abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 15:16 | Komunita

Na GOG.com začal zimní výprodej. Řada zlevněných her běží oficiálně také na Linuxu. Hru Neverwinter Nights Diamond lze dva dny získat zdarma. Hra dle stránek GOG.com na Linuxu neběží. Pomocí návodu ji lze ale rozběhnout také na Linuxu [Gaming On Linux].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
1.12. 13:14 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána verze 2.7.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Řešeno je několik bezpečnostních problémů. Aktualizován byl především Tor Browser na verzi 6.0.7. Tor Browser je postaven na Firefoxu ESR (Extended Support Release) a právě ve Firefoxu byla nalezena a opravena vážná bezpečnostní chyba MFSA 2016-92 (CVE-2016-9079, Firefox SVG Animation

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 759 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: gdi, c++

5.5.2011 22:35 petr-s
gdi, c++
Přečteno: 478×
Dobrý den, můžete mě nasměrovat jak začít s napsáním aplikace v linuxu, která by "windows terminologií" kreslila na okno do aktuálního device kontextu RECTy, Lines a vypisovala texty (GDI, GDI+)? Nevím kde začít - jaké knihovny includovat, jaké příkazy použít, je nutné využít GTK+ pro vytvoření okna? Program musí běžet v celoobrazovkovém režimu. Uživatelské interakce nejsou potřeba, stačí aby bylo možné se přepnout do konzole - ale to je vlastnost linuxu.

Děkuji.

Odpovědi

5.5.2011 23:05 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
V Linuxu implementuje GDI akorát Wine a pro Wine se aplikace píší stejně jako pro Windows (Wine spouští aplikace pro Windows).
6.5.2011 09:45 petrs
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
wine znám, to nechci, rád bych vytvořil nativní aplikaci přímo v linuxu pro linux.
6.5.2011 10:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++

Tak proč chcete GDI (což je grafické rozhraní Windows)?

Gtk+ nebo Qt nutně použít nemusíte, ale je to podstatně pohodlnější než používat přímo nízkoúrovňové knihovny.

6.5.2011 12:36 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Nemyslím, že autor chce použít GDI, jen to zmínil jako příklad technologie kterou asi zná. Jinak pokud chce jít opravdu nízko, tak XLib/XCB.
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
6.5.2011 13:27 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
A pokud chce výš, tak Qt/SDL/, ...
Rodrick avatar 6.5.2011 14:12 Rodrick | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Jde-li ti predevsim o kresleni do okna a fullscreen tak bych doporucil SDL (okno, klavesnice, mys) + OpenGL (kresleni).

http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/

http://www.root.cz/serialy/graficka-knihovna-opengl/
6.5.2011 19:22 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Zkus Qt, rychle uděláš co potřebuješ, a nebudeš řešit blbosti. Ještě můžeš zkusit to SDL, ale SDL_ttf pro text není žádná výhra.
7.5.2011 22:58 petr-s
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
děkuji za inspirující odpovědi, ano myslel jsem to jak píše moira, jde mi o ekvivalent technologie gdi, stačí pouze vytvořit okno - nebo nějaký "podklad" do kterého jde kreslit obdélník, vypisovat text, zjišťovat délku textu, nastavit typ fontu, alfa kanál, mazání určitého regionu atd. Kritická podmínka je, že "podklad" musí umět odchytnout zprávu "klik" se souřadnicemi. Alternativu "podklad" píšu záměrně, vzhledem k tomu že zaváděcí sw grub, umí vykreslit tyrkysový obdélník s textem v řádcích a tyto texty podkreslovat podle pohybu fokusu (pomocí šipek nahoru - dolů) - ale to je už asi extrém : )
7.5.2011 23:00 petr-s
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
dodatek: nepotřebuji klasické gui: buttony, labely, editboxy apod.
7.5.2011 23:38 rm-rf
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Nevim co presne chcete, ale pokud ciste textovou aplikaci, tak tu jde napsat normalne i pro terminal - konzoli. V linuxu neni terminal takova sracka jako ve windows, muze byt libovolne velky, jde v nem klikat a pouzivat kolecko mysi atd.
Rodrick avatar 8.5.2011 16:41 Rodrick | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Z tvych dotazu neni prilis zrejme, co presne potrebujes.

