abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 7
včera 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
včera 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
9.12. 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
9.12. 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 810 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Jak správně includovat C++ v NetBeans

19.12.2010 12:34 beginner
Jak správně includovat C++ v NetBeans
Přečteno: 515×
ahoj. V NetBeans 6.8 se učím základy C++. Pokud mám celý projekt v jednom souboru tak program funguje dobře. Pokud to ovšem rozhodím do více souborů, tak mi kompilátor píše, že už to jednou bylo definováno nebo že to vůbec nebylo definováno. Program se skládá ze 3 souborů: main.cpp, Nactidata.cpp(třída Nactidata), Trida.cpp(třída Trida). Třída Nactidata načítá z textového souboru a vrací instanci třídy Trida. V main.cpp volám třídu Nactidata ale také třídu Trida. Pokud includuji Trida.cpp a Nactidata.cpp, tak to nefunguje, pokud k tomu includuju Trida.cpp v Nactidata.cpp, tak to píše že už to redeklaruju. Jak to mám vzájemně poincludovat aby to fungovalo?

Řešení dotazu:


Odpovědi

19.12.2010 13:58 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně includovat C++ v NetBeans
Ahoj. Include se dávají tam kde soubor potřebuje něco z jiného souboru. Důležité je však uzavření obsahu includovaných souborů do #ifndef a #endif. Viz příklad:
#ifndef JMENO_SOUBORU_CPP_
#define JMENO_SOUBORU_CPP_

#include "includeJineho.cpp"

class Trida {

private:

public:
        
        static int promena;

};

#endif /*JMENO_SOUBORU_CPP_*/
Divím se ale že to Netbeany neohlídaly.
To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
19.12.2010 14:40 beginner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně includovat C++ v NetBeans
Takto podobně to mám a nefunguje to. Ale přišel jsem na to, že pokud odstraním v Netbeansu z projektu všechny soubory kromě main.cpp, tak to začne fungovat. Jenže bych potřeboval editovat všechny soubory projektu. Nevíte co s tím?
19.12.2010 16:40 beginner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně includovat C++ v NetBeans
Zjistil jsem, že pokud jsou všechny soubory v projektu, tak netbeans volá kompilátor takto:
g++     -o dist/Debug/GNU-Linux-x86/pokusny build/Debug/GNU-Linux-x86/Trida.o build/Debug/GNU-Linux-x86/Nactidata.o build/Debug/GNU-Linux-x86/main.o  
Pokud nejsou soubory v projektu, volá jen
g++     -o dist/Debug/GNU-Linux-x86/pokusny build/Debug/GNU-Linux-x86/main.o 
což funguje. Co znamená ten první zápis? To se jako bez ohledu na to co includuji soubory stejně snaží přeložit? Jak mám upravit zdrojáky aby fungovaly i s tím prvním zápisem?
20.12.2010 09:03 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně includovat C++ v NetBeans
Ono to asi bude souviset s tím co psal jekub. Zkus rozdělit svoje zdrojáky na hlavičkové soubory a soubory s vlastním kódem. Hlavičkové obal do těch #ifndef a #endif.
To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
20.12.2010 10:12 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně includovat C++ v NetBeans
Zdrojáky se neinkludují všechny do jednoho, to děláš naprosto špatně. Soubory se překládají zvlášť, dohromady je spojuje až linker (to znamená ten první zápis).

To se jako bez ohledu na to co includuji soubory stejně snaží přeložit?
Snaží se přeložit to, co máš v projektu. Od toho tak nějak ty projekty jsou.
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
Řešení 1× (Tomáš Heger (geckon))
19.12.2010 17:23 jekub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně includovat C++ v NetBeans
Zdrojáky (c,cpp,cc,...) se v drtivé vštšíně případů neinkludují. Inkludují se tzv. hlavičkové soubory (h,hpp,...). V hlavičkových souborech bývají uvedeny deklarace, ve zdrojovych souborech pak definice (implementace).

Např:

trida.h
#ifndef TRIDA_H
#define TRIDA_H

class Trida {
   int i;
public:
   Trida();
   ~Trida();

   int getI() const;
   ...
};
trida.cpp
#include "trida.h"

Trida::Trida() : i(0) {
}
...
main.cpp
#include "trida.h"

int main() {
   return Trida().getI();
}
Více podle mě zjistíte v každé učebnici C/C++, a to hned v úvodních kapitolách.
19.12.2010 17:25 jekub
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně includovat C++ v NetBeans
v trida.h cybí na konci #endif

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.