abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 13:33 | Pozvánky

Byly stanoveny termíny konferencí LinuxDays 2017 a OpenAlt 2017. Letošní LinuxDays proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Letošní OpenAlt proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:11 | Komunita

Jiří Eischmann z desktopového týmu Red Hatu se v příspěvku Linuxový desktop: Co vám chybí na svém blogu ptá, co uživatele na Fedora Workstation a na linuxovém desktopu obecně trápí a co by desktopový tým mohl zlepšit. Pokud máte nějaké podněty, napište mu je do komentářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 45
včera 03:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.25.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Z novinek lze zmínit například podporu DVB-T2. Další části mpv byly přelicencovány z GPLv2 nebo novější na LGPLv2.1 nebo novější (#2033).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:22 | Zajímavý projekt

Na Bundle Stars byla spuštěna akce Dollar Forever Bundle. Za 1 dolar lze získat 24 počítačových her bežících na platformě Steam také v Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.4. 23:44 | Zajímavý software

Lychee je jedním z open source softwarů pro tvorbu webových fotoalb. Vyžadováno je PHP 5.5 nebo novější a MySQL. Ukázka na stránkách projektu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
24.4. 22:22 | Zajímavý software

Společnosti Haivision a Wowza společně oznámily vznik SRT Alliance a otevření protokolu pro streamování videa SRT. Podrobnosti v FAQ. Zdrojové kódy SRT jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí LGPLv2.1.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 12:33 | Humor

Byl vydán remake filmu Ghost in the Shell. Tentokrát v Bashi. Zhlédnout lze online na "ssh ghost@theshell.xyz" [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
23.4. 20:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku S Hydrogenem za lepší rytmus aneb bubeníkem snadno a rychle na MojeFedora.cz představuje automatického bubeníka s názvem Hydrogen (Wikipedie): Hydrogen je velmi vydařený program, který rozhodně nesmí chybět ve výbavě žádného linuxového muzikanta. Umožňuje nejen vytváření jednoduchých bicích doprovodů, ale také sofistikované programování bicích a perkusí, jehož výsledek se naprosto vyrovná drahým

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 17
23.4. 13:55 | Zajímavý projekt

UPSat (Twitter) je první open source nanodružice (CubeSat). Jedná se o společný projekt nadace Libre Space Foundation a University of Patras. Repozitáře projektu jsou k dispozici na GitHubu. Pod Libre Space Foundation patří také projekt SatNOGS (zprávička), projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic, vítězný projekt soutěže The Hackaday Prize 2014. UPSat je součástí mise QB50 (Twitter). ID UPSatu je GR02. GPS přijímač na UPSatu je od české společnosti SkyFox Labs. Součástí mise QB50 je i česká nanodružice VZLUSAT-1 s ID CZ02.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
21.4. 15:00 | Komunita

V diskusním listu Thunderbird planning vývojáři poštovního klienta Thunderbird řeší, zda by nebylo možné budoucí Thunderbird postavit nad webovými technologiemi, tj. nad Electronem, stejně jako například Nylas Mail. Gecko, nad kterým je Thunderbird postaven, se má hodně změnit. V plánu je odstranění vlastností, které Firefox už nepotřebuje, ale Thunderbird je na nich závislý [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 103
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (34%)
 (1%)
 (7%)
 (45%)
 (9%)
Celkem 300 hlasů
 Komentářů: 43, poslední dnes 02:36
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: posun prvku matice

    26.11.2009 13:39 Pavel
    posun prvku matice
    Přečteno: 443×
    Zdravim, potreboval bych poradit, jak posunout prvky matice o jeden dopredu......?

    Ukazka:

    1 2 3 4 5 6

    =>

    6 1 2 3 4 5

    Praci s polema uz celkem zvladam, ale na tohle nejak nemuzu prijit:-(....

    predem diky za rady

    Odpovědi

    26.11.2009 14:08 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Uz zase domaci ukol? A co s tema polema zvladas? Umis uz zasit obili?
    26.11.2009 14:30 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    no, co se tyce poli tak sem si zkousel bublinkove trideni, prohazovani radku, sloupcu, hledani maxima,..........

    necekam ze mi to nekdo napise za me.....jen poradi, jak na to......
    26.11.2009 14:37 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    1 2 3 4 5 6
    
    1 2 3 4 5 6     6
    1 2 3 4 5→5
    1 2 3 4→4 5
    1 2 3→3 4 5
    1 2→2 3 4 5
    1→1 2 3 4 5
    
    6 1 2 3 4 5
    26.11.2009 14:46 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Hezke. Ja radil tohle :-)
    1 2 3 4 5 6
    
    1 2 3 4 5←6
    1 2 3 4←6 5
    1 2 3←6 4 5
    1 2←6 3 4 5
    1←6 2 3 4 5
    
    6 1 2 3 4 5
    
    26.11.2009 14:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Kdyz uz umis tridit tak posun je prece hracka. Nebo to "zkousel jsem" znamena, ze to za tebe nekdo napsal a tys to spustil? No, ale abys nerekl, ze neporadim tak pro zacatek bys mohl treba prohodit par sloupcu, to uz prece umis, co ty na to?
    26.11.2009 15:02 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    no tohle je neco jineho nez trideni - tohle je Dvourozmerna matice , kde na vstupu zadavam jeji rozmery.....muzu sem dat ukazku kodu, ale nefunguje:-(.....
    26.11.2009 17:37 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Jen ho sem dej, neco s nim udelame a hlavne se dozvime v jakem ze to ma byt jazyku :-)
    26.11.2009 19:14 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    tak se davam ten kod, nemam tam komentare, tak trochu vysvetlim jak by to melo fungovat....

