abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
7.12. 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
7.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
6.12. 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 807 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: c++: zmena tridy za behu

9.10.2012 19:21 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
c++: zmena tridy za behu
Přečteno: 570×
Dejme tomu ze mam 2 tridy - A a B. Obe dedi z tridy Base. Nepridavaji zadne promenne, jen predefinuji virtualni funkce.

Program nacita data a vetsinou z nich chce vytvorit tridu B. Obcas ale A a problem je ze tuto informaci se dozvi az pozdeji.

Kdyz se dozvi ze vlastne potrebuje A tak nechci aby musel alokovat novou pamet, ani aby musel zpetne menit pointery ktere uz ukazuji na B.

Nejrychlejsi by asi bylo proste zmenit ukazatel na VMT, ale to asi nebude moc prenositelne... Vytvoril jsem nasledujici reseni ktere funguje a snad je i prenositelne.

Napada nekoho neco rychlejsiho, ale porad prenositelneho?
#include <string>
#include <iostream>

class Base {
public:
        std::string x;
        int y;
        
        Base(std::string x_, int y_): x(x_), y(y_) {}
        Base(Base &&b): x(std::move(b.x)), y(b.y) {}

        virtual ~Base() {}
        virtual void do_something() = 0;
        virtual void turn_to_a() {}
};

class B;

class A: public Base {
public: 
        A(B &&b);
        A(std::string x_, int y_): Base(x_, y_) {}

        void do_something() override
        {
                std::cout << "I am 'A'. x = " << x << ", y = " << y << "\n";
        }
};

class B: public Base {
public:
        B(std::string x_, int y_): Base(x_, y_) {}

        void do_something() override
        {
                std::cout << "I am 'B'. x = " << x << ", y = " << y << "\n";
        }
        
        void turn_to_a() override
        {
                static_assert(sizeof(A) == sizeof(B), "must be the same size");
                B tmp(std::move(*this));
                this->B::~B();
                new (this) A(std::move(tmp));
        }
};

A::A(B &&b): Base(std::move(b)) {}

int main()
{
        Base *b = new B("life, universe and everything", 42);
        b->do_something();
        b->turn_to_a();
        b->do_something();
        delete b;
}
The enemy of my enemy is still my enemy.

Řešení dotazu:


Odpovědi

Josef Kufner avatar 9.10.2012 20:06 Josef Kufner | skóre: 66
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Jak by si s takovou situací poradil union?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
9.10.2012 21:06 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Tam by musela byt nejaka promena podle ktery by se rozhodovalo ne?

Teoreticky by to i bez unionu slo tak ze bych spojil ty 2 tridy, pridal tam nejaky flag bool is_a;. A potom v kazdy metode testoval jestli je flag nastaveny, ale prijde me ze mit to oddeleny je o neco cistsi.
The enemy of my enemy is still my enemy.
9.10.2012 20:15 vbar
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Technicky si člověk asi může implementovat vlastní tabulku virtuálních metod (případně použít rovnou ukazatel na metodu, pokud je jen jedna), která se potom bude dát přepínat efektivně a přenositelně - ale silně pochybuju že by něco tak podivného bylo kdy o tolik efektivnější než přímočará indirekce, aby to stálo za to implementovat...
9.10.2012 21:16 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Tech metod je tam vic a cela ta hierarchie je trochu slozitejsi. Trida Base ma jeste dalsi nadtridu a z tyhle nadtridy jsou odvozeny dalsi podtridy. Takze s tou vlastni VMT by to bylo dost prace...

Pokud jde o indirekci, mohl bych sice vytvorit nejakou tridu ktera by v sobe mela jenom ukazatel. Potom v B bych mel zpetny ukazatel a pri konverzi na A bych ho prepsal, ale byla by tam navic alokace pri konverzi na A, pro kazdou instanci alokace ty tridy co v sobe ma jenom ukazatel, a dvojita reference pri kazdym pristupu...

