abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 16:00 | Nová verze

Byl vydán Mozilla Firefox 51.0. Z novinek lze upozornit například na upozorňování na přihlašování přes nešifrované spojení (HTTP), podporu pro přehrávání bezeztrátového formátu FLAC nebo podporu WebGL 2. Podrobné informace v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.1. 17:25 | IT novinky

Do prodeje (Farnell) se dostal jednodeskový počítač Tinker Board (unboxing). Jedná se o konkurenci Raspberry Pi 3 od společnosti Asus. Porovnání (jpg) těchto počítačů například na CNXSoft. Cena Tinker Boardu je 55 £.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
23.1. 14:44 | Zajímavý projekt

Byla zveřejněna pravidla hackerské soutěže Pwn2Own 2017, jež proběhne od 15. do 17. března v rámci bezpečnostní konference CanSecWes ve Vancouveru. Soutěžit se bude o více než milion dolarů v pěti kategoriích. Letos se bude útočit i na Ubuntu. Jedná se již o 10. ročník této soutěže.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
23.1. 13:33 | Nová verze

Po sedmi měsících vývoje od vydání verze 5.7 byla vydána verze 5.8 (YouTube) toolkitu Qt. Z novinek lze zmínit například Qt Lite pro vestavěná zařízení. Nově jsou plně podporovány moduly Qt Wayland Compositor (YouTube) a Qt SCXML (YouTube). Současně byla vydána verze 4.2.1 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.1. 11:52 | Pozvánky

Lednový Prague Containers Meetup se koná ve čtvrtek 26. ledna 2017 od 18:00 v Apiary, Pernerova 49, Praha 8. Přijďte se podívat na přednášky o Enterprise Kubernetes a Jenkins as a code.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
23.1. 11:40 | Pozvánky

Program letošního ročníku konference Prague PostgreSQL Developer Days, která se koná již 15. a 16. února 2017 na ČVUT FIT, Thákurova 9, Praha 6, byl dnes zveřejněn. Najdete ho na stránkách konference včetně anotací přednášek a školení. Registrace na konferenci bude otevřena zítra (24. ledna) v brzkých odpoledních hodinách.

TomasVondra | Komentářů: 0
22.1. 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.1. 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (12%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (11%)
Celkem 395 hlasů
 Komentářů: 39, poslední včera 19:30
Rozcestník
Reklama

Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Přečteno: 666×
Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

Odpovědi

2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
class A
{
  typedef
    std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;

  typedef
    std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;

  VectorOfVectorOfMujObject vovomo;

public:
  A()
  :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
  {
     vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
  }

};
2.1.2013 21:08 MadCatX
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Něco takového?
#include < iostream >
#include < string >
#include < vector >

typedef std::vector < std::string > SVect;
typedef std::vector < SVect > VSVect;

int main()
{
    std::vector < std::string > v1;
    v1.push_back("A1");
    v1.push_back("B1");
    v1.push_back("C1");

    std::vector < std::string > v2;
    v2.push_back("A2");
    v2.push_back("B2");

    VSVect sv;
    sv.push_back(v1);
    sv.push_back(v2);

    for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
        for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
            std::cout << *icit << " ";
        }
        std::cout << std::endl;
    }

    return 0;
}
2.1.2013 21:59 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
The enemy of my enemy is still my enemy.
2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
2.1.2013 22:45 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

pokud udelas bez ukazatelu:

+ rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

- pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

pokud to udelas s ukazatelama:

- pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

+ realokace vektoru bude rychla

Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
The enemy of my enemy is still my enemy.
2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.