abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 0
15.10. 00:11 | Zajímavý projekt

Server Hackaday představuje projekt RainMan 2.0, aneb jak naučit Raspberry Pi 3 s kamerovým modulem pomocí Pythonu a knihovny pro rozpoznávání obrazu OpenCV hrát karetní hru Blackjack. Ukázka rozpoznávání karet na YouTube. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.10. 15:11 | IT novinky

Online obchod s počítačovými hrami a elektronickými knihami Humble Bundle byl koupen společností IGN. Dle oficiálních prohlášení by měl Humble Bundle dále fungovat stejně jako dosud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
14.10. 06:00 | Zajímavý článek

Brendan Gregg již v roce 2008 upozornil (YouTube), že na pevné disky se nemá křičet, že jim to nedělá dobře. Plotny disku se mohou rozkmitat a tím se mohou prodloužit časy odezvy pevného disku. V září letošního roku proběhla v Buenos Aires konference věnovaná počítačové bezpečnosti ekoparty. Alfredo Ortega zde demonstroval (YouTube, pdf), že díky tomu lze pevný disk použít také jako nekvalitní mikrofon. Stačí přesně měřit časy odezvy

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
13.10. 14:33 | Komunita

Společnost SUSE natočila a na YouTube zveřejnila dva nové videoklipy: 25 Years - SUSE Music Video (7 Years parody) a Linus Said - Music Parody (Momma Said).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
13.10. 12:55 | Zajímavý projekt

Autoři stránky Open Source Game Clones se snaží na jednom místě shromažďovat informace o open source klonech proprietárních počítačových her. Přidat další hry nebo návrhy na zlepšení lze na GitHubu. Na stránce Open Source Text Games jsou shromažďovány informace o open source textových hrách. Opět lze k vylepšení nebo doplnění stránky použít GitHub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
12.10. 20:44 | Nová verze

Po 18 měsících vývoje od vydání verze 2.3 byla oficiálně vydána nová verze 2.4 firewallové distribuce pfSense, fork již nevyvíjeného m0n0wall, která je postavená na základech FreeBSD 11.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze ukončení podpory dvaatřicetibitové i386 architektury.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (6%)
 (2%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 717 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 27.9. 08:30
    Rozcestník

    Dotaz: "Přetížení" classy

    24.2.2011 02:29 camel1cz | skóre: 23
    "Přetížení" classy
    Přečteno: 347×
    Zdravím všechny a PHP guru zvlášť :-P

    Úvodem se omlouvám za slohovku.

    Intro: Vyvíjím v PHP aplikaci, která je několikrát naimplementována. Jde o vždy stejný kód "jádra" (udržovaný bugfixy) a implementační úpravy. Teď je to řešeno ošklivým ofejkem.

    Co bych chtěl je následující:

    Situace: mám např. třídu A v metodou A::X v jádru aplikace (tuto metodu používá celý zbytek aplikace),

    Problém: vymyslím si, že v jedné implementaci chci aby metoda A::X vracela jiný výsledek než v ostatních

    A teď jsem u té otázky, jak to udělat?

    Dneska sem nad tím dumal a vymyslel 2 způsoby (v obou jsem se zasekl)

    A) udělám kopii třídy do jiného adresáře, upravím jí a patchnu autoloader, aby nahrál patchovanou verzi (tohle je sice OK, ale ztratím centrální bugfixy - všechny opravy budu muset mergovat do upravených souborů, což je fatální)

    B) udělám pro upravenou třídu namespace, zdědím z globální třídy \A do třídy NS\A a upravím jen metodu A::X - hurá! Jenže: při vytváření instance ve zbytku aplikace volám: $a = new A(); Což je na tvrdo globální namespace - zkoušel sem čachrovat s use NS; atd. ale bez úspěchu :-(

    Jsem v koncích... má někdo nápad? Uniká mi něco?

    Díky moc za radu/postrčení!

    Odpovědi

    24.2.2011 10:23 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    Nejsem PHPkar, ale neresi tohle factory pattern? Metody das do interface a jaka se pouzije implementace bude resit factory.
    24.2.2011 11:40 camel1cz | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    Ano, máš pravdu - tohle je řešení.

    Fungovalo by:
    $trida = Model::factory('JmenoTridy');
    
    A v té statické metodě factory ošéfovat co je třeba.

    V krajním případě tohle použiju, děkuju za návrh!

