abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
včera 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
5.12. 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
5.12. 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 50
5.12. 06:00 | Zajímavý článek

I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. QEMU Advent Calendar 2016 přináší každý den nový obraz disku pro QEMU. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2016. Kalendáře Perl Advent Calendar 2016 a Perl 6 Advent Calendar přinášejí každý den zajímavé informace o programovacím jazyce Perl. Stranou nezůstává ani programovací jazyk Go.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
3.12. 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
3.12. 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (8%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 784 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Problém se zombíky (zombie process)

kralуk avatar 5.10.2009 20:49 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Problém se zombíky (zombie process)
Přečteno: 782×
Ahoj, můj dotaz se týká vytváření & obsluhování child processů.
Napsal jsem si takovouhle funkci na vytvoření pajp a nového procesu:
bool Shell::popen3(const string& command, pid_t* pid, Pipes3 pipes)
{
  if (!pid) return false;
  pid_t cpid;
  int p_stdin[2], p_stdout[2], p_stderr[2];

  if (pipe(p_stdin) || pipe(p_stdout) || pipe(p_stderr)) goto cleanup;

  cpid = fork();
  if (cpid < 0) goto cleanup;
  if (cpid == 0)
  {
    //child process
    close(p_stdin[P_WRITE]);
    dup2(p_stdin[P_READ], STDIN_FILENO);
    close(p_stdout[P_READ]);
    dup2(p_stdout[P_WRITE], STDOUT_FILENO);
    close(p_stderr[P_READ]);
    dup2(p_stderr[P_WRITE], STDERR_FILENO);

    execl("/bin/sh", "sh", "-c", command.c_str(), NULL);
    exit(-1);
  }

  *pid = cpid;
  pipes[P_IN] = fdopen(p_stdin[P_WRITE], "w");
  pipes[P_OUT] = fdopen(p_stdout[P_READ], "r");
  pipes[P_ERR] = fdopen(p_stderr[P_READ], "r");


  return true;

  cleanup:
  close(p_stdin[P_READ]); close(p_stdin[P_WRITE]);
  close(p_stdout[P_READ]); close(p_stdout[P_WRITE]);
  close(p_stderr[P_READ]); close(p_stderr[P_WRITE]);
  return false;
}
Celá funkce pracuje celkom dobře, akorát je problém s ukončením child processu.
Po zavolání téhle funkce čtu stdin/stderr výstup child programu a nějak ho zpracovávám.
Očekával jsem, že když child process skončí, napíše do stdin EOF a ukončí se.

To se bohužel nestane - potomek místo toho přejde do zombie state a na výstup nenapíše nic.
Můj (rodičovský) proces se tak zasekne na volání fgets/fgetc apod., očekávaje znaky k přečtení. Žádný ale v pajpě nejsou a ani nebudou, páč child je zmobie.

Poradil by někdo, jak tohle pořešit?
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true

Řešení dotazu:


Odpovědi

6.10.2009 09:08 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Je zde několik problémů:

Ad zaseknutí / čtení fd:
Po zavolání téhle funkce čtu stdin/stderr výstup child programu a nějak ho zpracovávám.
Můj (rodičovský) proces se tak zasekne na volání fgets/fgetc apod.
Tohle čtete jak? Správně to musíte číst oboje najednou, tj. přes select() ... ideálně, pokud budete chtít i zapisovat, tak musíte selectovat všechny 3 roury, jinak může dojít k deadlocku mezi libovolnýma dvěma: např. Vy čekáte na výstup potomka a ten čeká na vstup od Vás, nebo potomek chce zapisovat do stderr, ale ten blokuje, protože má plný buffer, protože nečtete rouru stderr, protože jste zablokován čtením roury stdout. Všechny tyto problémy řeší zmíněný select().

Ad ukončení procesu potomka:

Pokud potomek skončí (i neočekávaně), dostanete při čtení EOF (pokud se opravdu pokoušíte číst a nejste v deadlocku, viz výše) a při zápisu EPIPE (a signál SIGPIPE, který standardně Váš proces zabije, takže je vhodné to mít ošetřené).

