abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 419 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++

    27.1.2011 17:49 Pepan
    ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    Přečteno: 636×
    Je možné v C++ použít ukazatel na funkci jako parametr jiné funkce?

    Snažím se přesně o to, co je v níže uvedeném příkladu, ale s tím rozdílem., že fce jsou obalené ve třídě. Překladač na mě křičí, že mám špatný parametr fce NapisStoTecek.

    Děkuju,

    
    /* Tohle je jako časově náročná funkce z knihovny */
    void NapisStoTecek(void (* callback)(int)) {
      int i;
    
      for (i = 0; i < 100; i++) {
        /* Jednou za deset teček zavolej parametr */
        if (!(i % 10)) callback(i);
        /* Vypisuj tečky */
        putchar('.');
      }
    }
    
    /* Funkce volaná z knihovny, ale definovaná v aplikačním kódu */
    void parametr(int procent) {
      printf("\nHotovo na %i%%\n", procent);
    }
    
    /* Hlavní program */
    int main(void) {
      NapisStoTecek(parametr);
      return 0;
    }
    

    Odpovědi

    27.1.2011 18:11 Vojtěch Horký | skóre: 39 | blog: Vojtův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    že fce jsou obalené ve třídě
    A jak konkrétně? Jestli je parametr třídní funkce, tak pak má ve skutečnosti jako první parametr odkaz na this. Jestli si dobře pamatuji, tak v C++ jsou na tohle oblíbené šablony + funktory (třídy s operátorem ()).

    Dodaný příklad funguje – jak vypadá ten, co se vzpouzí?
    I am always ready to learn although I do not always like to be taught. (W. Churchill)
    27.1.2011 18:20 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    Doporučuji přečíst

    http://www.parashift.com/c++-faq-lite/pointers-to-members.html#faq-33.1
    27.1.2011 19:59 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++

    Příklad syntaxe obou variant (statická metoda a pointer na metodu):

    #include <iostream>
    
    class cls;
    
    typedef void (*callback1)(char);
    typedef void (cls::*callback2)(char);
    
    class cls {
    public:
      cls() {}
    
      static void cb1(char c) { std::cout << c; }
      void cb2(char c) { std::cout << c; }
    
      void use1(callback1 f) { (*f)('A'); }
      void use2(callback2 f) { (this->*f)('B'); }
    };
    
    int main()
    {
      cls X;
    
      X.use1(cls::cb1);
      X.use2(&cls::cb2);
      std::cout << std::endl;
      
      return 0;
    }
    
    27.1.2011 19:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    Pravděpodobně vám jde o pointer na metodu, ale těžko hádat, když neukážete ten příklad, se kterým máte problém, ale nějaký jiný, kde problém není.
    30.1.2011 00:05 fsgsfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    Jasne, no problem: Pointers to functions (posledni odstavec dole). Pokud je ta funkce v nejake tride, pak se musi uvest cela trida. Treba Classa::addition.
    30.1.2011 00:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    To ovšem funguje pouze pokud je ta metoda static.
    30.1.2011 09:20 majvan | skóre: 4 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    Musis ten callback deklarovat ako int (Trieda::*callback)(int) a potom ju zavolat cez retval = this->*callback(int);.
    30.1.2011 15:53 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    Tady je trochu víc k problematice:

    http://www.codeproject.com/kb/cpp/FastDelegate.aspx
    30.1.2011 18:04 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ukazatel na fci jako parametr funkce v c++
    To co teď napíšu neřeší tento případ, ale třeba je to odpovědí otázku, z které mohl vzniknout tento požadavek :)
    #include <iostream>
    
    /*Abstarct class as interface in the library */
    class cosiPrintable {
      public:
        virtual void cosiDo(int procent) = 0; //or {};
    };
    
    /*Library  functions*/
    class libraryFunctions {
    
      private:
        libraryFunctions();
        libraryFunctions(libraryFunctions &instance);
      public:
        static void NapisStoTecek(cosiPrintable *cosi)
        {
          int i;
          for (i = 0; i < 100; i++) {
            /* Jednou za deset teček zavolej parametr */
            if (!(i % 10))
              cosi->cosiDo(i);
            /* Vypisuj tečky */
            std::cout << ".";
            std::cout.flush();
          }
          cosi->cosiDo(100);
        }
    };
    
    //--------- END OF THE LIBRARY ----------------
    
    
    /* My implementation  */
    class myPrint : public cosiPrintable{
      public:
       virtual void cosiDo(int procent) {
         std::cout << std::endl << "Hotovo na " << procent << " %" << std::endl;
      }
    };
    
    /* Hlavní program */
    int main(void) {
      myPrint myPrintInstance;
      libraryFunctions::NapisStoTecek(&myPrintInstance);
      return 0;
    }
    
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.