abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 21:21 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:44 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu herní mini konzole a multimediálního centra RetroEngine Sigma od Doyodo. Předobjednat ji lze již od 49 dolarů. Požadovaná částka 20 000 dolarů byla překonána již 6 krát. Majitelé mini konzole si budou moci zahrát hry pro Atari VCS 2600, Sega Genesis nebo NES. Předinstalováno bude multimediální centrum Kodi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 4.7 redakčního systému WordPress. Kódové označením Vaughan bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Sarah "Sassy" Vaughan. Z novinek lze zmínit například novou výchozí šablonu Twenty Seventeen, náhledy pdf souborů nebo WordPress REST API.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
6.12. 12:00 | Zajímavý projekt

Projekt Termbox umožňuje vyzkoušet si linuxové distribuce Ubuntu, Debian, Fedora, CentOS a Arch Linux ve webovém prohlížeči. Řešení je postaveno na projektu HyperContainer. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
6.12. 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2016-8655 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Chyba se dostala do linuxového jádra v srpnu 2011. V upstreamu byla opravena minulý týden [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
5.12. 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
5.12. 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 50
5.12. 06:00 | Zajímavý článek

I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. QEMU Advent Calendar 2016 přináší každý den nový obraz disku pro QEMU. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2016. Kalendáře Perl Advent Calendar 2016 a Perl 6 Advent Calendar přinášejí každý den zajímavé informace o programovacím jazyce Perl. Stranou nezůstává ani programovací jazyk Go.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 792 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Přečteno: 652×
Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

Odpovědi

2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
class A
{
  typedef
    std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;

  typedef
    std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;

  VectorOfVectorOfMujObject vovomo;

public:
  A()
  :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
  {
     vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
  }

};
2.1.2013 21:08 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Něco takového?
#include < iostream >
#include < string >
#include < vector >

typedef std::vector < std::string > SVect;
typedef std::vector < SVect > VSVect;

int main()
{
    std::vector < std::string > v1;
    v1.push_back("A1");
    v1.push_back("B1");
    v1.push_back("C1");

    std::vector < std::string > v2;
    v2.push_back("A2");
    v2.push_back("B2");

    VSVect sv;
    sv.push_back(v1);
    sv.push_back(v2);

    for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
        for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
            std::cout << *icit << " ";
        }
        std::cout << std::endl;
    }

    return 0;
}
2.1.2013 21:59 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
The enemy of my enemy is still my enemy.
2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
2.1.2013 22:45 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

pokud udelas bez ukazatelu:

+ rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

- pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

pokud to udelas s ukazatelama:

- pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

+ realokace vektoru bude rychla

Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
The enemy of my enemy is still my enemy.
2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.