abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:33 | IT novinky

Josef Průša představil na Maker Faire v New Yorku svou novou 3D tiskárnu Original Prusa i3 MK3. Z novinek (YouTube) lze zdůraznit senzor filamentu, výměnnou magnetickou podložku, rychlejší tisk nebo rozpoznání uskočené vrstvy, výpadku napájení a výpadku filamentu (YouTube).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 17:22 | Komunita

Martin Flöser představil na svém blogu projekt XFree KWin. Cílem projektu je rozběhnout správce oken KWin na Waylandu bez XWaylandu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 16:55 | Komunita

Do pátku 29. září probíhá v Praze v hotelu Hilton konference SUSECON 2017 pořádaná společností SUSE. Dění na konferenci lze sledovat na Twitteru. Nils Brauckmann, CEO společnosti SUSE, vítá účastníky konference na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 07:00 | Komunita

Příspěvek na blogu společnosti Yubico informuje o začlenění podpory bezpečnostních klíčů FIDO U2F do Firefoxu Nightly. Dosud bylo možné dvoufázové ověření pomocí FIDO U2F ve Firefoxu zajistit pouze pomocí doplňku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 06:00 | Humor

Adobe PSIRT (Adobe Product Security Incident Response Team) neúmyslně zveřejnil (archive) na svém blogu svůj soukromý OpenPGP klíč. Klíč byl revokován a vygenerován nový. Nelze nezmínit xkcd 1553 - Veřejný klíč.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.9. 20:00 | Nová verze

Byla vydána (cgit) verze 0.99 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Jedná se o release candidate verze 1.0. Přehled úkolů, které je nutno ještě dodělat, na Phabricatoru. Pitivi je k dispozici také ve formátu Flatpak.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.9. 17:11 | Komunita

Microsoft s Canonicalem představili linuxové jádro Ubuntu optimalizováno pro cloudové služby Microsoft Azure (linux-azure). Jako výchozí je toto menší a výkonnější jádro použito již v Ubuntu Cloud Images for Ubuntu 16.04 LTS. Canonical zatím nenabízí patchování tohoto jádra za běhu systému (Canonical Livepatch Service).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.9. 14:55 | Komunita

Facebook oznámil, že přelicencuje open source projekty React, Jest, Flow a Immutable.js ze své vlastní kontroverzní licence BSD+Patents na licenci MIT. Stane se tak tento týden s vydáním Reactu 16. Jedním z důvodů přelicencování bylo oznámení nadace Apache, že software pod Facebook BSD+Patents licencí nesmí být součástí produktů pod touto nadací [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.9. 21:44 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 9.0 byla vydána verze 10.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.9. 18:11 | Nová verze

Společnost Oracle oficiálně oznámila vydání Java SE 9 (JDK 9), Java Platform Enterprise Edition 8 (Java EE 8) a Java EE 8 Software Development Kit (SDK). Java SE 9 přináší více než 150 nových vlastností.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (5%)
 (3%)
 (17%)
 (75%)
Celkem 575 hlasů
 Komentářů: 23, poslední 24.9. 18:12
    Rozcestník

    Dotaz: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

    14.7.2009 19:08 zdenek2008 | skóre: 20
    Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Přečteno: 198×
    Ve VPythonu mám následující kousek kódu:
    
       while index_krivek < len(krivky):
    
        krivka = curve(radius=0.05, color = barvy[index_krivek])
    
        index_bodu_jednotlive_krivky=0
    
        while index_bodu_jednotlive_krivky <= casovy_bod_na_krivce:
         krivka.append(pos=(osa_x_krivek, osa_y_jednotlive_krivky, osa_z_jednotlive_krivky))
         index_bodu_jednotlive_krivky += 1   
    
        index_krivek+=1
    
    
    Jeho úkolem je vytvořit několik objektů, které se zobrazí jako jednotlivé grafy umístěné vedle sebe v 3D prostoru. V prvním cyklu while vytvářím několikrát za sebou objekt (krivka=curve...) a ten potom v podřízeném cyklu dále rozkresluji (krivka.append...). Problém je, že všechny takto vytvořené objekty mají název "krivka" a po dokončení cyklu už na ně nemám jak odkazovat (např. abych je mohl smazat a překreslit novými). Takže bych potřeboval v rámci cyklu při každé jeho iteraci vytvářet ten objekt s jiným jménem, např. "krivka_1, krivka_2, krivka_3, atd.". Tím bych měl získat řadu objektů s jedinečnými názvy a mohl pak s každým pracovat individuálně. Jak ale vytvořit ty názvy?

