abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:55 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) oznámila aktualizaci seznamu prioritních oblastí (changelog), na které by se měli vývojáři a příznivci svobodného softwaru zaměřit. Jsou to například svobodný operační systém pro chytré telefony, hlasová a video komunikace nebo softwarový inteligentní osobní asistent.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Komunita

V australském Hobartu probíhá tento týden konference linux.conf.au 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.1. 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.1. 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.1. 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 304 hlasů
 Komentářů: 24, poslední včera 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: pthread_cancel

    Jardík avatar 8.5.2010 22:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    pthread_cancel
    Přečteno: 280×
    Snažím se nastavit handler pro úklid dat ve vláknu, ale nějak se nedaří, GCC mi píše nějaký blbosti.
    template<typename T>
    class CancelableThreadData
    {
    	protected:
    		bool _is_cleanup;
    		T* _data;
    		static void _cleanup_func(void* d);
    	public:
    		template<typename... T_args>
    		CancelableThreadData(T_args... args);
    		
    		~CancelableThreadData();
    		
    		T* operator->() { return _data; }
    		const T* operator->() const { return _data; }
    		
    		T& operator*() { return *_data; }
    		const T& operator*() const { return *_data; }
    };
    
    template<typename T>
    void CancelableThreadData<T>::_cleanup_func(void* d)
    {
    	((CancelableThreadData<T>*)(d))->_is_cleanup = true;
    	((CancelableThreadData<T>*)(d))->~CancelableThreadData();
    }
    
    template<typename T>
    template<typename... T_args>
    CancelableThreadData<T>::CancelableThreadData(T_args... args)
    {
    	_is_cleanup = false;
    	_data = new T(args...);
    	pthread_cleanup_push(_cleanup_func, (void*)_data);
    }
    
    /* Line 272 */template<typename T>
    CancelableThreadData<T>::~CancelableThreadData()
    {
    	if (!_is_cleanup) pthread_cleanup_pop(0);
    	delete _data;
    }
    
    
    Výstup gcc:
    Thread.h: In constructor ‘BurnLib::CancelableThreadData<T>::CancelableThreadData(T_args ...)’:
    Thread.h:272:10: error: expected ‘while’ before ‘<’ token
    Thread.h:272:10: error: expected ‘(’ before ‘<’ token
    Thread.h:272:10: error: expected primary-expression before ‘<’ token
    Thread.h:272:20: error: expected nested-name-specifier before ‘T’
    Thread.h:272:20: error: expected ‘(’ before ‘T’
    Thread.h:272:20: error: expected ‘)’ before ‘T’
    Thread.h:272:20: error: expected ‘;’ before ‘T’
    Thread.h:272:21: error: expected unqualified-id before ‘>’ token
    
    Věřím v jednoho Boha.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Jardík avatar 8.5.2010 23:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    To voe, voni to jsou makra a ještě tak prasácký! Od kdy? Manuál mi tvrdí, že to jsou funkce a když kouknu do pthread.h, tak tam jsou samý makro-prasárny, až jsem se lekl.
    Věřím v jednoho Boha.
    8.5.2010 23:29 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel

    Tak ten manual zahodte a poridte si lepsi:

    These functions may be implemented as macros. The application shall ensure that they appear as statements, and in pairs within the same lexical scope (that is, the pthread_cleanup_push() macro may be thought to expand to a token list whose first token is '{' with pthread_cleanup_pop() expanding to a token list whose last token is the corresponding '}' ).
    Jardík avatar 9.5.2010 00:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Akorát nevím, proč jsem se s tím dělal, když jsem teď zjistil, že se mi zavolá destruktor objektu i při přímém zavolání pthread_exit, či při použití pthread_cancel. Jak to? Vždyť se přece nedostanu mimo scope (teda dostanu, ale kompilátor to přece nemůže věďet?).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 9.5.2010 00:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Na stránkách HP zase tvrdí, že C++ objekty uklízeny nejsou. Tak babo raď, u mě uklízeny jsou...?
    Věřím v jednoho Boha.
    Bluebear avatar 9.5.2010 00:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Celou funkčnost POSIXových threadových funkcí zajišťuje libc (jsou to všechno wrappery nad clone(), pár dalšími voláními a signály); teoreticky to může být nějak ošetřené, aby se destruktory zavolaly, ale nespoléhal bych na to. Při představě použití se složitými objekty z C++, kde destruktor může provádět relativně komplikované akce, se mi ježí všechny chlupy; to se může volat ze signal handleru nebo s kdovíjakým kontextem, stačí jedno blbé volání a budeš to ladit až do důchodu.

    Pokud to nutně potřebuješ, nezbývá než se podívat do zdrojáků libc - ale upozorňuji, že tato část libc bude na čtení opravdu *strašná*, protože jsou to wrappery snažící se splňovat POSIXový standard, který je naprosto padlý na hlavu, za pomoci POSIXových signálů, které jsou padlé na hlavu taky, a Linuxových callů, které sice možná nejsou úplně šílené, ale nejsou navrženy pro použití normálním člověkem, nýbrž pouze autory libc. Blicí pytlík povolen a doporučen.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Jardík avatar 9.5.2010 00:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Problém zase je, že když na to nebudu spoléhat a použiju ten "obal", co jsem použil výše, tak se mi pak zase destruktor zavolá 2x, tak si hezky vybrat :-). Nakonec pak skončim u assembleru, kde budu alespoň vědět, co se stane :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Bluebear avatar 9.5.2010 01:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Dynamicky alokované objekty to nesebere, to nesmí; takže v nejhorším tudy vede jakás takás cesta.

    Vzhledem k tomu, že pthread_cleanup_push() vlastně začíná vlastní scope (protože obsahuje otevírací složenou závorku) a pthread_cleanup_pop() ho zase uzavírá, tak je představitelné (ale ne jisté), že pro objekty deklarované uvnitř toho scopu budou skutečně zavolány destruktory. Můžeš to zkusit; pokud to bude fungovat na Linuxu, snad by to mohlo být i přenositelné.

    Zvážil bych ještě možnost vyloučit pthread_cancel() ze hry úplně a udělat komunikaci mezi těmi thready jinak (třeba pomocí signálů, ty se aspoň dají pochopit, nebo pomocí socketů či něčeho takového).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Jardík avatar 9.5.2010 13:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Ale ono i když pthread_cleanup_push() nepoužiju a ten objekt je ve scopu té funkce, kde se začíná vykonávat thread, tak po pthread_cancel i pthread_exit se mi ty destruktory zavolají, jakoby tam byl nějaký "zvláštní" mechanismus pro úklid. Něco jsem našel tu:
    Unlike some other implementations of threads, C++ destructors for automatic objects are allowed to run in a well defined and consistent manner when a thread is terminated.

    ....

    When a thread terminates, the following occurs: If the thread was ended using pthread_exit(), pthread_cancel() or return from the thread start routine, then cancellation cleanup handlers and data destructors are run.
    The thread is terminated. At the time that the thread is terminated, both C++ destructors for automatic objects and AS/400 cancel handlers run.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 9.5.2010 00:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Jinak našel jsem to tam taky, ale proč mi na začátku tvrdí "these functions" a na konci (kde to nečtu :-)) mi řeknou, že to můžou být makra ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Bluebear avatar 9.5.2010 00:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Možná proto, aby čtenář nezešílel už při prvních řádcích. POSIXové thready je nutné člověku vysvětlovat pomalu a opatrně, jinak hrozí psychická újma.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.