abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (61%)
 (3%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 430 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: Záhadné kódovanie

    26.1.2011 23:17 Martin Habovštiak
    Záhadné kódovanie
    Přečteno: 448×
    Příloha:
    • freq (15105 bytů)
    Čaute,

    vie niekto, čo za kód by to mhol byť, keď obsahuje iba veľké písmená anglickej abecedy (A-Z)?
    Kód je použitý v tzv. sadách českej hry Hafík (hafik.zde.cz - nájdete tam aj samotnú hru), napísanej vo Visual Basic 6
    Keďže som ako projekt do školy urobil veľmi podobnú hru, rád by som spravil konvertor aby sa dali použiť aj v nej...

    O súboroch som zistil toto:

    • file nieco.hf: ASCII text, with very long lines, with CRLF line terminators
    • Každý súbor má niekoľko riadkov (v závislosti od počtu tzv. komnát - "levelov")
    • Dĺžka každého riadka je deliteľná tromi - pravdepodobne je to zaznamenané nejako po trojiciach
    • Akákoľvek zmena môže teoreticky ovplyvniť celý súbor (t.j. ak v editore urobím malú úpravu - napr. pridám drahokam v nejakej komnate, spôsobí to, že sa skoro celý súbor zmení)
    • Pravdepodobne ide o samoopravný kód - náhodná zmena v súbore nespôsobila chybu, ani pád hry

    Keď som analyzoval text po trojiciach znakov, dospel som k týmto zisteniam:

    • Prvý znak každej trojice môže byť A-Z
    • Druhý znak každej trojice môže byť A-N
    • Tretí znak je najzvláštnejší: môže byť A-O okrem D H L (každé 4. písmeno chýba)
    • Teoreticky existuje 26*14*15=5460 kombinácií ale reálne ich je použitých iba 2111
    • Frekvenčnú analýzu trojíc nájdete v prílohe

    Tušíte, čo by to mohlo byť? Vopred vďaka za všetky užitočné informácie!
    Martin
    P.S.: pre tých, čo nechcú nič sťahovať, tu je prvý riadok jedného zo súborov:GFEFHJGKKFIMGLIGDEFNSFKF

    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    27.1.2011 05:01 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Jdes na to spatne. Vzdyt mas ten vnitrni editor, takze to znamena, ze musis zkouset vyrobit vlastni level, a pak se podivat, co se ulozilo do toho souboru. Jenom koukat do toho souboru ti da zbytecne zabrat.

    Zkus treba udelat level kde neni vubec nic, co ti to da. Nebo level ruznych rozmeru. A pak zmenit jen jedno misto, a porovnat.
    27.1.2011 12:21 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Takto som to skúšal: spravil som 2 levely, ktoré sa líšili v práve jednom mieste - výsledok: oba súbory boli skoro úplne odlišné (nezmenila sa iba ich veľkosť a veľkosť jednotlivých riadkov) - preto mi napadlo, že by to mohol byť samoopravný kód, čo sa potvrdilo... Level rôznych rozmerov mi nenapadol: to ešte skúsim...
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    27.1.2011 20:55 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Hm, tak to uz nevim. Ja jsem jeden cas zkousel rozlousknout levely z Pushoveru, a nepovedlo se mi to, protoze tam byl nejspis take samoopravny kod - hra detekovala pozmeneny level jako vadny. Ale zjevne nekdo napsal klon Pushoveru, ktery je dokaze precist, takze ten clovek, co to rozlustil, by asi zvladl i toto.

