abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:33 | Zajímavý článek

Národní centrum kybernetické bezpečnosti (NCKB) vypracovalo (pdf) 26 podrobných bezpečnostních doporučení pro síťové správce. Tato doporučení jsou nastavena tak, aby je bylo možné aplikovat v každé instituci. Jsou rozdělena na tři základní části: bezpečnost infrastruktury, bezpečnost stanic a serverů a bezpečnost uživatelů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
dnes 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 30
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 46
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 944 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: gdi, c++

    5.5.2011 22:35 petr-s
    gdi, c++
    Přečteno: 481×
    Dobrý den, můžete mě nasměrovat jak začít s napsáním aplikace v linuxu, která by "windows terminologií" kreslila na okno do aktuálního device kontextu RECTy, Lines a vypisovala texty (GDI, GDI+)? Nevím kde začít - jaké knihovny includovat, jaké příkazy použít, je nutné využít GTK+ pro vytvoření okna? Program musí běžet v celoobrazovkovém režimu. Uživatelské interakce nejsou potřeba, stačí aby bylo možné se přepnout do konzole - ale to je vlastnost linuxu.

    Děkuji.

    Odpovědi

    5.5.2011 23:05 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    V Linuxu implementuje GDI akorát Wine a pro Wine se aplikace píší stejně jako pro Windows (Wine spouští aplikace pro Windows).
    6.5.2011 09:45 petrs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    wine znám, to nechci, rád bych vytvořil nativní aplikaci přímo v linuxu pro linux.
    6.5.2011 10:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++

    Tak proč chcete GDI (což je grafické rozhraní Windows)?

    Gtk+ nebo Qt nutně použít nemusíte, ale je to podstatně pohodlnější než používat přímo nízkoúrovňové knihovny.

    6.5.2011 12:36 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nemyslím, že autor chce použít GDI, jen to zmínil jako příklad technologie kterou asi zná. Jinak pokud chce jít opravdu nízko, tak XLib/XCB.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    6.5.2011 13:27 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    A pokud chce výš, tak Qt/SDL/, ...
    Rodrick avatar 6.5.2011 14:12 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Jde-li ti predevsim o kresleni do okna a fullscreen tak bych doporucil SDL (okno, klavesnice, mys) + OpenGL (kresleni).

    http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/

    http://www.root.cz/serialy/graficka-knihovna-opengl/
    6.5.2011 19:22 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Zkus Qt, rychle uděláš co potřebuješ, a nebudeš řešit blbosti. Ještě můžeš zkusit to SDL, ale SDL_ttf pro text není žádná výhra.
    7.5.2011 22:58 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    děkuji za inspirující odpovědi, ano myslel jsem to jak píše moira, jde mi o ekvivalent technologie gdi, stačí pouze vytvořit okno - nebo nějaký "podklad" do kterého jde kreslit obdélník, vypisovat text, zjišťovat délku textu, nastavit typ fontu, alfa kanál, mazání určitého regionu atd. Kritická podmínka je, že "podklad" musí umět odchytnout zprávu "klik" se souřadnicemi. Alternativu "podklad" píšu záměrně, vzhledem k tomu že zaváděcí sw grub, umí vykreslit tyrkysový obdélník s textem v řádcích a tyto texty podkreslovat podle pohybu fokusu (pomocí šipek nahoru - dolů) - ale to je už asi extrém : )
    7.5.2011 23:00 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    dodatek: nepotřebuji klasické gui: buttony, labely, editboxy apod.
    7.5.2011 23:38 rm-rf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nevim co presne chcete, ale pokud ciste textovou aplikaci, tak tu jde napsat normalne i pro terminal - konzoli. V linuxu neni terminal takova sracka jako ve windows, muze byt libovolne velky, jde v nem klikat a pouzivat kolecko mysi atd.
    Rodrick avatar 8.5.2011 16:41 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Z tvych dotazu neni prilis zrejme, co presne potrebujes.