Nevim, ale prijde me ze bych to tim nejenom zpomalil ale i zkomplikoval design...
The enemy of my enemy is still my enemy.
9.10.2012 21:51 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
10.10.2012 11:40 sss
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Podle me to neni moc stastne reseni. Tento pripad (pouziti uz alokovane pameti, promeny) ja resim tak, ze definuju pomocnou tridu s daty, ktera se da snadno sdilet mezi tridamy s ruznym rozhranim.

Napsat se to da pomoci atribudu friends nebo trochu slozitej pomoci reference counting.
10.10.2012 12:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Možná to vidím moc jednoduše, ale jestli je to vše co se tam děje…
Data zvlášť datová třída a zvlášť dvě funkční třídy založené na „pure abstract class“(interface) Base.
Řešení náročnosti vytváření instancí třídy neobsahující data je předčasná optimalizace nebo absolutně zbytečná myšlenka a neodpovídá základní otázce 6 × 9 :-).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
10.10.2012 23:24 l0gik | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Řešil bych to také tak. Zkusím jen z jiné strany popsat proč:

Pokud je potřeba s těmi daty zacházet jednou tak a jednou tak a bylo by to determinováno vnitřním stavem objektu, nejsou potřeba dvě třídy, stačil by patřičný if v metodách.

Je to tedy determinováno něčím zvnějšku: pak ale evidentně to, co se s objektem děje, není akce samotného objektu, není tedy správné, aby patřičné metody byly member metody toho objektu.

Vytáhni tedy to, co mají oba procesy společné a co opravdu je "vnitřní akce" toho objektu jednoduše a dobře popsaná, za každé situace invariantní.

Ze zbytku udělej dvě samostatné třídy implementující totéž rozhraní, a ty budou implementovat nějaký proces dějící se s tím "datovým objektem".

Že je to správné řešení je vidět na tom, že když budeš potřebovat ten proces dále parametrizovat, půjde to pořád udělat pomocí stejného řešení - vytvoříš další typ procesu, který si s sebou ponese patřičné parametry - zatímco to původní nic takového neumožňuje.

Řešení 1× (iwtu)
11.10.2012 16:30 Delaunay | skóre: 17 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Dejme tomu ze mam 2 tridy - A a B. Obe dedi z tridy Base. Nepridavaji zadne promenne, jen predefinuji virtualni funkce.

Program nacita data a vetsinou z nich chce vytvorit tridu B. Obcas ale A a problem je ze tuto informaci se dozvi az pozdeji.

Kdyz se dozvi ze vlastne potrebuje A tak nechci aby musel alokovat novou pamet, ani aby musel zpetne menit pointery ktere uz ukazuji na B.
Začalo to hezky, skoro jako v pohádce: Žily byly dvě sestry, jedna staříkova, druhá stařenčina ...

... ale zápletka na sebe nenechala dlouho čekat. Pokud program chce "většinou" vytvořit třídu B, ale někdy později ji chce vyměnit za A, tak najednou se po nás chce zajistit dynamické chování ve statickém světě dědičnosti tříd. Prostě z jezevčíka mávnutím kouzelné hůlky udělat dobrmana. Vždyť je to přeci také pes. Použití operátoru new s umístěním je ale stejné jako nahánění jezevčíka s chirurgickým skalpelem v ruce.

Když se na to podívám z druhé strany, tak vlastně nepotřebuji předělávat jezevčíka na dobrmana, ale chci jen naučit psa kousat jako dobrman, aby mi nikdo nechodil po dvorku. Pokud nejsem psí zubař, tak mohu tedy skalpel s klidem zahodit :-).