Bezne zpusoby jak vytvorit okno, neco do nej nakreslit a napsat (+ odchytnout kliknuti a fullscreen):
  • Xlib/XCB: Asi nejblize GDI (tj. vse bude ve vysledku pouzivat Xlib). Osobne bych se teto moznosti vyhnul - je to zbytecne nizkourovnove. Je lepsi pouzit nejakou nadstavbu (viz nize).
  • SDL (pripadne v kombinaci s OpenGL): Vhodne pro narocnejsi grafiku (3D, slozitejsi efekty, hry). Prace s fonty je trochu neohrabana (jak jiz zminil __dark__).
  • GTK a Qt: Velka cast linuxovych aplikaci je psana v jednom z nich. Jako prikad k cemu to lze pouzit (co se kresleni a prace s pismem tyce) si predstav GIMP ;-)
Z programatorskeho hlediska je urcite nejsnazsi pouzit Qt nebo GTK (C++ interface GTK se jmenuje gtkmm). Pokud potrebujes kreslit nejaka 2D schemata nebo grafy je to asi nejlepsi volba.

Pro detaily o zminenych knihovnach doporucuji obratit se na wikipedii :-)

Omlouvam se za velke zobecnovani. Osobni zkusenost mam jen s gtkmm, SDL (+OpenGL) a letmo s Xlib. Qt jsem nikdy nepouzival a o GDI jsem jen cetl.
8.5.2011 20:12 petr-s
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Díky moc, už mám asi jasno.

Aplikace bude zobrazovat textové informace (čas, datum, texty z databáze). Vzhledem k tomu, že musí běžet ve fullscreenu, je nutné ji napsat tak aby se dokázala grafická podoba přizpůsobit rozlišení monitoru a to znamená, že musím ošetřit:
  • velikost písma
  • barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
  • kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného textu (je požadována změna stringu)
  • zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
  • veškeré rozměry budou definovány v procentech
  • omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
Pro představu bych uvažovaný projekt přirovnal k textovým informacím na čt24, tedy 2d grafika (jednobarevné obdélníčky a texty).

Jsem si vědom, že ve windows tuto aplikaci napíšu jeden den, ale musím nějak s programováním v linuxu začít.
mirec avatar 9.5.2011 08:36 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Neviem čo konkrétne by to malo robiť ale toto sa mi zdá ako celkom ľahko realizovateľné za pár minút.

Ja momentálne robím v Qt Quick fullscreen aplikácie. Keďže robím s Qt trochu priblížim riešenie pomocou Qt (z Gtk som dutý). Dá sa to realizovať ako s Qt Quick tak aj s obyčajným QPainterom. Tu je zopár príkladov:
velikost písma
QPainter
QFont font;
font.setPixelSize(...);
painter.setFont(font);
painter.drawText(...);
QtQuick
Text {
  id: prihlasovaciText
  font.pixelSize: ...
  text: "..."
}
barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
QPainter
QColor color(Qt::blue);
painter.fillRect(QRect(0, 0, 100, 100), color);
QtQuick
Rectangle {
  x: 0; y: 0; width: 100; height: 100
  color: "blue"
}
kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného
QPushButton
QPushButton *button = new QPushButton("Klik");
connect(button, SIGNAL(clicked()), SLOT(osetriKliknutie()));
void MojeOkno::osetriKliknutie() {
  ...
}
QtQuick
MouseArea {
  onClicked: prihlasovaciText.text = "Prihlaseny";
}
zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
QPainter
QFontMetrics metrics(font);
auto size = metrics.boundingRect("Text");
QtQuick

Vlastnosti width a height u elementu Text.
veškeré rozměry budou definovány v procentech
QPainter

Ošetrené programovo (
width() * percenta / 100
)

QtQuick
Rectangle {
  width: parent.width * precentualnaSirka / 100;
  x: parent.width * percentualnyPosun / 100;
}
omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
V Qt je double buffering automaticky zapnutý, netreba sa o to vôbec starať.
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Rodrick avatar 9.5.2011 11:06 Rodrick | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
Tak tedy asi Qt nebo GTK - zalezi na vkusu.

Podivej se na nejake tutorialy a reference a vyber si, co ti bude lepe sedet.

V Qt to asi udelas rychleji, ale gtkmm ma podle meho nazoru srozumitelnejsi API (koneckoncu je jednodussi nez Qt).

Pozn.: V GTK se pro kresleni pouziva knihovna Cairo (C++ interface se jmenuje cairomm), doporucuji tedy hledat v jeji dokumentaci.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.