abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:53 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-06-21 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Z novinek lze zdůraznit IDE Thonny pro vývoj v programovacím jazyce Python a především offline verzi Scratche 2.0. Ten bylo dosud možné používat pouze online. Offline bylo možné používat pouze Scratch ve verzi 1.4. Z nového Scratchu lze ovládat také GPIO piny. Scratch 2.0 vyžaduje Flash.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:24 | Nová verze

Opera 46, verze 46.0.2597.26, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 59. Z novinek lze zmínit například podporu APNG (Animated Portable Network Graphics). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera. Oznámení o vydání zmiňuje také první televizní reklamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:37 | IT novinky

I čtenáři AbcLinuxu před dvěma lety vyplňovali dotazníky věnované Retro ThinkPadu. Nyní bylo potvrzeno, že iniciativa Retro ThinkPad je stále naživu a Lenovo připravuje speciální edici ThinkPadu jako součást oslav jeho 25. výročí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
včera 10:22 | Komunita

Bylo oznámeno, že frontend a runtime programovacího jazyka D bude začleněn do kolekce kompilátorů GCC (GNU Compiler Collection). Správcem byl ustanoven Iain Buclaw.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.6. 18:47 | IT novinky
Bulharská firma Olimex je známá jako výrobce kvalitních mini arm desek, u nichž se snaží být maximálně open source. Kromě velké otevřenosti taktéž zaručují dlouhodobou podporu výroby, což je vítáno ve firemním prostředí. Nyní firma ohlásila ESP32-GATEWAY, malou IoT desku s Wifi, Bluetooth, Ethernetem a 20 GPIO porty za 22EUR. Tato malá deska je ořezanou verzí ESP32-EVB.
Max | Komentářů: 21
21.6. 18:00 | Zajímavý článek

LinuxGizmos (v dubnu loňského roku přejmenován na HackerBoards a v lednu letošního roku zpět na LinuxGizmos) zveřejnil výsledky čtenářské ankety o nejoblíbenější jednodeskový počítač (SBC) v roce 2017. Letos se vybíralo z 98 jednodeskových počítačů (Tabulky Google). Nejoblíbenějšími jednodeskovými počítači v letošním roce jsou Raspberry Pi 3 Model B, Raspberry Pi Zero W a Raspberry Pi 2 Model B.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 14:22 | Pozvánky

Ne-konference jOpenSpace 2017 se koná od 13. do 15. října 2017 v hotelu Farma u Pelhřimova. Registrace účastníků je nutná. Více informací na stránkách ne-konference.

Zdenek H. | Komentářů: 0
21.6. 14:11 | Nová verze

Vyšla nová verze 1.2 audio kodeku Opus, která přináší mnoho drobných optimalizací a tím i celkové vylepšení poměru bitrate/kvalita. Fullband (do 20 kHz) stereo hudba je možná již od 32 kbit/s, fullband mono řeč již od 14 kbit/s. Více informací sepsal vývojář Opusu J. M. Valin formou již tradiční demo stránky.

Petr Tomášek | Komentářů: 21
21.6. 14:00 | Zajímavý článek

Na MojeFedora.cz byl zveřejněn překlad příspěvku na blogu Christiana Schallera, vedoucího desktopového týmu v Red Hatu, v němž se zabývá novinkami ve Fedoře Workstation 26 a následujících vydáních. Například již ve Fedoře 27 by se měl objevit jednotný server pro audio a video v Linuxu PipeWire. Ten byl představen před dvěma lety. Tenkrát ještě pod názvem Pinos (PulseVideo).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 05:55 | Bezpečnostní upozornění

V KMailu byla nalezena a opravena bezpečnostní chyba CVE-2017-9604 týkající se uživatelů, již své maily podepisují a šifrují pomocí OpenPGP. Pokud uživatel KMailu při odesílání mailu zvolil možnost Odeslat později, tak byl mail odeslán nepodepsaný a v otevřeném tvaru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (31%)
 (1%)
 (9%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 822 hlasů
 Komentářů: 65, poslední 1.6. 19:16
    Rozcestník

