účelem je mít je pojmenované každou jinak, protože některé pak pořebuji mazat. Jinak je mám v seznamu všech objektů konkrétní 3D scény uvedené jen jako objekty třídy, např. scena.primitives.curve, s uvedením na které pozici v paměti se nacházejí a ty můžu smazat jen všechny najednou (i s těmi, které mají zůstat).
    14.7.2009 21:27 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    A mazat prvky pole snad nejde?
    >>> a = [1,2,3]
    >>> del a[1]
    >>> a
    [1, 3]
    
    Podle mne řešíš nějaký neexistující problém, naneštěstí stále netuším jaký.

    Odpověď ale vždy je, že jména proměnných jsou jen klíče v jakémsi speciálním slovníku, takže cokoli, co chceš dělat s lokálním slovníkem (jmény proměnných), můžeš udělat stejně dobře s jinou datovou strukturou. V tomto případě nejlépe polem.
    14.7.2009 22:49 zdenek2008 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    No šlo o to, že se mi s každým novým opakováním toho cyklu množily ve 3D scéně objekty na místě těch původních takže se třeba překrývalo 10 křivek najednou. Tak jsem ty staré potřeboval mazat ale nevěděl jsem jak na ně odkázat. Jenomže v tomhle vysvětlování se mi tu míchá názvosloví Pythonu a jeho modulu Visual, takže to musí znít zmateně. A navíc jsem začátečník... Tak díky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.