abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 11:44 | Nová verze

Glen MacArthur vydal verzi 2018.4.2 na Debianu založené linuxové distribuce optimalizované pro tvůrce audio a video obsahu AV Linux (Wikipedie). Podrobnosti v oznámení o vydání a v stotřicetistránkovém manuálu (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 23:55 | Nová verze

Oracle vydal verzi 1.0 univerzálního virtuálního stroje GraalVM, který umožňuje běh programů napsaných v jazycích založených na JVM, JavaScript, LLVM bitcode a experimentálně Ruby, R a Python.

razor | Komentářů: 1
24.4. 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (26%)
 (18%)
Celkem 383 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: C; pointer na fciu v strukture

    20.12.2010 16:50 mato
    C; pointer na fciu v strukture
    Přečteno: 459×
    Cafte, pri rieseni problemu sm narazil na zaujimavy problem, pri ktorom som si nie celkom isty. Otazka znie: je spravne menit adresu fcie pocas jej behu (po zavolani)? Otazka asi nie je polozena uplne spravne .. na ukazku kod:
    #include <stdio.h>
    
    /* fwd deklaracia */
    struct point __point;
    
    /* exec fcia */
    typedef int(*f_execute)(struct point* p);
    
    struct point {
            int x;
            int y;
            int z;
    
            f_execute       exec;
    };
    
    int exec_primary(struct point* p);
    int exec_secondary(struct point* p);
    
    int main()
    {
            struct point p;
    
            p.x = p.y = p.z = 0;
            p.exec = &exec_primary;
    
            /* execute */
            while (p.exec != NULL) {
                    p.exec(&p);
    
                    printf ("DEBUG: p: [%d,%d,%d]\n", p.x, p.y, p.z);
            }
    
            return 0;
    }
    
    int exec_primary(struct point* p)
    {
            p->x += 4;
            p->y += 2;
            p->z += 1;
    
            p->exec = &exec_secondary;
            return 0;
    }
    
    int exec_secondary(struct point* p)
    {
            p->x *= 2;
            p->y *= 4;
            p->z *= 3;
    
            p->exec = NULL;
            return 0;
    }
    
    
    Nech mam struktutu point, ktora v sebe ma okrem suradnic aj pointer na fciu, ktoru ma vykonat. Na zaciatku je exec nastaveny na prvu, zakladnu exec fciu exec_primary. Ta pocas svojho behu zmeni point exec pointer na druhu fciu, exec_secondary
    mozem mat zadefinovany neobmedzeny pocet exec fcii, ktory nie je vopred znamy, pripadne sa dynamicky meni od systemu

    vsetko funguje ako ma, no nie som si isty ci je toto spravne, resp. uplne koser riesenie.

    musim si pozriet hlbsie teoriu o tom, ako su fcie volane (tj. mngmnt ohladne volani fcii), ale mozno mi niektori z vas budete vediet poradit, resp. nasmerovat, ci je takyto sposob v poriadku

    vopred vdaka

    Odpovědi

    20.12.2010 17:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C; pointer na fciu v strukture
    Nemenis "adresu funkcie", ale menis nejaky pointer ulozeny v strukture. Ze je v nom ulozena adresa samotnej funkcie, to je nezaujimave. Volanie funkcie uz bolo vykonane a do dalsieho volania ten pointer nebude potrebny.

    Pre pochopenie si predstav kod v assembleri - funkciu zavolas (CALL), potom bezi a nakoniec sa vrati (RET).
    20.12.2010 18:52 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C; pointer na fciu v strukture
    ano, pravda..zle som sa vyjadril v tej otazke ..

    dobre si to naznacil s tym CALL/RET .. RET bude adresa <main>; to ze je v strukture pointer na adresu, ktoru som zavolal a zaroven strukturu pozmenil je jedno (tj. je jedno ci menil integer alebo pointer (co je koniec koncov zas len cislo)

    .. uz sa dlhsi cas chystam pozriet si info ohladne volanie fcia a mngmnt stack-u .. zimne vecery su ten idealny cas

    diq

    21.12.2010 12:10 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C; pointer na fciu v strukture
    No nevím jakou logiku se tím snažíte naprogramovat, ale nebylo by jednodušší prostě ty funkce zavolat rovnou za sebou?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    21.12.2010 12:46 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C; pointer na fciu v strukture
    ten horeuvedeny priklad sluzi len ako ukazka principu, co pouzivam vo svojom kode ja ..

    problem spociva v tom, ze pocet funkcii nie je vopred znamy a je definovany uzivatelom .. moze ich byt lubovolne vela, kde posledna fcia musi byt NULL.
    jedna sa (resp. bude sa jednat) o kniznicu simulacneho jadra, kde entita zijuca v systeme prechadza lubovolnym poctom eventov; zo systemu odchadza, ked je jej exec nastaveny na NULL

    pavlix avatar 21.12.2010 19:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C; pointer na fciu v strukture
    Pak nevidím problém během volání funkce ukazatel nastavit na novou funkci. S CALL a RET to nemá nic společného. Jediná souvislost mezi strukturou a funkcí je v tomhle případě, že se struktura na funkci odkazuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.12.2010 19:51 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C; pointer na fciu v strukture
    Tvuj pristup je v poradku. Adresa funkce se nacte pokazde, kdyz se ma funkce zavolat. Jak uz bylo zmineno, ty nemenis adresu te funkce, ale jen ukazatel. Akorat si ted nejsem jisty tim struct point __point;, nemelo by tam byt jen struct point;?
    22.12.2010 10:10 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C; pointer na fciu v strukture
    s tou fwd declaraciou mas pravdu, uplne by postacilo
    
    struct point;
    
    __point je uz zadef. premenna, co trosku mozno nema zmysel .. ja to (zne)uzivam na to, aby som videl, ze je to to fwd declaracia - bije mi to do oci hned ked otvorim zdrojak ..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.