abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:25 | IT novinky

Do prodeje (Farnell) se dostal jednodeskový počítač Tinker Board (unboxing). Jedná se o konkurenci Raspberry Pi 3 od společnosti Asus. Porovnání (jpg) těchto počítačů například na CNXSoft. Cena Tinker Boardu je 55 £.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:44 | Zajímavý projekt

Byla zveřejněna pravidla hackerské soutěže Pwn2Own 2017, jež proběhne od 15. do 17. března v rámci bezpečnostní konference CanSecWes ve Vancouveru. Soutěžit se bude o více než milion dolarů v pěti kategoriích. Letos se bude útočit i na Ubuntu. Jedná se již o 10. ročník této soutěže.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 13:33 | Nová verze

Po sedmi měsících vývoje od vydání verze 5.7 byla vydána verze 5.8 (YouTube) toolkitu Qt. Z novinek lze zmínit například Qt Lite pro vestavěná zařízení. Nově jsou plně podporovány moduly Qt Wayland Compositor (YouTube) a Qt SCXML (YouTube). Současně byla vydána verze 4.2.1 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:52 | Pozvánky

Lednový Prague Containers Meetup se koná ve čtvrtek 26. ledna 2017 od 18:00 v Apiary, Pernerova 49, Praha 8. Přijďte se podívat na přednášky o Enterprise Kubernetes a Jenkins as a code.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
dnes 11:40 | Pozvánky

Program letošního ročníku konference Prague PostgreSQL Developer Days, která se koná již 15. a 16. února 2017 na ČVUT FIT, Thákurova 9, Praha 6, byl dnes zveřejněn. Najdete ho na stránkách konference včetně anotací přednášek a školení. Registrace na konferenci bude otevřena zítra (24. ledna) v brzkých odpoledních hodinách.

TomasVondra | Komentářů: 0
včera 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (11%)
 (2%)
 (73%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 377 hlasů
 Komentářů: 31, poslední dnes 19:19
Rozcestník
Reklama

Dotaz: uvaha: optimalizacia

11.10.2010 21:23 mato
uvaha: optimalizacia
Přečteno: 358×
cafte,
moja otazka nie je ani tak problem, ako uvaha, ci sa tak realne uvazuje pri rieseni problemu. hned na zaciatok podotknem, ze nie, nejedna sa o ziadnu domacu ulohu, ako by mohol niekto upozornit. strucne k problemu:

zakladna datova struktura je splay strom, relevantne casti kodu z headru a src:


typedef void* ndata_t;

struct node {
        struct node     *left;                                  /* left child */
        struct node     *right;                                 /* right child */
        struct node     *parent;                                /* parent */
        uint64_t        ID;
        ndata_t         data;                                   /* data */
};

typedef int (*f_stn_deldata)(ndata_t ndata);                    /* splaytree node delete data*/

static f_stn_deldata stn_deldata;

kde stn_deldata je pointer na userom zadefinovanu funkciu na zmazanie dat - ak by tieto data boli vytvorene dynamicky. pri mazani stromu volam funkciu, ktora prechadza rekurzivne nody a nasledne ich maze .. a tu sa zacina moja uvaha .. pseudokod pri mazani:


destroy(struct node* n) {
  ..
  ..
  if (n->left) destroy(n->left);
  if (n->right) destroy(n->right); 

   /* tu prichadza na rad moja uvaha */
 
    if ( stn_deldata )    stn_deldata (n->data);

   ..
   zmaz nodu 
   ..

}
jedna sa mi o to, ze ten if sa bude vykonavat pri kazdom jednom mazani .. pri par polozkach je to jedno, pri 10mil, pripadne 1 mild. to uz aj stoji za uvahu ..

riesenie by bolo jednoduche - vytvorit dalsiu fciu destroy_nodata a tu volat rekurzivne .. logika, kt. fciu volat by bola v hlavnej st_destroy fcii

teoreticka otazka - ma zmysel sa zaoberat takouto optimalizaciou ? je to best practice ci ..?

