abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 23:55 | Nová verze

Oracle vydal verzi 1.0 univerzálního virtuálního stroje GraalVM, který umožňuje běh programů napsaných v jazycích založených na JVM, JavaScript, LLVM bitcode a experimentálně Ruby, R a Python.

razor | Komentářů: 1
24.4. 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.4. 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (18%)
Celkem 380 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: uvaha: optimalizacia

    11.10.2010 21:23 mato
    uvaha: optimalizacia
    Přečteno: 363×
    cafte,
    moja otazka nie je ani tak problem, ako uvaha, ci sa tak realne uvazuje pri rieseni problemu. hned na zaciatok podotknem, ze nie, nejedna sa o ziadnu domacu ulohu, ako by mohol niekto upozornit. strucne k problemu:

    zakladna datova struktura je splay strom, relevantne casti kodu z headru a src:

    
    typedef void* ndata_t;
    
    struct node {
            struct node     *left;                                  /* left child */
            struct node     *right;                                 /* right child */
            struct node     *parent;                                /* parent */
            uint64_t        ID;
            ndata_t         data;                                   /* data */
    };
    
    typedef int (*f_stn_deldata)(ndata_t ndata);                    /* splaytree node delete data*/
    
    static f_stn_deldata stn_deldata;
    
    
    kde stn_deldata je pointer na userom zadefinovanu funkciu na zmazanie dat - ak by tieto data boli vytvorene dynamicky. pri mazani stromu volam funkciu, ktora prechadza rekurzivne nody a nasledne ich maze .. a tu sa zacina moja uvaha .. pseudokod pri mazani:
    
    
    destroy(struct node* n) {
      ..
      ..
      if (n->left) destroy(n->left);
      if (n->right) destroy(n->right); 
    
       /* tu prichadza na rad moja uvaha */
     
        if ( stn_deldata )    stn_deldata (n->data);
    
       ..
       zmaz nodu 
       ..
    
    }
    
    jedna sa mi o to, ze ten if sa bude vykonavat pri kazdom jednom mazani .. pri par polozkach je to jedno, pri 10mil, pripadne 1 mild. to uz aj stoji za uvahu ..

    riesenie by bolo jednoduche - vytvorit dalsiu fciu destroy_nodata a tu volat rekurzivne .. logika, kt. fciu volat by bola v hlavnej st_destroy fcii

    teoreticka otazka - ma zmysel sa zaoberat takouto optimalizaciou ? je to best practice ci ..?

    Odpovědi

    11.10.2010 23:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    To neries, rozdiel je zanedbatelny.
    12.10.2010 13:13 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    ma to v celku zaujima, ze ci to ma nejaky vyznamny impact, pripadne ci to vie kompiler optimalizovat pri prekladani (ked zisti, ze ta podmienka je always false napr.)

    nieco podobne ako napriklad, ked mam fciu compare(n1,n2), a mam nasledovny kod:

    
     ..
     if ( (compare(n1,n2)) <0 ) { 
       /* do something */ 
     } 
     else if ( (compare(n1,n2))== 0) {
        /* do something else */  
     }
     ..
    
    ci sa bude compare volat zadazkym, alebo si to vie zoptimalizovat a bude sa volat len raz a potom sa uz bude odkazovat na vysledok ..
    chcelo by si to precitat do hlbky problematiku kompilatorov a optimalizacie, ale na to nemam moc cas .. preto som sa spytal, ci to niekto neriesi a nevie teda povedat
    12.10.2010 18:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    Ak sa staticky (pri kompilacii) da zistit, ze podmienka je vzdy false, tak by mal kompilator so zapnutou optimalizaciou dany kod uplne vypustit.

    Ten priklad s volanim funkcie compare() je ina vec. Ked sa ma funkcia compare() volat len raz, tak to treba patricne zapisat, tzn. vysledok volania ulozit do pomocnej premennej a nasledne pracovat s nou. To je zmysluplna optimalizacia (nielen z pohladu vykonu ale aj struktury programu).
    12.10.2010 19:45 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    jasne, ten compare nebol asi najlepsi priklad (v kode to riesim ako spominas - cez tmp premennu)
    skusal som sa hrat a pozerat, aky je rozdiel medzi `cistym' gcc a gcc -O3 na trivialnom priklade:
    
    
    int main()
    {
            int x = 0;
            if ( x ) return 1;
    
            return 0;
    }
    
    raz skompilovane gcc -c test.c, druhy krat gcc -O3 -c test.c

    spatne som sa pozrel cez objdump -d test.o - jasne bolo vidno, ze podmienku uz ani nekontroluje a rovno vrati 0 v druhom pripade:

    
    test.o:     file format elf64-x86-64
    
    Disassembly of section .text:
    
    0000000000000000 <main>:
       0:   31 c0                   xor    %eax,%eax
       2:   c3                      retq
    
    k tej mojej otazke - neda sa povedat pri kompilacii, ci je alebo nie je def. - to sa zisti az pri linkovani .. resp., striktne asi vzato, stn_deldata je zadef. ako neinicializovana premenna pri kompilovani (az st_init ju nastavi bud na NULL alebo na adresu user fcie)
    12.10.2010 19:11 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    Pri gcc môžeš použiť atribúty pure alebo const a kompilátor by tam potom mohol volať tú funkciu len raz (netuším, či je také niečo aj v iných kompilátoroch), ale univerzálnejšie je určite to vyššie riešenie.
    12.10.2010 13:03 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    Smysl zabejvat se jakoukoli optimalizaci predtim nez mas v ruce data z profileru je podle myho nesmysl. Dobrej design ano -- vedet kam patri strom, kam hashmapa, kam spojovej seznam, ale tohle uz je IMHO moc :)
    12.10.2010 13:04 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    Rozhodně ne. Volání funkce je mnohem dražší než if, takže pokud uděláte druhou funkci, která bude strom procházet, bude to pomalejší, než když v každé iteraci provedete onen if.
    12.10.2010 13:21 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: uvaha: optimalizacia
    st_destroy sa vola vzdy, ta potom "spusti" hlavnu destroy fciu, ktoru som spominal hore .. user teda v kode pouzije:
    
       /* init s user def. compare/dump/destroy fciami */
       struct splaytree *st = st_init(mycompare, mydump, mydestroy); 
       ..
       ..
       /* konecny destroy */
       st_destroy(st);
    
    kde st_destroy(struct splaytree *st) vola st_destroy_nodes(struct node* n), ktora sa vola rekurzivne (to je prave to telo fcie, ktore som v mojom prispevku nazval len destroy

    takze v hlavnej st_destroy by som sa rozhodol, ci sa bude volat rekurznivne "s data delete", alebo len "node delete" ..

    ano, mozno je to moc spekulativne, zaujima ma vsak nazor, priapdne skusenosti druhych

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.