abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 35
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 931 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)

    oryctolagus avatar 16.11.2009 18:23 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Přečteno: 361×
    Ahoj,

    už zas si s něčim nevim rady ;-) potřebuju vytvořit - naalokovat na disku pár-gigovej soubor.
    Googloval jsem po netu, a našel jsem pár míst kde někdo radí "zaručeně správný postup" a jiný na to reaguje, že to je nahouby, že to vytváří sparse file apod, no takže s toho nejsem moudrej.

    Poradil by někdo?
    Asi postačí POSIXový řešení, nemusí to být cross-platform.

    předem díky...
    Shell v kostce: echo -e "\e[1;2r\e[?2l"  |  Java v kostce  |  Haskell v kostce  |  RESOLVED FIXED

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    16.11.2009 18:39 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Pozeral si na funkciu posix_fallocate?
    oryctolagus avatar 17.11.2009 13:23 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Nepozeral, dík, ten funguje dobře.
    Snad nebude uživatelům vadit, že to trvá dlouho... ;-)
    Shell v kostce: echo -e "\e[1;2r\e[?2l"  |  Java v kostce  |  Haskell v kostce  |  RESOLVED FIXED
    17.11.2009 13:29 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Problém je, že ak súborový systém tú funkciu nepotrebuje, glibc ten súbor vytvára "klasickým" spôsobom (a teda doň zapisuje nuly). Ak má ten súborový systém podporu pre fallocate, tak to bude rýchle (podpora by, okrem iných FS, mala byť v ext4 a XFS).
    oryctolagus avatar 17.11.2009 13:35 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Hm, testoval jsem na ext3, takže ten to asi nepodporuje.
    Vytvoření 4GB souboru mu trvalo asi minutu, myslíš, že kdybych si sám soubor vytvořil a nakopal do něj nuly (s dost velkým bufferem), že by to bylo rychlejší? Hádám ale, že nejspíš ne...
    Shell v kostce: echo -e "\e[1;2r\e[?2l"  |  Java v kostce  |  Haskell v kostce  |  RESOLVED FIXED
    17.11.2009 16:38 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Je možné, že na niektorých súborových systémoch by to zapisovanie núl s veľkým bufferom bolo rýchlejšie. Ale keďže takmer to isté robí aj posix_fallocate v prípade, keď FS nemá podporu pre tú predalokáciu miesta, rozdiel pravdepodobne nebude výrazný.

    Inak jedným z problémov funkcie posix_fallocate je práve to, že keď súborový systém nepodporuje tú alokáciu, tak sa použije ten zápis núl do súboru a program sa o tom nedozvie. Tento problém rieši napr. Linuxová funkcia fallocate (aplikácii v takom prípade vráti chybu ENOSYS), problém je, že funguje len v Linuxe verzie aspoň 2.6.23.
    frEon avatar 16.11.2009 18:52 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    a vadi ti řídký soubor nebo ne? Pokud ne, tak by měl stačit nějakou fopen a seek hodně bajtů a tam něco zapsat. Pokud ti řídký soubor vadí, pak to samý, s tím rozdílem, že ho celý vyplň nulami od začátku až do konce.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    oryctolagus avatar 17.11.2009 00:16 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    a vadi ti řídký soubor nebo ne?
    No, to právě nevim. Potřebuju ten soubor po vytvoření připojit jako loop device vytvořit na něm filesystem.
    Shell v kostce: echo -e "\e[1;2r\e[?2l"  |  Java v kostce  |  Haskell v kostce  |  RESOLVED FIXED
    AraxoN avatar 17.11.2009 00:34 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Riedky súbor Ti ušetrí miesto na disku, v prípade, že ten filesystém nebude zaplnený pomaly až po okraj. Na druhej strane môže zhoršiť prístupovú dobu sekvenčného čítania, keďže bloky v tom súbore pravdepodobne budú rozhádzané viac než pri celistvom súbore. Záleží na tom, čo s tým budeš robiť ďalej, či sa Ti viac hodí riedky súbor, alebo normálny.
    A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.
    oryctolagus avatar 17.11.2009 11:05 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    Áha, díky za vysvětlení, budu potřebovat hustý soubor, páč ten fs budu plnit nejspíš až po okraj a stejně je jen dočasnej (zas ho pak vymažu) takže nemá smysl šetřit místo tím, že by byl sparse file. Takže sparse ne.
    Shell v kostce: echo -e "\e[1;2r\e[?2l"  |  Java v kostce  |  Haskell v kostce  |  RESOLVED FIXED
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.11.2009 20:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    man ftruncate
    17.11.2009 01:00 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    # create 1GB file
    dd if=/dev/zero of=new_file count=2097152
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    oryctolagus avatar 17.11.2009 11:16 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (C/C++) Naalokování velkýho souboru (pár giga)
    No to by samozřejmě šlo, ale je to hodně pomalý a je to externí program, já bych přeci jen radši volal funkci(e).
    Shell v kostce: echo -e "\e[1;2r\e[?2l"  |  Java v kostce  |  Haskell v kostce  |  RESOLVED FIXED

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.