abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 763 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?

    22.5.2012 19:22 NitroN2O
    PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Přečteno: 557×
    Mam triedu Trieda:
    class Trieda
    {
    	private $premenna;
    	private $kolekcia;
    	
    	function __construct() { $this->kolekcia = new Kolekcia; }
    	
    	function getPremenna() ...
    	function getKolekcia() ...
    	
    	function __get($name)
    	{
    		switch ($name)
    		{
    			case "premenna": return $this->getPremenna();
    			case "kolekcia": return $this->getKolekcia();
    			default: throw new MemberAccessException($name);
    		}
    	}
    }
    ktora obsahuje kolekciu kolekcia:
    class Kolekcia
    {
    	function add(Polozka $item) ...
    	function remove(Polozka $item) ...
    }
    do ktorej sa pridavaju polozky v kazdej polozke by som chcel mat moznost pristupovat k premennej tiredy "Trieda":
    class Polozka
    {
    	function metoda()
    	{
    		echo ...->premenna;
    	}
    }
    Viete mi poradit co najkratsi sposob ako to urobit? Zatial to riesim cez DI, cez konstruktor vkladam vzdy korenovu triedu. To je sice pekne, ale ked bude ta trieda zanorena dajme tomu 10 urovni, tak musim upravovat vsetky "medzi" triedy. Existuje nejaky "krajsi" sposob ako DI?

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 22.5.2012 23:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    A čeho vlastně chceš docílit?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Saljack avatar 22.5.2012 23:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Navíc co znamená
    PHP, Python, C++, ..
    v javě existuje super, což je právě předek třídy. Spíš by se hodilo přiložit jednoduchý UML diagram, který by znázornil o co se snažíš.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    22.5.2012 23:37 NitroN2O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Nejde o dedicnost, ale o vnaranie objektov.

    Predstavte si nieco podobne ako DOM strom. Objekt obsahuje kolekciu vnorenych objektov a ja chcem pristupovat z vnoreneho objektu(v tej kolekcii) k rodicovskemu objektu(nie v zmysle dedicnosti, ale v ramci hierarchie vnorenych objektov). Poznam jedno riesenie pomocou DI, lenze to je ukecane, a pri kazdej malej zmene musim upravovat hned niekolko tried.

    Ide mi len o design pattern. PHP, Python, C++, .. znamena ze mi to mozete vysvetlit v hociktorom z tychto jazykov.

    Vopred diky.
    Saljack avatar 23.5.2012 00:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Aha tak to jsem tě blbě pochopil. Nejprve bych se zaměřil na návrh protože jestliže musíš kvůli jedné věci upravovat několik tříd něco je blbě. Já bych to řešil tak, že každý objekt musí dědit od jednoho objektu, který v sobě bude nést ukazatel na předka. A toho předka bych pak nastavoval v právě v metodě add popřípadě odebíral v remove. Jestli to teda správně chápu?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    23.5.2012 08:37 DK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    pripadne jeste,co me tak napada, vytvor u vnorenych trid konstruktor s odkazem na vytvorenou tridu (tj pak budes kolekci vytvaret jako $this->kolekce=new Kolekce($this);, kdovi, jestli to bude fungovat, muzes to pekne zacyklit, ale za zkousku nic nedas :)
    rADOn avatar 23.5.2012 17:00 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Ide mi len o design pattern. PHP, Python, C++, .. znamena ze mi to mozete vysvetlit v hociktorom z tychto jazykov.
    Když ti to vysvětlím v pajtnu tak to v C++ zaručeně nenaprogramuješ :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    rADOn avatar 28.5.2012 13:24 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Jak to tak po sobě čtu tak zní dost plamenně což jsem nechtěl. Vysvětlím – python má (nepříliš známou) vlastnost jménem deskriptory která umožňuje zachytit instanci zevnitř atributu. Takže ukázkový kód v pythonu by toho moc neukázal, jenom nějakou magii uvnitř interpretru.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    23.5.2012 09:38 Mr.S1lent.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Vzdyt to mas standartni Category -> item model.

    Kategorii vytvoris properties:

    < Category> parent < array: Category> children < array: Item> items

    a pro rychle prochazeni stromem napric nekolika urovnim i pole klicu v kategorii s referencemi, treba:

    < array: (Category + Item)> referencesList

    klice si pak muzes generovat z nazvu kategorii (a subkategorii ) + nazvu daneho itemu, anebo treba mit static id v category + item a incrementovat/decrementovat je pri kazde zmene a navzajem synchronizovat...

    23.5.2012 23:49 l0gik | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Úplně tomu nerozumím, zdá se mi, že poněkud mícháš vnořování tříd a dědičnost.

    Obecně, pokud k něčemu přistupuješ, tak bys to tam měl nějak přes DI vložit. Myslím, že žádné jiné řešení prostě nefunguje.

    Akorát můžeš zvážit, zdali má smysl, by Kolekce věděla o třídě (pak to bude posloupnost DI, tzn Položka bude mít metodu getKolekce a kolekce getTrida) nebo ne, v druhém případě pak Kolekci skryješ a vystavíš vlastnosti add a remove přímo v třídě, kde zároveň se správně aktualizuje DI pro vkládanou a odebíranou položku.

    DI je holt ukecaný, ale zpravidla je to i tak ten nejlepší způsob.
    28.5.2012 15:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Kořenová třída není moc šťastný název. Je to spíš nějaký globální stav aplikace, aplikační kontext. Používá se k tomu buď globální proměnná nebo singleton. Obojí jsou návrhové antivzory, tj. jejich použití často svědčí o špatném návrhu. Propagovat to skrze 10 tříd je sice způsob, jak globální objekt nebo singleton zrušit, ale taky to není šťastné řešení. Pátral bych po tom, k čemu vlastně ten kontext v desáté vnořené třídě potřebujete, a zda se to nedá nahradit něčím, co nebude vytvářet takhle dlouhé vazby napříč aplikací a bude lépe odpovídat objektovým principům, že každý objekt má vymezené kompetence. Samozřejmě se může ukázat, že napsat to správně by bylo příliš složité a globální kontext je sice ošklivý, ale napíše se rychle. Problém pak bude s údržbou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.