abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 69
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 417 hlasů
 Komentářů: 35, poslední dnes 19:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel

    17.11.2010 01:18 sudcadred
    ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel
    Přečteno: 217×
    Dobry den,

    toto je skor trosku matematicky dotaz, ale zaujimalo by ma, ci existuje nejaka teoria, ako pokryt konecnu mnozinu cisiel prostrednictvom mnoziny vysledkov vzorcov co najefektivnejsie.

    Priklad: ------- Chcem pokryt mnozinu konecnych cisiel 0-1024. Vysledky vzorca (2^n) pokryju 11 cisiel (1%) Vysledky vzorca (prvocislo) pokryju 172 cisiel (16.8%) atd. atd. az v konecnom dosledku najdem mnozinu vzorcov, ktorych vysledky najefektivnejsie pokryvaju cisla 0-1024.

    PS. tato uvaha vznikla pri rozmyslani o novom algoritme pre komprimacne programy, ale teraz je to uz ciste akademicka zvedavost:)

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (mc_bizon)
    Víťa Šmíd avatar 17.11.2010 08:27 Víťa Šmíd | skóre: 41 | blog: vituv_blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel
    Při tomto zadání je nejefektivnější množina vzorců {n ↦ n}, ale hádám, že to jsi na mysli neměl :-). Bude to asi lépe chtít definovat to "nejefektivnější pokrytí".
    When Chuck Norris plays Monopoly, it affects the actual world economy. | Matematika pro normální lidi
    17.11.2010 15:09 sudcadred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel
    Pod najefektivnejsim pokrytim rozumiem minimalnu mnozinu vzorcov, ktora pokryje 100% mnoziny konecnych cisel:)
    17.11.2010 15:36 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel
    Teorii se říká Kolmogorovská složitost.
    17.11.2010 15:47 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel
    A mohl jste mu tam napsat rovnou, ze nikdo nevi, jak to spocitat (a nejspis to pro konecny vstup nepujde lepe nez zkousenim vsech moznosti).
    17.11.2010 15:54 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel
    nejspis to pro konecny vstup nepujde lepe nez zkousenim vsech moznosti

    Obecně to zkoušením možností nepůjde (problém zastavení). Zkoušení možností by pomohlo v případě, že by ty vzorce byly primitivně rekurzivní funkce.

    17.11.2010 17:45 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel
    To je pravda. Nicmene, predpokladam, ze kdyz hleda cosi jako dekompresni algoritmus, tak nejspis budou.
    17.11.2010 15:37 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ako zistit minimalnu mnozinu vzorcov na pokrytie konecnej mnoziny cisel

    Existuje pojem informace a entropie. Délka bitového řetězce, v kterém je informace kódována, by v ideálním případě (komresního algoritmu) mohla být stejná.

    Jenže do délky zkomprinovaných dat musíte započítat i délku dekompresního algoritmu – to je taky informace. Délka programu implementující daný algoritmus záleží na instrukční sadě.

    Nicméně i programy lze kódovat do čísel a ty nějak repreznotovat. Zabývá se tím teorie vyčíslelnosti.

    Aby to tak ale nebylo jednoduché, tak jako na potvoru, existuje nepřímá závislost mezi velikostí programu a časovou složitostí jeho běhu. Takže čím budete mít dokonalejší kompresi, tím si více počkáte.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.