abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 941 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Vlakna a mutex v C++

    13.8.2012 10:57 bajo21
    Vlakna a mutex v C++
    Přečteno: 473×
    Cavte, mam taku otazku. C++.
    Mam zakladny beh aplikacie a z neho vytvaram vlakna (boost::thread), tam bezi (USB kamera, AVI player, RS232 virtual port). Problem vysvetlim na objekte std::cout . Jedna sa o staticky objekt, globalne deklarovany, ktory pouziva pretazny operator << ;
    Podobne
    cout << "vypis" << premenna;
    si robim vypisovanie v konzole, objekt std::cout sa ale moze volat pre vypis bud z hlavnej aplikacie alebo z vlaknien. Podla vas je nutne kazde volanie objektu std::cout << nieco; uzamikat mutexom (boost::mutex)? Lebo mi aplikacia pada po par dnoch a neviem, ci to moze byt tym, ze saham v rovnakom case z roznych vlakien do rovnakej pamate objektu std::cout; . Dik za radu :).

    Odpovědi

    13.8.2012 11:39 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
    Já jsem výpis (v mém případě do logu) řešil tak, že jsem si udělal třídu Log, která se chová jako istream, v destruktoru si zamkne soubor statickým mutexem a zaráz do něj zapíše co má. Použití by pak vypadá nějak takto:
    Log() << "velikost cehosi: " << cosi.velikost();
    Co se týče pádu po několika dnech, nemáš tam memory leak? Zkus to projet valgrindem, zkus si pomocí htop zjistit co ta aplikace po pár dnech zabere (valgrind ti nezjistí virtuální úniky).
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    13.8.2012 11:40 vvv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
    Mozna je tohle do budoucna reseno novym memory modelem a vlakny, ale v tuhle chvili bych rekl, ze se na to obecne spolehat nemuzes, rozhodne ne na vsech platformach.
    13.8.2012 13:41 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
    Na podobny logovani jsem pouzil clanek, ktery napsal John Torjo:

    http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-5072104.html#

    Trochu jsem to prekopal, a nakonec jsem dospel k tomuhle: https://tora.svn.sourceforge.net/svnroot/tora/branches/tora3/src/ts_log

    Ber to s hodne velkou rezervou, neni to kod na kterej bych byl pysnej. Dneska si myslim, ze pouzivani streamu na logovani je zbytecne slozity a nic to neprinasi.

    PS: nedelas to nahodou na woknach? Jeste pred lety byly se na MSVC velky problemy - memory leaky, segfaulty.
    13.8.2012 13:50 bajo21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
    Ja pouzivam automaticku spravu pamate, nieco ako (boost shared_ptr), tak memory leak je malo pravdepodobny a pozorujem RAM pre GPU aj CPU, ale neviem ako je na tom CACHE :). Robim OpenGL, v okne :). Tiez mam podobne spraveny log system, len ho nemam chraneny mutexom, mozno je aj v tom problem, musim to pozriet, ale vysledok budem vediet tak o tyzden, zalezi kedy to spadne :). Dakujem za rady :).
    13.8.2012 15:42 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlakna a mutex v C++
    Samozřejmě to možné je, ale je to velice velice nepravděpodobné. Zkusil jste alspoň získat backtrace nebo jenom tak naslepo hádáte?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.