    Nenapadá někoho něco ještě lepšího? Nejraději bych psal:
    $trida = new JmenoTridy();
    
    Ale zdá se, že tohle nemá řešení :-(
    24.2.2011 18:36 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    Nevim, proc chces zrovna tohle, ale to prece muzes vyresit tim autoloaderem a dedicnosti(v te konkretni tride bude implementovano jen to, co se lisi).
    24.2.2011 23:38 camel1cz | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    Díky za reakci!

    Mohl bys být konkrétnější?

    Důvody, proč a co chci jsem myslím napsal v prvním postu...

    Ten návrh "autoloader" + "dědění" jsem rovněž zmiňoval v prvním postu - včetně věcí, které nejdou resp. neumím.

    Ještě jednou shrnu problém s dědičností a autoloaderem:

    Fakt: nemůžu dědit třídu do sebe sama (class A extends A)

    Požadavky:

    1) změny ve třídě A mají být realizovány dědičností

    2) konstrukt new A má vytvořit instanci správné třídy (potomka se změnou popř. předka, pokud potomek neexistuje)

    A teď:

    Protože Fakt, musím pro zdědění použít namespace. Tedy:
    namespace NS;
    class A extends \A {
    }
    
    Pro požadavek 2) zavolám v jádře:
    ...
    $a = new A();
    ...
    
    Interpret nahraje třídu z jádra... donutit na jinou ho dokážu pouze konstruktem uses, ale pak nebude fungovat varianta, kdy nová třída neexistuje.

    Opravdu si začínám myslet, že to prostě nemá řešení a budu muset udělat nějaký workaround typu factoring...

    Díky
    25.2.2011 06:35 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    vymyslím si, že v jedné implementaci chci aby metoda A::X vracela jiný výsledek

    Jak moc jiný?
    při vytváření instance ve zbytku aplikace volám: $a = new A();

    Proč to nemůžete ve zbytku aplikace volat jinak?
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.2.2011 14:23 camel1cz | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    vymyslím si, že v jedné implementaci chci aby metoda A::X vracela jiný výsledek

    Jak moc jiný?

    Typicky jde o customizace nějaké obecné metody. Např. metoda standardně vypisuje všechny soubory v adresáři, ale já chci v jedné implementaci, aby nevypisovala skryté (.*) - tedy zdědím, předeklaruju tu metodu, ta zavolá původní metodu a profiltruje výsledek na .*

    při vytváření instance ve zbytku aplikace volám: $a = new A();

    Proč to nemůžete ve zbytku aplikace volat jinak?

    Ne včechna užití té třídy jsou napsaná mnou - využívám framework.

    Před chvílí sem s kolegou vykoumal řešení, které mi příjde akceptovatelné: core třída i ta implementační budou mít jméno s nějakým prefixem a v autoloaderu zařídím vedle require příslušného souboru také vytvoření aliasu třídy na "bezprefixový zápis". Např.

    // deklaruju core v souboru $core_prefix/A.php
    class Core_A {};
    
    // deklaruju změněnou třídu v souboru $implementacni_prefix/A.php
    class Implementace_A extends Core_A {}
    
    // v běžném kódu používám
    $a = new A();
    
    // popř.
    class B extends A {}
    
    // v autoloaderu podle jména třídy najdu správný include
    require_once($classname);
    class_alias($prefix.$classname, $classname);
    
    Nic lepšího asi nevymyslím :-)
    25.2.2011 17:41 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    Např. metoda standardně vypisuje všechny soubory v adresáři, ale já chci v jedné implementaci, aby nevypisovala skryté (.*) - tedy zdědím, předeklaruju tu metodu, ta zavolá původní metodu a profiltruje výsledek na .*
    Není jednodušší nechat tu původní metodu bejt a udělat si ten filtr bokem?
    $fileFinder = new FileFinder();
    $filter = new NoHiddenFilesFilter($fileFinder->getFiles());
    $files = $filter->getFiltered();
    

    Nebo použít dekorátor
    $baseFileFinder = new FileFinder();
    $noHiddenFilesFinder = new NoHiddenFilesFinder($fileFinder);
    $files = $noHiddenFilesFinder->getFiles();
    
    V obou případech nemusíte na původní třídu ani hrábnout.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.2.2011 18:32 camel1cz | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    Ano, tohle je řešení. Jestli to správně chápu, navrhujete vlastně zadefinovat systém pluginů, které umožní měnit předem vymezené vlastnosti aplikace.

    Mým cílem je aplikace, která něco umí a je možné ji co nejširším způsobem a s co nejmenčí redundancí kódu upravovat.

