abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:55 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) oznámila aktualizaci seznamu prioritních oblastí (changelog), na které by se měli vývojáři a příznivci svobodného softwaru zaměřit. Jsou to například svobodný operační systém pro chytré telefony, hlasová a video komunikace nebo softwarový inteligentní osobní asistent.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Komunita

V australském Hobartu probíhá tento týden konference linux.conf.au 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.1. 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.1. 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.1. 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 304 hlasů
 Komentářů: 24, poslední včera 10:14
    Rozcestník
    Reklama
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: qt4

    14.10.2009 16:01 guestak
    qt4
    Přečteno: 179×
    nevim jak to spojit se slotem v conectu.. mam:

    QPushButton btn("calcx"); QObject::connect(&btn, SIGNAL(clicked()), qApp, SLOT(quit())); btn.show();

    prosim, jak dostanu o toho SLOTu ten muj "kalkul" ??

    QProcess kalkul; kalkul.execute("xcalc");

    Odpovědi

    David Watzke avatar 14.10.2009 16:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4
    Ty chceš aby tlačítko spustilo xcalc... Takže si musíš udělat slot v nějaký svý třídě...
    void MainWindow::runCalc()
    {
            QProcess::execute("xcalc");
    }
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 14.10.2009 16:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4
    Pardon, místo execute použít start, protože ta první blokuje ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.10.2009 17:59 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4
    Pokud chces pripojit button (kliknuti) k tve fci (kalkul) - staci si vytvorit vlastni slot
    V souboru .h udelas sekci "slots" a nadefinujes slot (pr. void slotMyCalculate). Pripojis ho:
    QObejct::connect(&btn, SIGNAL(clicked(), qApp, SLOT(slotMyCalculate()));

    Pak ho naimplementujes (to se dela vetsinou v soubru .cpp):
    void MainWindow::slotMyCalculate()
    {
     // nejaky vypocet
    }
    14.10.2009 18:33 guestak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4

    xautgui.h

    mam jen tohle
    kam to tam dat a jestli by slo rozepsat
    tohle:
    V souboru .h udelas sekci "slots" a nadefinujes slot (pr. void slotMyCalculate)


    #ifndef XAUTGUI_H
    #define XAUTGUI_H

    #include <QtGui/QMainWindow>

    namespace Ui
    {
    class xautguiClass;
    }

    class xautgui : public QMainWindow
    {
    Q_OBJECT

    public:
    xautgui(QWidget *parent = 0);
    ~xautgui();

    private:
    Ui::xautguiClass *ui;
    };

    void slotMyCalculate();

    #endif // XAUTGUI_H

    dal sem to do tabulky protoze tu nikde neni napsano jak vlozit kod, nebo to

    neumim najit. editor nechtel vzit ty include..

    David Watzke avatar 14.10.2009 19:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4
    Sekci slots musíš dát do tý třídy, ne pod ní... Viz můj seriál o programování v Qt.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2009 10:03 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: qt4
    Soubor .h:
    class xautgui : public QMainWindow
    {
     Q_OBJECT // dulezite jinak ti to nepojede
    
    public:
     xautgui(QWidget *parent = 0);
     ~xautgui();
    
    private slots:
     void slotMyCalculate();
    private:
     Ui::xautguiClass *ui;
    };
    
    Soubor .cpp
    void xautgui::slotMyCalculate()
    {
     // kod
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.