abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 10:22 | Komunita

Minulý týden byla ze správce souborů (Files, Soubory, Nautilus) v GNOME odstraněna možnost spouštění aplikací. Po bouřlivé diskusi byla dnes tato možnost do správce souborů vrácena (commit).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 22:44 | Nová verze

Ani ne po měsíci vývoje od vydání verze 2.10.0 byla vydána nová verze 2.10.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání. Opraveno bylo 44 chyb. Novinkou je podpora formátu HEIF (High Efficiency Image File Format) a dva nové filtry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 17:44 | Komunita

SFC (Software Freedom Conservancy) na svém blogu blahopřeje společnosti Tesla k prvnímu kroku k dodržování licence GPL. Tesla ve svých elektromobilech používá svobodný software. Změny ve zdrojovým kódech ale doteď veřejně nezveřejňovala. Změna nastala tento týden. Zdrojové kódy byly zveřejněny na GitHubu. Nejedná se zatím ale o kompletní odpovídající zdrojové kódy (CCS - complete corresponding source).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
19.5. 17:33 | Komunita

Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Telefon už umí telefonovat. Librem 5 by měl být k dispozici v lednu 2019. Předobjednat jej lze za 599 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
19.5. 09:00 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Qualys zveřejnila výsledky bezpečnostního auditu procps-ng, tj. balíčku s příkazy free, kill, pgrep, pidof, pkill, pmap, ps, pwdx, skill, slabtop, snice, sysctl, tload, top, uptime, vmstat, w a watch. Nalezeno bylo 7 bezpečnostních chyb (CVE-2018-1120, CVE-2018-1121, CVE-2018-1122, CVE-2018-1123, CVE-2018-1124, CVE-2018-1125 a CVE-2018-1126). Dvě z nich jsou zneužitelné k lokální eskalaci práv. Příslušné záplaty jsou již k dispozici v upstreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
18.5. 06:44 | Nová verze

Byla vydána třiadvacátá alfa verze svobodné historické realtimové strategie 0 A.D. (Wikipedie). Kódový název této nejnovější verze je Ken Wood. Představení novinek v poznámkách k vydání a také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.5. 05:55 | Zajímavý článek

Tento týden se v Cambridge ve Velké Británii konal hackfest, který měl za cíl zlepšit výkon na GNOME postavených systémů na slabších počítačích. Hans de Goede například analyzoval spotřebu paměti jednotlivých komponent ve Fedora 28 Workstation na stroji s 2 GB RAM a pomocí kroků popsaných v článku Kde uspořit paměť ve Fedora Workstation na MojeFedora.cz snížil spotřebu paměti z 1,4 GB na 765 MB.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
17.5. 20:55 | Nová verze

Bram Moolenaar oznámil vydání verze 8.1 textového editoru Vim (Vi IMproved). Hlavní novinkou je integrovaný terminál.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
17.5. 16:55 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.27 a beta verze 1.28 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
17.5. 11:11 | Nová verze

Byla vydána verze 5.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Před měsícem slavil Proxmox VE 10 let (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
Používáte pro některé služby inetd?
 (33%)
 (25%)
 (42%)
Celkem 133 hlasů
 Komentářů: 3, poslední 9.5. 08:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

    2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
    C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Přečteno: 734×
    Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

    V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

    Odpovědi

    2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    class A
    {
      typedef
        std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;
    
      typedef
        std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;
    
      VectorOfVectorOfMujObject vovomo;
    
    public:
      A()
      :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
      {
         vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
      }
    
    };
    
    2.1.2013 21:08 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Něco takového?
    #include < iostream >
    #include < string >
    #include < vector >
    
    typedef std::vector < std::string > SVect;
    typedef std::vector < SVect > VSVect;
    
    int main()
    {
        std::vector < std::string > v1;
        v1.push_back("A1");
        v1.push_back("B1");
        v1.push_back("C1");
    
        std::vector < std::string > v2;
        v2.push_back("A2");
        v2.push_back("B2");
    
        VSVect sv;
        sv.push_back(v1);
        sv.push_back(v2);
    
        for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
            for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
                std::cout << *icit << " ";
            }
            std::cout << std::endl;
        }
    
        return 0;
    }
    
    2.1.2013 21:59 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
    vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
    
    Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
    vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
    vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
    2.1.2013 22:45 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

    pokud udelas bez ukazatelu:

    + rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

    - pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

    pokud to udelas s ukazatelama:

    - pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

    + realokace vektoru bude rychla

    Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
    2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
    Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.