Ad zombie:

Když potomek skončí, přejde do stavu zombie automaticky a zůstane v něm dokud si nevyzvednete jeho exit status pomocí nějakého volání z rodiny wait(). Při skončení potomka dostanete taky signál SIGCHLD, abyste věděl, že si máte status vyzvednout, záleží pak na logice Vaší aplikace, jestli to udělá hned, nebo v rámci např. čtecího cyklu.

Management procesů je obecně netriviální záležitost. To ještě neřešíte např. ukončení potomků potomka (/bin/sh pouští další procesy), případně korektní ukončení (zabití) potomků, pokud se Vaše aplikace rozhodne skončit/spadne...
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
kralуk avatar 7.10.2009 22:00 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Díky za odpověď...
Dostal jsem se k tomu až dneska, ale je jisté, že můj problém byl deadlock.
Takže jsem si nastudoval select() a zkusil implementovat, ale chová se to teď nějak úplně divně.

Takhle teď vypadá kód pro čtení z pajp:
  timeout.tv_sec = 5;
  timeout.tv_usec = 0;
  bool go_on = true;
  while (go_on)
  {
    FD_ZERO(&set_r);
    FD_SET(fileno(pipes[P_OUT]), &set_r);
    nfds = max(nfds, fileno(pipes[P_OUT]));
    FD_SET(fileno(pipes[P_ERR]), &set_r);
    nfds = max(nfds, fileno(pipes[P_ERR]));
    timeout.tv_sec = 1;
    timeout.tv_usec = 0;

    cout << "select: " << (success = select(nfds, &set_r, NULL, NULL, &timeout)) << "\n";
    if (success == -1) return false;
    go_on = false;
    while (FD_ISSET(fileno(pipes[P_OUT]), &set_r))
    {
      fgets(buffer_r, BUF_LEN, pipes[P_OUT]);
      out << "[stdout] " << buffer_r;
      go_on = true;
    }
    if (FD_ISSET(fileno(pipes[P_ERR]), &set_r))
    {
      fgets(buffer_r, BUF_LEN, pipes[P_ERR]);
      out << "[stderr] " << buffer_r << "\n";
      go_on = true;
    }
  }
Tento kód vypíše pouze první řádku výstupu child procesu, potom už select() jen nulu, ačkoli když přesto čtu stdin, jsou tam znaky k přečtení. (Stdin zatím neuvažuju, dokud nerozchodím alespoň stdout a stderr.)
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
8.10.2009 02:11 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
nfds + 1 while -> if

Hnus, velebnosti ;)
8.10.2009 07:23 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
  1. Nedefinujete nfds=0
  2. Do select potřebujete dát nfds+1
  3. Dále nemůžete použít while FD_ISSET, protože fd_set je jen bitové pole, které se nastavuje tím selectem. Pokud něco přečtete teď, tak to neznamená, že můžete číst furt.
  4. Nemůžete použít fgets protože fgets používá vlastní buffer a bude číst, dokud nenarazí na "\n", čímž potenciálně zablokuje. Obecně nemůžete mixovat dvě různé vrstvy (select = syscall; fgets, fread, ... = stdio). Musíte hezky použít syscall read() a sekání na řádky si dělat sám :)
  5. Timeout můžete dát klidně na nekonečno (NULL), pokud nepotřebujete v průběhu čtení něco periodicky dělat.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
kralуk avatar 8.10.2009 09:26 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Prosimvás voba to while je typo, to tam vůbec nebylo, nějak se mi to tam dostalo při copy & paste.
nfds = 0 definuju o kousek výš, měl jsem to nakopírovat taky...
(hernajs, to jsem si teď vysek ostudu :-D)

Chyba bude ve fgets, díky za osvětlení. Odpoledne nebo jakmile bude čas to předělám na syscalls.
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
kralуk avatar 8.10.2009 13:22 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
No takže to tak nějak funguje.
Timeout ale nemůžu nastavit na NULL (nekonečno), protože pak se dostanu tam kde jsem byl - tedy select čeká donekonečna na zombie process.
Takže musim nastavit timeout na 0 (nebo velmi málo) a pravidelně čekovat waitpidem (s WNOHANG option), jestli child neskončil.
Což funguje docela dobře.
Zde ale nastává další problém, a sice: občas se stane, že waitpid mi říká, že child pid byl signálován, většinou SIGTERM ale i jiné signály. Pochvíli je ale všecko ok, child žačne vypisovat stdout a posléze se ukončí standardním exited. Tohle chování si vysvětluju tím, že parent process vstoupí do while kde čekuju select a waitpid dřív, než child process vůbec stačí nastartovat. Je to možný?
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
kralуk avatar 8.10.2009 13:36 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
éé bylo to no waitable state, zapomněl jsem zkontrolovat, jestli waitpid nevrací 0 při WNOHANG... eh, zbrklost, já vím... :-D
Jo tak už to funguje pohodově. Dík za rady, pht!
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
8.10.2009 13:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)

