abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:33 | IT novinky

Josef Průša představil na Maker Faire v New Yorku svou novou 3D tiskárnu Original Prusa i3 MK3. Z novinek (YouTube) lze zdůraznit senzor filamentu, výměnnou magnetickou podložku, rychlejší tisk nebo rozpoznání uskočené vrstvy, výpadku napájení a výpadku filamentu (YouTube).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 17:22 | Komunita

Martin Flöser představil na svém blogu projekt XFree KWin. Cílem projektu je rozběhnout správce oken KWin na Waylandu bez XWaylandu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 16:55 | Komunita

Do pátku 29. září probíhá v Praze v hotelu Hilton konference SUSECON 2017 pořádaná společností SUSE. Dění na konferenci lze sledovat na Twitteru. Nils Brauckmann, CEO společnosti SUSE, vítá účastníky konference na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 07:00 | Komunita

Příspěvek na blogu společnosti Yubico informuje o začlenění podpory bezpečnostních klíčů FIDO U2F do Firefoxu Nightly. Dosud bylo možné dvoufázové ověření pomocí FIDO U2F ve Firefoxu zajistit pouze pomocí doplňku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 06:00 | Humor

Adobe PSIRT (Adobe Product Security Incident Response Team) neúmyslně zveřejnil (archive) na svém blogu svůj soukromý OpenPGP klíč. Klíč byl revokován a vygenerován nový. Nelze nezmínit xkcd 1553 - Veřejný klíč.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.9. 20:00 | Nová verze

Byla vydána (cgit) verze 0.99 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Jedná se o release candidate verze 1.0. Přehled úkolů, které je nutno ještě dodělat, na Phabricatoru. Pitivi je k dispozici také ve formátu Flatpak.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.9. 17:11 | Komunita

Microsoft s Canonicalem představili linuxové jádro Ubuntu optimalizováno pro cloudové služby Microsoft Azure (linux-azure). Jako výchozí je toto menší a výkonnější jádro použito již v Ubuntu Cloud Images for Ubuntu 16.04 LTS. Canonical zatím nenabízí patchování tohoto jádra za běhu systému (Canonical Livepatch Service).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.9. 14:55 | Komunita

Facebook oznámil, že přelicencuje open source projekty React, Jest, Flow a Immutable.js ze své vlastní kontroverzní licence BSD+Patents na licenci MIT. Stane se tak tento týden s vydáním Reactu 16. Jedním z důvodů přelicencování bylo oznámení nadace Apache, že software pod Facebook BSD+Patents licencí nesmí být součástí produktů pod touto nadací [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.9. 21:44 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 9.0 byla vydána verze 10.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.9. 18:11 | Nová verze

Společnost Oracle oficiálně oznámila vydání Java SE 9 (JDK 9), Java Platform Enterprise Edition 8 (Java EE 8) a Java EE 8 Software Development Kit (SDK). Java SE 9 přináší více než 150 nových vlastností.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (5%)
 (3%)
 (17%)
 (75%)
Celkem 576 hlasů
 Komentářů: 23, poslední 24.9. 18:12
    Rozcestník

    Dotaz: Výhody objektového systému založeném na prototypech...

    27.10.2010 08:51 jose
    Výhody objektového systému založeném na prototypech...
    Přečteno: 286×
    Proč je class based oo oblíbenější než prototype based OO? Například Javascript má prototype based oo ale lidé ho spíše používají jako funkcionální nebo používají nějaký framework.

    Dokázal by tu někdo posoudit výhody/nevýhody/rozdíly mezi objektovým systémem založeným na prototypech, class based oo a oo založeným na zasílání zpráv jako má například smalltalk?

    Odpovědi

    27.10.2010 10:19 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výhody objektového systému založeném na prototypech...
    Můj názor může být ovlivněn tím, že jsem se daleko dřív setkal s OO založeným na třídách a prototypové OO znám jenom z JavaScriptu a nepoužívám ho moc často. Ale připadá mi, že OO založené na třídách umožňuje vytvářet model přirozeněji. Ale možná je to taky jenom implementací v JavaScriptu, která se podle mne používá nepohodlně a prototypová dědičnost tam moc není provázána s dalšími vlastnostmi jazyka.
    27.10.2010 13:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výhody objektového systému založeném na prototypech...
    Já mám dojem, že rozdíl mezi třídami a jejich instancemi je "přirozený" – člověk zcela běžně abstrahuje, vytváří si v hlavě modely (třídy), a nezaměňuje je s objekty z reálného světa (instance).

    Na druhou stranu, něco takového je v prototypových jazycích jen otázkou konvence: některé objekty se používají jako "třídy", některé jako "instance" (často se tahle konvence zvýrazňuje tak, že identifikátory "tříd" se tvoří jinak než identifikátory "instancí").

    Mimochodem objektový model JavaScriptu je podle mne dost zvláštním mixem prototypového a třídního (viz klíčová slova new či instanceof), který není podobný žádnému jinému jazyku. Ale dokud člověk nechce dědičnost, dá se to používat.

    Zasílání zpráv s tím moc nesouvisí; SmallTalk má objektový model třídní, Self třeba prototypový. Pokud vím, obvykle se rozlišují tři modely: třídy, prototypy a multimetody (v pořadí od nejčastěji používaného k nejflexibilnějšímu :-) ).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    28.10.2010 18:15 Pavel Křivánek | skóre: 24 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výhody objektového systému založeném na prototypech...
    Ten rozdíl je dobře vidět při porovnání Smalltalku a Selfu, což je varianta Smalltalku z roku 1986 založená na prototypech. Objektový model JavaScriptu z něj vychází, i když ve zjednodušené formě.

    Tím, že Self použil prototypy, Smalltalk elegantně rozšířil o dynamickou a násobnou dědičnost, mixiny, lépe pracuje s metodami a uzávěry a kdyby tak restriktivně nekontroloval konflikty slotů, mohl by i jmenné prostory. To vše navíc tím, že Smalltalk zjednodušil a výrazně zrychlil (svého času byla nejrychlejší implementace Javy a Smalltalku napsána v Selfu).

    Abych opravil tvůj dotaz, objektový systém založený na prototypech, třídní objektový model a zasílání zpráv nejsou v žádném konfliktu. Smalltalk je class-based a používá zasílání zpráv, Self používá prototypy a také používá zasílání zpráv.

    Co se týče elegance, čistoty a i řady praktických aspektů, je prototypový objektový model lepší než třídní.

    Přesto Self dnes udržuje při životě jen malá hrstka nadšenců (http://selflanguage.org/).

    Těch důvodů je více, ale jedním z těch důležitějších bude paradoxně velká dynamičnost prototypových jazyků. Z toho plyne, že se pro ně hůře dělají vývojové nástroje a hůře se udržuje přehled v projektech.

    Programátoři jsou především u velkých projektů mnohem více odkázáni na vzájemné dohody a standardy. To je velká potíž JavaScriptu, který je ve své podstatě zakuklený metajazyk, ale na rozdíl od ostatních (jako Smalltalk, Lisp...) se u něj nevyvinula rozsáhlá standardní knihovna, takže dnes si konkuruje několik odlišných přístupů (např. jQuery a Prototype) a ty navíc prakticky nepočítají s tím, že by se JavaScript používal mimo webové prohlížeče.

    Mimochodem, podobné prostředí, jako má Self, existuje i pro JavaScript: http://adamspitz.com/Lively-Outliners/example.xhtml

    Mír je, když se střílí jinde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.