abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
včera 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.6. 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 37
21.6. 14:11 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s kariérním portálem Dice.com zveřejnilo 2018 Open Source Jobs Report. Poptávka po odbornících na open source neustále roste.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.6. 12:44 | Zajímavý článek

Na stránkách linuxové distribuce Ubuntu Studio byla publikována příručka Ubuntu Studio Audio Handbook věnována vytváření, nahrávaní a úpravě zvuků a hudby nejenom v Ubuntu Studiu. Jedná se o živý dokument editovatelný na jejich wiki.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 12:11 | Zajímavý projekt

Společnost Red Hat koupila na konci ledna společnost CoreOS stojící mimo jiné za odlehčenou linuxovou distribucí optimalizovanou pro běh kontejnerů Container Linux. Matthew Miller, vedoucí projektu Fedora, představil v článku na Fedora Magazine nový podprojekt Fedory s názvem Fedora CoreOS. Fedora CoreOS má být to nejlepší z Container Linuxu a Fedora Atomic Hostu. Podrobnosti v často kladených otázkách (FAQ) a v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 08:00 | Nová verze

Po více než devíti měsících vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 12.0 zvukového serveru PulseAudio. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (10%)
Celkem 243 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5

    tomes.io avatar 19.4.2012 15:23 tomes.io | skóre: 12 | blog: tomesh
    Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
    Přečteno: 389×
    Ahoj, resim nasledujici ulohu a potreboval bych poradit, jake funkce z allegra 5 pouzit za predpokladu, ze mam dovolene vyuzit pouze knihovny allegro5/allegro5.h a allegro5/allegro_image.h. Použití jiných částí knihovny Allegro není dovoleno.

    UKOL:

    Napsat program, který načte z textového souboru obrázek bludiště a následně jej zapíše do souboru obrázku ve formátu BMP.

    Priklad textoveho souboru:
    ##################
                    #
    ########### #    #
    #           ######
    ###### ######    #
    #             ##  
    ##################
    Ve vstupních datech je stěna bludiště zadávána jako znak '#' (mřížka) a volné políčko jako znak mezera. Bludiště může mít jakýkoliv tvar, nemusí to být pouze obdélník. Pokud řádky nebudou stejně dlouhé, doplní se kratší řádky volným místem na délku nejdelšího řádku. Můžeme předpokládat, že pokud se soubor podaří otevřít, tak v něm bude korektně zadané bludiště.

    Muj (pseudo)algoritmus, resp planovany postup je nasledujici:
    1) nacist txt do char buffer[]
    2) spocitat radky (y) a delku nejdelsiho radku (x)
    3) vytvorit v allegru display velikosi y krat x
    4) definovat prvek bitmapy 10x10 pixelu
    5) jeden prvek = jeden znak '#'
    6) Kontroluj kazdy prvek v bufferu, pokud narazis na znak, tak vykresli bitmapu:
    
    if buffer[] = '#'
      vykresli prvek bitmapy
      jdi na dalsi prvek bufferu
    else
      zkontroluj dalsi prvek v bufferu
    Knihovna allergo5 je rozsahla, byl bych proto rad, kdyby mi nekdo poradil, jake fce by se nejvic hodily.

    Z toho, co o allegru zatim vim, se domnivam, ze budu muset pouzit fci create_display o velikosti strlen(nejdelsi radek) * 10(rozmer bitmapoveho prvku).

    Potom vytvorit bitmapu 10x10.

    Ma otazka zni, jake fce budu potrebovat na tisknuti bludiste?

    Nasel jsem fci al_put_pixel, ktera tiskne pixel na urcitou souradnici. Mam si tedy vyhradit pri kazdem nacteni '#' bitmapu 10x10, tu zaplnit pixely dane barvy, a pak jit o policko dal? Nebo je tu jina, mene pracna moznost?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    tomes.io avatar 20.4.2012 19:23 tomes.io | skóre: 12 | blog: tomesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
    Tak jsem to vykresleni docela snadno zvladl nakonec. Nebyl to takovy problem, jak by se mohlo na prvni pohled zdat. Nicmene me reseni je ponekud tezkopadne v tom, ze musi zbytecne dvakrat nacitat textovy soubor (jednou kvuli zjisteni rozmeru obrazku, podruhe k testovani protomnosti '#'. Neslo by to zjednodussit tak, ze by se druha smycka cetla primo z bufferu bez nutnosti nacitat snovu data z .txt souboru?
    
    
    #define TILE_H 10
    #define TILE_W 10
    
    int main(void){
       
       
        al_init();    
        al_init_image_addon();
        ALLEGRO_DISPLAY *display = NULL;   
        const int BOUNCER_SIZE = 10;
        ALLEGRO_BITMAP *tile = NULL;
         
        //ZACATEK - nacte text ze souboru
        FILE *in;
        FILE *out;
        char buffer[1204];
        buffer[0] = 0;
        char input[1204];
        int i;
        int vyska = 0;
        int delka = i = 0;
        float dx = 0.0;
        float dy = 0.0;
        char c;
     
        in = fopen ("input.txt" , "r");   
        if (in == NULL) perror ("Error opening file");
                             
           while( fgets(input , 800 , in) != NULL ){     //kopiruje data z jednoho souboru do druheho
             strcat(buffer, input);
             i = strlen(input);
             i-= 1;        
             //pocita delku nejdelsiho radku        
             if (i > delka)
                 delka = i;         
             //pocet radku
             vyska++;
             
           }
        
        fclose (in);
        
        delka *= 10;
        vyska *= 10;
       
       
        display = al_create_display(delka, vyska);
        
        if(!display) {
             fprintf(stderr, "failed to create display!\n");
             return -1;
        }
       
        tile = al_create_bitmap(TILE_H, TILE_W);
        
        if(!tile) {
             fprintf(stderr, "failed to create bouncer bitmap!\n");
             al_destroy_display(display);
             return -1;
        }
       
        al_clear_to_color(al_map_rgb(255,255,255));
       
        al_set_target_bitmap(tile);
    
        al_clear_to_color(al_map_rgb(0,0,0));
    
        al_set_target_bitmap(al_get_backbuffer(display));
       
        in = fopen ("input.txt" , "r");      
        do {
           
               c = getc (in);
               if (c == '#')al_draw_bitmap(tile, dx, dy, 0);
                   dx+=10;
            
               if (c == '\n'){
                   dy+= 10;
                   dx = 0;
               
               }   
        } while (c != EOF);
       
       
        al_save_bitmap("screen.bmp" , al_get_backbuffer(display)); 
        al_destroy_bitmap(tile);
        al_destroy_display(display);   
        return 0;
    }
    20.4.2012 22:26 tvar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykresleni obrazku z textu pomoci knihovny Allegro 5
    fce v C: malloc. Naalokujes si buffer velky jako ten txt soubor a pak ctes z ramky...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.