abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 16:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:33 | Komunita

V australském Hobartu probíhá tento týden konference linux.conf.au 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 36
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 303 hlasů
 Komentářů: 24, poslední dnes 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Java: JTable cell renderer

    Jardík avatar 12.8.2010 16:19 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Java: JTable cell renderer
    Přečteno: 745×
    Příloha:
    Potřebuji napsat vlastní cell renderer pro JTable (potřebuju renderovat datum ve vlastním formátu). Momentálně mám něco takového:
    final class DateTableRenderer extends DefaultTableCellRenderer
    {
    	DateFormat m_formatter;
    
    	public DateTableRenderer() {
    		super();
    		m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM);
    	}
    
    	@Override
    	public void setValue(Object value) {
    		setText((value == null) ? "" : m_formatter.format(value));
    	}
    }
    
    Problém však je, že takto renderovaná buňka nerespektuje look&feel, viz obrázek (modrá tečka je řádek, který má focus, červená znázorňuje pozici kurzoru). Zkoušel jsem setOpacity() a to nemá na výsledek vliv. Otázkou tedy je, jak to správně napsat, aby to vypadalo "hezky".
    Věřím v jednoho Boha.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    12.8.2010 17:06 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Nebylo by lepší v tomhle případě upravit model? Uživatelský renderer s přepsanou metodou setValue() jsem snad ještě neviděl… U rendereru je hlavně důležitý způsob jeho použití, chtělo by vidět kód, kterým ho nastavujete do tabulky. Kžadopádně bych v setValue() nevolal setText(), ale super.setValue().
    Jardík avatar 12.8.2010 17:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Ten kód jsem našel v tutoriálu na stránkách Oraclu. Jinak model vlastní mám, ale ten přece nekreslí. Na nastevení rendereru používám JTable.setDefaultRenderer(Date.class, new DateTableRenderer());. Můj model pro ten column vrací právě Date.class (metoda getColumnClass(int)).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 12.8.2010 17:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Jinak DefaultTableCellRenderer.setValue stejně volá setText((value == null) ? "" : value.toString());
    Věřím v jednoho Boha.
    12.8.2010 17:57 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Mohl byste v module místo data mít rovnou jeho textovou formu. Prve jsem si nevšiml toho pruhování tabulky – to určitě není standardní DefaultTableCellRenderer, ale nějaký uživatelský, takže ten váš budete muset oddědit od toho, který se používá ve zbytku tabulky (a nebo v tom vašem implementovat stejné vykreslování).
    Jardík avatar 12.8.2010 19:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Tak jsem zjistil, že pokud nenastavím ten renderer, tak se použije vždy renderer z nastavené Look&Feel (pomocí UIManager), v mém případě org.pushingpixels.substance.api.renderers.SubstanceDefaultTableCellRenderer$DateRenderer. Jenže to mi není moc platný, když potřebuju, aby se to renderovalo správně pro každý nastavený UI Look&Feel, pouze potřebuju změnit text. Když zase budu v modelu vracet přímo text a né datum, tak mi zase bude špatně fungovat řazení data a budu muset předělávat to :-(
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 12.8.2010 19:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    A teď teda problém kvůli tomu řazení. Když to vrací String, tak můj komparátor pro daný sloupec (nastavený v TableRowSorter.setComparator) dostane k porovnání už ty Stringy.
    Věřím v jednoho Boha.
    12.8.2010 19:59 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Tak si vytvořte wrapper kolem rendereru. Z tabulky si vytáhnete aktuální renderer, ten vložíte jako implementaci do vašeho wrapperu a tabulce nastavíte jako renderer váš wrapper. A ten wrapper nebude dělat nic jiného, než měnit hodnotu, všechno ostatní deleguje na interní implementaci.
    Jardík avatar 12.8.2010 20:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Příloha:
    Udělal jsem to takto:
    final class DateTableRenderer implements TableCellRenderer
    {
    	DateFormat m_formatter;
    	TableCellRenderer m_stringRenderer;
    
    	public DateTableRenderer(TableCellRenderer stringRenderer) {
    		super();
    		m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM);
    		m_stringRenderer = stringRenderer;
    	}
    
    	public Component getTableCellRendererComponent(JTable table, Object value, boolean isSelected, boolean hasFocus, int row, int column) {
    		if (value == null) {
    			return null;
    		}
    		else {
    			String str = m_formatter.format((Date)value);
    			return m_stringRenderer.getTableCellRendererComponent(table, str, isSelected, hasFocus, row, column);
    		}
    	}
    }
    
    Nastavím ho takto: setDefaultRenderer(Date.class, new DateTableRenderer(getDefaultRenderer(String.class)));. Výsledek je trochu jiný, ale pořád špatný. Jestli implementuju přímo TableCellRenderer nebo podědím z DefaultTableRenderer a překryju tu metodu nemá žádný vliv ...
    Věřím v jednoho Boha.
    12.8.2010 20:36 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Vrací to getDefaultRenderer(String.class) ten správný renderer (tj. ten z vámi použitého L&F)? Pokud ano, pak už mne napadá jedině možnost, že ten L&F ten renderer nějak částečně obchází, nebo že si tam někde zjišťuje typ rendereru, a pokud je nastaven ten „vlastní“ renderer, chová se to k němu nějak jinak. Chtělo by to podívat se na implementace toho rendereru a TableUI v tom L&F.
    12.8.2010 20:40 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Ještě doporučuju podívat se na Substance look and feel - FAQ dotaz č. 14 a zmíněný odkaz, jestli z toho něco nevyčtete.
    Jardík avatar 12.8.2010 21:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java: JTable cell renderer
    Moc jste mě nepotěšil :-(
    final class DateTableRenderer extends org.pushingpixels.substance.api.renderers.SubstanceDefaultTableCellRenderer
    {
    	DateFormat m_formatter;
    
    	public DateTableRenderer() {
    		super();
    		m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM);
    	}
    
    	@Override
    	public void setValue(Object value) {
    		setText(value == null ? "" : m_formatter.format((Date)value));
    	}
    }
    
    Výše napsaný renderer funguje správně. Akorát jsem teď omezený na Substance L&F. Já jsem s ním spokojený, ale jinému uživateli se třeba líbit nemusí. Ještě kouknu na zdroják substance L&F, jak to kreslí, jestli by to šlo nějak lépe.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.