abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
7.12. 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
7.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
6.12. 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
6.12. 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
5.12. 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
5.12. 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 50
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (8%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 799 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: uvaha: optimalizacia

11.10.2010 21:23 mato
uvaha: optimalizacia
Přečteno: 357×
cafte,
moja otazka nie je ani tak problem, ako uvaha, ci sa tak realne uvazuje pri rieseni problemu. hned na zaciatok podotknem, ze nie, nejedna sa o ziadnu domacu ulohu, ako by mohol niekto upozornit. strucne k problemu:

zakladna datova struktura je splay strom, relevantne casti kodu z headru a src:


typedef void* ndata_t;

struct node {
        struct node     *left;                                  /* left child */
        struct node     *right;                                 /* right child */
        struct node     *parent;                                /* parent */
        uint64_t        ID;
        ndata_t         data;                                   /* data */
};

typedef int (*f_stn_deldata)(ndata_t ndata);                    /* splaytree node delete data*/

static f_stn_deldata stn_deldata;

kde stn_deldata je pointer na userom zadefinovanu funkciu na zmazanie dat - ak by tieto data boli vytvorene dynamicky. pri mazani stromu volam funkciu, ktora prechadza rekurzivne nody a nasledne ich maze .. a tu sa zacina moja uvaha .. pseudokod pri mazani:


destroy(struct node* n) {
  ..
  ..
  if (n->left) destroy(n->left);
  if (n->right) destroy(n->right); 

   /* tu prichadza na rad moja uvaha */
 
    if ( stn_deldata )    stn_deldata (n->data);

   ..
   zmaz nodu 
   ..

}
jedna sa mi o to, ze ten if sa bude vykonavat pri kazdom jednom mazani .. pri par polozkach je to jedno, pri 10mil, pripadne 1 mild. to uz aj stoji za uvahu ..

riesenie by bolo jednoduche - vytvorit dalsiu fciu destroy_nodata a tu volat rekurzivne .. logika, kt. fciu volat by bola v hlavnej st_destroy fcii

teoreticka otazka - ma zmysel sa zaoberat takouto optimalizaciou ? je to best practice ci ..?

Odpovědi

11.10.2010 23:41 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
To neries, rozdiel je zanedbatelny.
12.10.2010 13:13 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
ma to v celku zaujima, ze ci to ma nejaky vyznamny impact, pripadne ci to vie kompiler optimalizovat pri prekladani (ked zisti, ze ta podmienka je always false napr.)

nieco podobne ako napriklad, ked mam fciu compare(n1,n2), a mam nasledovny kod:


 ..
 if ( (compare(n1,n2)) <0 ) { 
   /* do something */ 
 } 
 else if ( (compare(n1,n2))== 0) {
    /* do something else */  
 }
 ..
ci sa bude compare volat zadazkym, alebo si to vie zoptimalizovat a bude sa volat len raz a potom sa uz bude odkazovat na vysledok ..
chcelo by si to precitat do hlbky problematiku kompilatorov a optimalizacie, ale na to nemam moc cas .. preto som sa spytal, ci to niekto neriesi a nevie teda povedat
12.10.2010 18:30 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Ak sa staticky (pri kompilacii) da zistit, ze podmienka je vzdy false, tak by mal kompilator so zapnutou optimalizaciou dany kod uplne vypustit.

Ten priklad s volanim funkcie compare() je ina vec. Ked sa ma funkcia compare() volat len raz, tak to treba patricne zapisat, tzn. vysledok volania ulozit do pomocnej premennej a nasledne pracovat s nou. To je zmysluplna optimalizacia (nielen z pohladu vykonu ale aj struktury programu).
12.10.2010 19:45 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
jasne, ten compare nebol asi najlepsi priklad (v kode to riesim ako spominas - cez tmp premennu)
skusal som sa hrat a pozerat, aky je rozdiel medzi `cistym' gcc a gcc -O3 na trivialnom priklade:


int main()
{
        int x = 0;
        if ( x ) return 1;

        return 0;
}
raz skompilovane gcc -c test.c, druhy krat gcc -O3 -c test.c

spatne som sa pozrel cez objdump -d test.o - jasne bolo vidno, ze podmienku uz ani nekontroluje a rovno vrati 0 v druhom pripade:


test.o:     file format elf64-x86-64

Disassembly of section .text:

0000000000000000 <main>:
   0:   31 c0                   xor    %eax,%eax
   2:   c3                      retq
k tej mojej otazke - neda sa povedat pri kompilacii, ci je alebo nie je def. - to sa zisti az pri linkovani .. resp., striktne asi vzato, stn_deldata je zadef. ako neinicializovana premenna pri kompilovani (az st_init ju nastavi bud na NULL alebo na adresu user fcie)
12.10.2010 19:11 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Pri gcc môžeš použiť atribúty pure alebo const a kompilátor by tam potom mohol volať tú funkciu len raz (netuším, či je také niečo aj v iných kompilátoroch), ale univerzálnejšie je určite to vyššie riešenie.
12.10.2010 13:03 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Smysl zabejvat se jakoukoli optimalizaci predtim nez mas v ruce data z profileru je podle myho nesmysl. Dobrej design ano -- vedet kam patri strom, kam hashmapa, kam spojovej seznam, ale tohle uz je IMHO moc :)
12.10.2010 13:04 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Rozhodně ne. Volání funkce je mnohem dražší než if, takže pokud uděláte druhou funkci, která bude strom procházet, bude to pomalejší, než když v každé iteraci provedete onen if.
12.10.2010 13:21 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
st_destroy sa vola vzdy, ta potom "spusti" hlavnu destroy fciu, ktoru som spominal hore .. user teda v kode pouzije:

   /* init s user def. compare/dump/destroy fciami */
   struct splaytree *st = st_init(mycompare, mydump, mydestroy); 
   ..
   ..
   /* konecny destroy */
   st_destroy(st);
kde st_destroy(struct splaytree *st) vola st_destroy_nodes(struct node* n), ktora sa vola rekurzivne (to je prave to telo fcie, ktore som v mojom prispevku nazval len destroy

takze v hlavnej st_destroy by som sa rozhodol, ci sa bude volat rekurznivne "s data delete", alebo len "node delete" ..

ano, mozno je to moc spekulativne, zaujima ma vsak nazor, priapdne skusenosti druhych

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.