Na všechno mi stačí jedna hlavní třída a to případné "kousání" si zajistíme až podle situace.
#include <iostream>

enum StrategyType 
{
    A,
    B
};

class Strategy
{
    protected:
        std::string* x;
        int* y;

    public:
        void setOptions(std::string* _x, int* _y) { x = _x; y = _y; }
        virtual void doSomething() = 0;
};

class StrategyA : public Strategy
{
    virtual void doSomething()
    {
        std::cout << "I am 'A'. x = " << *x << ", y = " << *y << std::endl;
    }
};

class StrategyB : public Strategy
{
    virtual void doSomething()
    {
        std::cout << "I am 'B'. x = " << *x << ", y = " << *y << std::endl;
    }
};

class Base 
{
    private:
        std::string x;
        int y;
        Strategy* strategy;

    public:
        Base(std::string x_, int y_): x(x_), y(y_), strategy(NULL) {}
        ~Base() { delete strategy; }

        void doSomething()
        {
            strategy->doSomething();
        }

        void setStrategy(StrategyType type) 
        {
            if (strategy)
                delete strategy;
            if (type == A)
                strategy = new StrategyA();
            else if (type == B)
                strategy = new StrategyB();
            strategy->setOptions(&x, &y);
        }
};

int main()
{
    Base base("life, universe and everything", 42);
    base.setStrategy(B);
    base.doSomething();
    // ...
    base.setStrategy(A);
    base.doSomething();

    return 0;
}
Oproti zadání je možné měnit strategie nejen z B na A, ale i zpět a navíc opakovaně.
11.10.2012 18:44 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
+1. To je přesně ta Proxy, o které jsem psal :-)
11.10.2012 19:41 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Neexistuje nahodou varianta new, ve ktere se doda pointer na jiz existujici pamet ? Tzn. alokovalo by se void * pole n instanci o velikosti sizeof(A) a pri potrebe alokovat instanci A by se napsalo:

new(pole + i*sizeof(A)) B;

nebo

new(pole + i*sizeof(A)) A;

podle toho ktera instance ma skutecne byt na danem miste ?

Pochopil jsem ulohu spravne ?

Viz. http://www.cplusplus.com/reference/std/new/operator%20new/
11.10.2012 23:14 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
placement new/delete, ale tu konstrukci tam pouzil.
11.10.2012 20:43 jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
A co skryta implementace pomoci variace na pimpl?
11.10.2012 23:29 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Ahoj,

napadlo me podobne reseni trochu jinak. Je to rychlovka, takze s rezervou:
template<typename T>
class Wrap
{
public:
  T* new_() { return new(this) T();}
  void delete_() { ((T*)this)->~T(); }

  unsigned char data[sizeof(T)];
};

class Base
{
public:
  Base() {}
  virtual ~Base() {}

  virtual int getType() const = 0; 

  int a;
  int b;
};

class A : public Base
{
public:
  A() {}
  virtual ~A() {}
  virtual int getType() const { return 1; } 
};

class B : public Base
{
public:
  B() {}
  virtual ~B() {}
  virtual int getType() const { return 2; } 
};

union Union
{
  template<typename T>
  T* as() { return (T*)this; }

  Wrap<A> a;
  Wrap<B> b;
};

int main(int argc, char* argv[])
{
  Union u;

  u.a.new_();
  printf("%d\n", u.as<Base>()->getType());
  u.a.delete_();

  u.b.new_();
  printf("%d\n", u.as<Base>()->getType());
  u.b.delete_();

  return 0;
}
14.10.2012 21:42 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++: zmena tridy za behu
Diky za nazory.

Zbytek algoritmu se me podarilo trochu preorganizovat, takze ve chvili kdy potrebuju zmenu existuje jenom 1 ukazatel a je na znamem miste. Takze ho muzu upravit a nepotrebuju delat zmenu na miste. Takze asi pouziju nejjednodussi reseni - alokuju novou pamet, presunu data a prepisu ukazatel.

Pokud jde o vzory proxy a strategie tak ty pridavaji jednu vrstvu pri kazdym volani metody a tomu jsem se chtel v tomhle konkretnim pripade vyhnout. Kazdopadne si je nekam poznamenam a nekdy treba pouziju.

__drak__: do ted me ani nenampadlo ze by union mohl mit metody :-)
The enemy of my enemy is still my enemy.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.