Srovnejte si select(2) a pselect(2), pokud chcete řešit souběh s nastavováním obsluh signálů.

Mimochodem timeout můžete nechat na nekončnu, protože příchodem signálu bude volání přerušeno a select() vrátí -1 a errno bude EINTR.

kralуk avatar 8.10.2009 15:49 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Já signály vůbec nezpracovávám, neřešim. Používám prostě jen fork(), pipe(), select(), waitpid() a tak.
Já nevim čim to je, ale když dám NULL timeout, tak se to na volnání select() prostě zasekne.
Takže je pro mě v této chvíli výhodnější polling s nějakým malým časovým intervalem, třeba 1ms~100ms nebo tak. V tom imho není problém.

Amatérský názor: řek bych, že to zaseknutí select() je způsobeno tím, že než stačím v dalším kole select() zavolat, tak child skončí a tudíž po zavolání select() se už žádný signál neodešle a child je zombie, což select nepozná.
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
8.10.2009 17:07 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Já signály vůbec nezpracovávám
se už žádný signál neodešle

Tak jde o signály, nebo ne?

Když chcípne potomek, tak čtecí konec roury vrací EOF, na což samozřejmě select() zareaguje tím, že v množině čtecích deskriptorů se objeví připravený deskriptor, ze kterého read() vrátí 0.

8.10.2009 17:15 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Polling opravdu nepotřebujete.

Select při čtení z ukončeného procesu označí fd jako že z něj de číst, ale při čtení dostanete přečteno 0 bajtů = EOF.

Signál CHLD Vám přijde pokud ho neignorujete (nastavíte si handler).

Ultimátní řešení je samozřejmě pselect() nebo signalfd(), případně timerfd.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
kralуk avatar 8.10.2009 18:14 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Select při čtení z ukončeného procesu označí fd jako že z něj de číst, ale při čtení dostanete přečteno 0 bajtů = EOF.
Mně se select() po skončení child procesu zasekne, pokud *timeout == NULL. Mám ověřené, že to je právě volání select(), na kterém se to zarazí.
Signál CHLD Vám přijde pokud ho neignorujete (nastavíte si handler).
Je nějaký zásadní důvod, proč bych to měl dělat? Polling afaik ničemu nevadí. CPU nevytěžuje.
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
8.10.2009 21:40 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Mně se select() po skončení child procesu zasekne, pokud *timeout == NULL. Mám ověřené, že to je právě volání select(), na kterém se to zarazí.

To je asi tím že neselectujete chybové stavy (třetí fdset).
Je nějaký zásadní důvod, proč bych to měl dělat? Polling afaik ničemu nevadí. CPU nevytěžuje.

Maskujete si tím chybové chování.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
kralуk avatar 10.10.2009 14:54 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
To je asi tím že neselectujete chybové stavy (třetí fdset).
Zkusil jsem do exceptfds dát stind a stdout pajpy, ale select() se při *timeout = NULL stále zasekává.
Měl jsem použít exceptfds jinak? Z man select to není úplně zřejmý...
Taky možná mohlo být tím, že nedávám nic do druhýho fdsetu, ale imho by to vadit nemělo, páč child process stejně nic ze stdin nečte (zatím, později to můžu dopsat).
Maskujete si tím chybové chování.
Sledovat, jestli select() nevrací -1 nestačí?
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
kralуk avatar 10.10.2009 14:59 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Jo tak to bylo tím druhým fdsetem. Hodil jsem do něj stdin pajpu a už se nezasekává.
Blbý je, že do stdin pajpy se dá zapisovat furt a je na child procesu, jestli si to přečte, takže selectem neodlišim stav, kdy child potřebuje něco číst. No ale zatim to naštěstí nepotřebuju, a asi ani potřebovat nebudu.