    Rozvedu náš příklad do reálnější podoby. Následuje struktura volání aplikace "webový manažer souborů":
    class aplikace -(1)-> class fileFinder -(2)-> class htmlRenderer
    
    Rozhodnu se, že chci upravit fileFinder diskutovaným způsobem. A mám následující možnosti:

    1) aplikace musí být naprogramovaná tak, že umí nahradit třídu fileFinder jinou (např. v konfiguráku bude jméno třídy)

    2) fileFinder musí mít rozhraní pro aplikování vybraných operací s možností ovlivnit výsledné chování - tedy fileFinder musí mít rozhraní pro pluginy a v runtime někde uloženou jejich konfiguraci - to je Vaše řešení?

    3) do místa (1) vložím vlastní kód, který udělá co bude potřebovat, využije třeba alternativní třídu pro fileFinder, ale pak musí zajistit volání htmlRendereru v kroku (2) sám

    4) řešení co sem navrhl odpoledne - tedy nějak elegantně zařídím, aby celá aplikace používala místo třídy fileFinder úplně jinou třídu (potomka původní nebo implementující stejný interface)

    Varianta 1) a 2) je OK, ale vyžaduje předem vyspecifikované podporované změny chování aplikace. Každé rozšíření těchto možností znamená netriviální úpravu aplikace. Navíc tato řešení neumí měnit předky používaných metod. Neumí se "vklínit" do posloupnosti dědění, a nahradit pouze jeden článek. Takto je možné pouze v libovolném místě řetěz dědění přetnout a pak znovu doimplementovat až do finálních tříd (tedy redundance kódu a druhotně podobný nešvar jako má 3)

    Varianta 3) se mi hrubě nelíbí. Vyžaduje dost redundantní práce.

    Co říkáte na Variantu 4)?
    25.2.2011 20:26 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    class aplikace -(1)-> class fileFinder -(2)-> class htmlRenderer
    Pokud je tohle posloupnost volání, tak to je instance něčeho co pracovně nazývám architektura trubka nebo štafeta. Tam máte natvrdo zadrátovánou tu šipku č. 2 a nemůžete s tím nic udělat. To je váš hlavní problém, kterého se potřebujete zbavit.

    Pokud byste volání předělal takto:
        class aplikace -> class fileFinder 
                       <- $files                                        
                       -> class htmlRenderer
    
    Tak s tím můžete pak dělat co chcete.
    varianta (A): nezávisle fungující Finder a Filter
    
        class aplikace -> class fileFinder 
                       <- $files            
                       -> class fileFilter
                       <- $filteredFiles
                       -> class htmlRenderer
    
    nebo
    varianta (B): Dědění nebo lépe Dekorátor
    
        class aplikace -> class filteredFileFinder 
                                                   -> class fileFinder
                                                   <- $files
                       <- $filteredFiles
                       -> class htmlRenderer
    
    Mým cílem je aplikace, která něco umí a je možné ji co nejširším způsobem a s co nejmenčí redundancí kódu upravovat.
    Můžete tohle aplikovat na stávající požadavky, nebo ty, které s nějakou rozumnou pravděpodobností očekáváte, ale nemůžete udělat univerzální stroj.
    1) aplikace musí být naprogramovaná tak, že umí nahradit třídu fileFinder jinou (např. v konfiguráku bude jméno třídy)

    To je klasický příklad použití vzoru Factory.
    varianta (C): Factory
    
    $className = getConfigOption("fileFinderClass");
    $factory = new FileFinderFactory();
    $fileFinder = $factory->createFileFinder($className);
    
    2) fileFinder musí mít rozhraní pro aplikování vybraných operací s možností ovlivnit výsledné chování - tedy fileFinder musí mít rozhraní pro pluginy a v runtime někde uloženou jejich konfiguraci - to je Vaše řešení?
    To by byl následující kód:
    varianta (D): Filter jako plugin funkcionalita Finderu
    
    $filter = new WhateverFilter();
    $fileFinder = new FileFinder($filter);
    $files = $fileFinder->getFiles();
    
    To je ještě další varianta, kterou můžete použít.
    3) do místa (1) vložím vlastní kód, který udělá co bude potřebovat, využije třeba alternativní třídu pro fileFinder, ale pak musí zajistit volání htmlRendereru v kroku (2) sám
    To je něco čemu byste se měl vyhnout - fileFinder by měl výsledek vracet a ne štafetově předávat a mělo by mu být úplně jedno kdo ho zavolal a komu ten výsledek vrátí. Pak nebude problém s vložením kódu.
    4) řešení co sem navrhl odpoledne - tedy nějak elegantně zařídím, aby celá aplikace používala místo třídy fileFinder úplně jinou třídu (potomka původní nebo implementující stejný interface)

    Tím pouze používáte pneumatické kladivo tam kde stačí trochu ťuknout hřebíček.
    Neumí se "vklínit" do posloupnosti dědění, a nahradit pouze jeden článek.
    Proto se dědění moc nepoužívá - vytváří vazby moc natvrdo. Pokud tam potřebujete něco vklínit, je lepší použít volnější vazby, viz příklady.

