abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 05:55 | Komunita

Dries Buytaert, autor a vedoucí projektu Drupal a prezident Drupal Association, požádal soukromě před několika týdny Larryho Garfielda, jednoho z klíčových vývojářů Drupalu, aby projekt Drupal opustil. Larry Garfield minulý týden na svých stránkách napsal, že důvodem jsou jeho BDSM praktiky a rozpoutal tím bouřlivou diskusi. Na druhý den reagoval Dries Buytaert i Drupal Association. Pokračuje Larry Garfield [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Humor

Společnost SAS zveřejnila na svých stránkách studii s názvem Open Source vs Proprietary: What organisations need to know (pdf). Organizace by měly například vědět, že ideální je mix 40 % open source softwaru a 60 % proprietárního softwaru [Slashdot].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Zajímavý software

Byl vydán ShellCheck ve verzi 0.4.6. Jedná se o nástroj pro statickou analýzu shellových skriptů. Shellové skripty lze analyzovat na webové stránce ShellChecku, v terminálu nebo přímo z textových editorů. Příklady kódů, na které analýza upozorňuje a doporučuje je přepsat. ShellCheck je naprogramován v programovacím jazyce Haskell. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Pozvánky

Czech JBoss User Group zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 5. dubna 2017 v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Pavol Loffay na téma Distributed Tracing and OpenTracing in Microservice Architecture.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 11:33 | Zajímavý článek

Národní centrum kybernetické bezpečnosti (NCKB) vypracovalo (pdf) 26 podrobných bezpečnostních doporučení pro síťové správce. Tato doporučení jsou nastavena tak, aby je bylo možné aplikovat v každé instituci. Jsou rozdělena na tři základní části: bezpečnost infrastruktury, bezpečnost stanic a serverů a bezpečnost uživatelů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
včera 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 51
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 947 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: UDP klient, funkce read

    20.4.2011 15:04 Michal
    UDP klient, funkce read
    Přečteno: 200×
    Ahoj, dělám klienta, který má pomocí UDP stáhnout ze serveru soubor. Server posílá data po 265B paketech (9B hlavička, 256B data). Všude se píše, že s UDP se používá dvojice recvfrom a sendto. Ale mě se nelíbilo, že se jim musí předávat další struktura s informacemi o druhé straně.

    Někde jsem si přečetl, že se dají normálně použít i funkce read a write stejně jako při komunikaci skrz TCP. Rozhodl jsem se, že to tedy udělám tak.

    Připojení:
    
        unsigned int       inaddr;
        struct hostent     *ph;
        struct sockaddr_in my_addr;
    
        if ((inaddr = inet_addr(addr))!=INADDR_NONE)
            ph=gethostbyaddr((char *)&inaddr, sizeof(unsigned int), AF_INET);
        else  ph=gethostbyname(addr);
    
        if (ph) {
            cout << "Connecting to " << ph->h_name << endl;
        }
        else {
            cerr << "Unable to connect " << ph->h_name << ", not in name list." << endl;
            return false;
        }
    
        if ((m_iSocket = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP))<0) {
            cerr << "Can not open socket." << endl;
            return false;
        }
    
        bzero((char *) &my_addr, sizeof(my_addr));
        my_addr.sin_family = AF_INET;
        my_addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
        my_addr.sin_port = htons(4000);
    
        if (connect(m_iSocket,  (struct sockaddr *) &my_addr, sizeof(my_addr)) < 0) {
            cerr << "Can\'t connect." << endl;
            close(m_iSocket);
            return false;
        }
    
    
    Potom server nějak (nevím jak, mám jen binárku) odesílá data a já je v klientovi přijímám takto:
    
    
    ...
    struct Message {
        long    id;
        unsigned short   seq;
        unsigned short   ack;
        char    flag;
        char    data[256];
    };
    ...
        Message buf;
        for (int i = 0; i < 256; i++) {
            buf.data[i] = m_mRecMsg.data[i] = 0;
        }
    
        int ret = read(m_iSocket, (void *)&buf, sizeof(buf));
        cout << "Pocet prijatych bajtu: " << dec << ret << " z " << sizeof(buf) << endl;
        if (ret < 0) {
            cerr << "Error reading from socket." << errno << endl;
            return false;
        }
        m_iLastRecvDataLength = ret - sizeof(long) - 2*sizeof(short) - 1;
    
        if (m_iLastRecvDataLength > 0) {
            strncpy(m_mRecMsg.data, buf.data, m_iLastRecvDataLength);
        }
        m_mRecMsg.ack = ntohs(buf.ack);
        m_mRecMsg.flag = buf.flag;
        m_mRecMsg.id = ntohl(buf.id);
        m_mRecMsg.seq = ntohs(buf.seq);
    
        printMsg(m_mRecMsg);
    
        return true;
    
    
    Je to výňatek z programu, ale pro ilustraci by to mělo snad stačit. Problém je v tom, že server odešle 256B dat + 9B hlavičku, klient by je měl tedy přijmout. návratová hodnota z read dokonce potvrzuje, že přijala 265B dat. Ale přesto jsou data neúplná. V poli data je někdy jen určitý počet (asi tak 100-150) platných bajtů a zbytek jsou nuly. Vypadá to například takhle:
    
    server:
    F1EA0006  SEND  127.0.0.1:41229  seq=18176 ack=0 flags=00 data(256): 5b 7b 15 f6 8d 00 41 80 ... 6f 73 a6 73 60 60 77 7a
    klient: 
    Pocet prijatych bajtu: 265 z 268
    Prijata: f1ea0006	0	18176	0	data(256):5b 7b 15 f6 8d ... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 
    
    

    Může za to read? Nebo mám něco principiálně špatně? Vím, že u TCP se muselo číst po bajtech, ale UDP se snad nesmí ne?

    Budu moc vděčný za každou radu, už se s tím morduju 2 dny.

    Odpovědi

    20.4.2011 16:49 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP klient, funkce read
    Jenom doplním, že píšu v C++ pod Linuxem.
    20.4.2011 17:54 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP klient, funkce read
    sendto a recvfrom se používají, jenom pokud nepoužijete connect, jinak můžete klidně používat send a recv, resp. jejich ekvivalenty write a read.

    Chyba bude v použití strncpy, to totiž skončí na prvním null bajtu. Použijte memcpy. Případně raději použijte nějaký postup z C++.
    20.4.2011 19:35 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP klient, funkce read
    Máte pravdu, nenapadlo mě, že se mezi daty může objevit i \0 i když teď je mi to už jasný :-). Mockrát děkuji.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.