exceptfds taky sleduju pro případný errory... no tak snad už to je plně košér ;-)
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
10.10.2009 18:40 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
takže selectem neodlišim stav, kdy child potřebuje něco číst
Jelikož jsou mezitím různé buffery a potenciálně nemusí být příjemce ani na stejném stroji, tak to opravdu nepoznáte. Ale nedovedu si představit situaci kde byste něco takového využil. Normální duplexní protokoly fungují na principu požadavek a odpověď.
exceptfds taky sleduju pro případný errory... no tak snad už to je plně košér ;-)

Když tak pro jistotu ještě ukažte jednou ten kód. Nezdá se mi, že by měl druhý fdset nějaký vliv na funkci prvního a třetího.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
kralуk avatar 10.10.2009 19:14 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Když tak pro jistotu ještě ukažte jednou ten kód. Nezdá se mi, že by měl druhý fdset nějaký vliv na funkci prvního a třetího.
Ok, ale upozorňuju, že ten kód je stále dost neučesanej, možná tam jsou proměnný navíc, instream(stdin) vyhodim, musim dodělat error handling při otevřených pajpách, ...atd.
bool Shell::issue(const string& command, ostream& out, istream& in, int* retvalue, bool* normal_exit)
{
  if (!retvalue) return false;                                                                      //ep_nodep
  if (!normal_exit) return false;
  if (command.empty()) return false;

  Pipes3 pipes;
  pid_t pid, w;
  fd_set set_r, set_w, set_err;
  int nfds = 0;
  struct timeval timeout;
  int success;
  char buffer_r[BUF_LEN];
  string buffer_w;
  int bytes;
  int child_status;
  string prefix = command.substr(0, command.find_first_of(' '));
  stringstream ss;

  if (!popen3(command, &pid, pipes)) return false;

  // interrogate child process output/(input)
  bool go_on = true;
  while (go_on)
  {
    FD_ZERO(&set_r);
    FD_SET(pipes[P_OUT], &set_r);
    nfds = max(nfds, pipes[P_OUT]);
    FD_SET(pipes[P_ERR], &set_r);
    nfds = max(nfds, pipes[P_ERR]);
    FD_ZERO(&set_w);
    FD_SET(pipes[P_IN], &set_w);
    nfds = max(nfds, pipes[P_IN]);
    FD_ZERO(&set_err);
    FD_SET(pipes[P_OUT], &set_err);
    FD_SET(pipes[P_ERR], &set_err);
    timeout.tv_sec = 0;
    timeout.tv_usec = 10000;

    if(select(nfds+1, &set_r, &set_w, &set_err, /*&timeout*/NULL) == -1 ) /* TODO: error */;
    if (FD_ISSET(pipes[P_OUT], &set_err)) /*error*/;
    if (FD_ISSET(pipes[P_ERR], &set_err)) /*error*/;
    //if (FD_ISSET(pipes[P_IN], &set_w)) /*always*/;
    if (FD_ISSET(pipes[P_OUT], &set_r))
    {
      bytes = read(pipes[P_OUT], buffer_r, BUF_LEN);
      buffer_r[bytes] = '\0';
      ss << buffer_r;
      while (ss.good())
      {
        ss.getline(buffer_r, BUF_LEN);
        if ((ss.gcount() > 0)  && (strlen(buffer_r) > 0)) out << " [" << prefix << "] " << buffer_r << "\n";
      }
      ss.clear(); /* TODO: jeste nejak vyprazdnit stringstream*/
    }
    if (FD_ISSET(pipes[P_ERR], &set_r))
    {      
      bytes = read(pipes[P_ERR], buffer_r, BUF_LEN);
      buffer_r[bytes] = '\0';
      ss << buffer_r;
      while (ss.good())
      {
        ss.getline(buffer_r, BUF_LEN);
        if ((ss.gcount() > 0)  && (strlen(buffer_r) > 0)) out << " [" << prefix << "] " << buffer_r << "\n";
      }
      ss.clear();
    }
    /*if (FD_ISSET(fileno(pipes[P_IN]), &set_w))
    {
      /// TODO: oddelat stdin
    }*/

