abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 25
včera 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.3. 20:56 | Pozvánky

V úterý 28. dubna se koná další Prague Containers Meetup. Přijďte si zopakovat, jak psát kvalitnější Dockerfile a jaké novinky a ulehčení přináší ansible-container, který vám umožní spravovat celý životní cyklus vašeho kontejneru. Místo konání: Concur, Bucharova 11, Praha-Stodůlky.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 921 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: statická inicializace pole C++

    3.6.2010 15:29 Teni
    statická inicializace pole C++
    Přečteno: 1343×
    Vyzná se někdo v normě C++?

    Mám konstantní pole intů deklarované ve třídě XXX takto:

    static const int pole[5];

    To pole bych chtěl nainizializovat. To samozřejmě umím třeba takto:

    const int XXX::pole[] = { 1, 2, 3, 4, 5 }

    Teď přijde ta zajímavější část. Mám také statickou metodu, třeba suma:

    static int suma(const int *pole, int N){ sectu N prvku v pole a vratim vysledek; }

    A chtěl bych bych ji použít v inicializaci tak, že parametrem bude právě inicializované pole, tedy třeba takto:

    const int XXX::pole[] = { 1, 2, 3, 4, XXX::suma(XXX::pole,4) }

    Mám normou zaručeno, že to bude fungovat vždy? Tedy říká něco norma o pořadí inicializovaných prvků pole? Bude se vždy volat metoda suma až naposled? S g++ mi to funguje, překladač se nebrání, ani warning žádný a hodnota je také správná. Chtěl bych ale vědět, zda je to podle normy.

    Prosím, nepište mi odpovědi typu "dá se to obejít například takto: xxxx", případně "takovou hovadinu přece nikdo nemůže potřebovat". Znám dost způsobů, jak se takovéto inicializaci vyhnout, chtěl bych ale znát odpověd na můj dotaz.

    Odpovědi

    3.6.2010 18:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Zkoušel jsem se podívat do normy (no, draftu :-) ) najít, ale nepodařilo se mi najít jednoznačnou odpověď, pozitivní ani negativní. Kdybych si měl tipnout, řekl bych že pořadí předepsané není. A i kdyby bylo, stejně bych se takové konstrukci raději vyhnul.
    3.6.2010 18:39 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Já mám za to, že tady stačí následující (z N3092 2010-03-26) a je to OK

    8.5 Initializers
    ...
    The order of initialization of variables with static storage duration is described in 3.6 and 6.7.


    3.6.2 Initialization of non-local variables
    ...
    Together, zero-initialization and constant initialization are called static initialization; all other initialization is dynamic initialization. Static initialization shall be performed before any dynamic initialization takes place.
    3.6.2010 18:41 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++

    Ono je to trochu slozitejsi.

    3.6.2 1

    Objects with static storage duration (3.7.1) shall be zero-initialized (8.5) before any other initialization takes place. Zero-initialization and initialization with a constant expression are collectively called static initialization; all other initialization is dynamic initialization. Objects of POD types (3.9) with static storage duration initialized with constant expressions (5.19) shall be initialized before any dynamic initialization takes place. Objects with static storage duration defined in namespace scope in the same translation unit and dynamically initialized shall be initialized in the order in which their definition appears in the translation unit. [Note: 8.5.1 describes the order in which aggregate members are initialized. The initialization of local static objects is described in 6.7. ]

    8.5.1 14

    When an aggregate with static storage duration is initialized with a brace-enclosed initializer-list, if all the member initializer expressions are constant expressions, and the aggregate is a POD type, the initialization shall be done during the static phase of initialization (3.6.2); otherwise, it is unspecified whether the initialization of members with constant expressions takes place during the static phase or during the dynamic phase of initialization.
    4.6.2010 14:23 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Podle standardu se to všechno nainicializuje buď na konstantní hodnotu nebo (pokud hodnota není uvedena) na nulu a až potom se doplní hodnota z funkce suma. Viz:
    #include <iostream>
    
    static int suma(const int *pole, int N)
    {
        int ret = 0;
        do {
            std::cout << N << ':' << pole[N] << std::endl;
            ret += pole[N];
        } while (N--);
        return ret;
    }
    
    const int pole[] = { suma(pole, 4), 1, 2, 3, 4 };
    
    int main()
    {
        std::cout << pole[0] << std::endl;
        return 0;
    }
    $ g++ test.cc && ./a.out 
    4:4
    3:3
    2:2
    1:1
    0:0
    10
    4.6.2010 14:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Kde se to konkrétně ve standardu píše? To, že se tak chová gcc, o ničem nevypovídá.
    4.6.2010 23:45 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++

    Koukám, že v otázce je to ještě buď v namespace nebo ve struktuře. Mimo strukturu se to chová tak, jak jsem uvedl, je to v 3.6.2:

    Objects with static storage duration shall be zero-initialized before any other initialization takes place.

    To je ten první prvek, kde je volána ta funkce suma; před volám funkce suma je inicializován na nulu

    Objects of POD types with static storage duration initialized with constant expressions shall be initialized before any dynamic initialization takes place.

    To jsou ty konstantní hodnoty, jsou inicializovány ještě předtím, než se zavolá ta funkce suma

    Nicméně ve struktuře to není definováno:

    [...]; otherwise [struktura není POD nebo inicializace není provedena konstantami], it is unspecified whether the initialization of members with constant expressions takes place during the static phase or during the dynamic phase of initialization
    4.6.2010 16:37 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++

    To jste nasel kde? Ja ty citace ctu tak, ze v pripade, kdy se inicializuje konstantnimi i nekonstatnimi vyrazy, tak vyslovne neni specifikovano, jestli se inicializace konstantami ma delat pred dynamickou fazi, nebo behem ni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.