    Bezne zpusoby jak vytvorit okno, neco do nej nakreslit a napsat (+ odchytnout kliknuti a fullscreen):
    • Xlib/XCB: Asi nejblize GDI (tj. vse bude ve vysledku pouzivat Xlib). Osobne bych se teto moznosti vyhnul - je to zbytecne nizkourovnove. Je lepsi pouzit nejakou nadstavbu (viz nize).
    • SDL (pripadne v kombinaci s OpenGL): Vhodne pro narocnejsi grafiku (3D, slozitejsi efekty, hry). Prace s fonty je trochu neohrabana (jak jiz zminil __dark__).
    • GTK a Qt: Velka cast linuxovych aplikaci je psana v jednom z nich. Jako prikad k cemu to lze pouzit (co se kresleni a prace s pismem tyce) si predstav GIMP ;-)
    Z programatorskeho hlediska je urcite nejsnazsi pouzit Qt nebo GTK (C++ interface GTK se jmenuje gtkmm). Pokud potrebujes kreslit nejaka 2D schemata nebo grafy je to asi nejlepsi volba.

    Pro detaily o zminenych knihovnach doporucuji obratit se na wikipedii :-)

    Omlouvam se za velke zobecnovani. Osobni zkusenost mam jen s gtkmm, SDL (+OpenGL) a letmo s Xlib. Qt jsem nikdy nepouzival a o GDI jsem jen cetl.
    8.5.2011 20:12 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Díky moc, už mám asi jasno.

    Aplikace bude zobrazovat textové informace (čas, datum, texty z databáze). Vzhledem k tomu, že musí běžet ve fullscreenu, je nutné ji napsat tak aby se dokázala grafická podoba přizpůsobit rozlišení monitoru a to znamená, že musím ošetřit:
    • velikost písma
    • barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    • kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného textu (je požadována změna stringu)
    • zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    • veškeré rozměry budou definovány v procentech
    • omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    Pro představu bych uvažovaný projekt přirovnal k textovým informacím na čt24, tedy 2d grafika (jednobarevné obdélníčky a texty).

    Jsem si vědom, že ve windows tuto aplikaci napíšu jeden den, ale musím nějak s programováním v linuxu začít.
    mirec avatar 9.5.2011 08:36 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Neviem čo konkrétne by to malo robiť ale toto sa mi zdá ako celkom ľahko realizovateľné za pár minút.

    Ja momentálne robím v Qt Quick fullscreen aplikácie. Keďže robím s Qt trochu priblížim riešenie pomocou Qt (z Gtk som dutý). Dá sa to realizovať ako s Qt Quick tak aj s obyčajným QPainterom. Tu je zopár príkladov:
    velikost písma
    QPainter
    QFont font;
    font.setPixelSize(...);
    painter.setFont(font);
    painter.drawText(...);
    
    QtQuick
    Text {
      id: prihlasovaciText
      font.pixelSize: ...
      text: "..."
    }
    barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    QPainter
    QColor color(Qt::blue);
    painter.fillRect(QRect(0, 0, 100, 100), color);
    
    QtQuick
    Rectangle {
      x: 0; y: 0; width: 100; height: 100
      color: "blue"
    }
    
    kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného
    QPushButton
    QPushButton *button = new QPushButton("Klik");
    connect(button, SIGNAL(clicked()), SLOT(osetriKliknutie()));
    void MojeOkno::osetriKliknutie() {
      ...
    }
    
    QtQuick
    MouseArea {
      onClicked: prihlasovaciText.text = "Prihlaseny";
    }
    zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    QPainter
    QFontMetrics metrics(font);
    auto size = metrics.boundingRect("Text");
    
    QtQuick

    Vlastnosti width a height u elementu Text.
    veškeré rozměry budou definovány v procentech
    QPainter

    Ošetrené programovo (
    width() * percenta / 100
    )

    QtQuick
    Rectangle {
      width: parent.width * precentualnaSirka / 100;
      x: parent.width * percentualnyPosun / 100;
    }
    omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    V Qt je double buffering automaticky zapnutý, netreba sa o to vôbec starať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Rodrick avatar 9.5.2011 11:06 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Tak tedy asi Qt nebo GTK - zalezi na vkusu.

    Podivej se na nejake tutorialy a reference a vyber si, co ti bude lepe sedet.

    V Qt to asi udelas rychleji, ale gtkmm ma podle meho nazoru srozumitelnejsi API (koneckoncu je jednodussi nez Qt).

    Pozn.: V GTK se pro kresleni pouziva knihovna Cairo (C++ interface se jmenuje cairomm), doporucuji tedy hledat v jeji dokumentaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.