Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.
Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.
David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.
Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].
V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.
Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).
Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.
Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.
Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.
/* Tohle je jako časově náročná funkce z knihovny */
void NapisStoTecek(void (* callback)(int)) {
int i;
for (i = 0; i < 100; i++) {
/* Jednou za deset teček zavolej parametr */
if (!(i % 10)) callback(i);
/* Vypisuj tečky */
putchar('.');
}
}
/* Funkce volaná z knihovny, ale definovaná v aplikačním kódu */
void parametr(int procent) {
printf("\nHotovo na %i%%\n", procent);
}
/* Hlavní program */
int main(void) {
NapisStoTecek(parametr);
return 0;
}
že fce jsou obalené ve tříděA jak konkrétně? Jestli je
parametr
třídní funkce, tak pak má ve skutečnosti jako první parametr odkaz na this
. Jestli si dobře pamatuji, tak v C++ jsou na tohle oblíbené šablony + funktory (třídy s operátorem ()
).
Dodaný příklad funguje – jak vypadá ten, co se vzpouzí?
Příklad syntaxe obou variant (statická metoda a pointer na metodu):
#include <iostream> class cls; typedef void (*callback1)(char); typedef void (cls::*callback2)(char); class cls { public: cls() {} static void cb1(char c) { std::cout << c; } void cb2(char c) { std::cout << c; } void use1(callback1 f) { (*f)('A'); } void use2(callback2 f) { (this->*f)('B'); } }; int main() { cls X; X.use1(cls::cb1); X.use2(&cls::cb2); std::cout << std::endl; return 0; }
static
.
int (Trieda::*callback)(int)
a potom ju zavolat cez retval = this->*callback(int);
.
#include <iostream> /*Abstarct class as interface in the library */ class cosiPrintable { public: virtual void cosiDo(int procent) = 0; //or {}; }; /*Library functions*/ class libraryFunctions { private: libraryFunctions(); libraryFunctions(libraryFunctions &instance); public: static void NapisStoTecek(cosiPrintable *cosi) { int i; for (i = 0; i < 100; i++) { /* Jednou za deset teček zavolej parametr */ if (!(i % 10)) cosi->cosiDo(i); /* Vypisuj tečky */ std::cout << "."; std::cout.flush(); } cosi->cosiDo(100); } }; //--------- END OF THE LIBRARY ---------------- /* My implementation */ class myPrint : public cosiPrintable{ public: virtual void cosiDo(int procent) { std::cout << std::endl << "Hotovo na " << procent << " %" << std::endl; } }; /* Hlavní program */ int main(void) { myPrint myPrintInstance; libraryFunctions::NapisStoTecek(&myPrintInstance); return 0; }
Tiskni
Sdílej: