abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
včera 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.1. 15:51 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že nástroje pro webové vývojáře se možná oddělí od Firefoxu a stanou doplňkem. Nástroje pro webové vývojáře prošly velkým přepisem a tým, který se stará o jejich vývoj, by uvítal možnost jejich častějších aktualizacích nezávisle na vydávání nových verzí Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.1. 07:00 | Humor

Čtenářům AbcLinuxu vše nejlepší k dnešnímu Dni zvýšení povědomí o tučňácích (Penguin Awareness Day).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 06:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 4. a 5. března v Praze. Současně byla oznámena změna místa. InstallFest se letos vrací zpět na Karlovo náměstí do budovy E.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 02:48 | Komunita

Greg Kroah-Hartman potvrdil, že Linux 4.9 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS, Long Term Support). Podpora je plánována do ledna 2019. Aktuální jádra s prodlouženou podporou jsou tedy 3.2, 3.4, 3.10, 3.12, 3.16, 3.18, 4.1, 4.4 a 4.9.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 00:11 | Zajímavý článek

Výrobce síťových prvků, společnost Netgear, spustila nový program, který slibuje vývojářům, expertům, ale i běžným uživatelům vyplacení finanční odměny za nalezení bezpečnostních chyby v jejich produktech. Za nalezení zranitelnosti v hardware, API nebo mobilní aplikaci nabízí odměnu od 150 do 15 tisíc dolarů (dle závažnosti).

Michal Makovec | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 363 hlasů
 Komentářů: 25, poslední včera 13:34
Rozcestník
Reklama
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Dotaz: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?

14.11.2009 22:34 vencas | skóre: 32
zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
Přečteno: 157×
Zdravím,

chci se zeptat (než to budu pořádně zkoušet a měřit), jestli je možné urychlit časté a opakované volání virtuální funkce na objektu tak, že udělám virtuální funkci vracející pointer na nevirtuální funkci, která se příště bude (přes ten pointer) volat přímo, nevirtuálně. Využiju k tomu navázání pointeru na instanci pomocí boost::bind.

Původní scénář:
struct A{
   virtual int compute(int foo){ /* výpočet A */ }
};
struct B: public A{
   virtual int compute(int foo){ /* výpočet B */ }
};

vector<objekt*> objekty; // naplnit pole etc.

for(int i=0; i<100000; i++){
   // tady se pro každý objekt v každém kroku resolvuje virtuální funkce, přitom výsledek pro kažedý objekt vždy stejný
   BOOST_FOREACH(const objekt*, objekty){ sum+=objekt->compute(bar); }
}
   
kde je nějaká množina objektů, na kterých se compute mnohokrát opakovaně volá.

Nový scénář:
struct A{
   typedef boost::function<int(int)> computePtrT;
   computePtrT compuptePtr;
   int computeA(int foo){ /* výpočet A */ } // neni virtualni!
   virtual computePtrT getComputePtr(){ return boost::bind(&A::computeA,this,_1); }
};
struct B: public A{
   int computeB(int foo){ /* výpočet B */ } // neni virtualni
   virtual computePtrT getComputePtr(){ return boost::bind(&B::computeB,this,_1); }
};

for(int i=0; i<100000; i++){
   BOOST_FOREACH(const objekt*, objekty){
      // při prvním cyklu se voláním virtuální funkce nastaví pointer na nevirtuální funkci (computeA nebo computeB)
      if(!objekt->computePtr) objekt->computePtr=objekt->getComputePtr();
      sum+=objekt->computePtr(bar);
   }
}
Díky za komentáře.

Řešení dotazu:


Odpovědi

14.11.2009 23:06 Jirka P.
Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
Silně pochybuji - dokonce myslím, že zrychlení není možné, protože samotný boost::function při volání používá virtuální funkci.
15.11.2009 16:36 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
Tak jsem to zkoušel, a kód byl dokonce pomalejší. (Myslel jsem nejdřív, že bude třeba změnit program na mnoha místech, tak jsem s tím nechtěl nejdřív hned experimentovat, ale šlo to vcelku snadno.) Díky.
14.11.2009 23:06 Jirka P.
Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind
Silně pochybuji - dokonce myslím, že zrychlení není možné, protože samotný boost::function při volání používá virtuální funkci.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.