abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.1. 15:51 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že nástroje pro webové vývojáře se možná oddělí od Firefoxu a stanou doplňkem. Nástroje pro webové vývojáře prošly velkým přepisem a tým, který se stará o jejich vývoj, by uvítal možnost jejich častějších aktualizacích nezávisle na vydávání nových verzí Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.1. 07:00 | Humor

Čtenářům AbcLinuxu vše nejlepší k dnešnímu Dni zvýšení povědomí o tučňácích (Penguin Awareness Day).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 06:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 4. a 5. března v Praze. Současně byla oznámena změna místa. InstallFest se letos vrací zpět na Karlovo náměstí do budovy E.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 02:48 | Komunita

Greg Kroah-Hartman potvrdil, že Linux 4.9 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS, Long Term Support). Podpora je plánována do ledna 2019. Aktuální jádra s prodlouženou podporou jsou tedy 3.2, 3.4, 3.10, 3.12, 3.16, 3.18, 4.1, 4.4 a 4.9.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 00:11 | Zajímavý článek

Výrobce síťových prvků, společnost Netgear, spustila nový program, který slibuje vývojářům, expertům, ale i běžným uživatelům vyplacení finanční odměny za nalezení bezpečnostních chyby v jejich produktech. Za nalezení zranitelnosti v hardware, API nebo mobilní aplikaci nabízí odměnu od 150 do 15 tisíc dolarů (dle závažnosti).

Michal Makovec | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (4%)
 (10%)
Celkem 367 hlasů
 Komentářů: 25, poslední 21.1. 13:34
Rozcestník
Reklama

Dotaz: gdi, c++

5.5.2011 22:35 petr-s
gdi, c++
Přečteno: 479×
Dobrý den, můžete mě nasměrovat jak začít s napsáním aplikace v linuxu, která by "windows terminologií" kreslila na okno do aktuálního device kontextu RECTy, Lines a vypisovala texty (GDI, GDI+)? Nevím kde začít - jaké knihovny includovat, jaké příkazy použít, je nutné využít GTK+ pro vytvoření okna? Program musí běžet v celoobrazovkovém režimu. Uživatelské interakce nejsou potřeba, stačí aby bylo možné se přepnout do konzole - ale to je vlastnost linuxu.

Děkuji.

Odpovědi

5.5.2011 23:05 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
V Linuxu implementuje GDI akorát Wine a pro Wine se aplikace píší stejně jako pro Windows (Wine spouští aplikace pro Windows).
6.5.2011 09:45 petrs
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
wine znám, to nechci, rád bych vytvořil nativní aplikaci přímo v linuxu pro linux.
6.5.2011 10:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++

Tak proč chcete GDI (což je grafické rozhraní Windows)?

Gtk+ nebo Qt nutně použít nemusíte, ale je to podstatně pohodlnější než používat přímo nízkoúrovňové knihovny.

6.5.2011 12:36 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Nemyslím, že autor chce použít GDI, jen to zmínil jako příklad technologie kterou asi zná. Jinak pokud chce jít opravdu nízko, tak XLib/XCB.
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
6.5.2011 13:27 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
A pokud chce výš, tak Qt/SDL/, ...
Rodrick avatar 6.5.2011 14:12 Rodrick | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Jde-li ti predevsim o kresleni do okna a fullscreen tak bych doporucil SDL (okno, klavesnice, mys) + OpenGL (kresleni).

http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/

http://www.root.cz/serialy/graficka-knihovna-opengl/
6.5.2011 19:22 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Zkus Qt, rychle uděláš co potřebuješ, a nebudeš řešit blbosti. Ještě můžeš zkusit to SDL, ale SDL_ttf pro text není žádná výhra.
7.5.2011 22:58 petr-s
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
děkuji za inspirující odpovědi, ano myslel jsem to jak píše moira, jde mi o ekvivalent technologie gdi, stačí pouze vytvořit okno - nebo nějaký "podklad" do kterého jde kreslit obdélník, vypisovat text, zjišťovat délku textu, nastavit typ fontu, alfa kanál, mazání určitého regionu atd. Kritická podmínka je, že "podklad" musí umět odchytnout zprávu "klik" se souřadnicemi. Alternativu "podklad" píšu záměrně, vzhledem k tomu že zaváděcí sw grub, umí vykreslit tyrkysový obdélník s textem v řádcích a tyto texty podkreslovat podle pohybu fokusu (pomocí šipek nahoru - dolů) - ale to je už asi extrém : )
7.5.2011 23:00 petr-s
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
dodatek: nepotřebuji klasické gui: buttony, labely, editboxy apod.
7.5.2011 23:38 rm-rf
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Nevim co presne chcete, ale pokud ciste textovou aplikaci, tak tu jde napsat normalne i pro terminal - konzoli. V linuxu neni terminal takova sracka jako ve windows, muze byt libovolne velky, jde v nem klikat a pouzivat kolecko mysi atd.
Rodrick avatar 8.5.2011 16:41 Rodrick | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Z tvych dotazu neni prilis zrejme, co presne potrebujes.

