abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:32 | Nasazení Linuxu

Canonical představuje nejnovější verzi chytré helmy DAQRI s Ubuntu pro rozšířenou realitu. K vidění bude příští týden v Barceloně na veletrhu Mobile World Congress 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:31 | Pozvánky

Pro zájemce o hlubší znalosti fungování operačních systémů připravila MFF UK nový předmět Pokročilé operační systémy, v rámci něhož se vystřídají přednášející nejen z řad pracovníků fakulty, ale dorazí také odborníci ze společností AVAST, Oracle, Red Hat a SUSE. Tento předmět volně navazuje na kurz Operační systémy ze zimního semestru, ale pokud máte praktické zkušenosti odjinud (například z přispívání do jádra Linuxu) a chcete si

… více »
Martin Děcký | Komentářů: 0
včera 21:30 | Pozvánky

Czech JBoss User Group Vás srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 1. března 2017 v prostorách Fakulty Informatiky Masarykovy Univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Remeš a Matěj Novotný na téma CDI 2.0 - New and Noteworthy. Více informací na Facebooku a na Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
20.2. 23:45 | Zajímavý software

Na blogu Qt bylo představeno Qt 3D Studio. Jedná se o produkt dosud známý pod názvem NVIDIA DRIVE™ Design Studio. NVIDIA jej věnovala Qt. Jedná se o několik set tisíc řádků zdrojového kódu. Qt 3D Studio bude stejně jako Qt k dispozici jak pod open source, tak pod komerční licencí. Ukázka práce s Qt 3D Studiem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.2. 17:50 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice slaví 5 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně byla založena ale až 17. února 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 12:50 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že dosud experimentální funkce Page Shot z programu Firefox Test Pilot (zprávička) se stane součástí Firefoxu. Page Shot je nástroj pro vytváření snímků webových stránek. Umí výběr oblasti, prvku stránky (např. odstavce), nebo uložení snímku celé stránky. Snímky lze ukládat na disk nebo nahrávat na server Mozilly. Nedávno bylo oznámeno, že se součástí Firefoxu stane Activity Stream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 31
20.2. 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
19.2. 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 34
17.2. 15:30 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že bezpečnostní experti objevili nový typ malwaru, jenž cílí na open source e-commerce platformu Magento. Malware je zajímavý tím, že se jedná o první svého druhu, jehož kód zůstává skrytý v SQL databázi zasaženého e-shopu. Škodlivý kód je volán pomocí tzv. SQL trigerru, který je spouštěn při každém vytvoření objednávky v systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 679 hlasů
 Komentářů: 61, poslední včera 13:06
Rozcestník

Dotaz: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

14.7.2009 19:08 zdenek2008 | skóre: 20
Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Přečteno: 198×
Ve VPythonu mám následující kousek kódu:

   while index_krivek < len(krivky):

    krivka = curve(radius=0.05, color = barvy[index_krivek])

    index_bodu_jednotlive_krivky=0

    while index_bodu_jednotlive_krivky <= casovy_bod_na_krivce:
     krivka.append(pos=(osa_x_krivek, osa_y_jednotlive_krivky, osa_z_jednotlive_krivky))
     index_bodu_jednotlive_krivky += 1   

    index_krivek+=1

Jeho úkolem je vytvořit několik objektů, které se zobrazí jako jednotlivé grafy umístěné vedle sebe v 3D prostoru. V prvním cyklu while vytvářím několikrát za sebou objekt (krivka=curve...) a ten potom v podřízeném cyklu dále rozkresluji (krivka.append...). Problém je, že všechny takto vytvořené objekty mají název "krivka" a po dokončení cyklu už na ně nemám jak odkazovat (např. abych je mohl smazat a překreslit novými). Takže bych potřeboval v rámci cyklu při každé jeho iteraci vytvářet ten objekt s jiným jménem, např. "krivka_1, krivka_2, krivka_3, atd.". Tím bych měl získat řadu objektů s jedinečnými názvy a mohl pak s každým pracovat individuálně. Jak ale vytvořit ty názvy?