    Dotaz: domácí úkol v Javě - hra tanky

    2.4.2012 20:44 orei
    domácí úkol v Javě - hra tanky
    Přečteno: 825×
    Zdravím, ve škole jsme dostali za úkol v blueji zařídit, aby v primitivní hře s tanky, co jsme vytvořili mohli vystřelené projektili mohli kolidovat s tanky, strávil jsem nad tím celý včerejší den a dnešek, bez žádného výrazného úspěchu, prosím o rychlou pomoc, tady je zadání:
    Zásah – 2 varianty
    a.	Dělová koule zasáhne tank až po dopadu (na konci přesouvání)
    i.	Do přesunuto() koule dáme podmínku na zásah koule na tank. Pokud tato podmínka projde,
            zavolá se metoda zásah() na tank. Toto se provede pro oba tanky ze třídy Main. - 4
    b.	Dělová koule může zasáhnout tank i při letu
    i.	podobně jako 2.a.i, ale podmínky se budou psát do setPozice(…) koule. – 5
    
    A tady je projekt: http://www.ulozto.cz/xpGXwfX/pomocne-2-rar

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.4.2012 00:38 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Obavam se, ze jedina rychla pomoc, kterou jsem ti schopen poskytnout je tento link. K peclivemu prostudovani doporucuji zejmena odstavec "Co s tim?".
    3.4.2012 01:19 orei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    tak jsem to prostudoval, neočekávám, že když dostaneme úkol tak sem prostě napíšu, vy to za mně uděláte atd..., nepsal bych sem, kdyby to nebylo nutné, pokoušel jsem se najít řešení přes neděli a pondělí, ale pouze s částečným úspěchem a čas dochází, úkol musím odevzdat už dnes... přikládám odkaz na aktualizovaný projekt, kde jsem se pokoušel najít řešení. http://www.ulozto.cz/xK8oUG8/pro-du-rar projektil tam sice nějak koliduje, což dokazuje fakt, že zčerná, ale bohužel koliduje pouze s počátečními souřadnicemi tanku...ještě je tam jeden problém, z 1. úkolu, kterého jsem si všimnul až ted, v třídě Tank jsem vytvořil ovládání pro oba tanky ve třídě main, problém dělají metody otocDoleva a otocDoprava, nefungují správně...místo, aby se otočili o 90 stupnů se otočí o 180 stupnů...přitom ta metoda je napsaná správně...
    3.4.2012 10:19 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    abych je nedrskoval, tohle aspon trochu vypada jako popis konkretniho problemu:
    problém dělají metody otocDoleva a otocDoprava, nefungují správně...místo, aby se otočili o 90 stupnů se otočí o 180 stupnů
    zkus si tam pridat nejake debugovaci vypisy, bys videl, co se skutecne vola (pripadne to proji v debuggeru), pote by melo byt snadne urcit, kde je pricina problemu
    3.4.2012 22:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Pokud to koliduje špatně, tak to chce dát sem alespoň kus kódu, kde se to kolidování řeší. Ten problém je sice zajímavej, ale ne natolik, abych procházel šest tisíc řádků zdrojáků a hledal počítání kolizí nebo abych ten projekt zprovozňoval u sebe a snažil se vydedukovat, co to vlastně má dělat.
    3.4.2012 08:47 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Na jednej strane treba priznať, že autor otázky vyvinul úsilie na vyriešenie svojej školskej úlohy, takže odkaz na FAQ v tomto prípade nie je primeraný.

    Na druhej strane tá otázka má dve muchy. 1. nebolo použité správne formátovanie textu otázky. Keď sa pozriem do HTML kódu tej otázky uvidím:
    Zásah – 2 varianty
    a.	Dělová koule zasáhne tank až po dopadu (na konci přesouvání)
    i.	Do přesunuto() koule dáme podmínku na zásah koule na tank. Pokud tato podmínka projde, zavolá se metoda zásah() na tank. Toto se provede pro oba tanky ze třídy Main. - 4
    b.	Dělová koule může zasáhnout tank i při letu
    i.	podobně jako 2.a.i, ale podmínky se budou psát do setPozice(…) koule. – 5
    
    Prečo to má dve odrážky "i." a čo znamená " - 4" a " - 5" nevedno.

    2. nie je mi jasné, na čo sa vlastne pýtaš? Chceš vedieť, ktorú variantu (z tých dvoch, čo máš premyslené) použiť? No tú, čo funguje. A keď fungujú obe, tak je to jedno. Mne je ťažko radiť bez toho, aby som rozumel tomu čo robia metódy presunuto(), či setPozice().

