abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 0
2.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 768 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: domácí úkol v Javě - hra tanky

2.4.2012 20:44 orei
domácí úkol v Javě - hra tanky
Přečteno: 806×
Zdravím, ve škole jsme dostali za úkol v blueji zařídit, aby v primitivní hře s tanky, co jsme vytvořili mohli vystřelené projektili mohli kolidovat s tanky, strávil jsem nad tím celý včerejší den a dnešek, bez žádného výrazného úspěchu, prosím o rychlou pomoc, tady je zadání:
Zásah – 2 varianty
a.	Dělová koule zasáhne tank až po dopadu (na konci přesouvání)
i.	Do přesunuto() koule dáme podmínku na zásah koule na tank. Pokud tato podmínka projde,
        zavolá se metoda zásah() na tank. Toto se provede pro oba tanky ze třídy Main. - 4
b.	Dělová koule může zasáhnout tank i při letu
i.	podobně jako 2.a.i, ale podmínky se budou psát do setPozice(…) koule. – 5
A tady je projekt: http://www.ulozto.cz/xpGXwfX/pomocne-2-rar

Řešení dotazu:


Odpovědi

3.4.2012 00:38 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
Obavam se, ze jedina rychla pomoc, kterou jsem ti schopen poskytnout je tento link. K peclivemu prostudovani doporucuji zejmena odstavec "Co s tim?".
3.4.2012 01:19 orei
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
tak jsem to prostudoval, neočekávám, že když dostaneme úkol tak sem prostě napíšu, vy to za mně uděláte atd..., nepsal bych sem, kdyby to nebylo nutné, pokoušel jsem se najít řešení přes neděli a pondělí, ale pouze s částečným úspěchem a čas dochází, úkol musím odevzdat už dnes... přikládám odkaz na aktualizovaný projekt, kde jsem se pokoušel najít řešení. http://www.ulozto.cz/xK8oUG8/pro-du-rar projektil tam sice nějak koliduje, což dokazuje fakt, že zčerná, ale bohužel koliduje pouze s počátečními souřadnicemi tanku...ještě je tam jeden problém, z 1. úkolu, kterého jsem si všimnul až ted, v třídě Tank jsem vytvořil ovládání pro oba tanky ve třídě main, problém dělají metody otocDoleva a otocDoprava, nefungují správně...místo, aby se otočili o 90 stupnů se otočí o 180 stupnů...přitom ta metoda je napsaná správně...
3.4.2012 10:19 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
abych je nedrskoval, tohle aspon trochu vypada jako popis konkretniho problemu:
problém dělají metody otocDoleva a otocDoprava, nefungují správně...místo, aby se otočili o 90 stupnů se otočí o 180 stupnů
zkus si tam pridat nejake debugovaci vypisy, bys videl, co se skutecne vola (pripadne to proji v debuggeru), pote by melo byt snadne urcit, kde je pricina problemu
3.4.2012 22:35 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
Pokud to koliduje špatně, tak to chce dát sem alespoň kus kódu, kde se to kolidování řeší. Ten problém je sice zajímavej, ale ne natolik, abych procházel šest tisíc řádků zdrojáků a hledal počítání kolizí nebo abych ten projekt zprovozňoval u sebe a snažil se vydedukovat, co to vlastně má dělat.
3.4.2012 08:47 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
Na jednej strane treba priznať, že autor otázky vyvinul úsilie na vyriešenie svojej školskej úlohy, takže odkaz na FAQ v tomto prípade nie je primeraný.

Na druhej strane tá otázka má dve muchy. 1. nebolo použité správne formátovanie textu otázky. Keď sa pozriem do HTML kódu tej otázky uvidím:
Zásah – 2 varianty
a.	Dělová koule zasáhne tank až po dopadu (na konci přesouvání)
i.	Do přesunuto() koule dáme podmínku na zásah koule na tank. Pokud tato podmínka projde, zavolá se metoda zásah() na tank. Toto se provede pro oba tanky ze třídy Main. - 4
b.	Dělová koule může zasáhnout tank i při letu
i.	podobně jako 2.a.i, ale podmínky se budou psát do setPozice(…) koule. – 5
Prečo to má dve odrážky "i." a čo znamená " - 4" a " - 5" nevedno.

2. nie je mi jasné, na čo sa vlastne pýtaš? Chceš vedieť, ktorú variantu (z tých dvoch, čo máš premyslené) použiť? No tú, čo funguje. A keď fungujú obe, tak je to jedno. Mne je ťažko radiť bez toho, aby som rozumel tomu čo robia metódy presunuto(), či setPozice().