Odpovědi

14.7.2009 19:52 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

Co třeba list:

krivky=[]
for i in range(0,pocetKrivek):
   krivka=curve(...)
   krivky.append(krivka) 
assert(len(krivky)==pocetKrivek)
krivka[0]
krivka[1]
# ... 
14.7.2009 19:54 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

Nebo ještě více pythonovsky

krivky=[curve(...) for i in range(0,pocetKrivek)]
krivka[0]
krivka[1]
#...
14.7.2009 20:58 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Zkusme tedy pole. Následující kód by měl vygenerovat 5 koulí (objektů sphere). Dostávám ale chybu:
   koule = []
   for i in range(5):
    koule[i] = sphere()



    #IndexError: list assignment index out of range
14.7.2009 21:30 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
To je zcela v pořádku. Pole nemůže být děravé, takže nelze přiřazovat na neexistující indexy. Použij koule.append(sphere()).
14.7.2009 21:35 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Možná by trochu zmenšlo zmatení, kdybychom věci nazývali pravými jmény, tedy nikoli pole, ale seznam, protože tak se ten objekt i chová, jako seznam.
14.7.2009 22:29 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Teď to vytvoří pět objektů sphere v seznamu "koule" a pracuje se s nimi jak jsi popsal:
koule = []
for i in range(5):
 koule.append(sphere())
Díky, zase jsem se dostal o krůček vpřed.
14.7.2009 20:42 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Kolevogé už odpověděli, normální řešení je pole, stejně jako v kterémkoli jiném jazyce. Ne že by nešlo vytvořit programově proměnné (a občas je to užitečná technika např. při zpracování XML, u databází nebo ve spojení s pojmenovanými skupinami regulárního výrazy), ale tvé následující dotazy by byly:

Jak zjistím, zda existuje proměnná krivka č. N?

Jak zjistím všechny takové proměnné?

Jak k nim mám programově přistupovat?

Z čehož je vidět, že tudy cesta nevede. Akorát by sis složitě reimplementoval pole pomocí lokálního slovníku...
14.7.2009 21:12 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
Možná na to jdu úplně ze špatné strany. Jde o to, že mám několik číselných řad. Pro každou vytvářím objekt a protože počet těchto řad je variabilní, vytvářím z nich objekty (křivky) pomocí cyklu. Účelem je mít je pojmenované každou jinak, protože některé pak pořebuji mazat. Jinak je mám v seznamu všech objektů konkrétní 3D scény uvedené jen jako objekty třídy, např. scena.primitives.curve, s uvedením na které pozici v paměti se nacházejí a ty můžu smazat jen všechny najednou (i s těmi, které mají zůstat).
14.7.2009 21:27 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
A mazat prvky pole snad nejde?
>>> a = [1,2,3]
>>> del a[1]
>>> a
[1, 3]
Podle mne řešíš nějaký neexistující problém, naneštěstí stále netuším jaký.

Odpověď ale vždy je, že jména proměnných jsou jen klíče v jakémsi speciálním slovníku, takže cokoli, co chceš dělat s lokálním slovníkem (jmény proměnných), můžeš udělat stejně dobře s jinou datovou strukturou. V tomto případě nejlépe polem.
14.7.2009 22:49 zdenek2008 | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
No šlo o to, že se mi s každým novým opakováním toho cyklu množily ve 3D scéně objekty na místě těch původních takže se třeba překrývalo 10 křivek najednou. Tak jsem ty staré potřeboval mazat ale nevěděl jsem jak na ně odkázat. Jenomže v tomhle vysvětlování se mi tu míchá názvosloví Pythonu a jeho modulu Visual, takže to musí znít zmateně. A navíc jsem začátečník... Tak díky.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.