    http://pastebin.com/m72f07962 http://pastebin.com/m33bca2b5

    mam dve tridy - trida Matice a Main

    Matice obsahuje: konstruktor pro vytvoreni dvou matic(rozmery zadane uzivatelem) a druhou - pomocnou, do ktere budu ukladat "orotovanou" matici.....dale obsahuje metody pro naplneni matice, vypis, a orotovani(coz se mi bohuzel nedari:-()

    ve tride Main si nejprve vytvorim objekt(pomocnou matici a tu, kterou uzivatel zada), dale ji naplnim, vypisu, pak volam metodu "orotuj" a pak vypisuju orotovanou......nevim vcem je problem, ostatni ukoly jsem zvladl, ale tenhle se mi nedari...

    predem moc dekuju za pomoc...

    26.11.2009 20:49 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Proc u obou for cyklu odecitas jednicku v testovaci podmince?
    
            public void orotujMatici() {
                int predchozi = 1;
                for (int i = 0; i < zadanaMatice.length - 1; i++) {
                for (int j = 0; j < zadanaMatice[0].length - 1; j++) {
                   if((i == 0) && (j == 0)) predchozi = zadanaMatice[pocetRadku - 1][pocetSloupcu - 1];
                   if((j == 0) && (i != 0)) predchozi = zadanaMatice[i-1][pocetSloupcu - 1];
                   if(j != 0) predchozi = zadanaMatice[i][j - 1];
    
                   orotovanaMatice[i][j] = predchozi;
                }
              }
            }
    
    26.11.2009 21:32 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    no myslel sem ze zadanaMatice.lenght mi vraci int pocet (treba ze ma 2 sloupce), ale jelikoz pole se mi indexuje od 0, tak (abych "nepretekl") to odecitam....

    pole ktere ma 2 sloupce, ma prece maximalni index 1......

    vidim, ze bez toho to funguje, ale nejak sem si vtiom uhdelal gulas......:-(
    26.11.2009 21:41 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    To sis myslel dobre, ale pak si nemel pouzit podminku "mensi nez" :-)
    26.11.2009 22:07 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    nechapu....pak by tom bylo mensi nebo rovno??
    26.11.2009 23:00 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Spočítej si na prstech, jakých hodnot bude i nabývat... (nápověda: Zdeněk má pravdu a pochopils to správně)
    27.11.2009 11:43 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    uz to chapu, musel sem si tu matici nakreslit na papir....

    este mam ale dotaz: je to hodne prasacky napsany?? jak byste to resili Vy profici?? (nechci celej kod, jen popsat, jak byste to podle toho zadani resili Vy???)

    Diky
    27.11.2009 19:14 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Ja bych to resil nejak takhle: (je to jenom pseudo-kod)
    class Matice:
    
            Matice (pocet_radku, pocet_sloupcu):
                    M = new int[pocet_radku * pocet_sloupcu];
                    offset = 0
    
            int prvek(int radek, int slupec):
                    return M[ (pocet_sloupcu * radek + sloupec + offset) % (pocet_radku * pocet_sloupcu) ];
    
            void orotuj():
                    offset += pocet_radku * pocet_sloupcu - 1;
                    offset %= pocet_radku * pocet_sloupcu;
    
    
    a obesel bych se uplne bez kopirovani pameti.

    Samozrejme v realny aplikaci by volba konkretniho algoritmu zalezela na spouste dalsich faktoru ( napr. jak casto budu provadet tuhle operaci a jak casto nejaky jiny ? je tahle reprezentace matice vhodna i pro ostatni operace s ni ? atd. ... )
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    27.11.2009 08:24 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Ak tomu dobre rozumiem tak metoda orotujMatici() pri j==0 a i==0 urobi

    orotovanaMatice[0][0]= zadanaMatice[pocetRadku - 1][pocetSloupcu - 1]

    Ale tak, ako som to pôvodne pochopil, by malo byť možné použiť systém, kedy máš metódu, ktorá zarotuje len jeden riadok a túto metódu postupne zavolať na všetky riadky. Inými slovami, nemá dochádzať k presunu medzi riadkami (a fungovanie takej metódy som navrhol vyššie). Ako je to? Daj príklad, na maticu, ktorá má viac ako jeden riadok.

    Zdenek: pri tvojom riešení vymieňaš prvky. To znamená 3 priradenia na jeden krok. Pri mojom riešení, je to len jedno.

    masomlejn avatar 26.11.2009 16:46 masomlejn | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    
    program shift_array
      implicit none
      integer, parameter :: max=6 
      integer            :: i, j
      integer            :: a(max)
    
      a = (/1, 2, 3, 4, 5, 6/)
      print'(a12,x,6(i2,1x))',"A(puvodni)= ",(a(i), i=1,max)
      a = cshift(a,-1)
      print'(a12,x,6(i2,1x))',"A(nova)= ",(a(i), i=1,max)
    end program shift_array
    
    
    A potom
    [milan@penguin-shift-array]$ gfortran -o shift-array shift-array.f90
    [milan@penguin-shift-array]$ ./shift-array
    A(puvodni)=   1  2  3  4  5  6
       A(nova)=   6  1  2  3  4  5
    [milan@penguin-shift-array]$
    
    29.11.2009 10:41 Kill_Bill
    Rozbalit Rozbalit vše Re: posun prvku matice
    Jen technicka poznamka, kdyz vidim "Class Matice..." - profi. resice soustav rovnic se dodnes pisi ve Fortranu. Objekty jsou proste fajn ale ta rezie...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.