    Odpovědi

    14.7.2009 19:52 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

    Co třeba list:

    krivky=[]
    for i in range(0,pocetKrivek):
       krivka=curve(...)
       krivky.append(krivka) 
    assert(len(krivky)==pocetKrivek)
    krivka[0]
    krivka[1]
    # ... 
    14.7.2009 19:54 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu

    Nebo ještě více pythonovsky

    krivky=[curve(...) for i in range(0,pocetKrivek)]
    krivka[0]
    krivka[1]
    #...
    14.7.2009 20:58 zdenek2008 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Zkusme tedy pole. Následující kód by měl vygenerovat 5 koulí (objektů sphere). Dostávám ale chybu:
       koule = []
       for i in range(5):
        koule[i] = sphere()
    
    
    
        #IndexError: list assignment index out of range
    
    14.7.2009 21:30 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    To je zcela v pořádku. Pole nemůže být děravé, takže nelze přiřazovat na neexistující indexy. Použij koule.append(sphere()).
    14.7.2009 21:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Možná by trochu zmenšlo zmatení, kdybychom věci nazývali pravými jmény, tedy nikoli pole, ale seznam, protože tak se ten objekt i chová, jako seznam.
    14.7.2009 22:29 zdenek2008 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Teď to vytvoří pět objektů sphere v seznamu "koule" a pracuje se s nimi jak jsi popsal:
    koule = []
    for i in range(5):
     koule.append(sphere())
    
    Díky, zase jsem se dostal o krůček vpřed.
    14.7.2009 20:42 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Kolevogé už odpověděli, normální řešení je pole, stejně jako v kterémkoli jiném jazyce. Ne že by nešlo vytvořit programově proměnné (a občas je to užitečná technika např. při zpracování XML, u databází nebo ve spojení s pojmenovanými skupinami regulárního výrazy), ale tvé následující dotazy by byly:

    Jak zjistím, zda existuje proměnná krivka č. N?

    Jak zjistím všechny takové proměnné?

    Jak k nim mám programově přistupovat?

    Z čehož je vidět, že tudy cesta nevede. Akorát by sis složitě reimplementoval pole pomocí lokálního slovníku...
    14.7.2009 21:12 zdenek2008 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    Možná na to jdu úplně ze špatné strany. Jde o to, že mám několik číselných řad. Pro každou vytvářím objekt a protože počet těchto řad je variabilní, vytvářím z nich objekty (křivky) pomocí cyklu. Účelem je mít je pojmenované každou jinak, protože některé pak pořebuji mazat. Jinak je mám v seznamu všech objektů konkrétní 3D scény uvedené jen jako objekty třídy, např. scena.primitives.curve, s uvedením na které pozici v paměti se nacházejí a ty můžu smazat jen všechny najednou (i s těmi, které mají zůstat).
    14.7.2009 21:27 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    A mazat prvky pole snad nejde?
    >>> a = [1,2,3]
    >>> del a[1]
    >>> a
    [1, 3]
    
    Podle mne řešíš nějaký neexistující problém, naneštěstí stále netuším jaký.

    Odpověď ale vždy je, že jména proměnných jsou jen klíče v jakémsi speciálním slovníku, takže cokoli, co chceš dělat s lokálním slovníkem (jmény proměnných), můžeš udělat stejně dobře s jinou datovou strukturou. V tomto případě nejlépe polem.
    14.7.2009 22:49 zdenek2008 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatická tvorba názvu objektu nebo proměnné ve VPythonu
    No šlo o to, že se mi s každým novým opakováním toho cyklu množily ve 3D scéně objekty na místě těch původních takže se třeba překrývalo 10 křivek najednou. Tak jsem ty staré potřeboval mazat ale nevěděl jsem jak na ně odkázat. Jenomže v tomhle vysvětlování se mi tu míchá názvosloví Pythonu a jeho modulu Visual, takže to musí znít zmateně. A navíc jsem začátečník... Tak díky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.