Odpovědi

11.10.2010 23:41 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
To neries, rozdiel je zanedbatelny.
12.10.2010 13:13 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
ma to v celku zaujima, ze ci to ma nejaky vyznamny impact, pripadne ci to vie kompiler optimalizovat pri prekladani (ked zisti, ze ta podmienka je always false napr.)

nieco podobne ako napriklad, ked mam fciu compare(n1,n2), a mam nasledovny kod:


 ..
 if ( (compare(n1,n2)) <0 ) { 
   /* do something */ 
 } 
 else if ( (compare(n1,n2))== 0) {
    /* do something else */  
 }
 ..
ci sa bude compare volat zadazkym, alebo si to vie zoptimalizovat a bude sa volat len raz a potom sa uz bude odkazovat na vysledok ..
chcelo by si to precitat do hlbky problematiku kompilatorov a optimalizacie, ale na to nemam moc cas .. preto som sa spytal, ci to niekto neriesi a nevie teda povedat
12.10.2010 18:30 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Ak sa staticky (pri kompilacii) da zistit, ze podmienka je vzdy false, tak by mal kompilator so zapnutou optimalizaciou dany kod uplne vypustit.

Ten priklad s volanim funkcie compare() je ina vec. Ked sa ma funkcia compare() volat len raz, tak to treba patricne zapisat, tzn. vysledok volania ulozit do pomocnej premennej a nasledne pracovat s nou. To je zmysluplna optimalizacia (nielen z pohladu vykonu ale aj struktury programu).
12.10.2010 19:45 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
jasne, ten compare nebol asi najlepsi priklad (v kode to riesim ako spominas - cez tmp premennu)
skusal som sa hrat a pozerat, aky je rozdiel medzi `cistym' gcc a gcc -O3 na trivialnom priklade:


int main()
{
        int x = 0;
        if ( x ) return 1;

        return 0;
}
raz skompilovane gcc -c test.c, druhy krat gcc -O3 -c test.c

spatne som sa pozrel cez objdump -d test.o - jasne bolo vidno, ze podmienku uz ani nekontroluje a rovno vrati 0 v druhom pripade:


test.o:     file format elf64-x86-64

Disassembly of section .text:

0000000000000000 <main>:
   0:   31 c0                   xor    %eax,%eax
   2:   c3                      retq
k tej mojej otazke - neda sa povedat pri kompilacii, ci je alebo nie je def. - to sa zisti az pri linkovani .. resp., striktne asi vzato, stn_deldata je zadef. ako neinicializovana premenna pri kompilovani (az st_init ju nastavi bud na NULL alebo na adresu user fcie)
12.10.2010 19:11 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Pri gcc môžeš použiť atribúty pure alebo const a kompilátor by tam potom mohol volať tú funkciu len raz (netuším, či je také niečo aj v iných kompilátoroch), ale univerzálnejšie je určite to vyššie riešenie.
12.10.2010 13:03 Jakub
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Smysl zabejvat se jakoukoli optimalizaci predtim nez mas v ruce data z profileru je podle myho nesmysl. Dobrej design ano -- vedet kam patri strom, kam hashmapa, kam spojovej seznam, ale tohle uz je IMHO moc :)
12.10.2010 13:04 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
Rozhodně ne. Volání funkce je mnohem dražší než if, takže pokud uděláte druhou funkci, která bude strom procházet, bude to pomalejší, než když v každé iteraci provedete onen if.
12.10.2010 13:21 mato
Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
st_destroy sa vola vzdy, ta potom "spusti" hlavnu destroy fciu, ktoru som spominal hore .. user teda v kode pouzije:

   /* init s user def. compare/dump/destroy fciami */
   struct splaytree *st = st_init(mycompare, mydump, mydestroy); 
   ..
   ..
   /* konecny destroy */
   st_destroy(st);
kde st_destroy(struct splaytree *st) vola st_destroy_nodes(struct node* n), ktora sa vola rekurzivne (to je prave to telo fcie, ktore som v mojom prispevku nazval len destroy

takze v hlavnej st_destroy by som sa rozhodol, ci sa bude volat rekurznivne "s data delete", alebo len "node delete" ..

ano, mozno je to moc spekulativne, zaujima ma vsak nazor, priapdne skusenosti druhych

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.