abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:00 | Komunita

MojeFedora.cz informuje, že Fedora 27 dostane podporu pro AAC. Podpora multimediálních formátů je ve výchozí instalaci Fedory tradičně limitovaná kvůli softwarovým patentům, ale desktopový tým Red Hatu se ji i tak snaží v poslední době co nejvíce rozšířit. Už nějaký čas obsahuje kodeky pro MP3, H.264, AC3 a nyní byl přidán také kodek pro další velmi rozšířený zvukový formát – AAC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 145. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. října od 18:00 hodin v restauraci Time Out na adrese Novoměstská 2 v Řečkovicích. Jedná se o poslední sraz před konferencí OpenAlt 2017, jež proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu 2017 na FIT VUT v Brně. Běží registrace účastníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.2.0 multiplatformního virtualizačního nástroje Oracle VM VirtualBox. Jedná se o první stabilní verzi z nové větve 5.2. Z novinek lze zmínit například možnost exportování VM do Oracle Cloudu, bezobslužnou instalaci hostovaného systému nebo vylepšené GUI. Podrobnosti v seznamu změn. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 14:00 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Down Under Bundle. Za vlastní cenu lze koupit multiplatformní hry The Warlock of Firetop Mountain, Screencheat, Hand of Fate a Satellite Reign. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 3,63 $) také Hacknet, Hacknet Labyrinths, Crawl a Hurtworld. Při platbě 12 $ a více lze získat navíc Armello.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Nová verze

Google Chrome 62 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 62.0.3202.62 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 35 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:00 | Zajímavý článek

Článek (en) na Mozilla.cz je věnován vykreslování stránek ve Firefoxu. V průběhu roku 2018 by se ve Firefoxu měl objevit WebRender, jenž by měl vykreslování stránek urychlit díky využití GPU.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 08:22 | Bezpečnostní upozornění

NÚKIB (Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost) informuje o zranitelnosti ROCA v procesu generování RSA klíčů, který se odehrává v softwarové knihovně implementované například v kryptografických čipových kartách, bezpečnostních tokenech a dalších hardwarových čipech vyrobených společností Infineon Technologies AG. Zranitelnost umožňuje praktický faktorizační útok, při kterém útočník dokáže vypočítat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 01:23 | Zajímavý software

Příspěvek na blogu otevřené certifikační autority Let's Encrypt informuje o začlenění podpory protokolu ACME (Automatic Certificate Management Environment) přímo do webového serveru Apache. Klienty ACME lze nahradit novým modulem Apache mod_md. Na vývoj tohoto modulu bylo uvolněno 70 tisíc dolarů z programu Mozilla Open Source Support (MOSS). K rozchození HTTPS na Apache stačí nově přidat do konfiguračního souboru řádek s ManagedDomain. Minutový videonávod na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
17.10. 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 11
17.10. 13:40 | Pozvánky

Cílem Social Good Hackathonu, který se uskuteční 21. a 22. října v Brně, je vymyslet a zrealizovat projekty, které pomůžou zlepšit svět kolem nás. Je to unikátní příležitost, jak představit nejrůznější sociální projekty a zrealizovat je, propojit aktivní lidi, zástupce a zástupkyně nevládních organizací a lidi z prostředí IT a designu. Hackathon pořádá brněnská neziskovka Nesehnutí.

… více »
Barbora | Komentářů: 1
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (10%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (73%)
 (13%)
Celkem 89 hlasů
 Komentářů: 5, poslední dnes 07:28
    Rozcestník