    w = waitpid(pid, &child_status, WNOHANG|WUNTRACED|WCONTINUED);
    if (w == -1)
    {
      //TODO: error handling
      go_on = false;
    } else if (w != 0)
    {
      if (WIFEXITED(child_status))
      {
        *retvalue = WEXITSTATUS(child_status);
        *normal_exit = true;
        go_on = false;
      } else if (WIFSIGNALED(child_status))
      {
        *retvalue = WTERMSIG(child_status);
        *normal_exit = false;
        go_on = false;
      }
    }
  }

  pclose3(pipes);

  return true;
}
Nejspíš budu taky moct přehodit celou waitpid část až za smyčku, páč timeout může nyní být nekonečný.
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
11.10.2009 12:29 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Je to na dobré cestě, chtělo by to už jen dopilovat. Na error kontrolujte i P_IN. Nikdy nikam nedávejte místo ošetření chyby /*error*/, protože ignorování chyby může být zdroj potíží úplně jinde. Když jsme u toho, vidím, že se snažíte o C++, tak co třeba zkusit občas něco thrownout?
Nejspíš budu taky moct přehodit celou waitpid část až za smyčku, páč timeout může nyní být nekonečný.

Z principu věci by to mělo být až za smyčkou, protože smyčka by měla skončit až skončí proces (nebo při chybě). Podobně tak je možno naplnit všechny fdsety coby vzor před smyčkou a uvnitř smyčky inicializovat pracovní fdsety pomocí memcpy (select je zmodifikuje, takže inicializaci se nevyhnete, jen je to takto rychlejší).

Poslední věc co by asi stála za zvážení je odsunout něco do separátních podprogramů, na mě je tam už moc lokálních proměnných.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
kralуk avatar 11.10.2009 14:36 kralуk | skóre: 29 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Na error kontrolujte i P_IN.
Ok, na to jsem zapomněl...
Když jsme u toho, vidím, že se snažíte o C++, tak co třeba zkusit občas něco thrownout?
Hm, to bych případně mohl taky. Na jiných místech programu exceptions používám, takže proč ne... ještě ten error handling nějak vymyslim a zvážím to.

Popravdě řečeno by se mi asi nejvíc líbilo řešení, kdy funkce by vracely nějakou malou "úspěchovou" třídu, která by měla operátor přetypování na bool, pro rychlé ověření úspěchu, a v případě neúspěchu by obsahovala metody, které by vracely nějaké další informace ohledně chyb, které nastaly. Ještě uvidim.
Podobně tak je možno naplnit všechny fdsety coby vzor před smyčkou a uvnitř smyčky inicializovat pracovní fdsety pomocí memcpy (select je zmodifikuje, takže inicializaci se nevyhnete, jen je to takto rychlejší).
Jj, měl jsem tam dřív něco jako tmp_set_r a další, ale oddělal jsem je, protože jsem při hledání chyb podezříval kde co. Zas to dám zpátky.
Poslední věc co by asi stála za zvážení je odsunout něco do separátních podprogramů, na mě je tam už moc lokálních proměnných.
Tjn, je toho tam trochu moc, taky už mi to vadí. Nějak to časem pořešim.
Mít tak víc volnýho času, věčný to problém... ;-)
Abc fortunes  |  Blog  |  PHP v kostce: $a = 'z'; $a++; $a < 'z'  // vrátí true
11.10.2009 18:53 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Popravdě řečeno by se mi asi nejvíc líbilo řešení, kdy funkce by vracely nějakou malou "úspěchovou" třídu,
Smysl výjimek je v tom, že nemusíte vracet nic (a obvykle to co říkáte je pokryto více typy výjimek). Kód pak není přecpán if-y a navíc se obrací logika ignorace chyby - pokud s ní nic neuděláte tak program skončí, verzus pokud ignorujete návratovou hodnotu, tak se nestane nic.
Mít tak víc volnýho času, věčný to problém... ;-)

Ten mám taky. Proto se snažím dokumentovat a psát pořádně hned od prvního řádku, abych pak po půl roce neměl chuť se za ten bordel nakopat do zadku.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
11.10.2009 12:32 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém se zombíky (zombie process)
Maskujete si tím chybové chování.
Sledovat, jestli select() nevrací -1 nestačí?
Chtěl jsem tim říct, že obcházíte něco, co "nefunguje" jak by mělo.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.