abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.1. 15:51 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že nástroje pro webové vývojáře se možná oddělí od Firefoxu a stanou doplňkem. Nástroje pro webové vývojáře prošly velkým přepisem a tým, který se stará o jejich vývoj, by uvítal možnost jejich častějších aktualizacích nezávisle na vydávání nových verzí Firefoxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
20.1. 07:00 | Humor

Čtenářům AbcLinuxu vše nejlepší k dnešnímu Dni zvýšení povědomí o tučňácích (Penguin Awareness Day).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 06:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 4. a 5. března v Praze. Současně byla oznámena změna místa. InstallFest se letos vrací zpět na Karlovo náměstí do budovy E.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 02:48 | Komunita

Greg Kroah-Hartman potvrdil, že Linux 4.9 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS, Long Term Support). Podpora je plánována do ledna 2019. Aktuální jádra s prodlouženou podporou jsou tedy 3.2, 3.4, 3.10, 3.12, 3.16, 3.18, 4.1, 4.4 a 4.9.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 00:11 | Zajímavý článek

Výrobce síťových prvků, společnost Netgear, spustila nový program, který slibuje vývojářům, expertům, ale i běžným uživatelům vyplacení finanční odměny za nalezení bezpečnostních chyby v jejich produktech. Za nalezení zranitelnosti v hardware, API nebo mobilní aplikaci nabízí odměnu od 150 do 15 tisíc dolarů (dle závažnosti).

Michal Makovec | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 363 hlasů
 Komentářů: 25, poslední 21.1. 13:34
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

6.1.2012 17:56 šachista
Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
Přečteno: 943×

Dobrý večer,

chtěl bych hlavně pro zábavu vytvořit vlastní šachový program pro Linux. Kdo si hraje, nezlobí... Nejde mi o to, aby porážel velmistry. Jde mi o to, abych se pěkně pobavil při jeho tvorbě a následném testování.

V hlavě už mám sesumírováno to, že použiju buď GTK+, nebo QT. Bude to program pro X Window. Programovacím jazykem může být C nebo C++.

První problém, který řeším. -- Jak vykreslit šachovnici a "oživit ji" (tedy, aby šlo pomocí myše nebo klávesnice zahrát tah). Věřím, že až se vypořádám s tímto problémem, tak ostatní už bude relativně jednoduché.

Děkuju předem za všechny reakce. Nejvíc mě tedy pálí to vykreslení a "oživení" šachovnice.

Poznámka: Jsem spíš amatér, co se týká programování.

Odpovědi

wamba avatar 6.1.2012 19:00 wamba | skóre: 37 | blog: wamba
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
6.1.2012 19:23 šachista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

Díky za tip.

Josef Kufner avatar 9.1.2012 15:17 Josef Kufner | skóre: 66
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
Pokud chceš obecnější nástroj, koukni na netboard.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
mess avatar 6.1.2012 19:05 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
Já bych si vytvořil vlastní widget (v Qt odvozením od třídy QWidget), který by na sebe pomocí QPainteru maloval šachovnici. A události od myši bych řešil reimplementaci metody mousePressEvent. V této metodě se dá zjistit jaké tlačítko myši a kde bylo stisknuto (normálně souřadnice). A podle toho bych si spočítal, na kterém políčku šachovnice bylo stisknuto. No a poslední krok by byl překreslení šachovnice tak, aby reflektovala změny způsobené tím kliknutím nebo čímkoliv.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
6.1.2012 19:22 šachista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

Děkuju. Vyzkouším a dám vědět, jak jsem dopadnul.

8.1.2012 14:38 sachmat
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
Zdravim, ja som tiez podobny projekt pred casom ako zadanie a neskor z nudy a zaujatia zacal a mozem s niecim poradit. Kedze sa venujem Qt tak vrelo odporucam prave Qt a c++. Najdes kopu projektov, ktore ta mozu inspirovat a ktore maju otvoreny kod, takze inspiracia moze byt hlbsia=) Dobry projekt (i ked trochu stagnujuci) je napriklad ChessX.

Jednym z prvych tvojich rozhodnuti musi byt to, ako budes sachovnicu reprezentovat. ChessX napr. na reprezentaciu sachovnice pouziva bitboard. Je to datova struktura ktora je velmi rychla (hlavne na 64 bitovej platforme) ale jej zvladnutie je narocnejsie. Dalsou datovou strukturou je dvojrozmerne pole, nie az take rychle ale urcite viac intuitivne. Viac sa o tom da docitat napr. tu.

Co sa tyka vykreslovania, v Qt sa mozes rozhodnut medzi pouzitim QGraphicsView a vykreslovat QGrahicsItem ako policko, figurku a podobne alebo priamo overloadnut paint funkciu a kreslit pomocou painteru. Prva moznost sa mi zda jednoduchsia a poskytuje viac a jednoduchsich moznosti. Tutorialy ti napriklad ukazu aj to, ako implementovat drag and drop funkcionalitu. Dufam, ze prvotne problemy ta neodradia a ak budes mat este otazky, rad poradim.
9.1.2012 17:30 šachista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

Děkuju za informace a vůbec ochotu mi pomoct.

V současné době jsem to zatím "vzdal" a pustil se do jiného programu, který není tak těžký na naprogramování.

Až bude šachový program aktuální, tak se určitě ovzu.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.