abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 19:33 | Zajímavý článek Marek Stopka | Komentářů: 2
včera 17:55 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové verze 3.0.0 a krátce na to opravných verzí 3.0.1 a 3.0.2 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Přispělo 56 vývojářů. Aktualizována byla také dokumentace [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:11 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 3.0 svobodného multiplatformního geografického informačního systému QGIS (Wikipedie). Její kódové jméno je Girona, dle názvu města, ve kterém proběhlo 15. setkání vývojářů QGISu. Přehled novinek i s náhledy a animacemi v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.2. 20:33 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala sedmašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a čtvrté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.2. 18:33 | Komunita

Morevna Project, který stojí za řadou svobodného softwaru pro animátory (např. Synfig Studio, RenderChan nebo Papagayo-NG) a svobodnými (CC-BY-SA) animovanými filmy/komiksy Morevna (3. díl) a Pepper&Carrot: The Potion Contest (6. díl), sbírá do 1. března příspěvky na 4. díl svého animovaného filmu Morevna. Mezi odměnami přispěvatelům lze najít např. i videokurzy animace v Synfigu či Blenderu.

xHire | Komentářů: 0
23.2. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

Ve středu vydaná "npm@next" verze 5.7.0 správce balíčků pro JavaScript npm (Wikipedie, Node Package Manager) přinesla řadě uživatelů Linuxu nečekanou nepříjemnost. V závislosti na způsobu instalace a ve spojení s příkazem sudo mohlo dojít ke změně vlastníka u systémových souborů, také například /. Chyba je opravena v před několika hodinami vydané verzi npm 5.7.1 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
23.2. 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.2. 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.2. 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 453 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: domácí úkol v Javě - hra tanky

    2.4.2012 20:44 orei
    domácí úkol v Javě - hra tanky
    Přečteno: 835×
    Zdravím, ve škole jsme dostali za úkol v blueji zařídit, aby v primitivní hře s tanky, co jsme vytvořili mohli vystřelené projektili mohli kolidovat s tanky, strávil jsem nad tím celý včerejší den a dnešek, bez žádného výrazného úspěchu, prosím o rychlou pomoc, tady je zadání:
    Zásah – 2 varianty
    a.	Dělová koule zasáhne tank až po dopadu (na konci přesouvání)
    i.	Do přesunuto() koule dáme podmínku na zásah koule na tank. Pokud tato podmínka projde,
            zavolá se metoda zásah() na tank. Toto se provede pro oba tanky ze třídy Main. - 4
    b.	Dělová koule může zasáhnout tank i při letu
    i.	podobně jako 2.a.i, ale podmínky se budou psát do setPozice(…) koule. – 5
    
    A tady je projekt: http://www.ulozto.cz/xpGXwfX/pomocne-2-rar

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.4.2012 00:38 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Obavam se, ze jedina rychla pomoc, kterou jsem ti schopen poskytnout je tento link. K peclivemu prostudovani doporucuji zejmena odstavec "Co s tim?".
    3.4.2012 01:19 orei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    tak jsem to prostudoval, neočekávám, že když dostaneme úkol tak sem prostě napíšu, vy to za mně uděláte atd..., nepsal bych sem, kdyby to nebylo nutné, pokoušel jsem se najít řešení přes neděli a pondělí, ale pouze s částečným úspěchem a čas dochází, úkol musím odevzdat už dnes... přikládám odkaz na aktualizovaný projekt, kde jsem se pokoušel najít řešení. http://www.ulozto.cz/xK8oUG8/pro-du-rar projektil tam sice nějak koliduje, což dokazuje fakt, že zčerná, ale bohužel koliduje pouze s počátečními souřadnicemi tanku...ještě je tam jeden problém, z 1. úkolu, kterého jsem si všimnul až ted, v třídě Tank jsem vytvořil ovládání pro oba tanky ve třídě main, problém dělají metody otocDoleva a otocDoprava, nefungují správně...místo, aby se otočili o 90 stupnů se otočí o 180 stupnů...přitom ta metoda je napsaná správně...
    3.4.2012 10:19 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    abych je nedrskoval, tohle aspon trochu vypada jako popis konkretniho problemu:
    problém dělají metody otocDoleva a otocDoprava, nefungují správně...místo, aby se otočili o 90 stupnů se otočí o 180 stupnů
    zkus si tam pridat nejake debugovaci vypisy, bys videl, co se skutecne vola (pripadne to proji v debuggeru), pote by melo byt snadne urcit, kde je pricina problemu
    3.4.2012 22:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Pokud to koliduje špatně, tak to chce dát sem alespoň kus kódu, kde se to kolidování řeší. Ten problém je sice zajímavej, ale ne natolik, abych procházel šest tisíc řádků zdrojáků a hledal počítání kolizí nebo abych ten projekt zprovozňoval u sebe a snažil se vydedukovat, co to vlastně má dělat.
    3.4.2012 08:47 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Na jednej strane treba priznať, že autor otázky vyvinul úsilie na vyriešenie svojej školskej úlohy, takže odkaz na FAQ v tomto prípade nie je primeraný.

    Na druhej strane tá otázka má dve muchy. 1. nebolo použité správne formátovanie textu otázky. Keď sa pozriem do HTML kódu tej otázky uvidím:
    Zásah – 2 varianty
    a.	Dělová koule zasáhne tank až po dopadu (na konci přesouvání)
    i.	Do přesunuto() koule dáme podmínku na zásah koule na tank. Pokud tato podmínka projde, zavolá se metoda zásah() na tank. Toto se provede pro oba tanky ze třídy Main. - 4
    b.	Dělová koule může zasáhnout tank i při letu
    i.	podobně jako 2.a.i, ale podmínky se budou psát do setPozice(…) koule. – 5
    
    Prečo to má dve odrážky "i." a čo znamená " - 4" a " - 5" nevedno.

    2. nie je mi jasné, na čo sa vlastne pýtaš? Chceš vedieť, ktorú variantu (z tých dvoch, čo máš premyslené) použiť? No tú, čo funguje. A keď fungujú obe, tak je to jedno. Mne je ťažko radiť bez toho, aby som rozumel tomu čo robia metódy presunuto(), či setPozice().

    Ak ti táto rada nestačí, tak budeš asi musieť podrobnejšie vysvetliť, čo tvoje metódy a triedy robia.
    Řešení 1× (Luboš Doležel (Doli))
    3.4.2012 09:12 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    takže odkaz na FAQ v tomto prípade nie je primeraný.
    IMHO je zcela primereny
    2. nie je mi jasné, na čo sa vlastne pýtaš?
    a tohe je duvod, proc je primereny. Ve skutecnosti to dokonce ani dotaz neni, je to konstatovani, ze tazatel dostal domaci ukol se kterym si nevi rady a dale nam je oznameno zadani. To si zkratka nic jineho nezaslouzi. Pochopitelne je to jen muj nazor a nikomu dalsimu nebranim v tom, aby se pohrabal v odkazovanem kodu, porovnal se zadanim a upravil podle zadani....
    3.4.2012 20:06 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    Je i více než přiměřený. Zadání jsem nejdříve ani moc pozornosti nevěnoval, a až na základě diskuse si jej přečetl. A to není jen zadání, ale vlastně v bodech i.) i silná nápověda. Kam se má zapsat změna kódu a jaká podmínka to má být. Stačí jen maličkost, trochu myslet. A to jedinou podmínku, co to v tom formálním jazyku znamená, že "tank" a "střela" jsou na jednom místě.

    a musím říci, že se s přístupem "lenosti přemýšlet" setkávám dost často.
    3.4.2012 14:11 orei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ
    to rastos: ten text, co jsem sem vložil je zadání od učitele, písmena a, b značí způsoby, kterými můžeme danou úlohu vyřešit a odrážky i. jsou základní informace k tomu, jak to provést...ty čísla 4 a 5 jsou jen bodové ohodnocení...nevím, proč jsem to nevymazal. A ptám se na kód, kterým ten úkol můžu splnit...jedno, jestli způsobem a, nebo způsobem b...každopádně je už ale pozdě...úlohu jsme už odevzdali...přesto by mě ale zajímalo správné řešení...(sice to budeme ještě probérat ve škole, ale až po velikonocích).
    4.4.2012 22:16 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém v JAVĚ

    Pokud jsem ten zdroják pochopil, děje se toto. Při startu programu se vytvoří dvě instance třídy Tank, které mají veřejné proměnně int x a int y, které představují počáteční polohu tanku na hrací ploše. Pro vykreslení polohy tanku používáš ITank a příslušné 4 třídy, které jej implementují, pro každou orientaci tanku jednu. Když překreslovací vlákno aktualizuje polohu tanku, volá nad TankD/L/N/P metodu setPozice() z interfacu IPosuvny. Problém je, že pokud ten zdroják čtu dobře, není tam nic, co by aktualizovalo souřadnice x,y tanku jako takového, upravuje se jen místo, kde se tank nakreslí. Detekce kolizí ale kontroluje pozici tanku oproti x,y z třídy Tank, která se po celou dobu běhu programu nemění.

    Obávám se, že žádný quick fix mě nenapadá, máš to totiž celé trochu divně navržené. Nevím, zda to po vás takhle ve škole chtěli, ale mít dva totálně nezávislé objekty pro tank a pro cosi, co zařídí jeho vykreslení mi přijde dost nesmyslné.

    Pár hnidopišských poznámek na závěr ;)

    • Pokud chceš, aby ti kód někdo revidoval, přidej tam nějaké komentáře. Docela mi trvalo, než jsem pochopil, jak ta věc vlastně pracuje. Zejména ta detekce kolizí byla schovaná doopravdy důmyslně:)
    • Zkus dodržovat nějaký coding style. Vím, že když něco urputně odmítá fungovat, je otrava zarovnávat závorky a odsazení, ale ten kód se fakt nečte moc dobře.
    • Z metod typu
      public Koule pal() {
         Koule strela;
         strela = new Koule(...);
         return strela;
      }
      
      mi vypadávají vlasy, tohle totiž funguje úplně stejně dobře
      public Koule pal() {
         return new Koule(...);
      }
      
    • Je doopravdy nutné mít čtyři třídy jen proto, abys vykreslil tank ve čtyřech možných orientacích? Jednak duplikuješ dost kódu, což zvyšuje riziko nějakého bugu (který budeš navíc opravovat 4x) a druhak je do dost nepřehledné (taky by to mohlo mít nehezký dopad na výkon).

    Hezké Velikonoce, vyřešit problém sám je vždycky lepší, než si od někoho vyslechnout řešení, takže s chutí do toho:)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.