abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
15.6. 22:44 | Zajímavý článek

Na blogu projektu NeoPG (GitHub), kryptografického softwaru vycházejícího z GnuPG, byly zveřejněny 4 příspěvky detailně popisující aktuální bezpečnostní problémy v GnuPG a souvisejících softwarových produktech. V prvním příspěvku je ukázáno, že je možné vytvořit zprávu, o které budou Earlybird, Evolution, Mutt nebo Outlook tvrdit, že jí dešifrovali a přitom ale zpráva vůbec zašifrována nebyla. V druhém příspěvku je popsána

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.6. 13:00 | Komunita

GamingOnLinux informuje, že počítačová hra Track Mania Nations Forever (Steam, Wikipedie) pro Windows je nově dostupná také jako snap. Stejně jako v případě winepaku a Flatpaku se k běhu hry používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
14.6. 15:12 | Komunita

Tradiční setkání příznivců operačního systému Linux pod názvem Linux párty Teplice se bude konat v pátek 15. 6. 2018 v Hospůdce u černé Kočky od 18:00 hodin. Setkají se zde pamětníci příkazové řádky, vítáni jsou však i začínající uživatelé.

František Bublík | Komentářů: 21
14.6. 14:00 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00145) další bezpečnostní chybu ve svých procesorech. Jedná se o chybu CVE-2018-3665 s názvem LazyFP.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
14.6. 11:00 | Nová verze

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 153. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. června od 18:00 v restauraci U OSLŮ na ulici Sokolská 361/10. Pro zájemce proběhne krátké promítání z výletu do Černobylu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.6. 19:58 | Upozornění

Server lupa.cz rozebírá připravovanou reformu copyrightu v EU a dopad jejího článku 13, který dává internetovým platformám povinnost řešit autorské právo za vlastníky práv, což by v podstatě vedlo k automatizované cenzuře a konci internetu tak, jak ho známe dnes. Podobně v otevřeném dopise varují Vint Cerf, Tim Berners-Lee a jiní odborníci, Cory Doctorow upozorňuje na důsledky pro Wikipedii, nebo github na sdílení kódu.

marbu | Komentářů: 95
12.6. 16:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání verze 5.13 prostředí KDE Plasma. Přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání. Videoukázka na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 94
12.6. 11:11 | Zajímavý software

Byla vydána verze 1.8.0 svobodného softwaru Dilay pro 3D modelování technikou digitálního sochání (digital sculpting). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3. K dispozici je balíček (19,6 MB) ve formátu AppImage. Stačí nastavit právo na spouštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
11.6. 16:55 | Zajímavý projekt

MojeFedora.cz představuje repozitář Flatpaku winepak, který si dává za cíl přinášet do Linuxu aplikace pro Windows v podobě Flatpaku. K běhu aplikací se používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
11.6. 16:33 | Komunita

V rámci letních slev na GOG.com lze do středy 13. června do 15:00 získat počítačovou hru Ziggurat (Wikipedie) běžící také na Linuxu zdarma a bez DRM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (79%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (11%)
Celkem 201 hlasů
 Komentářů: 35, poslední dnes 12:19
    Rozcestník

    Dotaz: socket

    17.6.2010 13:57 Sten Fil | skóre: 4
    socket
    Přečteno: 260×
    Ahoj,

    mam na linuxu client, server TCP komunikaci.



    Server Listen socket:

    socket, bind, listen.



    Client socket:

    socket, connect



    Neprovadim zadne dodatecne nastaveni setsockopt



    1. Server otevre listen socket

    2. Pomoci select ceka na pripojeni klienta.

    3. Po prichodu pozadavku na spojeni se provadi pred provedenim accept nejake akce na jejichz zaklade dojde k prijmu nebo odmitnuti clienta.



    Zajimave je, ze jeste pred provedenim accept na serveru je v klientu uspesne proveden connect i write dat na server.



    Je toto chovani normalni?

    Da se mu nejak zabranit?



    Diky za vase odpovedi.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    17.6.2010 18:20 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Mě to nepřijde nenormální. U mě se "to" chová stejně. Nejspíš si server sám začne povídat s tolika klienty, na kolik stačí backlog. Stejně, když nad tím tak přemýšlím, co bys chtěl s klientem dělat jiného než ho přijmout (accept()), i když (zrovna v tomto konkrétním případě) ho poté případně odmítneš okamžitým close()? Tím chci říct, že když se spojení nakonec stejně acceptne, je asi optimální si s klientem začít povídat (poslat potvrzující paket) hned a nečekat na ten accept.

    BTW. v manuálové stránce accept(2) je zmínka, že protokolem vyžadujícím explicitní potvrzení přijetí je třeba DECNet - z toho bych vyvozoval, že se to u TCP chová spíše tak, jak naznačuji.
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    18.6.2010 18:16 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    To co popisuješ je chování funkce listen, takže bych řekl, že je to chování normální. Netuším jak tomu zabránit.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    19.6.2010 11:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Je toto chovani normalni?
    Pokud vím, tak toto chování neporušuje specifikované chování ani jedné z vyjmenovaných funkcí ani protokolu TCP.

    Fyzicky se děje to, že connect naváže spojení na úrovni TCP a write někam do toho spojení zapíše data (která pak zůstanou viset v nějakém bufferu buď na klientovi nebo na serveru). To ale ničemu nevadí.

    Podle specifikace se můžete spolehnout pouze na to, že server z těch dat nepřečte ani bajt, dokud nezavolá accept (navázání spojení na obou stranách) a že pokud klient poslal nejprv A a pak B, tak server který přečetl B tak také před tím přečetl A (proudové chování).
    Da se mu nejak zabranit?

    Nevím o tom a hlavně byste se o to neměl pokoušet. Pokud potřebujete nějak synchronizovat klienta se serverem tak si na to udělejte nějaký mechanizmus nad tím TCP (posílejte si synchronizační zprávy).
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.