abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 729 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Kompilování c++ s OpenGL a GLM

    28.3.2013 11:07 frenzymadness | skóre: 1
    Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Přečteno: 511×
    Zdravím všechny a moc prosím o radu.

    Píšu relativně jednoduchou hru v C++ s použitím OpenGL a Glut a vše až do teď fungovalo naprosto v pořádku. Nyní však přišla potřeba importovat do hry objekty ve formátu .obj. Stáhl jsem si k tomu určenou knihovnu GLM a tu jsem si zkompiloval. Po kompilování se mi v /usr/local/lib objevily soubory libglm.a a libglm.la a v /usr/local/include soubor glm.h, který jsem pomocí include přidal do svého programu.

    Aktuální řádek pro kompilování vypadá takto a podle mě obsahuje vše podstatné:
    g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ -lglm projekt.cpp -o projekt
    A při kompilování projektu dostanu následující chybu:
    /tmp/cc4jj253.o: In function `init()':
    projekt.cpp:(.text+0x7ef): undefined reference to `glmReadOBJ'
    projekt.cpp:(.text+0x81b): undefined reference to `glmUnitize'
    projekt.cpp:(.text+0x837): undefined reference to `glmVertexNormals'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    ld asi nemůže najít mou novou knihovnu, ale i kdyby v řádku pro kompilaci nebyla napsaná cesta, je v souboru /etc/ld.so.conf.d/libc.conf určitě.

    Proč mi tedy nelze najít knihovnu pro kompilaci, která vypadá v pořádku nainstalovaná a i include hlavičkového souboru je bez problémů?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    28.3.2013 11:46 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Možno by pomohol parameter -Wall (či náhodou nevypíše aj inú chybu).
    28.3.2013 12:20 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Děkuji za reakci, bohužel s parametrem -Wall nevypíše kompiler nic navíc.
    Michy avatar 28.3.2013 12:39 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Tady evidentně nejde o problém s kompilací, ale narážíš na problém při linkování. Knihovnu glm to zjevně najde, jinak by si linker stěžoval. Takže buď se ti linkuje s jinou knihovnou téhož názvu nebo bych zkusil ten parametr -lglm posunout až na konec, tedy nějak takhle:

    g++ -lGL -lglut -lGLU -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm

    28.3.2013 14:51 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Po přesunutí parametru na konec příkazu jsem dostal jiný výpis s podobnou chybou. Není mi jasné, proč se ta knihovna pořád odkazuje do adresáře, kde jsem ji kompiloval, nicméně obsah tohoto adresáře je stále stejný.
    /usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_jpg.o): In function `glmReadJPG':
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:112: undefined reference to `jpeg_std_error'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:126: undefined reference to `jpeg_CreateDecompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:130: undefined reference to `jpeg_stdio_src'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:134: undefined reference to `jpeg_read_header'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:156: undefined reference to `jpeg_start_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:193: undefined reference to `jpeg_read_scanlines'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:200: undefined reference to `jpeg_finish_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:208: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_jpg.c:120: undefined reference to `jpeg_destroy_decompress'
    /usr/local/lib//libglm.a(libglm_la-glmimg_png.o): In function `glmReadPNG':
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:77: undefined reference to `png_create_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:87: undefined reference to `png_create_info_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:114: undefined reference to `png_init_io'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:119: undefined reference to `png_read_info'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:121: undefined reference to `png_get_IHDR'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:131: undefined reference to `png_set_strip_16'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:156: undefined reference to `png_get_valid'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:162: undefined reference to `png_read_update_info'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:164: undefined reference to `png_get_channels'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:168: undefined reference to `png_get_rowbytes'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:180: undefined reference to `png_read_image'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:181: undefined reference to `png_read_end'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:186: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:152: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:157: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:148: undefined reference to `png_set_expand'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:105: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    /home/balhar/Dropbox/Skola/PGII/glm/glm/glmimg_png.c:91: undefined reference to `png_destroy_read_struct'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    Řešení 2× (little.owl, frenzymadness (tazatel))
    rADOn avatar 28.3.2013 15:52 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    g++ -lGL -lglut -lGLU -ljpeg -lpng -L /usr/local/lib/ projekt.cpp -o projekt -lglm
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    29.3.2013 10:42 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Děkuji. Přidání dalších dvou knihoven pomohlo. Bohužel je dokumentace k této knihovně k nenalezení a to především proto, že pro použití s OpenGL jsou knihovny GLM dvě a každá je k úplně jinému účelu.

    Teď mám sice problém s načítáním obj modelu z Blenderu, ale to už je jiný problém.
    Michy avatar 28.3.2013 15:53 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Ty odkazy na zdrojáky, které hlásí linker, jsou napevno "zadrátované" ve zkompilované knihovně, takže logicky nesou informaci z doby kompilace. Neuspokojené reference napovídají, že knihovna glm závisí ještě na další knihovně nebo na dalších knihovnách. To bys měl dokázat zjistit z dokumentace k té knihovně glm.
    28.3.2013 17:03 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Neměl by to z toho .la souboru být schopný dodat libtool?
    http://www.gnu.org/software/libtool/manual/html_node/Linking-executables.html <-viz
    28.3.2013 13:23 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Letmým pohledem na hlavičkový soubor se zdá, že knihovna není c++-aware. Takže by mohlo pomoct zaobalit include takhle:
    extern "C" {
    #include <glm.h>
    }
    
    28.3.2013 14:48 frenzymadness | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Díky, bohužel to nepomohlo.
    28.3.2013 19:37 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    Překvapivé je, že se ti vůbec objevily nějaké soubory libglm.cosi, protože GLM je source-only knihovna skládající se akorát z hromady .hpp souborů. Není co kompilovat, není s čím linkovat. Pokud je to tedy tahle GLM:

    http://glm.g-truc.net/
    12.4.2013 13:43 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilování c++ s OpenGL a GLM
    a co mas za distro, ze to nemas v repozitari a musel jsi rucne kompilovat?
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.