abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 22:22 | Komunita

Dle plánu byl měl Debian 9 s kódovým názvem Stretch vyjít v sobotu 17. června. Po celém světě se začínají plánovat Release Parties. Oznámeno bylo vydání čtvrté RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 Stretch.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.5. 22:22 | Komunita

V Norimberku probíhá do neděle 28. května openSUSE Conference 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online. K dispozici jsou také videozáznamy (YouTube) již proběhnuvších přednášek. Dění lze sledovat na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.5. 11:33 | IT novinky

Red Hat kupuje společnost Codenvy stojící za stejnojmenným webovým (cloudovým) integrovaným vývojovým prostředím (WIDE) postaveném na Eclipse Che.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
26.5. 08:55 | Nová verze

V listopadu 2014 byl představen fork Debianu bez systemd pojmenovaný Devuan. Po dva a půl roce jeho vývojáři oznámili vydání první stabilní verze 1.0. Jedná se o verzi s dlouhodobou podporou (LTS) a její kódové jméno je Jessie, podle planetky s katalogovým číslem 10 464.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
25.5. 20:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala již osmapadesáté číslo (pdf) stostránkového anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a druhé číslo (pdf) časopisu Hello World primárně určeného pro učitele informatiky a výpočetní techniky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.5. 19:55 | Humor

Portál Stack Overflow informuje na svém blogu, že pomohl ukončit editor Vim už více než milionu vývojářů. V loňském roce například hledal odpověď na otázku Jak ukončit editor Vim v průměru 1 z 20 000 návštěvníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
25.5. 19:22 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 3.5.0 byla vydána nová stabilní verze 3.6.0, tj. první z nové řady 3.6, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie). Z novinek lze zmínit například podporu dvou nových 64bitových platforem little-endian POWER machines (ppc64le) a IBM z Systems (s390x) nebo nové balíčky Rust 1.17.0, Cargo 0.18.0, GHC 8.0.2 a Julia 0.5.2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.5. 21:33 | Bezpečnostní upozornění

V Sambě byla nalezena a opravena bezpečnostní chyba CVE-2017-7494. Má-li útočník právo ukládat soubory na vzdálený server, může tam uložit připravenou sdílenou knihovnu a přinutit smbd server k jejímu načtení a tím pádem ke spuštění libovolných příkazů. Chyba je opravena v upstream verzích 4.6.4, 4.5.10 a 4.4.14. Chyba se týká všech verzí Samby od verze 3.5.0 vydané 1. března 2010.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
24.5. 20:44 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 4.3.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Z novinek lze zmínit například integraci editoru kódu do Qt Quick Designeru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.5. 20:11 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Check Point informuje na svém blogu o novém vektoru útoku. Pomocí titulků lze útočit na multimediální přehrávače VLC, Kodi, Popcorn Time, Stremio a pravděpodobně i další. Otevření útočníkem připraveného souboru s titulky v neaktualizovaném multimediálním přehrávači může vést ke spuštění libovolných příkazů pod právy uživatele. Ukázka na YouTube. Chyba je opravena v Kodi 17.2 nebo ve VLC 2.2.6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (33%)
 (1%)
 (8%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 629 hlasů
 Komentářů: 62, poslední 19.5. 01:57
    Rozcestník

    Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

    2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
    C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Přečteno: 700×
    Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

    V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

    Odpovědi

    2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    class A
    {
      typedef
        std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;
    
      typedef
        std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;
    
      VectorOfVectorOfMujObject vovomo;
    
    public:
      A()
      :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
      {
         vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
      }
    
    };
    
    2.1.2013 21:08 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Něco takového?
    #include < iostream >
    #include < string >
    #include < vector >
    
    typedef std::vector < std::string > SVect;
    typedef std::vector < SVect > VSVect;
    
    int main()
    {
        std::vector < std::string > v1;
        v1.push_back("A1");
        v1.push_back("B1");
        v1.push_back("C1");
    
        std::vector < std::string > v2;
        v2.push_back("A2");
        v2.push_back("B2");
    
        VSVect sv;
        sv.push_back(v1);
        sv.push_back(v2);
    
        for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
            for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
                std::cout << *icit << " ";
            }
            std::cout << std::endl;
        }
    
        return 0;
    }
    
    2.1.2013 21:59 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
    vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
    
    Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
    vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
    vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
    2.1.2013 22:45 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

    pokud udelas bez ukazatelu:

    + rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

    - pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

    pokud to udelas s ukazatelama:

    - pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

    + realokace vektoru bude rychla

    Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
    2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
    Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.