    Dotaz: náhrada sleep() v C++

    2.6.2011 14:16 smaza
    náhrada sleep() v C++
    Přečteno: 1834×
    Zdravím, napsal jsem program v C++, ve kterém je cyklus while na jehož konci je funkce sleep, která provádění programu na 1 min. uspí, pak zase jede cyklus znovu. Chtěl bych se zeptat, jestli kromě sleep existuje nějaký jiný způsob jak pozastavení programu zajistit. Díky.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    2.6.2011 14:35 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Pokud program na něco konkrétního čeká, tak například select(), poll() a spol. s případným timeoutem (většinu věcí jde v Unixu dostat jako událost na filedeskriptoru). Ale pokud čekáš jen tak a sleep() dělá přesně to, co potřebuješ, tak proč ho chceš nahrazovat?
    2.6.2011 15:02 smaza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Ten program zjišťuje data (např. teplotu cpu) a odesílá je na server. Pomocí sleep určuju interval zjišťování a odesílaní, takže na nic nečekám. Je to moje DP a oponent mi položil otázku "Dala by se v hlavní programové smyčce nahradit funkce sleep za jiný mechanismus?" Já nejsem zase tak zběhlý a o jiném mechanismu nevím, tak jsem se chtěl zeptat tady.
    rADOn avatar 2.6.2011 15:17 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Můžeš si požádat kernel o doručení signálu SIGALRM (periodicky nebo v určený čas) a uspat se.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Josef Kufner avatar 2.6.2011 15:24 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    ... a uspat se použitím sleep().
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    rADOn avatar 2.6.2011 15:51 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Cituji z TFM:
    …sleep(3) may be implemented using SIGALRM; mixing calls to alarm() and sleep(3) is a bad idea.…
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    3.6.2011 15:09 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    A copak tím chceš říct?
    rADOn avatar 3.6.2011 15:36 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Které části "bad idea" nerozumíš?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    4.6.2011 15:03 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Obsahu citace rozumím zcela.
    5.6.2011 22:15 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Dala by se v hlavní programové smyčce nahradit funkce sleep za jiný mechanismus?
    Jinak na modernich jadrech by sel take pouzit cekani na timerfd, viz treba http://www.kernel.org/doc/man-pages/online/pages/man2/timerfd_create.2.html
    Řešení 1× (Luboš Doležel (Doli))
    Josef Kufner avatar 2.6.2011 15:31 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Sleep má nevýhodu v tom, že vlastně není zaručeno, jak dlouho bude čekat. Pokud ti přijde nějaký signál, sleep bude přerušen a ty nebudeš vědět jak dlouho ještě čekat.

    Select ti je užitečný, i když nebudeš chtít čekat na žadý filedescriptor, protože vrací, kolik času ještě chceš čekat do splnění onoho intervalu.

    Další možností je použít cron, ale na intervaly kolem minuty to není moc funkční.

    V neposlední řadě lze využít nějaké ty knihovny/frameworky, které mají v sobě hlavní smyčku a obsahují časovač. Např. Qt Core (lze přeložit i bez GUI) nebo glib.

    Jinak se ale za sleep stydět nemusíš. Ono tohle bude spíš o tom, že ve škole se učí, že aktivní čekání se sleepem je špatně. Ovšem v tomhle případě chceš přesně to.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    3.6.2011 18:08 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Čekání se sleepem není aktivní, ale pasivní, aspoň na normálním systému. Aktivně čeká usleep.
    4.6.2011 22:22 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Funkce usleep() je úplně stejně pasivní jako sleep() nebo nanosleep(). Luboš měl ale IMHO na mysli to, že někdy autoři programů místo pasivního čekání na nějakou událost využívají smyčku, která se v pravidelných intervalech ptá, jestli už událost nastala. Při krátkém intervalu se tím zbytečně zatěžují zdroje, při dlouhém se zase prodlužuje reakční doba. Někdy to samozřejmě jinak dělat nejde, ale často se to z neznalosti nebo lenosti používá, i když mechanismy pro pasivní čekání existují.
    4.6.2011 23:44 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    nanosleep() podle manuálu pro krátké intervaly čekal aktivně, na jádrech 2.4 to dělá pořád. Každopádně s prostředky pro sleep() bych si moc starostí nedělal, test jedné podmínky jednou za několik sekund (granularita funkce sleep) je zanedbatelná zátěž.
    5.6.2011 01:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    nanosleep() podle manuálu pro krátké intervaly čekal aktivně

    I kdyby ano, tady se bavíme o náhradě za sleep(), takže o takový interval zcela určitě nejde.

    Každopádně s prostředky pro sleep() bych si moc starostí nedělal, test jedné podmínky jednou za několik sekund (granularita funkce sleep) je zanedbatelná zátěž.

    Tady si asi nerozumíme. Neměl jsem na mysli zátěž funkce sleep() samotné, ale o ty periodické kontroly, tj. konstrukce typu

      while (!ready()) {
        usleep(100);
      }
    

    když na něco čekáte. Pokud ten interval bude příliš krátký, budou opakované kontroly příliš zatěžovat procesor (a možná i něco jiného). Bude-li příliš dlouhý, pak máte příliš dlouhou odezvu. Pokud existují prostředky, jak se nechat probudit až tehdy, když je podmínka splněná (a hned, jakmile je splněná), měla by jim být dána přednost.

