DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
git describe --tag --match='v[0-9]*' git log -n 1 --pretty='%ai'Nevíte o nějaké knihovně v čistém PHP, která by tohle uměla? Co jsem tak našel, ten log by nebyl problém, ale co describe?
Řešení dotazu:
Potíž je v tom, že ne vždy je na serveru dostupný Git nebo není možné spouštět externí programy.V takovém případě se dělá git deployment velmi špatně... ale existuje na to lék... dělat deployment lokálně, pustit skripty a odeslat pomocí rsyncu. Mimochodem, pokud to jenom trochu lze, vždy se vyhýbám hostování aplikací v omezeném prostředí. Zpravidla věci tohoto typu (git, spouštění příkazů) uvádím jako součást systémových požadavků, a pokud tomu zákazníkův dodavatel služeb nerozumí, velmi rychle mu mezi svými obchodními partnery najdu nového. Ještě jednu velmi dobrou radu ti můžu dát (klidně mě kontaktuj s dotazy)... nikdy si nenech diktovat technické prostředky, pokud si za práci v omezeném prostředí nenaúčtuješ samostatnou položku. Pokud kývneš zákazníkům či jejich dalším dodavatelům na každou blbost, zvyknou si na to a budou se k tobě podle toho chovat. A to zdaleka neplatí jen pro komerční spolupráci.
Pointa mého snažení s Gitem v PHP je, aby nebylo třeba udělat vůbec nic navíc, jen checkout (clone) do document root. Nahrát hotový INI file je celkem triviální, potíž je, že není kde a kdy ho vyrobit.To mi přijde takové... neužitečné. Git clone k tomuhle není určený, navíc funguje víceméně jen při shellovském přístupu. Hooky se nekopírují (z pochopitelných důvodů). Na to je daleko vhodnější rsync, který jde alespoň zopakovat. INI jde generovat tam, odkud se rsyncuje a nebo skriptem tam, kde se pouští clone/pull (případně co je cílem push, který se dá nahookovat).
Spuštění skriptu, který by nastavil hooky je sice celkem hezké, ale závisí to na uživateli (adminovi/programátorovi), takže se na to nelze spolehnout (prakticky ověřeno).Což přesně odpovídá tomu, jak to fungovat má.
Dalším háčkem je, že používám submoduly pro pluginy, takže by to znamenalo hlídat hooky pro každý plugin. Tohle je okamžik, kdy to přestává být praktické.Hooky pro pluginy by neměly být vůbec potřeba. Ve chvíli, kdy pushneš hlavní strom, tak není problém nechat zaktualizovat submoduly a veškerou další práci dělat z hooku hlavního stromu. Začínám přicházet na to, že celá tvá myšlenka je postavená na takzvaném „drbání se levou nohou za pravým uchem“, ale na to časem přijdeš sám.
Hooky pro pluginy by neměly být vůbec potřeba.A co když se aktualizuje jen plugin? Třeba protože ho zrovna vyvíjí a udělal commit. Navíc framework samotný je jako submodul také (rodičovský repositář patří aplikaci).
Informace o verzi pak musí být k dispozici vždy, i když ten člověk zapomene nebo se vůbec nedozví, že má nějaké hooky nastavit.Nezlob se na mě, ale nastavit ty hooky není až takový problém a zabránít v zapomenutí je natolik triviální (například software úmyslně nepracuje, pokud nejsou nastavené), že si s klidem dovolím to celé označit za jednu velkou hloupou výmluvu.
A co když se aktualizuje jen plugin? Třeba protože ho zrovna vyvíjí a udělal commit.Princip submodulů je založený právě na tom, že hlavní modul obsahuje informaci o přesné verzi (commitu) submodulů. Nemá smysl používat git submodules a přitom obcházet jejich základní princip a jedinou výhodu oproti zcela samostatným repozitářům.
Navíc framework samotný je jako submodul také (rodičovský repositář patří aplikaci).V tom nevidím problém, pokud se celá věc dobře ošetří. Pozor na to, že submoduly nefungujou úplně hladce a úplně samy. Je to (možná bohužel) v gitu celkem pokročilý nástroj, a je potřeba se k němu podle toho chovat.
(například software úmyslně nepracuje, pokud nejsou nastavené)Takováto kurvítka jsou mi celkem proti srsti. Obvykle píšu programy tak, aby se nenechaly rozhodit kdejakou blbostí. Představa, že mi pak chyba v této, z pohledu uživatele vcelku nepodstatné, části sundá celou aplikaci na produkčním serveru se mi moc nezamlouvá. I když na druhou stranu, být to něco důležitějšího, tak by to bylo rozumné řešení.
Tiskni Sdílej: