abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 417 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    14.4.2012 12:39 Warchangel | skóre: 4
    Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Přečteno: 346×
    Dobry den,

    chcel som sa opytat, ci je velkost jednorozmerneho pola v jazyku C nejak obmedzena. Pretoze potrebujem jednorozmerne pole typu long, ktore bude mat maximalne 1 000 000 prvkov. Ale ked v programe napisem "long pole[1000000]" a dam spustit program, tak mi to hned pri starte vyhodi chybu. Ale ked pouzijem "long pole[500000]", tak vsetko funguje ako ma.

    popripade, neviete ako tento problem vyriesit, aby som mohol mat " long pole[1000000]"?

    Za odpovede vopred dakujem.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    14.4.2012 13:10 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Ta maximální velikost pole bude pravděpodobně záviset na hardwaru a překladači. Pro takto velká pole je vhodné používat dynamicky alokovanou paměť. Tudíž si nastuduj funkce malloc a free.
    Řešení 1× (Warchangel (tazatel))
    14.4.2012 13:53 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    To pole se vam nejspise nevejde na zasobnik. Deklarujte ho jako staticke, pak by to melo fungovat (pokud nemate dementni prekladac).
    14.4.2012 14:12 mankind_boost | skóre: 5 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    long je 32bitovej pokud vim, no a pole o rozměru 1 000 000 prvků má velikost 4GB, což může překračovat limit 32bit aplikace.
    14.4.2012 14:39 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    1 000 000 prvků má velikost 4MB
    14.4.2012 17:17 mankind_boost | skóre: 5 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    no jó :D

    dneska sem se moc vyspal a je to znát :D
    mess avatar 14.4.2012 14:51 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Tohle mi připomíná, jak se u nás na fakultě vyučující baví tím, že zadávají projekty, do kterých píšou něco v tomto smyslu:
    ... prvků v této množině může být klidně i 106 ... Napište program, který ji zpracuje."
    Každý rok to číslo dávají vyšší. A potom baví okolí tím, že vyprávějí kolik lidí tu paměť ve svém projektu alokuje staticky na zásobníku.

    Takže rada na závěr - nastuduj si malloc() a free(). A popřemýšlej, jestli je pole přesně to, co potřebuješ (jestli by se třeba neuplatnil spojový seznam).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    14.4.2012 20:19 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    Ak sa da nieco implementovat cez pole, pouzil by som pole.

    Spojak je pomaly a neefektivny, ci uz berieme zabranu velkost alebo len rychlost priechodu od zaciatku do konca. Pristup cez pointery nieco stoji, nefunguje tu rozumne prednacitanie (ked su data po celej pamati) a pri pridavani kazdeho noveho prvku je treba volat pomerne pomaly malloc.

    Keby to nejak zoskupoval a robil by spojak poli, tak by to bolo snad o trochu lepsie. Takto je napriklad na mojom systeme overhead na 1 prvok 8B (4B malloc + 4B pointer na dalsi prvok) pri velkosti prvku 4B (long). To znamena az 3x vacsiu spotrebu pamati.

    14.4.2012 21:08 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Základní axiom: Univerzální řešení neexistuje.

    Spojový seznam může být za určitých okolností efektivnější a úspornější, než pole. Záleží na typu úlohy, kterou zpracovávám.
    14.4.2012 23:46 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Ked potrebujem nieco vkladat inde ako na koniec, pricom nevie, kde presne, tak ano - spojak moze byt rychlejsi ako pole. Aj to by som ale riesil spojakom poli, prave kvoli opisanym dovodom. O uspornosti spojaku oproti polu pochybujem - aky moze byt mensi overhead ako nulovy?
    mess avatar 14.4.2012 22:40 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Pokud ta položka bude větší (např. nějaká struktura), tak ten poměr spotřeby paměti nebude už tak nevýhodný. Navíc někdo by v některých typech úloh mohl ocenit konstantní časovou složitost operace vložení prvku do seznamu oproti lineární složitosti u pole. Nic není černobílé.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    15.4.2012 00:03 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    Staci vkladat na koniec pola namiesto na zaciatok a hned mame tiez konstantu.

    Viem, ze je niekedy jednoducho treba pouzit spojak, ale v tom pripade si ho reprezentujem (ako som spomenul vyssie) spojakom poli, aby sa zaroven vyuzilo vyhod poli.

    Graf (a zlozitejsie struktury) davam tiez najradsej do pola, lebo taketo rozvhnutie lepsie vyuziva pamat a cache (medzi zaznamami nie su "poznamky" od mallocu, takze nastava menej aliasingu pri cache-ovani), zo skusenosti to bezi rychlejsie ako "pointerami implementovany" graf (spojak) a v debug verzii je mozne velmi jednoducho spravit kontrolu, ktora overuje validitu adries (tu ide o indexy do pola) a pritom to upozorni na problemy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.