    V kódu nahoře jsem označil varianty ABCD, chtěl bych shrnout výhody a nevýhody každé:

    A) (nezávislé třídy Finder a Filter) nejobecnější možnost, kde ani jedna třída neví o jiné - můžete kombinovat všechno se vším a udělat téměř jakékoliv chování.

    B) (Filter jako dekorátor nad Finderem) něco jako dědění, můžete před a po volání základního Finderu provést libovolnou modifikaci a vrátit výsledek ve stejném formátu. Oproti dědění můžete ty modifikace libovolně nabalovat na sebe a to i v době běhu aplikace.

    C) (Factory) výroba různých komponent (Finderů, Filtrů, ...) je schována na centrální místo, a případně konfigurovatelná uživatelem. Řekl bych, že to je spíš doplňková záležitost k ostatním variantám.

    D) (Plugin Filter) implicitně předpokládáte že se nějaký filtr použít musí, byť třeba prázdný. Hodí se, pokud je hodně jednoduchých Filtrů ale třeba jen jeden Finder. Místo jednoho filtru můžete třeba pluginovat pole filtrů atd.

    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.2.2011 21:30 camel1cz | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    Moc hezké shrnutí! Děkuju za čas!

    ...nejspíš tedy půjdu cestou "pneumatického kladiva", ono mé zadání má dost specifik, která přesahují rámec diskuze na netu a přechází spíš do ranku diskuzí u piva :-D Ale každopádně sem si moc rád přečetl a ujasnil výše zmíněné varianty.

    A) je fajn, ale až příliš volná - přecijen chci nastavit nějaké mantinely (co má aplikace z byznys pohledu umět)

    B) se mi hodně líbí a tak nějak sedí mému stylu

    C) souhlasím, dobrá věc, ale dělat tak všechny třídy v celé aplikaci je IMO nesmysl (a ani to nejde)

    D) vnímám jako nejsprávnější, ale (alfa) sem na to línej, (beta) těžko se to mění a projekt žije a vyvíjí se, ...

    Hlavní motivací pro pneumatické kladivo je nedůvěra v zákazníky :-D ...kdybych vymyslel variantu laserové dělo, s chutí kladivo zahodím :-D
    26.2.2011 05:43 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    ...nejspíš tedy půjdu cestou "pneumatického kladiva"
    Akorát že, i když tu třídu nahradíte v runtime nebo nějakým hackem s include, tak nevyřešíte podstatu problému a to sice, že budete mít pořád na krku tu odpornou povinnost v náhradní třídě volat ten htmlRenderer.
    C) souhlasím, dobrá věc, ale dělat tak všechny třídy v celé aplikaci je IMO nesmysl (a ani to nejde)

    Jsou na to frameworky.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.2.2011 14:39 camel1cz | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    ...nejspíš tedy půjdu cestou "pneumatického kladiva"
    Akorát že, i když tu třídu nahradíte v runtime nebo nějakým hackem s include, tak nevyřešíte podstatu problému a to sice, že budete mít pořád na krku tu odpornou povinnost v náhradní třídě volat ten htmlRenderer.
    Myslím, že ne... resp. šikovným designem metod docílím toho, že bude nějaká "worker" metoda, kterou můžu měnit a další metody zařídí začlenění do systému - těch se dotýkat nebudu (moct). Navíc je tak velice elegantně vyřešeno automatické používání nové funkčnosti v celém systému.
    C) souhlasím, dobrá věc, ale dělat tak všechny třídy v celé aplikaci je IMO nesmysl (a ani to nejde)

    Jsou na to frameworky.
    Jako např? ...jak řeší dědění z těchto tříd? Nechci už moc prudit, odkaz na doc úplně stačí :-) Díky!
    26.2.2011 15:27 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Přetížení" classy
    šikovným designem metod docílím toho, že bude nějaká "worker" metoda, kterou můžu měnit
    Super, to zní dobře.
    Jako např? ...jak řeší dědění z těchto tříd? Nechci už moc prudit, odkaz na doc úplně stačí :-) Díky!

    Zkuste se podívat/inspirovat např. http://substrate-php.org/ případně existuje asi kopa alternativ... hledejte "php ioc framework".

    Dědění (implementace) bych doporučil na nějaký čas úplně vynechat a zkusit to řešit přes ten "šikovný design"...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.