abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 423 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)

    oryctolagus avatar 16.11.2009 18:23 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Přečteno: 362×
    Ahoj,

    už zas si s něčim nevim rady ;-) potřebuju vytvořit - naalokovat na disku pár-gigovej soubor.
    Googloval jsem po netu, a našel jsem pár míst kde někdo radí "zaručeně správný postup" a jiný na to reaguje, že to je nahouby, že to vytváří sparse file apod, no takže s toho nejsem moudrej.

    Poradil by někdo?
    Asi postačí POSIXový řešení, nemusí to být cross-platform.

    předem díky...

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    16.11.2009 18:39 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Pozeral si na funkciu posix_fallocate?
    oryctolagus avatar 17.11.2009 13:23 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Nepozeral, dík, ten funguje dobře.
    Snad nebude uživatelům vadit, že to trvá dlouho... ;-)
    17.11.2009 13:29 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Problém je, že ak súborový systém tú funkciu nepotrebuje, glibc ten súbor vytvára "klasickým" spôsobom (a teda doň zapisuje nuly). Ak má ten súborový systém podporu pre fallocate, tak to bude rýchle (podpora by, okrem iných FS, mala byť v ext4 a XFS).
    oryctolagus avatar 17.11.2009 13:35 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Hm, testoval jsem na ext3, takže ten to asi nepodporuje.
    Vytvoření 4GB souboru mu trvalo asi minutu, myslíš, že kdybych si sám soubor vytvořil a nakopal do něj nuly (s dost velkým bufferem), že by to bylo rychlejší? Hádám ale, že nejspíš ne...
    17.11.2009 16:38 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Je možné, že na niektorých súborových systémoch by to zapisovanie núl s veľkým bufferom bolo rýchlejšie. Ale keďže takmer to isté robí aj posix_fallocate v prípade, keď FS nemá podporu pre tú predalokáciu miesta, rozdiel pravdepodobne nebude výrazný.

    Inak jedným z problémov funkcie posix_fallocate je práve to, že keď súborový systém nepodporuje tú alokáciu, tak sa použije ten zápis núl do súboru a program sa o tom nedozvie. Tento problém rieši napr. Linuxová funkcia fallocate (aplikácii v takom prípade vráti chybu ENOSYS), problém je, že funguje len v Linuxe verzie aspoň 2.6.23.
    frEon avatar 16.11.2009 18:52 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    a vadi ti řídký soubor nebo ne? Pokud ne, tak by měl stačit nějakou fopen a seek hodně bajtů a tam něco zapsat. Pokud ti řídký soubor vadí, pak to samý, s tím rozdílem, že ho celý vyplň nulami od začátku až do konce.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    oryctolagus avatar 17.11.2009 00:16 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    a vadi ti řídký soubor nebo ne?
    No, to právě nevim. Potřebuju ten soubor po vytvoření připojit jako loop device vytvořit na něm filesystem.
    AraxoN avatar 17.11.2009 00:34 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Riedky súbor Ti ušetrí miesto na disku, v prípade, že ten filesystém nebude zaplnený pomaly až po okraj. Na druhej strane môže zhoršiť prístupovú dobu sekvenčného čítania, keďže bloky v tom súbore pravdepodobne budú rozhádzané viac než pri celistvom súbore. Záleží na tom, čo s tým budeš robiť ďalej, či sa Ti viac hodí riedky súbor, alebo normálny.
    A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.
    oryctolagus avatar 17.11.2009 11:05 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Áha, díky za vysvětlení, budu potřebovat hustý soubor, páč ten fs budu plnit nejspíš až po okraj a stejně je jen dočasnej (zas ho pak vymažu) takže nemá smysl šetřit místo tím, že by byl sparse file. Takže sparse ne.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.11.2009 20:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    man ftruncate
    17.11.2009 01:00 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    # create 1GB file
    dd if=/dev/zero of=new_file count=2097152
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    oryctolagus avatar 17.11.2009 11:16 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    No to by samozřejmě šlo, ale je to hodně pomalý a je to externí program, já bych přeci jen radši volal funkci(e).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.