Bezne zpusoby jak vytvorit okno, neco do nej nakreslit a napsat (+ odchytnout kliknuti a fullscreen):
  • Xlib/XCB: Asi nejblize GDI (tj. vse bude ve vysledku pouzivat Xlib). Osobne bych se teto moznosti vyhnul - je to zbytecne nizkourovnove. Je lepsi pouzit nejakou nadstavbu (viz nize).
  • SDL (pripadne v kombinaci s OpenGL): Vhodne pro narocnejsi grafiku (3D, slozitejsi efekty, hry). Prace s fonty je trochu neohrabana (jak jiz zminil __dark__).
  • GTK a Qt: Velka cast linuxovych aplikaci je psana v jednom z nich. Jako prikad k cemu to lze pouzit (co se kresleni a prace s pismem tyce) si predstav GIMP ;-)
Z programatorskeho hlediska je urcite nejsnazsi pouzit Qt nebo GTK (C++ interface GTK se jmenuje gtkmm). Pokud potrebujes kreslit nejaka 2D schemata nebo grafy je to asi nejlepsi volba.

Pro detaily o zminenych knihovnach doporucuji obratit se na wikipedii :-)

Omlouvam se za velke zobecnovani. Osobni zkusenost mam jen s gtkmm, SDL (+OpenGL) a letmo s Xlib. Qt jsem nikdy nepouzival a o GDI jsem jen cetl.
8.5.2011 20:12 petr-s
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Díky moc, už mám asi jasno.

Aplikace bude zobrazovat textové informace (čas, datum, texty z databáze). Vzhledem k tomu, že musí běžet ve fullscreenu, je nutné ji napsat tak aby se dokázala grafická podoba přizpůsobit rozlišení monitoru a to znamená, že musím ošetřit:
  • velikost písma
  • barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
  • kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného textu (je požadována změna stringu)
  • zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
  • veškeré rozměry budou definovány v procentech
  • omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
Pro představu bych uvažovaný projekt přirovnal k textovým informacím na čt24, tedy 2d grafika (jednobarevné obdélníčky a texty).

Jsem si vědom, že ve windows tuto aplikaci napíšu jeden den, ale musím nějak s programováním v linuxu začít.
mirec avatar 9.5.2011 08:36 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Neviem čo konkrétne by to malo robiť ale toto sa mi zdá ako celkom ľahko realizovateľné za pár minút.

Ja momentálne robím v Qt Quick fullscreen aplikácie. Keďže robím s Qt trochu priblížim riešenie pomocou Qt (z Gtk som dutý). Dá sa to realizovať ako s Qt Quick tak aj s obyčajným QPainterom. Tu je zopár príkladov:
velikost písma
QPainter
QFont font;
font.setPixelSize(...);
painter.setFont(font);
painter.drawText(...);
QtQuick
Text {
  id: prihlasovaciText
  font.pixelSize: ...
  text: "..."
}
barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
QPainter
QColor color(Qt::blue);
painter.fillRect(QRect(0, 0, 100, 100), color);
QtQuick
Rectangle {
  x: 0; y: 0; width: 100; height: 100
  color: "blue"
}
kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného
QPushButton
QPushButton *button = new QPushButton("Klik");
connect(button, SIGNAL(clicked()), SLOT(osetriKliknutie()));
void MojeOkno::osetriKliknutie() {
  ...
}
QtQuick
MouseArea {
  onClicked: prihlasovaciText.text = "Prihlaseny";
}
zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
QPainter
QFontMetrics metrics(font);
auto size = metrics.boundingRect("Text");
QtQuick

Vlastnosti width a height u elementu Text.
veškeré rozměry budou definovány v procentech
QPainter

Ošetrené programovo (
width() * percenta / 100
)

QtQuick
Rectangle {
  width: parent.width * precentualnaSirka / 100;
  x: parent.width * percentualnyPosun / 100;
}
omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
V Qt je double buffering automaticky zapnutý, netreba sa o to vôbec starať.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Rodrick avatar 9.5.2011 11:06 Rodrick | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Tak tedy asi Qt nebo GTK - zalezi na vkusu.

Podivej se na nejake tutorialy a reference a vyber si, co ti bude lepe sedet.

V Qt to asi udelas rychleji, ale gtkmm ma podle meho nazoru srozumitelnejsi API (koneckoncu je jednodussi nez Qt).

Pozn.: V GTK se pro kresleni pouziva knihovna Cairo (C++ interface se jmenuje cairomm), doporucuji tedy hledat v jeji dokumentaci.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.