abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 38
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 932 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: pthread_cancel

    Jardík avatar 8.5.2010 22:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    pthread_cancel
    Přečteno: 284×
    Snažím se nastavit handler pro úklid dat ve vláknu, ale nějak se nedaří, GCC mi píše nějaký blbosti.
    template<typename T>
    class CancelableThreadData
    {
    	protected:
    		bool _is_cleanup;
    		T* _data;
    		static void _cleanup_func(void* d);
    	public:
    		template<typename... T_args>
    		CancelableThreadData(T_args... args);
    		
    		~CancelableThreadData();
    		
    		T* operator->() { return _data; }
    		const T* operator->() const { return _data; }
    		
    		T& operator*() { return *_data; }
    		const T& operator*() const { return *_data; }
    };
    
    template<typename T>
    void CancelableThreadData<T>::_cleanup_func(void* d)
    {
    	((CancelableThreadData<T>*)(d))->_is_cleanup = true;
    	((CancelableThreadData<T>*)(d))->~CancelableThreadData();
    }
    
    template<typename T>
    template<typename... T_args>
    CancelableThreadData<T>::CancelableThreadData(T_args... args)
    {
    	_is_cleanup = false;
    	_data = new T(args...);
    	pthread_cleanup_push(_cleanup_func, (void*)_data);
    }
    
    /* Line 272 */template<typename T>
    CancelableThreadData<T>::~CancelableThreadData()
    {
    	if (!_is_cleanup) pthread_cleanup_pop(0);
    	delete _data;
    }
    
    
    Výstup gcc:
    Thread.h: In constructor ‘BurnLib::CancelableThreadData<T>::CancelableThreadData(T_args ...)’:
    Thread.h:272:10: error: expected ‘while’ before ‘<’ token
    Thread.h:272:10: error: expected ‘(’ before ‘<’ token
    Thread.h:272:10: error: expected primary-expression before ‘<’ token
    Thread.h:272:20: error: expected nested-name-specifier before ‘T’
    Thread.h:272:20: error: expected ‘(’ before ‘T’
    Thread.h:272:20: error: expected ‘)’ before ‘T’
    Thread.h:272:20: error: expected ‘;’ before ‘T’
    Thread.h:272:21: error: expected unqualified-id before ‘>’ token
    
    Věřím v jednoho Boha.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Jardík avatar 8.5.2010 23:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    To voe, voni to jsou makra a ještě tak prasácký! Od kdy? Manuál mi tvrdí, že to jsou funkce a když kouknu do pthread.h, tak tam jsou samý makro-prasárny, až jsem se lekl.
    Věřím v jednoho Boha.
    8.5.2010 23:29 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel

    Tak ten manual zahodte a poridte si lepsi:

    These functions may be implemented as macros. The application shall ensure that they appear as statements, and in pairs within the same lexical scope (that is, the pthread_cleanup_push() macro may be thought to expand to a token list whose first token is '{' with pthread_cleanup_pop() expanding to a token list whose last token is the corresponding '}' ).
    Jardík avatar 9.5.2010 00:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Akorát nevím, proč jsem se s tím dělal, když jsem teď zjistil, že se mi zavolá destruktor objektu i při přímém zavolání pthread_exit, či při použití pthread_cancel. Jak to? Vždyť se přece nedostanu mimo scope (teda dostanu, ale kompilátor to přece nemůže věďet?).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 9.5.2010 00:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Na stránkách HP zase tvrdí, že C++ objekty uklízeny nejsou. Tak babo raď, u mě uklízeny jsou...?
    Věřím v jednoho Boha.
    Bluebear avatar 9.5.2010 00:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Celou funkčnost POSIXových threadových funkcí zajišťuje libc (jsou to všechno wrappery nad clone(), pár dalšími voláními a signály); teoreticky to může být nějak ošetřené, aby se destruktory zavolaly, ale nespoléhal bych na to. Při představě použití se složitými objekty z C++, kde destruktor může provádět relativně komplikované akce, se mi ježí všechny chlupy; to se může volat ze signal handleru nebo s kdovíjakým kontextem, stačí jedno blbé volání a budeš to ladit až do důchodu.

    Pokud to nutně potřebuješ, nezbývá než se podívat do zdrojáků libc - ale upozorňuji, že tato část libc bude na čtení opravdu *strašná*, protože jsou to wrappery snažící se splňovat POSIXový standard, který je naprosto padlý na hlavu, za pomoci POSIXových signálů, které jsou padlé na hlavu taky, a Linuxových callů, které sice možná nejsou úplně šílené, ale nejsou navrženy pro použití normálním člověkem, nýbrž pouze autory libc. Blicí pytlík povolen a doporučen.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Jardík avatar 9.5.2010 00:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Problém zase je, že když na to nebudu spoléhat a použiju ten "obal", co jsem použil výše, tak se mi pak zase destruktor zavolá 2x, tak si hezky vybrat :-). Nakonec pak skončim u assembleru, kde budu alespoň vědět, co se stane :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Bluebear avatar 9.5.2010 01:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Dynamicky alokované objekty to nesebere, to nesmí; takže v nejhorším tudy vede jakás takás cesta.

    Vzhledem k tomu, že pthread_cleanup_push() vlastně začíná vlastní scope (protože obsahuje otevírací složenou závorku) a pthread_cleanup_pop() ho zase uzavírá, tak je představitelné (ale ne jisté), že pro objekty deklarované uvnitř toho scopu budou skutečně zavolány destruktory. Můžeš to zkusit; pokud to bude fungovat na Linuxu, snad by to mohlo být i přenositelné.

    Zvážil bych ještě možnost vyloučit pthread_cancel() ze hry úplně a udělat komunikaci mezi těmi thready jinak (třeba pomocí signálů, ty se aspoň dají pochopit, nebo pomocí socketů či něčeho takového).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Jardík avatar 9.5.2010 13:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Ale ono i když pthread_cleanup_push() nepoužiju a ten objekt je ve scopu té funkce, kde se začíná vykonávat thread, tak po pthread_cancel i pthread_exit se mi ty destruktory zavolají, jakoby tam byl nějaký "zvláštní" mechanismus pro úklid. Něco jsem našel tu:
    Unlike some other implementations of threads, C++ destructors for automatic objects are allowed to run in a well defined and consistent manner when a thread is terminated.

    ....

    When a thread terminates, the following occurs: If the thread was ended using pthread_exit(), pthread_cancel() or return from the thread start routine, then cancellation cleanup handlers and data destructors are run.
    The thread is terminated. At the time that the thread is terminated, both C++ destructors for automatic objects and AS/400 cancel handlers run.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 9.5.2010 00:06 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Jinak našel jsem to tam taky, ale proč mi na začátku tvrdí "these functions" a na konci (kde to nečtu :-)) mi řeknou, že to můžou být makra ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Bluebear avatar 9.5.2010 00:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread_cancel
    Možná proto, aby čtenář nezešílel už při prvních řádcích. POSIXové thready je nutné člověku vysvětlovat pomalu a opatrně, jinak hrozí psychická újma.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.