    Ak ti táto rada nestačí, tak budeš asi musieť podrobnejšie vysvetliť, čo tvoje metódy a triedy robia.
    Řešení 1× (Luboš Doležel (Doli))
    3.4.2012 09:12 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    takže odkaz na FAQ v tomto prípade nie je primeraný.
    IMHO je zcela primereny
    2. nie je mi jasné, na čo sa vlastne pýtaš?
    a tohe je duvod, proc je primereny. Ve skutecnosti to dokonce ani dotaz neni, je to konstatovani, ze tazatel dostal domaci ukol se kterym si nevi rady a dale nam je oznameno zadani. To si zkratka nic jineho nezaslouzi. Pochopitelne je to jen muj nazor a nikomu dalsimu nebranim v tom, aby se pohrabal v odkazovanem kodu, porovnal se zadanim a upravil podle zadani....
    3.4.2012 20:06 lertimir | skóre: 60 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Je i více než přiměřený. Zadání jsem nejdříve ani moc pozornosti nevěnoval, a až na základě diskuse si jej přečetl. A to není jen zadání, ale vlastně v bodech i.) i silná nápověda. Kam se má zapsat změna kódu a jaká podmínka to má být. Stačí jen maličkost, trochu myslet. A to jedinou podmínku, co to v tom formálním jazyku znamená, že "tank" a "střela" jsou na jednom místě.

    a musím říci, že se s přístupem "lenosti přemýšlet" setkávám dost často.
    3.4.2012 14:11 orei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    to rastos: ten text, co jsem sem vložil je zadání od učitele, písmena a, b značí způsoby, kterými můžeme danou úlohu vyřešit a odrážky i. jsou základní informace k tomu, jak to provést...ty čísla 4 a 5 jsou jen bodové ohodnocení...nevím, proč jsem to nevymazal. A ptám se na kód, kterým ten úkol můžu splnit...jedno, jestli způsobem a, nebo způsobem b...každopádně je už ale pozdě...úlohu jsme už odevzdali...přesto by mě ale zajímalo správné řešení...(sice to budeme ještě probérat ve škole, ale až po velikonocích).
    4.4.2012 22:16 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ

    Pokud jsem ten zdroják pochopil, děje se toto. Při startu programu se vytvoří dvě instance třídy Tank, které mají veřejné proměnně int x a int y, které představují počáteční polohu tanku na hrací ploše. Pro vykreslení polohy tanku používáš ITank a příslušné 4 třídy, které jej implementují, pro každou orientaci tanku jednu. Když překreslovací vlákno aktualizuje polohu tanku, volá nad TankD/L/N/P metodu setPozice() z interfacu IPosuvny. Problém je, že pokud ten zdroják čtu dobře, není tam nic, co by aktualizovalo souřadnice x,y tanku jako takového, upravuje se jen místo, kde se tank nakreslí. Detekce kolizí ale kontroluje pozici tanku oproti x,y z třídy Tank, která se po celou dobu běhu programu nemění.

    Obávám se, že žádný quick fix mě nenapadá, máš to totiž celé trochu divně navržené. Nevím, zda to po vás takhle ve škole chtěli, ale mít dva totálně nezávislé objekty pro tank a pro cosi, co zařídí jeho vykreslení mi přijde dost nesmyslné.

    Pár hnidopišských poznámek na závěr ;)

    • Pokud chceš, aby ti kód někdo revidoval, přidej tam nějaké komentáře. Docela mi trvalo, než jsem pochopil, jak ta věc vlastně pracuje. Zejména ta detekce kolizí byla schovaná doopravdy důmyslně:)
    • Zkus dodržovat nějaký coding style. Vím, že když něco urputně odmítá fungovat, je otrava zarovnávat závorky a odsazení, ale ten kód se fakt nečte moc dobře.
    • Z metod typu
      public Koule pal() {
         Koule strela;
         strela = new Koule(...);
         return strela;
      }
      
      mi vypadávají vlasy, tohle totiž funguje úplně stejně dobře
      public Koule pal() {
         return new Koule(...);
      }
      
    • Je doopravdy nutné mít čtyři třídy jen proto, abys vykreslil tank ve čtyřech možných orientacích? Jednak duplikuješ dost kódu, což zvyšuje riziko nějakého bugu (který budeš navíc opravovat 4x) a druhak je do dost nepřehledné (taky by to mohlo mít nehezký dopad na výkon).

    Hezké Velikonoce, vyřešit problém sám je vždycky lepší, než si od někoho vyslechnout řešení, takže s chutí do toho:)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.