abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 07:00 | Nová verze

ZFS on Linux, tj. implementace OpenZFS (Wikipedie) na Linuxu, byl vydán ve verzi 0.7.0. Přehled novinek v diskusním listu zfs-announce nebo na GitHubu. Nejnovější ZFS on Linux je kompatibilní s Linuxem 2.6.32 až 4.12.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:44 | IT novinky

V Las Vegas končí bezpečnostní konference Black Hat USA 2017 (Twitter) a začíná bezpečnostní konference DEF CON 25 (Twitter). V rámci Black Hat budou vyhlášeny výsledky letošní Pwnie Awards (Twitter). Pwnie Awards oceňují to nejlepší, ale i to nejhorší z IT bezpečnosti (bezpečnostní Oscar a Malina v jednom). V kategorii "Lamest Vendor Response" byl například nominován také Lennart Poettering za jeho přístup k řešení bezpečnostních chyb v systemd, viz například chyba s uživatelem 0day.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 00:22 | Bezpečnostní upozornění

Nitay Artenstein z Exodus Intelligence se v příspěvku na blogu společnosti podrobně věnuje bezpečností chybě Broadpwn (CVE-2017-9417). Její analýzu provedl také Zhuowei Zhang na blogu Booster Ok. Jedná se o chybu ve firmwaru Wi-Fi chipsetů BCM43xx od Broadcomu. Útočník může vzdáleně získat kontrolu nad zařízením. Chyba byla již opravena v macOS, iOS i Androidu [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 22:55 | IT novinky

Intel končí s vývojovými deskami Joule, Edison, Galileo a také s Arduino 101 a Curie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 42.3 linuxové distribuce openSUSE Leap. Jedná se už o třetí vydání, které staví na SUSE Linux Enterprise (SLE). Výchozím jádrem je opět poslední LTS verze, tedy řada 4.4. Podrobnosti v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
včera 14:30 | Nová verze

Google Chrome 60 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 60.0.3112.78 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 40 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.7. 22:33 | IT novinky

Společnosti Adobe, Apple, Facebook, Google, Microsoft a Mozilla společně oznámily konec Flashe. Podpora Flashe oficiálně skončí na konci roku 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
25.7. 05:55 | Komunita

Před 10 lety, v červenci 2007, se začal prodávat svobodný chytrý telefon Neo 1973 (vnitřní označení GTA01). Za jeho vývojem stáli vývojáři projektu Openmoko (Wikipedie). O rok později bylo možné koupit jejich druhý telefon Neo FreeRunner (GTA02). V roce 2011 byl představena platforma GTA04. Tuto platformu využívá také projekt Neo900, jehož cílem je vývoj nástupce telefonu Nokia N900. Nahlédnutí do historie Openmoko a další informace v článku na Vanille.de [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 23
25.7. 04:44 | Komunita

Tým Debianu zabývající se reprodukovatelnými sestaveními (Reproducible Builds), tj. kdokoli může nezávisle ověřit, že daný binární .deb balíček vznikl překladem daných zdrojových kódů, oznámil, že 94 % balíčků Debianu lze přeložit a sestavit reprodukovatelně. V únory 2015 to bylo 83 % [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.7. 11:22 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že na blogu Mozilly věnovaném bezpečnosti byly zveřejněny výsledky bezpečnostního auditu služby Firefox Accounts, v českých překladech účet Firefoxu, sloužící hlavně k přihlašování k synchronizaci Firefox Sync. Nalezeno bylo celkem 15 bezpečnostních chyb, z toho jedna byla označena jako kritická a tři jako vážné.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (20%)
 (74%)
Celkem 113 hlasů
 Komentářů: 6, poslední včera 18:53
    Rozcestník

    Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

    2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
    C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Přečteno: 707×
    Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

    V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

    Odpovědi

    2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    class A
    {
      typedef
        std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;
    
      typedef
        std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;
    
      VectorOfVectorOfMujObject vovomo;
    
    public:
      A()
      :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
      {
         vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
      }
    
    };
    
    2.1.2013 21:08 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Něco takového?
    #include < iostream >
    #include < string >
    #include < vector >
    
    typedef std::vector < std::string > SVect;
    typedef std::vector < SVect > VSVect;
    
    int main()
    {
        std::vector < std::string > v1;
        v1.push_back("A1");
        v1.push_back("B1");
        v1.push_back("C1");
    
        std::vector < std::string > v2;
        v2.push_back("A2");
        v2.push_back("B2");
    
        VSVect sv;
        sv.push_back(v1);
        sv.push_back(v2);
    
        for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
            for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
                std::cout << *icit << " ";
            }
            std::cout << std::endl;
        }
    
        return 0;
    }
    
    2.1.2013 21:59 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
    vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
    
    Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
    vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
    vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
    2.1.2013 22:45 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

    pokud udelas bez ukazatelu:

    + rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

    - pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

    pokud to udelas s ukazatelama:

    - pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

    + realokace vektoru bude rychla

    Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
    2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
    Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.