    5.6.2011 22:12 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Pokud ti přijde nějaký signál, sleep bude přerušen a ty nebudeš vědět jak dlouho ještě čekat.
    man sleep(3) rika neco jineho:
    Zero if the requested time has elapsed, or the number of seconds left to sleep, if the call was interrupted by a signal handler.
    6.6.2011 00:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Jenže vzhledem k sekundové granularitě je praktická použitelnost většinou dost sporná.
    2.6.2011 23:29 rellix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Ano mozes cakat na signal napr. Ja by som toto riesil dvoma vlaknami, jedno caka na signal a druhe vlakno cita systemovy cas vypocitas si cas kedy ma sigalizovat cez danny signal ze nastal cas potom si da samo sleep na kratsiu dobu napr 1/10 a takto sa dostane k zobudeniu druheho vlakna vo velmi presnom casovom intervale. Napriklad cez Pthread sa da toto naproramovat za 10 minut.
    Josef Kufner avatar 3.6.2011 00:22 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    WTF?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    3.6.2011 07:38 rellix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    RTFM
    3.6.2011 11:40 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Po ,dvoma vláknami` jsem to přestal číst, protože WTF?, ať už následuje cokoli.
    3.6.2011 16:36 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    :-D
    Voty avatar 3.6.2011 12:05 Voty | skóre: 12 | blog: gemini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Z funkcí příbuzných sleep() tu máme usleep(), pak také nanosleep(). Poslední jmenovaný dokonce dokáže říct, jak dlouho čekal v případě přerušení SIGNALem. Také se dá použít select() s určitým timeoutem. Principiálně jsou všechny tyto fce na jedno brdo.

    Obecně lze samozřejmě sleep() nahradit lecčím. Například můžeš program navázat na signál z GPS a vždy když se změní počet vteřin, tak provést akci. Otázkou je, zda-li je to rozumné :)
    Jednu rozbil a tu druhou ztratil.
    5.6.2011 09:41 kocour_easy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Kdysi jsem si s necim podobnym hral:
    int
    own_sleep (time_t seconds, time_t useconds)
    {
    #if LINUX
      struct timeval interval;
    
      if (seconds < 0)
          seconds = 0;
      if (useconds < 0)
          useconds = 0;
      if (seconds == 0 && useconds == 0)
          return -1;
    
      memset(&interval, 0, sizeof(interval));
      interval.tv_sec = seconds;
      interval.tv_usec = useconds;
    
      return select (FD_SETSIZE, NULL, NULL, NULL, &interval);
    #endif
    #if !(defined __MINGW32__ || defined _MSC_VER)
      struct timeval now, deadline;
    
      gettimeofday (&deadline, NULL);
    #if 0
      deadline.tv_usec += usec;
      deadline.tv_sec += deadline.tv_usec / 1000000;
      deadline.tv_usec %= 1000000;
    #else
      deadline.tv_sec += useconds;
      deadline.tv_usec += seconds;
    #endif
    
      do
        {
          gettimeofday (&now, NULL);
        }
      while ((now.tv_sec < deadline.tv_sec) ||
             (now.tv_sec == deadline.tv_sec && now.tv_usec < deadline.tv_usec));
    #else
      /* MinGW has no gettimeofday(). ftime() seems to be the best alternative as I
       * don't know of any standard Windows function with microsecond accuracy. I
       * should have a look at the Cygwin source code... - dbjh */
      struct timeb tb;
      int32_t int now, deadline;
    
      ftime (&tb);
      deadline = tb.time * 1000 + tb.millitm + useconds / 1000;
    
      do
        {
          ftime (&tb);
          now = tb.time * 1000 + tb.millitm;
        }
      while (now < deadline);
    #endif
    }
    
    zakladni problem je v tom, ze kazde aktivni volani sleep, za pomoci dodatecnych funkci vytvari rezii na CPU a na volani prislusnych prostredku. Nejlepsi je pouziti timeoutu pro uvedeny select().
    5.6.2011 18:19 benn | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Kdysi jsem taky potřeboval nahradit funkci sleep(), protože se ukončovala předčasně díky dalším signálům. Tak jsem do vláken raději dával pro čekání:
    	pthread_mutex_lock(mutex);
    	clock_gettime(CLOCK_REALTIME, &abstime);
    	abstime.tv_nsec += msec * 1000000;
    	abstime.tv_sec += sec;
    	
    	if (abstime.tv_nsec  > 1000000000UL) {
    	    abstime.tv_nsec %= 1000000000UL;
    	    abstime.tv_sec += 1;
    	}
    	
    	rc = pthread_cond_timedwait(cond, mutex, &abstime);
    	if (rc != ETIMEDOUT) WARN("Predcasny timeout (rc=%d)", rc);
    	
    	pthread_mutex_unlock(mutex);
    
    
    Před použitím se musely inicializovat proměnné "mutex" a "cond". Ale zase pomocí funkce pthread_cond_signal() šlo čekání okamžitě zrušit.

    5.6.2011 22:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    Pouzivat po podobne ucely cokoliv, co zavisi na CLOCK_REALTIME, je zasadni chyba.
    6.6.2011 19:20 benn | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: náhrada sleep() v C++
    To ano, pokud se změní systémový čas, tak to bude mít nepříjemné důsledky. Ale není problém změnit zdroj hodin třeba na CLOCK_MONOTONIC (viz pthread_condattr_setclock()). Nakonec jsem měl štěstí, že se systémový čas nikdy během chodu linuxu neměnil.... I tak linux nabízí velkou spoustu možností jak s časem zacházet.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.