abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 347 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    14.4.2012 12:39 Warchangel | skóre: 4
    Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Přečteno: 346×
    Dobry den,

    chcel som sa opytat, ci je velkost jednorozmerneho pola v jazyku C nejak obmedzena. Pretoze potrebujem jednorozmerne pole typu long, ktore bude mat maximalne 1 000 000 prvkov. Ale ked v programe napisem "long pole[1000000]" a dam spustit program, tak mi to hned pri starte vyhodi chybu. Ale ked pouzijem "long pole[500000]", tak vsetko funguje ako ma.

    popripade, neviete ako tento problem vyriesit, aby som mohol mat " long pole[1000000]"?

    Za odpovede vopred dakujem.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    14.4.2012 13:10 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Ta maximální velikost pole bude pravděpodobně záviset na hardwaru a překladači. Pro takto velká pole je vhodné používat dynamicky alokovanou paměť. Tudíž si nastuduj funkce malloc a free.
    Řešení 1× (Warchangel (tazatel))
    14.4.2012 13:53 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    To pole se vam nejspise nevejde na zasobnik. Deklarujte ho jako staticke, pak by to melo fungovat (pokud nemate dementni prekladac).
    14.4.2012 14:12 mankind_boost | skóre: 5 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    long je 32bitovej pokud vim, no a pole o rozměru 1 000 000 prvků má velikost 4GB, což může překračovat limit 32bit aplikace.
    14.4.2012 14:39 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    1 000 000 prvků má velikost 4MB
    14.4.2012 17:17 mankind_boost | skóre: 5 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    no jó :D

    dneska sem se moc vyspal a je to znát :D
    mess avatar 14.4.2012 14:51 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Tohle mi připomíná, jak se u nás na fakultě vyučující baví tím, že zadávají projekty, do kterých píšou něco v tomto smyslu:
    ... prvků v této množině může být klidně i 106 ... Napište program, který ji zpracuje."
    Každý rok to číslo dávají vyšší. A potom baví okolí tím, že vyprávějí kolik lidí tu paměť ve svém projektu alokuje staticky na zásobníku.

    Takže rada na závěr - nastuduj si malloc() a free(). A popřemýšlej, jestli je pole přesně to, co potřebuješ (jestli by se třeba neuplatnil spojový seznam).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    14.4.2012 20:19 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    Ak sa da nieco implementovat cez pole, pouzil by som pole.

    Spojak je pomaly a neefektivny, ci uz berieme zabranu velkost alebo len rychlost priechodu od zaciatku do konca. Pristup cez pointery nieco stoji, nefunguje tu rozumne prednacitanie (ked su data po celej pamati) a pri pridavani kazdeho noveho prvku je treba volat pomerne pomaly malloc.

    Keby to nejak zoskupoval a robil by spojak poli, tak by to bolo snad o trochu lepsie. Takto je napriklad na mojom systeme overhead na 1 prvok 8B (4B malloc + 4B pointer na dalsi prvok) pri velkosti prvku 4B (long). To znamena az 3x vacsiu spotrebu pamati.

    14.4.2012 21:08 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Základní axiom: Univerzální řešení neexistuje.

    Spojový seznam může být za určitých okolností efektivnější a úspornější, než pole. Záleží na typu úlohy, kterou zpracovávám.
    14.4.2012 23:46 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Ked potrebujem nieco vkladat inde ako na koniec, pricom nevie, kde presne, tak ano - spojak moze byt rychlejsi ako pole. Aj to by som ale riesil spojakom poli, prave kvoli opisanym dovodom. O uspornosti spojaku oproti polu pochybujem - aky moze byt mensi overhead ako nulovy?
    mess avatar 14.4.2012 22:40 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C
    Pokud ta položka bude větší (např. nějaká struktura), tak ten poměr spotřeby paměti nebude už tak nevýhodný. Navíc někdo by v některých typech úloh mohl ocenit konstantní časovou složitost operace vložení prvku do seznamu oproti lineární složitosti u pole. Nic není černobílé.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    15.4.2012 00:03 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maximalna velkost jednorozmerneho pola v C

    Staci vkladat na koniec pola namiesto na zaciatok a hned mame tiez konstantu.

    Viem, ze je niekedy jednoducho treba pouzit spojak, ale v tom pripade si ho reprezentujem (ako som spomenul vyssie) spojakom poli, aby sa zaroven vyuzilo vyhod poli.

    Graf (a zlozitejsie struktury) davam tiez najradsej do pola, lebo taketo rozvhnutie lepsie vyuziva pamat a cache (medzi zaznamami nie su "poznamky" od mallocu, takze nastava menej aliasingu pri cache-ovani), zo skusenosti to bezi rychlejsie ako "pointerami implementovany" graf (spojak) a v debug verzii je mozne velmi jednoducho spravit kontrolu, ktora overuje validitu adries (tu ide o indexy do pola) a pritom to upozorni na problemy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.