abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 23:55 | Nová verze

Oracle vydal verzi 1.0 univerzálního virtuálního stroje GraalVM, který umožňuje běh programů napsaných v jazycích založených na JVM, JavaScript, LLVM bitcode a experimentálně Ruby, R a Python.

razor | Komentářů: 1
24.4. 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.4. 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (18%)
Celkem 381 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: socket

    17.6.2010 13:57 Sten Fil | skóre: 4
    socket
    Přečteno: 260×
    Ahoj,

    mam na linuxu client, server TCP komunikaci.



    Server Listen socket:

    socket, bind, listen.



    Client socket:

    socket, connect



    Neprovadim zadne dodatecne nastaveni setsockopt



    1. Server otevre listen socket

    2. Pomoci select ceka na pripojeni klienta.

    3. Po prichodu pozadavku na spojeni se provadi pred provedenim accept nejake akce na jejichz zaklade dojde k prijmu nebo odmitnuti clienta.



    Zajimave je, ze jeste pred provedenim accept na serveru je v klientu uspesne proveden connect i write dat na server.



    Je toto chovani normalni?

    Da se mu nejak zabranit?



    Diky za vase odpovedi.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    17.6.2010 18:20 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Mě to nepřijde nenormální. U mě se "to" chová stejně. Nejspíš si server sám začne povídat s tolika klienty, na kolik stačí backlog. Stejně, když nad tím tak přemýšlím, co bys chtěl s klientem dělat jiného než ho přijmout (accept()), i když (zrovna v tomto konkrétním případě) ho poté případně odmítneš okamžitým close()? Tím chci říct, že když se spojení nakonec stejně acceptne, je asi optimální si s klientem začít povídat (poslat potvrzující paket) hned a nečekat na ten accept.

    BTW. v manuálové stránce accept(2) je zmínka, že protokolem vyžadujícím explicitní potvrzení přijetí je třeba DECNet - z toho bych vyvozoval, že se to u TCP chová spíše tak, jak naznačuji.
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    18.6.2010 18:16 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    To co popisuješ je chování funkce listen, takže bych řekl, že je to chování normální. Netuším jak tomu zabránit.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    19.6.2010 11:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Je toto chovani normalni?
    Pokud vím, tak toto chování neporušuje specifikované chování ani jedné z vyjmenovaných funkcí ani protokolu TCP.

    Fyzicky se děje to, že connect naváže spojení na úrovni TCP a write někam do toho spojení zapíše data (která pak zůstanou viset v nějakém bufferu buď na klientovi nebo na serveru). To ale ničemu nevadí.

    Podle specifikace se můžete spolehnout pouze na to, že server z těch dat nepřečte ani bajt, dokud nezavolá accept (navázání spojení na obou stranách) a že pokud klient poslal nejprv A a pak B, tak server který přečetl B tak také před tím přečetl A (proudové chování).
    Da se mu nejak zabranit?

    Nevím o tom a hlavně byste se o to neměl pokoušet. Pokud potřebujete nějak synchronizovat klienta se serverem tak si na to udělejte nějaký mechanizmus nad tím TCP (posílejte si synchronizační zprávy).
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.