    (Mimochodem, to je dalsi vec, co muzes zkusit, zmenit primo soubor s levelem, popr. hledat nejake 2 levely, ktere jsou v zakodovane podobe co mozna nejpodobnejsi.)
    27.1.2011 20:59 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    A jeste, co znamena, ze se soubor zmeni? Cim to porovnavas? Muze se stat, ze se maly kousek smaze, a pak binarni porovnani znaku na stejnych pozicich selze. Mozna by bylo dobre zkusit neco jako editacni vzdalenost. Nebo zkusit pocitat mnozstvi trojic a dvojic znaku a zjistovat, jak se to zmeni s tou zmenou.
    27.1.2011 21:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Jeste me, pri pohledu na ty frekvence, napada jedna moznost. Autor proste kazde pole zakoduje nahodne do tripletu, a tim, ze se to znova ulozi, se ty triplety zmeni. Zjevne, triplety s frekvenci kolem 27-28 tisic, 14 tisic, 11 tisic a 7 tisic jsou nejcastejsi, takze bych prevedl kazdy z techto na stejny znak (a ostatni na jiny), a pak si ty znaky zkusil vykreslit podle velikosti hraci plochy nebo nejak podobne. Treba z toho vypadne neco uzitecneho.
    27.1.2011 21:16 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Mimochodem, podobnou metodu - kodovani znaku na nahodne triplety tak, ze to lze dekodovat na ty znaky - jsem videl v jistem komercnim produktu (shodou okolnosti take napsany ve VB, hadam ze to budou mit ze stejneho zdroje) na obfuskaci hesla (pri posilani po siti, aby se nezobrazovalo v logu), coz je krajne odporne, bohuzel jsem s tim nemohl nic delat.
    27.1.2011 22:50 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Na toto môžem odpovedať iba jediným: ĎAKUJEM!!! Fakt, vyzerá to tak, všetko čo teraz potrebujem je už len zistiť ktorá trojica, čo kóduje. Verím, že časom to rozlúsknem celé. Takže moje výsledky:
    1. Prvý riadok obsahuje názov sady.
    2. Druhý riadok obsahuje popis sady a meno autora.
    3. Tretí riadok obsahuje e-mail autora.
    4. Všetky ďalšie riadky s výnimkou posledného obsahujú popisy jednotlivých komnát ("levelov") (vrátane názvu, popisu a vlastností)
    5. Posledný riadok má konštantnú dĺžku a pravdepodobne obsahuje nejaký checksum určený na opravu...
    Ešte raz ďakujem za všetky nápady!
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    27.1.2011 06:37 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Je to proste proprietarny format tej hry. Aspon teda pochybujem, ze by to bolo cokolvek standardizovane. Takze odpoved najdes but v dokumentacii dodavatela hry, v jeho zdrojovych kodoch, alebo ak nic z toho nie je k dispozicii reverznym inzinierstvom, ako bolo naznacene vyssie. Mozno by stacilo opytat sa dodavatela hry - formaty "map" a podobnych datovych suborov zvycajne nie su tajne, skor naopak.
    27.1.2011 12:31 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    No jedine reverzným inžinierstvom, ale tu mi už nič moc nenapadá. Skúsim ešte napísať autorovi ale
    1. Stránku neaktualizoval už roky a tvorba novej verzie hry je mŕtva
    2. Asi by nebol veľmi nadšený, keby zistil, že mu to chcem reimplementovať a navyše ako open source :D (open source vraj nemá rád...)
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    MaFy avatar 27.1.2011 07:08 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    "Našel jsem způsob, jak optimalizovat velikost záznamu. Doposud se zapisovalo každé náhodné číslo, které mohlo ovlivnit hru. Ve formátu záznamu pro Hafíka 2 (s koncovkou ".hf2r") se zapíše jen jedno číslo, které označuje celou potřebnou sekvenci dalších náhodných čísel. Tím se dosáhne úspory velikosti přes 90%. Bohužel se mi možná nepodaří udržet zpětnou kompatibilitu, takže asi nepůjdou přehrávat záznamy z předchozích verzí Hafíka. A převést je do nového formátu bude nemožné."
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    27.1.2011 12:26 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    To je úplne mimo: to sa týka záznamu z hrania (akoby video) a navyše jeho novej verzie, ktorá už niekoľko rokov nie je hotová. Záznam ma veľmi nezaujíma - chcem vedieť, ako fungujú "mapy".
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    27.1.2011 23:03 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Celé to "kódovanie" funguje takto:

    zoberú sa tri písmená (spracováva sa to po riadkoch) a od každého sa odpočíta 0x41 (kvôli nasledujúcemu popisu si ich "uložíme" do premenných A, B a C)

    potom sa v celo číselnej aritmetike urobí ((C/4) + 10) * A + B

    Teda napr. pre FKG dostaneme:
    A = 0x46 - 0x41 = 5
    B = 0x4B - 0x41 = 10
    C = 0x47 - 0x41 = 6
    
    o = ((6 / 4) + 10) * 5 + 10 = 0x41 = 'A'
    PS: Po dekódovaní sú tam aj nejaké "riadiace" znaky, ale nechce sa mi zisťovať, čo znamenajú (pravdepodobne sú tam rozmery mapy a podobné veci, ale keď si vyrobíš pár máp, snáď na to prídeš aj sám).
    27.1.2011 23:11 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Inak to GFEFHJGKKFIMGLIGDEFNSFKF znamená GCRISESA.
    27.1.2011 23:23 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    WOW! Si dobrý! Vďaka!!!
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    28.1.2011 07:21 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Cool, jak jsi na to prisel?
    28.1.2011 10:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Spustil som Windows a OllyDbg. Nastavil som breakpointy na funkcie __vba??? (išlo o dve funkcie, ktorých názov si už nepamätám, ale jedna otvárala súbor a druhá z neho čítala riadok). Počkal som, kým sa otvorí nejaký súbor s mapami a potom to už bolo len krátke krokovanie a pochopenie, ako vo VB6 vyzerajú premenné v pamäti (integer má na začiatku 2 a potom samotné číslo, float64 zase 5). :)
    28.1.2011 10:50 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Hm, diky, to OllyDbg se hodi vedet (od dob DOSu jsem se nikdy binarky reverzne inzenyrovat nepokousel). Zda se, ze to neni az tak tezke, jak jsem si myslel, ze to je.
    28.1.2011 11:21 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záhadné kódovanie
    Ďakujem vám obom! Keby ste mali záujem na launchpade mám zdrojáky mojej alternatívy. Je to v packale (lazarus), čo som si samozrejme nevybral dobrovoľne. Mám aj deb a aur balíčky ale tie nechcem šíriť verejne, lebo sa v nich nachádza grafika z Hafíka... (hmm chcelo by to niekoho, kto vie kresliť ;))
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.