Ak ti táto rada nestačí, tak budeš asi musieť podrobnejšie vysvetliť, čo tvoje metódy a triedy robia.
Řešení 1× (Luboš Doležel (Doli))
3.4.2012 09:12 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
takže odkaz na FAQ v tomto prípade nie je primeraný.
IMHO je zcela primereny
2. nie je mi jasné, na čo sa vlastne pýtaš?
a tohe je duvod, proc je primereny. Ve skutecnosti to dokonce ani dotaz neni, je to konstatovani, ze tazatel dostal domaci ukol se kterym si nevi rady a dale nam je oznameno zadani. To si zkratka nic jineho nezaslouzi. Pochopitelne je to jen muj nazor a nikomu dalsimu nebranim v tom, aby se pohrabal v odkazovanem kodu, porovnal se zadanim a upravil podle zadani....
3.4.2012 20:06 lertimir | skóre: 58 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
Je i více než přiměřený. Zadání jsem nejdříve ani moc pozornosti nevěnoval, a až na základě diskuse si jej přečetl. A to není jen zadání, ale vlastně v bodech i.) i silná nápověda. Kam se má zapsat změna kódu a jaká podmínka to má být. Stačí jen maličkost, trochu myslet. A to jedinou podmínku, co to v tom formálním jazyku znamená, že "tank" a "střela" jsou na jednom místě.

a musím říci, že se s přístupem "lenosti přemýšlet" setkávám dost často.
3.4.2012 14:11 orei
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
to rastos: ten text, co jsem sem vložil je zadání od učitele, písmena a, b značí způsoby, kterými můžeme danou úlohu vyřešit a odrážky i. jsou základní informace k tomu, jak to provést...ty čísla 4 a 5 jsou jen bodové ohodnocení...nevím, proč jsem to nevymazal. A ptám se na kód, kterým ten úkol můžu splnit...jedno, jestli způsobem a, nebo způsobem b...každopádně je už ale pozdě...úlohu jsme už odevzdali...přesto by mě ale zajímalo správné řešení...(sice to budeme ještě probérat ve škole, ale až po velikonocích).
4.4.2012 22:16 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ

Pokud jsem ten zdroják pochopil, děje se toto. Při startu programu se vytvoří dvě instance třídy Tank, které mají veřejné proměnně int x a int y, které představují počáteční polohu tanku na hrací ploše. Pro vykreslení polohy tanku používáš ITank a příslušné 4 třídy, které jej implementují, pro každou orientaci tanku jednu. Když překreslovací vlákno aktualizuje polohu tanku, volá nad TankD/L/N/P metodu setPozice() z interfacu IPosuvny. Problém je, že pokud ten zdroják čtu dobře, není tam nic, co by aktualizovalo souřadnice x,y tanku jako takového, upravuje se jen místo, kde se tank nakreslí. Detekce kolizí ale kontroluje pozici tanku oproti x,y z třídy Tank, která se po celou dobu běhu programu nemění.

Obávám se, že žádný quick fix mě nenapadá, máš to totiž celé trochu divně navržené. Nevím, zda to po vás takhle ve škole chtěli, ale mít dva totálně nezávislé objekty pro tank a pro cosi, co zařídí jeho vykreslení mi přijde dost nesmyslné.

Pár hnidopišských poznámek na závěr ;)

  • Pokud chceš, aby ti kód někdo revidoval, přidej tam nějaké komentáře. Docela mi trvalo, než jsem pochopil, jak ta věc vlastně pracuje. Zejména ta detekce kolizí byla schovaná doopravdy důmyslně:)
  • Zkus dodržovat nějaký coding style. Vím, že když něco urputně odmítá fungovat, je otrava zarovnávat závorky a odsazení, ale ten kód se fakt nečte moc dobře.
  • Z metod typu
    public Koule pal() {
       Koule strela;
       strela = new Koule(...);
       return strela;
    }
    
    mi vypadávají vlasy, tohle totiž funguje úplně stejně dobře
    public Koule pal() {
       return new Koule(...);
    }
    
  • Je doopravdy nutné mít čtyři třídy jen proto, abys vykreslil tank ve čtyřech možných orientacích? Jednak duplikuješ dost kódu, což zvyšuje riziko nějakého bugu (který budeš navíc opravovat 4x) a druhak je do dost nepřehledné (taky by to mohlo mít nehezký dopad na výkon).

Hezké Velikonoce, vyřešit problém sám je vždycky lepší, než si od někoho vyslechnout řešení, takže s chutí do toho:)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.