abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 937 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?

    6.4.2011 13:13 PeterS. | skóre: 10
    gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    Přečteno: 89×

    Ahoj,
    najpv poviem že v gtk neviem programovať, robím iba jeden plugin do gimpu a robím tam okno na zadávanie parametrov.
    Zatiaľ to funguje vcelku dobre, hlavný prvok je slider (posuvník) aj ten funguje - ale korektne iba ked ho umiestnim ležato - ma dlžku cca 4 cm - paráda.
    Ale kod ho dam vertikálne, tak prakticky nemá žiadnu dlžku (výšku), prakticky je to len bežec, ktorý sa nemá kam posúvať.

    Takže otázka je kde určím výšku toho prvku. Hľadál som na nete, ale chýba mi základný prehľad ako gtk vlastne funguje.

    Bežec je umiestnený v main_hbox a pred ním (v main_hbox) je ešte label. Výška toho main_hbox, nie je nikde definovaná.

    Čo s tým? (Verím že je to triviálna otázka)

    Vďaka

     

    tu je časť kodu:


    slider_adj = gtk_adjustment_new (1.0, 0.0, 3.0, 0.1, 1.0, 0);
    slider = gtk_vscale_new (GTK_ADJUSTMENT (slider_adj));
    gtk_box_pack_start (GTK_BOX (main_hbox), slider, TRUE, TRUE, 0);
    gtk_widget_show (slider);

    Odpovědi

    6.4.2011 13:30 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    6.4.2011 13:46 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    SUPER, funguje...

    A ked ešte môžem jednu otázku - teraz ten slider je logicky dole hlavou - 0 je hore, a 3 (maximálna hodnota) je dole. Ako ho obrátim? Mohla by to byť voľba pri gtkscale alebo pri gtkvscale, ale nevidím to tam..
    7.4.2011 13:21 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    gtk_range_set_inverted()
    7.4.2011 14:48 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    super, len si neviem poradiť zo syntaxou, skúšal som niečo také:

      slider_adj = gtk_adjustment_new (1.0, 0.0, 4.0, 0.01, 0.1, 0);
      slider = gtk_vscale_new (GTK_ADJUSTMENT (slider_adj));
      gtk_scale_set_digits(GTK_SCALE (slider), 2) ; 
      gtk_range_set_inverted(GTK_SCALE (slider),TRUE) ; <------
    ale, hádže mi to hlášku:

    warning: passing argument 1 of ‘gtk_range_set_inverted’ from incompatible pointer type

    nepomohol by si mi aj s týmto? Z manuálových stránok neviem vyjsť. Vďaka
    7.4.2011 15:04 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    Názov tej funkcie začína gtk_range_... (takže pretypovávanie na GTK_SCALE asi nie je tá najrozumnejšia možnosť). :)
    7.4.2011 15:17 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    ale s gtk_scale_set_inverted dostanem:

    warning: implicit declaration of function ‘gtk_scale_set_inverted’

    tu v tomto threade to neuvádzam - ale ja v gtk neviem programovať, iba dosť ťažkopádne modifikujem cudzí kod... a GUI nie je pre mna hlavna časť toho čo robím....
    7.4.2011 17:13 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    Název funkce začíná gtk_range_.

    Takže její první argument je typu GtkRange*.

    Takže se přetypovává GTK_RANGE.

    Jasné?
    8.4.2011 08:18 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gtk_vscale - ako definovať výšku prvku?
    no s mojimi znalostami to nie je jasné :). Ale skusil som toto:
    gtk_range_set_inverted(GTK_RANGE (slider),TRUE) ;
    a fungovalo to, takže vďaka

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.